Predsednica ima vsaj v nečem prav: Mrtvi si zaslužijo grob

Avtor: | 1. januarja, 2025

Pred koncem leta, tam nekje v predbožičnem času, ko naj bi bili ljudje tudi najbolj dojemljivi za toplino soljudi in dobre želje, je predsednica republike Nataša Pirc Musar spregovorila v intervjuju za nacionalni radio. Oglasila pa se je z zelo občutljivo temo. Povedala je namreč, da si prizadeva, da bi še v tem mandatu, torej do konca leta 2027, skupaj z vlado in opozicijo zbrali toliko moči ter poguma, da bi končno dostojno pokopali žrtve povojnih pobojev. Naj si o predsednici mislimo karkoli, toda tem besedam ne moremo oporekati. Izrečene niso bile samo v času, ko je povezanost med ljudmi največja, institucija družine pa postane središče družbenega dogajanja, ampak so tudi v vsebinskem smislu popolnoma na mestu. Če bi Pirc Musar uspelo zapreti to poglavje travmatične nacionalne zgodovine, bi s tem na nek način končala projekt sprave, ki ga je pred več kot desetletjem začel njen predhodnik Borut Pahor. Njuni predhodniki tega niso zmogli ali hoteli.

Zanimivo je, da se predsednica doslej praviloma ni izpostavljala, ko je šlo za občutljivejše teme, ki na nek način polarizirajo družbo, vsekakor pa so eksplozivne v levo-desnem političnem cirkusu. Morda smo imeli pri NPM kdaj tudi občutek, da se ni povsem sprostila, osvobodila tistega nelagodja, ki ga običajno prinaša prvi mandat. Predsedničina prva težava so bili veliki Pahorjevi čevlji, v katere je stopila, ko se je preselila na Erjavčevo. Kajti Pahor je bil kot predsednik ne glede vse kritike, ki so nanj letele z leve in desne, zelo priljuden in priljubljen politik. Morebiti se Nataša Pirc Musar doslej – da se ne bi prehitro zamerila obema centroma moči – večinoma previdno opredeljevala do aktualnih družbenih, političnih ali ekonomskih vprašanj. Še najmanj zadržkov je imela z zunanjo politiko, kar pa na razmere v Sloveniji nima večjega vpliva. V zadnjih dveh letih je, to ji moramo priznati, pogumno kritizirala edinole ekološko sporni “drekovod” v Ljubljani, ki je bil zamišljen kot paradni projekt župana Zorana Jankovića. NPM je s tem neposredno napadla prislovično nedotakljivega ljubljanskega gradonačelnika. Nekateri mislijo, da tega ni naredila na pamet, pač pa da se je pred tem posvetovala z nekdanjim predsednikom Milanom Kučanom.

Negotovost prvega mandata je sicer logična. Predsednica si želi še enega, ampak da bi prišla do tja, mora delovati tako, da jo bodo državljani oziroma volivci prepoznali kot nadstrankarsko, v političnem smislu pa enako kritično tako do levice kot desnice, torej tako do vlade kot do opozicije. Koliko ji je doslej to uspevala, je drugo vprašanje. Morda ni bila tako slaba.

Ne glede na to, kdo bo Natašo Pirc Musar poskusil deložirati iz predsedniške palače jeseni 2027, čez manj kot tri leta, ima prva ženska predsednica v naši zgodovini v resnici malo časa, da naredi nekaj, kar bo resnično zaznamovalo njeno predsednikovanje. Če je to dokončna ureditev statusa izbrisanih, za katere sta solidarno odgovorni tako levica kot desnica, potem bo to nezanemarljiv dosežek. Toda če k temu prištejemo še uvodoma omenjeno pobudo za pokop vseh žrtev povojnih pobojev, kar je ob 600 doslej odkritih moriščih po vsej državi zagotovo nacionalna sramota par excellence, potem je to že izjemno zahteven projekt. Pravzaprav tako obsežen in zahteven, da ga doslej ni uspelo uresničiti še nobenemu premierju ali predsedniku. Najbližje temu je bil Borut Pahor, ki je za spravo naredil več kot vsa slovenska politika v tridesetih letih skupaj.

Pobuda predsednice si zasluži podporo. Ponuja priložnost, da kot posamezniki, aktivni državljani in civilna družba končno nastavimo ogledalo tisti politiki, ki svoj kapital gradi na kosteh nikoli pokopanih. Prav vseeno je, ali mrtve zlorabljajo levi ali desni, v obeh primerih je greh isti: zanikanje osnovnega civilizacijskega minimuma, na katerem temelji evropska kultura. Odrekanje mrtvemu pravico do groba je zavržno do amena.

Če je Nataša Pirc Musar sredi mandata spoznala, da je pokop vseh mrtvih v resnici bistvo sprave med živimi, potem je to lahko njeno poslanstvo. Ni prva, ki se je podala na to pot. Borutu Pahorju je uspel projekt nacionalne sprave pripeljati tako daleč, da danes sredi Ljubljane stoji monumentalni spomenik vsem, ki so umrli za domovino – vseeno, na čigavi strani. Na zmagoviti ali poraženi strani. Mrtvi so mrtvi. Vsi imajo pravico do groba. Če Zoran Janković tega ne razume, ni nič boljši od apologetov domobranstva, ki kolaboracijo opravičujejo z bojem proti komunizmu. Tudi Hitler se je boril proti komunizmu, mar ne? Je zaradi tega kaj bolj človeški?

Vprašanje ureditve grobov nikoli pokopanih žrtev povojnih pobojev in revolucionarnega nasilja je eno izmed nerešenih vprašanj preteklosti. Dokler se država in nacija ne bo soočila s tem, bodo duhovi zgodovine s tem morili žive in zastrupljali odnose med ljudmi.

To nesrečno, v marsičem tudi sramotno poglavje slovenske zgodovine je pomembnejše, kot so nas doslej prepričevali najvišji predstavniki države. Prvi predsednik ga absolutno ni bil sposoben prepoznati kot nacionalno travmo, tisti obisk Kočevskega Roga v družbi nadškofa Šuštarja pač ne more biti večno opravičilo za pasivnost, ignoranco ali celo zanikanje problema. Kučanovega predsedniškega naslednika Drnovška je že ob začetku mandata zaznamoval rak, za spravo in zagovarjanje pravice do groba mu je žal zmanjkalo energije in na koncu tudi časa.

Tretji predsednik, ki je dobil samo en mandat, pa je posebna zgodba: s svojo “drugorazredno temo” v času, ko so odkrili Hudo jamo – kjer bo kasneje izkopavanja vodil izbrisani Mehmedalija Alić, avtor čudovite avtobiografije Nihče – je bil z naskokom najslabši predsednik v zgodovini samostojne Slovenije. Ta človek je osramotil svojo funkcijo. Šele Pahor je vprašanje sprave odprl je primerni ravni in potem počasi, mukotrpno tlakoval dolgo pot do pomiritve.

Zdaj ima Nataša Pirc Musar priložnost, da projekt dokonča. Da izpostavi tudi tiste, ki proces ovirajo. Odkritih nasprotnikov sicer ni veliko, med njimi še najbolj izstopa ljubljanski župan s svojim obnašanjem. Včasih se sicer zdi, da Janković v bistvu ni hudoben ali ideološko zaslepljen, ampak da enostavno ne razume razlike med grobovi in spomeniki. Če to drži, potem imamo opravka s tragikomično situacijo.

Verjetno se bo kdo med vami zdaj vprašal, čemu bi se Slovenci ukvarjali s preteklostjo, zakaj bi morali reševati nekaj, česar prejšnje generacije niso smele, želele ali enostavno niso zmogle. Tovrstna vprašanja so upravičena in si zaslužijo odgovor. Zakaj je torej pokop mrtvih tako pomemben? Zato, ker je od Sofoklesove Antigone dalje evropska civilizacija utemeljena na posvečenosti mrtvih in svetosti življenja. A pokop mrtvih, če prav pomislimo, zagotovo ni le stvar starogrške tragedije ali gledališke predstave, ampak gre za enega od temeljev družbene pogodbe. Država, na katero smo kot ljudstvo prenesli svojo suverenost, je dolžna ravnati v skladu s temi civilizacijskimi načeli in jih spoštovati, saj gre na koncu za njen odnos do človeka, njegovega dostojanstva.

Država, ki pušča mrtve, da ležijo po jamah in breznih, ni država, ampak navadna roparska tolpa.

Politika, ki vzdržuje status quo, nosi krivdo za nadaljevanje patologije državljanske vojne in izvensodnih umorov. Glede na to, da so posledice transgeneracijskega prenosa travme empirično dokazane na primeru holokavsta, si ne delajmo utvar, da bomo kot nacija napredovali in se osvobodili bremen preteklosti, če ne bomo “psihoterapevtsko” predelali tega tragičnega in sramotnega poglavja slovenske zgodovine. Slovenski intelektualci se doslej niso pretirano angažirali okoli tega izjemno pomembnega vprašanja, pa so se v zadnjih 35 letih občasno oglašali ob vsakem malo večjem referendumu.

Pokopati vse mrtve je prvi korak na poti nacionalnega očiščenja. Dokler tega ne razčistimo, ostajamo obsojeni na politiko delitev in izključevanj.

84 komentarjev

  1. Franc Mihič

    Naj nekdo nekaj naredi, da mi bo lepo! Iskrenost po slovensko
    Pomanjkanje občutka za pravičnost otrokom dopuščamo, da so nesramni in nepošteni zato, ker vemo, da smo sami taki. Če se že kdo obregne obnje, tega ne stori iz načelnih razlogov, da bi jih vzgojil, ampak zato, ker je potegnil krajši konec. Če se ne bi znašel med outsiderji, bi verjetno ostal tiho in hitro sedel na vlečnico. Otroci so slika svojih prednikov. Otroci imajo izredno razvit čut za pravičnost. Ne fakultete ne strokovnega izpita ne potrebujejo, da bi vedeli, kaj je prav. Le da se njihova pravica začne v družini in konča v klapi. Sociologi so ugotovili, Slovenci vodimo ne samo kot trenutno predsedujoča država Evropske unije, ampak tudi v permisivnosti. Vse gre: od izkoriščanja bolniške do prikrojevanja javnih razpisov po meri vnaprej izbranih kandidatov in do korupcije. Saj ne, da bi se strinjali s temi stvarmi. Ampak ko gre zame in za “moje”, bom molčal v prikritem upanju, da bom odnesel čim večji kos. Da pri tem ne gre za strpnost in zrelo odmaknjenost od neumnosti človeške narave, dokazuje naša reakcija na uspeh drugega. Če sam ne morem imeti krave, potem je tudi sosedu ne privoščim. Ko bi me sosedova krava vsaj motivirala za zdravo tekmovalnost! Ljudje so zadovoljni, par jih je odobravajoče nekaj zamomljalo predse, javno pa ga nihče ni pohvalil. Slovenci radi delegiramo svojo etičnost in skrb za skupno dobro, za javni interes. Pričakujemo, da bo avtoriteta poskrbela za raj na zemlji, če pa že to ne gre, pa vsaj pod Alpami. Zloraba je sestavni del oblasti. K bistvu oblasti sodi, da jo bodo njeni nosilci kdaj tudi zlorabili. Bistvo gospodarskih procesov – še posebno tržnega kapitalizma – je, da si človek želi izboriti prednost pred drugimi, včasih tudi na račun drugih. Nezrelo je pričakovati od oblasti in kapitalistov, da bodo skrbeli za naše pravice in blagostanje. Kruh mora človek odplačati z znojem, za pravico se mora vzravnati, postaviti zase, se izpostaviti in nesramnežu v obraz povedati, kar mu gre. Ljudje bodo še naprej ugotavljali, kako so stvari v naši družbi napačne, in tisti, ki bi morali skrbeti za red, nič ne storijo. In imeli bodo prav.
    Dr. Peter Lah je jezuit in profesor komunikologije.
    Opomba; Povzel Franc Mihič 4. 01. 2025

  2. Franc Mihič

    Odzivi na predsedničin poziv k dostojnemu pokopu žrtev revolucije.
    DRUŽINA, 27. 06. 2024
    Romana Bider, snovalka spravne pobude Predsedničine besede, izrečene na državni proslavi, da ni človeško, da so posmrtni ostanki žrtev pobojev skladiščeni v kleteh in plastičnih zabojih, se mi zdijo dobrodošla pietetna in modra gesta prve predstavnice naše države. Veseli me tudi, da je bil poziv k dostojnemu pokopu vseh žrtev pospremljen z aplavzom publike. Pietetni pokop, ki žrtvam zagotavlja pravico do groba, bi bil prvi in nujni korak na poti k civiliziranosti. Če bodo temu koraku sledili procesi, ki vodijo h katarzi, kot so izdaja mrliških listov, obsodba revolucionarnega nasilja in odpiranje prostora za vso zgodovinsko resnico, bomo Slovenci resnično na dobri poti. Predsedničine besede, izrečene na državni proslavi, da ni človeško, da so posmrtni ostanki žrtev pobojev skladiščeni v kleteh in plastičnih zabojih, se mi zdijo dobrodošla pietetna in modra gesta prve predstavnice naše države. Veseli me tudi, da je bil poziv k dostojnemu pokopu vseh žrtev pospremljen z aplavzom publike. Prof. dr. Janez Juhant, duhovnik, teolog, filozof, predsednik društva Združeni ob Lipi sprave, se je odzval:Govor predsednice republike je bil sprejemljiv, saj je naslovil kar nekaj bistvenih vprašanj države in nas državljanov. Tudi zavzemanje za pokop in rehabilitacijo žrtev revolucije je ne le izziv, ki ga morajo pristojni v državi čimprej opraviti, pač pa tudi dolžnost države, da kot naslednica bivše totalitarne države rehabilitira žrtve. Nujna civilizacijska obveza pristojnih pa je pokopati mrtve. Seveda se mora to zgoditi v Ljubljani na Žalah. Če so tam našli svoj mir mrtvi iz sovražnih taborov, mora biti prostor tudi za povojne nedolžne pomorjene vrnjence, naše rojake in tudi Rome. Ker to ni bil predvolilni govor, pač pa osrednji govor o prazniku, verjamem, da predsednica republike dr. Nataša Pirc Musar stoji za svojimi besedami in bo spodbudila pristojne, da zaradi pravičnosti in tudi zahteve iz parlamenta EZ, ki je bila posledica vložitve peticije dr. Mitje Ferenca in skoraj dva tisoč podpisnikov ter zavzemanja poslanke Romane Tomc, država to dolžnost čim prej opravi. Dr. Jože Možina, zgodovinar in avtor televizijskih Pričevalcev. Vtis za sedaj ni velik, saj je čas za njena konkretna dejanja, ki jih še ni. V enem delu, glede pokopa, je izrekla primerne besede, končno gre za ponovitev tistega, kar demokratična slovenska javnost in naša komisija za prikrita grobišča ponavlja že leta. Gre pač za osnovno civilizacijsko normo. Predsednica je uporabila veliko besed, pozvala je, kaj moramo storiti, v resnici pa ovira na poti dostojnega pokopa nismo mi vsi, ampak, če smo natančni – konkretno ljubljanski župan Zoran Janković in njegovo zaledje.  Predsednico pri popravi krivic iz časa vojne in revolucije čaka še veliko dela. Upam, da je na pravi poti. https://www.druzina.si/clanek/odzivi-na-predsednicin-poziv-k-dostojnemu-pokopu-zrtev-revolucije-anketa

  3. Franc Mihič

    G. Steinbuch, strinjam se, da je pokopati vse mrtve prvi korak na poti nacionalnega očiščenja. Dokler tega ne razčistimo, ostajamo obsojeni na politiko delitev in izključevanj!
    Toliko besed oz. komentarjev o pobudi predsednice, ki bodo prebudili nepokovane,
    ki se v breznih obračajo, ko prebero anonimne mnenja!

  4. beri

    Tudi to je dejala, citiram… – nova24
    (Pijani od oblasti naši politični voditelji ne skoparijo z izjavami. Med njimi so take, ki bi nam morale dati misliti. Vzemimo za primer govor predsednice države Nataše Pirc Musar v Državnem zboru Republike Slovenije,  ki je med drugim izjavila, da so migranti pri nas dobrodošli, zlasti še tisti, ki prihajajo iz držav, ki niso članice EU. – nova24)

    P. S. Ja, tudi to je dejala. Nekaj na videz pozitivnega pove samo, če lahko zraven doda še kaj negativnega?!

  5. ren

    Sicer pa se pospešeno gibljemo proti totalitarni državi. Ne vem, če nam je še kaj pomoči.

  6. deni

    Kakor že od nekdaj zgodovino pišejo zmagovalci, odnosno oblastniki, ki pridejo na oblast z nasiljem, manipulacijami, lažmi, polresnicami itd. V tisočletjih nazaj so zmagovalci pobili svoje nasprotnike in počeli nepredstavljiva grozodejstva, ki si jih ne znamo niti predstavljati. Ostale pa odvlekli v suženjstvo. Poražene države ali mesta, ki so se vdala pa so morala zmagovalcu plačevati ogromne davke. In to se je nadaljevalo v 20. stoletje in se bo tudi vnaprej, seveda odvisno na kateri celini. Američani so prvi ugotovili po končani državljanski vojni, da nima smisla “južnjakov” kaznovati, če niso ravno zagrešili zločinov. Ravno tako so po II. sv, vojni raje z Marshalovim planom spravili razrušeno Evropo in tudi poraženo ZRN na noge in je Zahodna Evropa vzcvetela, kakor nikdar v zgodovini. Poražena Japonska Tajvan kamor so se zatekli nacionalisti, in potlej Južna Koreja so dandanes vrhunske tehnološke družbe. Najbržej niso Amerikanci to počeli samo iz človekoljublja, temveč, ker vedo, da z bogatejšimi lažje posluješ, kakor z revnimi. Ampak to je že druga zgodba.

    Novodobno suženjstvo sta uvedla Hitler in Stalin. Oba sta izkoriščala ljudi do zadnje kaplje krvi. S tem, da je dal Stalin streljati tudi svoje bivše kamerade ali jih pošiljal v Sibirijo kot sužnje brez vsakih pravic. Tudi naši oblastniki so tiste z “manjšimi prekrški” uporabljali kot sužnje. Goli je samo najbolj razvpit primer.

    Naši najbolj pošteni, dobrosrčni komunisti, ki so se in se njihovi ponosni nasledniki še vedno hvalijo, kako so pregnali okupatorje iz naše zemlje. My ass. Seveda so rožljali z orožjem po hosti, vendar so se raje posvečali boju z domobranci, kakor z Nemci. Saj so podatki. Nemcev nekaj sto mrtvih vse drugo pa je bil samo boj za oblast. Mačkonar je dobil v Drvarju naročilo za odstrel od predragega nam, takrat menda že maršala. Ruski svetovalci pa podali “koristne” inštrukcije nasvete, kako to počne generalisim Jekleni. Tako so imeli že 44. leta spisek za odstrel, preko svojih terencev, vohljačev in podobnih tičev.

    Domobranci in ostali “nevarni elementi” so se vdali arogantnim Angležarjem in ti so jih brez razlike ali pomisleka poslali v jugo komunistično levje žrelo. Da se razumemo, seveda so bili tudi na domobranski strani zločinci, kakor na partizanski. Vendar so bili ti potlej narodni junaki, navešeni z medaljami, nagrajeni z vilami, ki so jih pokradli, sploh judovske, ker so že Nemci poskrbeli za deložacijo.

    Kakorkoli, arogantne angleške oficirje na Koroškem je prav malo brigalo, kakor, da so ubogali ukaz svojih nadrejenih. Saj se ve, kdo je bil tisti glavni in o tem je pisal Nikolaj Tolstoj in tudi drugi. Lahko je biti korajžen in neoborožene nasprotnike enostavno pobiti. Seveda je imelo “pogumno” komunistično vodstvo vse podatke, vendar ob koncu niso ravno preveč izbirali. Po besedah nekaterih “strokovnjakov, psevdo zgodovinarjih” bi še danes govorili nemško, če ne bi naši pogumni partizani nagnali okupatorje nazaj od kjer so prišli. Pa kdo še verjame tem pravljicam. Seveda smo pod prejšnim režimom še nekako verjeli, saj smo bili napolnjeni s komunistično propagando. Kako in zakaj pa še mnogi dandanes verjamejo v “partizanske svetnike”. Naj bo jasno, na obeh straneh so bili večinoma kmečki fantje, ki so jih pač napumpali, kakor so jih. Sploh komunisti so imeli odlično propagando. Še Stalin je jožkota okaral naj neha z revolucijo, seveda zaradi zavezniške pomoči. Potlej pa lahko dela kar hoče, odnosno kot mu bo on imenovan Jekleni diktiral.

    Sicer pa je oblast kmalu pospravila tisto malo opozicije, ki jo je ostalo, pa ni imela z domobranstvom nobene veze. Dachauski, Nagodetov proces, kjer so celo po zvočnikih predvajali sojenje, seveda strogo cenzurirano, da slučajno ne bi kaj ušlo. V imenu ljudstva, to pa je bila najpodlejša manipulativna fraza, floskula itd. Katerega ljudstva, tistega, ki je moralo imeti jezik za zobmi, sicer pa bi se lahko obrnilo. Pozneje so se spravili še na svoje bivše kamerade, ker revolucija žre svoje otroke. Kakorkoli iz nekaj tisoč partizanov, jih dandanes še živi precej čez šesto sto tisoč, ker ni točnih podatkov, vendar z navdušenjem volijo rdeča pravljična bitja. Kdor pa voli desnico, ki niti ni desnica po evropskih normah pa je avtomatsko klerotaliban, klerofašist, fašist, rasist, ksenofob itd. itd. Dolgoročna indoktrinacija je opravila svoje. Pa saj se ni potrebe opredeljevati niti za ene niti za druge. Samo zdravorazumsko razmišljanje, vsaj kanček logike in predvsem pamet v glavo. Pa ne mi mešati Janšo, ki je bil v intervalih na oblasti vsega 7 let. Rdečkasti rešitelji pa 28 let, sploh tile zadnji so vsi “sposobni menedžerji”, tako sposobni, da Slovenijo po kupni moči prehiteva že Romunija. Naslednjič pa spet množično na volitve in izberite magari tisto posvojeno gorilo. Saj najbrž ima slovensko državljanstvo.

  7. uroš gabrijelčič

    Ne gre za to, ali ima predsednica prav v tem, za kar se je menda zavzela. Gre za to, da ta ženska ni vredna zaupanja in je sramota za državo. Njenih spornih izjav je toliko, da bi o tem lahko izdali kakšen esej. Na primer biser, da se bo treba navadi živeti z manj, a bolje. To rekši se je ročno presedla iz harleya v rollsa, in se odpeljala v svojo skromno, pol milijona vredno kočo! Kdor tej ženščini verjame, je res vreden pomilovanja. Edino, kar obvlada, je šminkersko nastopanje izurjene tv voditeljice, ki se iz ene floskule vali v drugo, ne da bi zajela sapo!

  8. Andrej Muren

    Zdi se mi, da pokopu žrtev (vsaj formalno) ne ugovarja nihče, sporno je le, kje jih pokopati. Osebno sem sicer mnenja, da bi jim bilo treba urediti mavzoleje v bližini kraja pobojev, a bi zame bila sprejemljiva tudi kakšna druga rešitev (npr. v Ljubljani).
    Opažam pa, da bi te nesrečne žrtve levaki najraje oddaljili stran od oči ljudstva, verjetno zato, da ne bi ljudi nenehno opozarjale na zločinsko naravo komunistov.

    • Miller

      Kosti naj se pokopljejo v Občinah, najprimerneje v bližini, kjer so bile odkrite in tam postaviti obeležja.

      Če bo država rekla da in odprla denarnico, pa se bo zdaj delalo problem, kje in kako.

      In zagamani Butalci se bodo prepirali in vozili kosti sem in tja še nadalnjih 50 let.

      • Peter klepec

        Ne, zagamani Butalci bodo medtem vzgojili se eno generacijo, ki bo poznala kvantno fiziko, morale pa ne.

  9. jaz

    Resnica je tako preprosta. partizanstva niso začeli komunisti. Oni so začeli revolucijo pod krinko partizanstva. Partizani so bili samo preprosti slovenski fantje z mojim očetom vred, ki so mislili da se borijo za svobodo od Fašizma in Nancizma, pa so se v resnici borili za suženjstvo Stalinizmu. Zmagali so najzahrbtnejši od treh kolaboracij. To je naša razklanost in v nebo vpijoča laž. na njej gradijo četrto Jugoslavijo strici iz ospredja in ozadja. Niti sram jih ni več da so narodni izdajalci.

    • Andrej Muren

      Komunistov še nikoli ni bilo sram, da so narodni izdajalci. To dejstvo oni poskušajo kompenzirati tako, da so proti obstoju (slovenskega) naroda in vse zavedne Slovence obkladajo s fašisti.
      V 19. stoletju, ko so se začeli narodni boji, zagotovo noben narodno zaveden Slovenec ni pričakoval, da bodo kakšnih 150 let kasneje narodnjake lastni ljudje obkladali s fašisti, to je sovražniki slovenstva.
      Tako nizko so nas spravili komunajzarji.

  10. Franc Mihič

    Mnogi Slovenci brez pravice do groba?!
    Predsednica republike Slovenije, dr. Nataša Pirc Musar, je v govoru za Dan državnosti opozorila: »Na obzorju so temni oblaki; grozi ujma, najhujša po drugi svetovni vojni. Nanjo moramo biti pripravljeni kot še nikoli doslej. A prebrodimo jo lahko samo skupaj,” Govor pa je zaključila:«Le država, ki ni obremenjena s preteklostjo, lahko vso svojo energijo usmeri v prihodnost. Zato prosim, ne dovolimo, da posmrtni ostanki žrtev pobojev ostajajo skladiščeni v kleteh in plastičnih zabojih. Ker to preprosto ni človeško. Ker to nismo mi. Drugačno mnenje pa ima umetnica, pesnica Svetlana Makarovič, ki javno poziva, da je “sovražiti dolžnost”, a jo večina kulture in politike »spoštljivo tiho podpira«. »Nobene sprave ne more biti, saj jih ne pobijamo. Stvar je urejena. Pravzaprav, če ne vedo, kam bi s svečo, naj si jo nekam vtaknejo.« Ali taka izjava »umetnice« res prispeva k kulturi naroda in razvoju demokracije? V Financah z dne, 25. 05. 2012, berem: “Družbeni angažma Svetlane Makarovič se napaja iz sovraštva in zlobe, ker to v Sloveniji pač uspeva.” Predsednica je na proslavi Dneva državnosti pozvala, da smo dolžni zaključiti akutno odprto temo polpretekle zgodovine, ki še vedno deli državljane in bremeni razvoj države. Največji rimski zgodovinar Tacit je učil: “Preteklost je potrebno preučevati brez jeze in pristranskosti, brez prevelike kritike in brez navijaštva je treba preučevati preteklost. Prva naloga neodvisnega zgodovinopisja bi torej morala biti, razbijati trdovratne mite preteklosti in se z vsemi znanstvenimi močmi upirati poskusom njene zlorabe. Prihodnosti ne smemo nikoli graditi na trhlih zgodovinskih temeljih, saj se nam bo sicer prej ali slej sesula. Svetlo prihodnost ima le tisti, ki ima razkrite in raziskane bistvene dele svoje preteklosti, z vsemi njenimi negativnimi in pozitivnimi vidiki in ne tisti, ki jo vso nadzoruje. Brez realne zgodovine se prihodnost lahko sesuje. Prihodnost ima le tisti, ki ima razkrite in raziskane bistvene dele svoje preteklosti, kar seveda velja za vse države, tudi za Slovenijo. Predsednica RS opozorila:«Na izjemen partizanski boj proti okupatorjem in njihovim domačim pomočnikom je padla globoka senca tragičnih zunaj sodnih pobojev«, je navedla in dodala:«Zato želim poudariti, in to na ves glas, čas je, da ob 80. obletnici konca druge svetovne vojne pokopljemo vse Slovenke in Slovence in druge ljudi, ki doslej niso imeli pravice do groba. Prosim, ne dovolimo da posmrtni ostanki žrtev pobojev ostajajo skladiščeni v kleteh in plastičnih zabojih. Ker to preprosto ni človeško. Ker to nismo mi,” je še dejala. Zadnji stavek torej kliče, obvezuje, da ne dovolimo, da posmrtni ostanki žrtev pobojev ostajajo skladiščeni v kleteh in plastičnih zabojih. Ker to preprosto ni človeško. Gotovo je človeško dobiti tudi odgovor, kaj so vzroki, da je Slovenija tretja na svetu po izgubi prebivalstva! Slovenija je med vojno in revolucijo, imela 6,5-odstotno populacijsko izgubo prebivalstva zaradi vojne in revolucije. KPJ in KPS sta edini v Evropi po kapitulaciji oz. po okupaciji države pozvali k oboroženemu uporu zoper okupatorja in v boj za boljše življenje, kot je bilo v SZ. Partija je imela cilj, da po koncu vojne in zmagi revolucije zamenja režim in uvede enopartijski komunistični režim, po vzoru in interesu Stalinove SZ. Ko Hitler, 22. junija 1941, napade SZ in prekine sprevrženo kolaboracijo komunizma in nacizma, mu zahodni zavezniki odobrijo, da Jugoslavija postane Stalinova interesna sfera za širitev komunizma, ker je SZ imela ogromne izgube v bojih s Hitlerjem.

    • Peter klepec

      Svetlana je kar dobra, ker predstavlja ogledalo kjer se Slovenci lahko gledajo😀
      Tako ne bodo mogli reci, da niso videli.

  11. beri

    Citiram… – nova24
    (Nov medijski zakon rešuje propadajoče tranzicijske medije in uvaja represijo nad spletnimi vplivneži)

    Če ste se spraševali kako je mogoče, da nek totalitarni/diktatorski režim lahko vztraja tako dolgo – imate tukaj odgovor. Ekstremna levičarka Vrečkova ve katerim medijem mora dati govedino, drugim zelje in pravi, da so vsi dobili golaž? Je obzirna in ne ponuja svinjine. Že ve zakaj, kajne?

    Vidite zato se nekateri spletni vplivneži prodajajo, drugi pa ne! Niso na pravi strani zgodovine! Doklej? Lep dan.

    • Butalec

      Ne vem, kaj bi povedal, a tiho tudi ne bom.

  12. IVA PŽ

    Mitja Ribičič, oktobra 1994 zaslišan pred parlamentarno komisijo o raziskovanju povojnih množičnih pobojev (t. i. Pučnikova komisija), je na vprašanje: »Ali je vrh slovenske Ozne vedel za povojne množične poboje v Kočevskem rogu, v Laškem, v Mariboru in še kje?« odgovoril: »Ne.«
    Ob vprašanju kdo je ukazal pobijanje in kdo je bil s tem seznanjen je major Mitja odgovoril, da o tem niso vedeli ne CK KPJ, niti slovensko vodstvo, celo maršal Tito o tem ni nič vedel. Pač pa je to počela “vojska” (sic!).
    Le zakaj je M. Ribičič prišel na pričanje (zaslišanje) v DZ z odvetnikom Čeferinom?
    Neposredno povezavo med komunističnim vodstvom in likvidacijami Ozne kažejo arhivski dokumenti !
    Njegov sin Ciril, zadnji predsednik CK ZKS (izvoljen dec 1989), od 2007-2009 celo predsednik US (!) nič ne ve o očetovih zločinih?? SRAMOTA!

    Pobuda Ustavnemu sodišču RS za presojo (proti)ustavnosti delovanja strank SD in Levice (januar 2022), ki se še vedno niso distancirale od delovanja političnih predhodnikov KPS-ZKS (“Smo ponosni nasledniki komunistov” M. Koprivc, njegovi izjavi ni nihče od poslancev SD oporekal)
    je bila vložena z namenom, da politika kontinuitete (in njeni propagandni mediji) neha manipulirati s preteklostjo ter, da se s pravnim aktom – deklaracijo v DZ obsodi tako nacifašizem kot komunizem na slovenskih tleh, spomeniki in poimenovanja po revolucionarjih pa se odstranijo iz javnega prostora (muzej komunizma).
    Kljub izjavi, da bo US prednostno obravnavalo ustavno pobudo (pritožbo), so Accetto&Co. februarja brez obrazložitve od nje odstopili. Zanimivo, da je bila takrat odvetnica Nataša Pirc Musar tista, ki je za stranko SD(!) napisala ugovor na US in je stranko branila pred evidentnimi dejstvi – zamolčevanjem zločinov, celo poveličevanjem revolucionarnega ravnanja njenih predhodnikov!
    P.S.
    Resolucija EP “Pomen evropskega zgodovinskega spomina za prihodnost Evrope” (sept.2019) je opomnila, da so v nekaterih državah članicah spomeniki, ki poveličujejo totalitarne režime! Letos bo Nova Gorica (sedež občine – Kardeljev trg 1, ob ulici B. Kidriča, v neposredni bližini je več spomenikov revolucionarjev) celo evropska prestolnica kulture 2025.
    HALO??!

    “Resnica je kot voda. Vedno najde pot! Bolj kot jo ustavljaš, z večjo silo se osvobodi.”

    • IVA PŽ

      Ribičič sicer ni bil predsednik, ampak podpredsednik US RS, kar pa ne spremeni dejstva, da bi kot predsednik politične stranke (1989) nikoli ne smel biti – v novi demokratično državi – niti sodnik!
      Stranki SD je predlagal odvzem mandata JJ leta 2014, podpiral protiustavni zakon o RTVS, danes celo soustvarja ustavne spremembe!

  13. ren

    O komunističnem nasilju in pobijanju med vojno, o povojnih “hekatombah”, o odporu proti takemu komunističnemu divjanju in o spravi je mnogo pisal odličen mislec, filolog Justin Stanovnik. Osebno sem mu nekoč povedal, da tako doslej še ni pisal nihče. Njegova pisanja so vredna branja in premišljevanja.

  14. Peter klepec

    Re:… pokop vseh mrtvih v resnici bistvo sprave med živimi,

    Te kosti in grobovi, ki jih ni, so nadomestna vojna, proxy vojna.

    Pri grobovih gre v resnici za zive, preostale zive, za potomce, ki z grobom, napisom in nagrobnikom izrazajo svojo identifikacijo s pokojnikom. Brez prezivelih in potomcev seveda tudi grobov ni.

    Preziveli zahtevajo priznanje dostojanstva preminulim. V „nasem“ primeru gre seveda tudi za odpravo atributa izdajalca. Tu pa je srz problema. V trenutku, ko se bo to zgodilo, bo treba priznati zlocinskost revolucije in s tem tudi njene legitimnosti. Ko torej priznas, da to niso izdajalci, postanejo izvajalci pobojev zlocinci in izdajalci, njihova „komanda“ pa zavrzna zalega. Korak naprej do ponosnih naslednikov je potem samo se formalnost. Zadeva dobi 180 stopinjski obrat.

    • ren

      Ker so se zavedali, da počnejo zločin, so brezna večkrat minirali, v rovu Sv. Barbare pa pozidali in betonirali 11 pregrad. Da ne bi nihče mogel proti do njihovih posmrtnih ostankov.

    • Andrej Muren

      Komunisti do danes očitajo domobrancem, da so vzeli orožje iz rok okupatorja. Res so ga, a ne zato, da bi se bojevali za okupatorjevo zmago, temveč zato, da so se branili pred komunističnimi klavci.
      Nikakor pa se ne izpostavi jasno, da so bili partizani tisti, ki so tudi vzeli orožje iz rok (italijanskih) okupatorjev. Ko je Italija kapitulirala, je italijanska vojska v naših krajih predala svoje orožje partizanom v zameno za neoviran umik. Dala ga je partizanom, ne morebiti svojim “zaveznikom” – vaškim stražam, saj domobranci tedaj še niso obstajali. (Bela garda pa je komunistična izmišljotina, ki je v Sloveniji nikoli ni bilo.)
      S tem orožjem se partizani niso bojevali proti prodirajočim Nemcem, temveč so se pognali nad vaške straže, najprej na Turjaku. Pred Nemci so seveda strahopetno pobegnili.

  15. slavkope

    Skrbno pretehtana in vsestransko odmerjena javna Izjava SAZU na temo pogubnih posledic NOB, komunistične revolucije in državljanske vojne v Sloveniji, ki je nastala na politično pobudo prejšnjega Predsednika RS Borut Pahorja,
    je še vedno najbolj tehten in prepričljiv približek k tako želeni nacionalni pomiritvi ter k ideološko in strankarsko ne-obremenjenemu priznanju zgodovine,
    ki dokumentira nedolžne žrtve in zločinske likvidatorje na obeh straneh fronte med doktrinarno zdresiranimi vojščaki KPJ/KPS (“partizani”) in njihovimi uniformiranimi (vaški stražarji, pripadniki MVAC, domobranci) ter civilnimi žrtvami medvojnih likvidacij in povojnih množičnih pobojev.

    Intelektualna elita znanstvenikov in umetnikov, zbrana v SAZU, je ponudila aktualni zakonodajni in izvršni veji oblasti etično odmerjeno in ideološko ter strankarsko svobodno kvalifikacijo travmatičnih medvojnih in povojnih zločinov, ki obremenjujejo naslednje in nadaljnje generacije Slovencev in državljanov RS, ki s temi tragičnimi in travmatičnimi dogodki in dejanji nimajo neposredne zveze, jih pa politično enostransko instrumentalizirano mitologiziranje medvojne in povojne zgodovine trajno obremenjuje in jim onemogoča človeško in ideološko svoboden, zrel, sproščen in strpen pogled na skupno preteklost, ki je nepopravljivo in nenadomestljivo naša.

    Ugledni akademiki so s svojo izjavo priznali ideološko in politično organiziranim vojščakom KPJ/KPS (“partizanom”) pravico do oborožene vstaje in upora proti okupatorjem v 2. svetovni vojni.
    Obžalovali in obsodili pa so njihove zločinske medvojne likvidacije in povojne množične poboje uniformiranih in civilnih političnih nasprotnikov ter kolateralnih civilnih žrtev eno-partijskega enoumja.

    Prav tako so ugledni znanstveniki in umetniki iz SAZU kolektivno priznali pravico ogroženim državljanom Slovenije do oboroženega odpora proti medvojnemu revolucionarnemu komunističnemu terorju, a so obenem obžalovali in obsodili njihovo pragmatično sodelovanje z zasedbenimi oboroženimi silami fašistične Italije in nacističnega nemškega Reicha.

    Skratka, nobena stran ni po premišljeni presoji uglednih akademikov brez pozitivnih dejanj, a na drugi strani tudi nobena brez zločinskih izdajstev proti lastnemu narodu in proti človeštvu nasploh.
    Če bomo imeli kdaj dovolj modro in zrelo zakonodajno in izvršno vejo oblasti, bo mogoče zares do-končati “državljansko vojno” (po prvem poskusu dr. Franceta Bučarja na prvi seji prve demokratično izvoljene Skupščine RS) z ustrezno deklaracijo DZ RS, ki najbrž ne bo mogla vsebinsko seči daleč vstran in/ali izven omenjene pretehtane “spravne/pomiritvene/raz-bremenitvene” izjave uglednih akademikov oz. stalnih članov SAZU.

  16. Rokovnjač2

    Komunistična elita vsa leta ,ko nima argumentov za svoja sprevržena dejanja, ki jih je počela med vojno, posebno pa po vojni in ki jih počne sedaj nad nami,privleče na dan ideološke teme.In tudi sedaj ni nič drugače.

  17. brane

    Stare kosti kot nek fetiš slovenske mentalitete. To prekladanje kosti iz ene jame v drugo je povezano v glavnem z nadaljevanjem ideološkega boja med ekstremno levico in desnico, ter ustvarjanjem navideznega razkola v družbi, z namenom vzdrževanja dela volilne baze.
    Nedolžne žrtve povojnih pobojev si zaslužijo poimensko spominsko obeležje, večina ostalih – zločincev, ki imajo na vesti veliko med vojno pobitih Slovencev, pa samo skupno neoznačeno jamo.

    • Dezerter

      Vaše brezpravje bo eskaliralo v konec,kot v Črni Gori.
      Proti členu AK47 “racionalno leporečje” ne bo zaleglo.

    • APMMB2

      Sedaj pa pvej, kdo so zločinci, če niso bii obsojeni?

      • Miller

        Tudi 20.000 palestinskih otrok ni bilo obsojeno, pa so jih pobili janševi SDS prjatli.

        • tohuvabohu

          Ali hočeš reči, da so bili zločinci, čeprav niso bili obsojeni? Ti si res intelektualni biser …

        • Halopb

          JA I TI MILER SI BARVAL METKE ZA ŠTETJE ….

          MILE IDRIJA VABI,POOJDI TADI ZE BODO SPREJELI U 4 ŠTUK,SLEDI TERAPIJA,TAM NE MOREŠ ČEZ OKNO PADET,JEBIGA REŠETKE,….ZATE POSENEN ODDELEK S PUTINOVIM BALKONOM, IN PISAL BOŠ,TAM ZA MAVRIČNIM POBEGOM TVOJIH ITELEKTOV SUROVOST TVOJIH ŽELJA. (VSE SKUPAJ PREBERI…AHH PREČITAJ ….M O N A)

    • vernon coleman

      Odlično povedano: resnični zločinci so ti, ki ”spravo” vlačijo na dan iz pritlehnih političnih razlogov: SDS-SD, NSi, in ostali desni sateliti, Levica, pa tudi mnogi derivati LDS, skratka stara dobra leva in desna partija. Ter pokvarjeni hujskaški zgodovinarji.
      Pa novinarji seveda, ki ”kurijo” ljudi in vsem bednikom dajejo predložke.

      • Halopb

        ŠE ENA VEČJA MONA – VERNON MONA.

  18. beri

    Citiram… – siol
    (Zakaj zahodne sankcije Putina niso mogle spraviti na kolena? To je odgovor.)

    Tukaj imate prelep odgovor kako grdo so se ušteli politični analitiki zahoda/ Amerike ko so razmišljali o sankcijah proti Rusiji/diktatorju Putinu.

    Zakaj so se tako grdo ušteli? Zato, ker so pozabili na globalne zakonitosti tržnega gospodarstva. En Primer. Ne bom našteval vseh primerov.

    Indija kupuje rusko nafto in jo predela naprej za Evropo. Rusija s svojimi starimi tankerji nafto razvaža po planetu, elektroniko kupujejo od Kitajske itn. Globalno gospodarstvo – je ustvarilo tudi globalne politike, globalne prekupčevalce z orožjem itn. Tudi če te še tako izolirajo se lahko znajdeš, če le imaš nekaj znanja in zvitosti zase. Samo absolutna izolacija šteje in nič drugega. Takšne pa v 21. stoletju ni možno več doseči. Lep dan.

    • Facti bruti

      Seveda sankcije ne delujejo, če ne veš za strmoglavljenje vrednosti rublja in vse posledice ter z njim povezano živahno dogajanje v Moskvi. O tem pa več v temu primerni temi. Če bo kdo od vpletenih pred tem padel skozi okno v tretjem nadstropju domače hiše ali kakšne druge stavbe, boš pa tudi na Siolu prebral. Ne bodo čakali, da to kdo zapiše v knjigi in spišejo povzetek. Upam.

      • Drejč

        Facti brutti, nakladaš. Rusko gospodarstvo se je okrepilo in je prehitelo celo nemško, ki se krči. Evropa bolj trpi zaradi sankcij kot Rusije.

        Kar zadeva padanje skozi okna, je to ravno tako uveljavljena praksa na Zahodu, samo da se o tem politično korektno molči. Kdor spregovori, ga čaka usoda Assangea ali še kaj hujšega.

        Kevin Shipp, bivši agent Cije in njen živžgač je povedfal, kako delujeta Cia in FBI v odnosu do ameriških disdentov. Lažno jih obtožijo cele vrste kaznivih dejanj in jih vlačijo po sodiščih toliko časa, da jih spravijo v bankrot. Največkrat jim tako razpade družina, in mnogi naredijo samomor. Tisti, ki vztrajajo, jim na koncu morda milostno ponudijo, da umaknejo obtožnice za neobstoječa kazniva dejanja, razen za eno. Obljubijo jim,da če sprejmejo krivdo, da bodo potem opročščeni vseh obtožb.

        • Facti bruti

          Ruski Gazprom 7 milijard izgube, dobri rezultati ruskega gospodarstva, ni kaj dodati, kaj podjetje prodaja menda ni treba razlagati. V Rusiji narašča inflacija. In bo še naraščala, ustavi jo lahko le konec vojne oz. ali bo konec vojne ali bo zaribalo rusko gospodarstvo. Če ne končajo vojno, jih bo inflacija pojedla.

          Ukrajinci imajo nasprotni interes, finančno so pokriti s strani EU do 2026, mejo bodo menjavali za rusko gnojilo, samo da podaljšujejo vojno.

          Kar zadeva padanje skozi okno, Rusija je praktično največji zapor na svetu, nasprotniki režima v najboljšem primeru gnijejo za rešetkami, manj srečni umirajo po tekočem traku, ljudje pa ne morejo nič storiti, na oblasti je diktator. V ZDA se oblast menja, že rezultati volitev so negativno vplivali na ruske finance.

          • Drejč

            Najhujši zapor si naredi omejenec v svoji prazni glavi. Samo žal mu to ni jasno.

  19. Facti bruti

    “Predsednica ima vsaj v nečem prav: Mrtvi si zaslužijo grob”

    Spregledali ste! To je cilj predsednice, uspela je!

    Pred koncem leta, v poslanici ob dnevu samostojnosti, bi se morala opravičiti in odstopiti.

    Njena zadnja v nizu napak, so populistične floskule, s katerimi dokazuje, da ni ne moralna avtoriteta, za kar je bila izvoljena, tudi njene poklicne kompetence so vprašljive. Kot pravnica je modrovala o tem, da se našega sodstva ne sme kritizirati, čez nekaj dni pa kritiko našemu sodstvu pošlje Evropsko sodišče za človekove pravice/ESČP, šlo je za primer več ur trajajoč travmatičen odvzem treh otrok materi. Tožbo na ESČP je vložila mati v svojem imenu in imenu vseh treh otrok in uspela. ESČP je med drugim odvzem otrok označilo za nesorazmeren ukrep in kršitev njihovih pravic.

    Predsednico pa hkrati ESČP razglasi za nekompetentno in neprimerno funkciji. Intervju predsednice na nacionalnem radiu in citirane besede niso naključje.

    Spregledali ste. To je bil namen predsednice, uspelo ji je!

  20. Miller

    Sposodil si bo avtorjev stavek:
    „Zakaj je torej pokop mrtvih tako pomemben? Zato, ker je od Sofoklesove Antigone dalje evropska civilizacija utemeljena na posvečenosti mrtvih in svetosti življenja.“

    Egipčani in drugi narodi po svetu se s tem ne strinjajo.
    Evropejci že stoletja brskajo kot kokoši po njihovih grobovih in izkopavajo trupla (mumuje), jih kradejo in razstavljajo po svojih muzejih v Evropi.
    Evropska civilizacija na posvečenosti mrtvih ? Hm ?

    Drugače pa:
    dvomim, da bi bili tisti, katerim so temelj njihove politike, nepokopane kosti, zadovoljni s pokopom in zaprtjem tega poglavja.

    Kakor, če odvzameš kisik ognju in takoj ugasne, tako bi pokopana trupla odvzela temelje njihove hujskaško razdiralne politike in jih razorožila…
    Ups..

    • rogati

      Tudi jaz mislim, da nepokopane žrtve komunističnega nasilja, enoumja in brezobzirne diktature nad drugače mislečimi niso prioriteta. Prioriteta slovenskega naroda in slovenske države bi morala biti zakonska prepoved javnega izobešanja, nošenja in verbalnega poveličevanja zločinske KPJ in KPS. To v kar je padla Slovenija po 9.5. 1945, ni bila svoboda, ni bila osvoboditev, ampak 50 letna črna luknja, ki je uničila zdrav razum vsaj 50% državljanom, uničilo kmetijstvo kot tudi gospodarstvo, ta moja trditev se je izkazala po osamosvojitvi, ko so propadle skoraj vse socialistične tovarne, saj so jih vodili polpismeni in opravilno nesposobni komunajzarski direktorji, čeprav so imeli po letu 1970 že vsi diplome ali celo doktorate ničvrene Univerza Edvarda Kardelja.

    • Miller

      Res je, tudi če bi pokopali kosti, bi si razdiralni hujskači SDS SS prišli na dan z 80 let starimi ideološkimi problemi,
      KI MLADE NE ZANIMAJO !
      Ne zanimajo jih povojni kolhozi, nacionalizacije in ostala revolucionarna sranja.
      NE ZANIMAJO !

      • ren

        Daj, ne podcenjuj ljudi. Veliko jih je, ki jih zanima naša nedavna zgodovina. Veliko jih je, ki hočejo vedeti vse o 20. stoletju. Ne delaj BUTLE iz mladine.

        • Miller

          Strezni se !
          NOBENEGA NE ZANIMA !
          To so tvoji SDS deliriji…

          • ren

            Kakšna avtoriteta pa si ti, da kategorično trdiš, da nobenega ne zanima? Če ne zanima nekaj tebi poznanih, še ne pomeni, da ne zanima vseh.

    • uroš gabrijelčič

      Ker se ne spoznate na stvari, pišete bedarije. Zahod je zaslužen, da ostanki staroegipčanske civilizacije niso bili na milost in nemilost podvrženi uničenju, in sicer s tem, ko je vzpostavila egiptologijo in tej najstarejši kulturi na svetu dala status, ki ji pritiče. Res je, da je ogromno spomenikov razpršenih po muzejih sveta, a so vsaj na varnem, kajti tisti in situ, niso. Dokazov je kolikor hočeš. Res je tudi, da krščanstvo v tem pogledu ni brez greha, a je islamizem hujši in je večna pretnja kulturam, ki niso islamske. Po zaslugi Zahoda je mogoče uživati v kulturi starega Egipta in jo preučevati. V dobro vseh, tudi samih Egipčanov.

      • Drejč

        Tudi Izrael ni nedolžen pri uničevanji starorimske arhitekture na Bližnjem vzhodu. Kako naj sicer prodajajo pravljico o deželi, ki jo je “bog” Jahve (bolj verjetno satan) dodelil izvoljenemu ljudstvu?!

        • deni

          Pa talibani, ki so z artilerijo uničili starodavne spomenike Bude, pa ISIS v Siriji in nobenega zagotovila, da se še kje ne bo sfecljalo skrajnežem. Jordanci so spoznali pomen Petre in prihodke od turizma, namesto večnih vojn z Izraelom. Tudi Egipt, sicer s trdo roko drži skrajne islamiste na vrvi. Ampak, če pridejo kdaj na oblast skrajni islamisti pa bodo tudi te stare pomnike egiptovske zgodovine zrušili, ker ne bodo v njihovem kontekstu. Na vrhu piramide se pač ne da sezidati mošeje, mar ne.

      • Damijan Klemenčič

        steinbuch že leta isto nabija.
        99 % ljudi,ki so do sedaj ziveli na tem planetu nima svojega groba in tako bo tudi v prihodnje.

  21. Maksim

    Predsednica RS zaposluje kar nekaj ljudi. Uradno ima 10 svetovalcev. Koliko nas dejansko stane urad predsednice RS, ni enostavno izbrskati. Razen poziranja, potovanj in občasnih izjav za javnost ni bilo od nje koristi, le zapravljanje denarja. Naj imenuje nekoga, ki bo začel urejati zadeve v tej smeri, potem bomo začeli spremljati njeno prizadevanje za dostojen pokop kosti, umorjenih ljudi po vojni.

  22. beri

    Za osnovo svojega razmišljanja si bom vzel citat Dezerterja, citiram…
    (“Tranzicija” je še eno poglavje, ki ne bo obravnavano manj kriminalno, od “uradne” diktature. Času čas.)

    Za osnovo svojega razmišljanja si bom vzel pojme-besede: zavajanje, podtikanje, provociranje, laži (vse za plačilo ali zastonj) itn. – na drugo stran pa postavil pojme-besede: razgledanost, pamet itn. Kaj imam v mislih? Tole.

    Lahko si razgledan in pameten – a to lahko uporabiš na dva načina. Prvi je, da razgledanost, pamet itn. uporabljaš za oba nasprotna pola enako – ali pa favoriziraš zgolj en pol: levi ali desni, politično demokracijo ali politično diktaturo ali vse vmes – in tako tudi pišeš/razmišljaš itn. Torej avtomatično zavajaš – kljub svoji razgledanosti, pameti itn.

    Izvzeti so zgolj obsedenci z enega in drugega pola, ker ti nimajo svoje pameti in razuma, ker so ga zamenjali za svojo religijo – versko in/ali politično. Tudi zato so naši komentarji tako protislovni. Z njimi se ne da normalno komunicirati in debatirati. Če imamo na eni strani pamet – imamo na drugi strani ne-pamet.

    Tohuvabohu in Dezerter sta povedala o predsednici države to, kar bi napisal tudi sam, zato se ne bom ponavljal. O njej si mislim vse najslabše. Lep dan.

    Ja, svoje prave Zgodovine še nimamo, ker jo piše vedno ena stran/en pol – čeprav imamo zgodovinarje na obeh straneh nasprotnega pola.

  23. Švejk

    Ne vem, ali je izraz “projekt sprave” Steinbuch uporabil zgolj v prenesenem pomenu, kajti tovrsten projekt ne obstaja. Da lahko govorimo o projektu, morajo biti definirani nosilci projekta, njegovi cilji, potrebne dejavnosti in njihovi akterji, časovnica ipd. Za vse to so potrebne različne analize in študije, ki omogočijo izvedbo projekta. to v zvezi s spravo ne obstaja. Predsednica nekaj dela na pamet, brez neke kompetentne ekipe in brez jasnih ciljev, rezultat pa bo temu primeren.

    Sprava ni predvsem pokop nekdanjih žrtev komunističnega nasilja, temveč je predvsem obsodba tega nasilja, obsodba komunistične revolucije, obsodba njenih akterjev in obsodba nedemokratičnega sistema, ki ga je revolucija vzpostavila, vključno s posledicami ki jih kot družba nosimo še danes in se kažejo v globokem narodnem razkolu.

    Sprava bi morala pomeniti dejansko emancipacijo (post)komunistični plebejcev v odnosu do (post)partijskih patricijev, ki so še vedno privilegiran družbeni sloj, predestiniran za oblastne in druge vodilne funkcije v državi. Plebejci so še vedno zastopani zgolj v parlamentu glede na volivni izid, v vseh drugih institucijah sistema prevladujejo postpartijski patriciji.

    V Ameriki so se pred leti zavedli, da so črnici še vedno dejansko neemancipirani in diskriminirani. To je stanje tudi pri nas, le da ne gre za črnce, temveč za diskriminirane plebejce, za ljudi, ki niso komunističnega patricijskega porekla.

    Sprava bi morala pomeniti tudi uveljvatev ustavne demokracije in vzpostavitev pravne države, kar pomeni eliminacijo ilegalne patricijske globoke države, ki nam vlada iz zakulisja prek svojih patricijev v ospredju.

    Zaenkrat se zdi, da je ustavna demokracija, ki terja odpravo družbene delitve na privilegiran, za oblast predestiniran družbeni sloj na eni strani in na deprivilegirane plebejce na drugi strani, prejkone misija nemogoče. Brez tega je tudi sprava misija nemogoče.

    • Švejk

      Ko govorimo o spravi, se običajno misli na spravo med partizani in domobranci. Ta je teoretično in praktično nemogoča, tudi zato, ker so akterji državljanske vojne v glavnem že pod rušo. Se pa ideološki spor med komunisti in katoliki iz časa revolucije, državljanske vojne in kasnejšega totalitarnega jugorežima zdaj nadaljuje kot nasprotje med postkomunistično levico in katoliško desnico, ki se imata za idejne naslednike akterjev državljanske vojne. Ta spor pa oboji pragmatično zlorabljajo za tekoče politične namene. Levica se v tem ideološkem boju legitimira kot tista, ki je bila med 2. svetovno vojno na pravi strani zgodovine, v nasprotju z izdajalci, ki so kolaborirali z nacifašističnim okupatorjem. Katoliška desnica se nasprotno legitimira kot tista, ki je nasprotovala komunistični revoluciji, ki je vzpostavila nedemokratičen, totalitaren režim.

      Kdor se ne istoveti z nobeno stranjo v državljanski vojni, se ne more istovetiti niti z današnjo postkomunistično levico niti katoliško desnico. Tvegal bi trditev, da predstavljajo v tem pogledu ideološko indiferentni državljani večino. Toda v sistemu, kjer obstaja privilegiran družbeni sloj, so tudi ti diskriminirani. Zato sprava še kako zadeva tudi državljane, ki se sicer nimajo za ideološke dediče ene od obeh strani v državljanski vojni. Ne gre za spravo nosilcev državljanskega razkola v preteklosti, temveč gre predvsem za spravo med privilegiranimi in diskriminiranimi državljani tukaj in zdaj. Ta sprava pa je možna samo z odpravo diskriminacije med državljani in njihovo resnično enakopravnostjo, to je z resnično vzpostavitvijo ustavnega demokratičnega modela družbe, v katerem ne bo privilegiranega družbenega sloja, javne institucije pa bodo dostopne vsakomur glede na njegove sposobnosti, ne glede na njegovo politično-ideološko poreklo. V danih razmerah je to seveda zgolj utopija.

      Sprava kot emancipacija diskriminiranih državljanov je dodatno otežena tudi zato, ker je demokracija tudi drugod na Zahodu le privid. Tudi v EU in ZDA vlada globoka država. Jasno je, da na primer Evropska komisija preferira slovensko levico kot nosilko globoke države pri nas. Ne zato, ker bi preferirala levico, temveč zato, ker preferira globoko državo. Za bruseljsko globoko državo je vseeno, ali je na oblasti v njenih provincah levica ali desnica, kar jo zanima je kompatibilnost z lokalno globoko državo. V primeru Slovenije je očitno, da Bruselj preferira levico kot nosilko globoke države. Leyenove niti najmanj ni motila preteklost Kosove kot pripadnice zatiralskega sloja v nekdanji Jugoslaviji.

      Največja groza za bruseljsko birokracijo so politično nekorektni demokrati, ki razmišljajo s svojo glavo in niso pripravljeni molče izpolnjevati globalističnih projektov bruseljske birokracije oziroma bruseljske globoke države, ki stoji izza nje.

      V Romuniji so razveljavili volitve predsednika, ker rezultat ni ustrezal Bruslju. Do zadnjih volitev, ki so naplavileTuska, je bila Poljska stalno na muhi Bruslja. Madžarska je še vedno tarča Bruslja, ker je Orban politično nekorekten suverenist. Sedanja Golobova vlada je kljub korupciji in klinetelizmu ali prav zato povsem nesporna za Bruselj.

      Iz povedanega je očitno, da si demokrati, ki si želijo dejanske demokratične emacipacije in enakopravnosti državljanov skladno z ustavo, kar je bistvo sprave z nekdanjimi zatiralci, ne morejo obetati od Bruslja ničesar, razen dodatnih polen pod noge.

      • tohuvabohu

        “Katoliška desnica” je izmišljen pojem. Verske skupnosti niso politične organizacije. Verniki so po političnem prepričanju levi in desni, pa seveda tudi neopredeljeni. Enako velja za cerkveno hierarhijo. Če je med verniki čutiti nasprotovanje komunizmu kot skrajnjem levičarstvu, je to samo posledica slabih zgodovinskih izkušenj in nič drugega.

        • Dezerter

          Nasprotovanje komunizmu je stvar osebne mentalne higijene in integritete.
          Zahodnjaki so katolike onkraj železne zavese poimenovali v katokomuniste……

        • Švejk

          tohuvabohu, tvoja trditev žal ne drži .

          Katoličani znotraj desnice so ožja množica znotraj korpusa volivcev desnice, verjetno celo prevladujoča množica.

          Navsezadnje smo imeli tudi stranko krščanskih demokratov, pa SLS, ki se je tudi imela za stranko, temelječno na krščanski/katoliški tradiciji, kar velja tudi za NSi.

          Še ne tako dolgo nazaj smo lahko večkrat slišali ali brali, da se kristjani ne smejo sramovati svojega krščanskega prepričanja in da morajo tudi v politiki nastopati samozavestno in v skladu s krščanskim etosom.

          Med verniki kot takimi ni apriornega nasprotovanja nekdanjemu komunizmu. Sonji Lokar je v nekem intervjuju presentljivo trdila, da je dobršen del članov ZKS oziroma njenih kasnejši derivatov, bil (in verjetno še je) veren.

          • tohuvabohu

            Malo čudna logika. Če med desnimi volilci prevladujejo katoliški verniki (tega podatka ne poznam), to še nič ne pove o političnem prepričanju vernikov na splošno. In kaj je narobe s tem, da se verni politiki sklicujejo na krščanski etos?

            Vsekakor pa drži, da se uradna Cerkev nikoli ne opredeljuje politično, čeprav imajo kot državljani seveda svoje preference.

          • Švejk

            Tohubohu, s kom polemioziraš? Sam s sabo?

          • tohuvabohu

            Ja, razputin, samo dopovedati ti hočem, da je pojem “katoliška desnica” neumnost. Nobena desna stranka v današnji Sloveniji se ne drzne predstavljati kot zastopnik Cerkve.

          • Švejk

            Nikjer nisem trdil, da se katoliška desnica predstavlja kot zastopnik cerkve. To je tvoje podtikanje. kar je tudi sicer tvoja običajna, a neverodostojna praksa.

            Ne vem pa, koga predstavlja Radio Ognjišče, ki se kar precej ukvarja s politiko. Niti ne vem, komu naslavlja svoje politične poglede. Ti gotovo veš, saj vse veš, tudi tisto, o čemer nimaš pojma.

          • tohuvabohu

            Dej, ne pretiravaj, res je, da veliko vem, še več je pa tistega, česar ne vem. Na primer, ne vem, kaj se je Ameriki zamerila ruska manjšina v Ukrajini, da jo hoče uničiti. Nihče od ruskih štipendistov, ki trolate tukaj, mi tega ni sposoben pojasniti, pa vas že dalj časa prosim.

      • vernon coleman

        Odlična analiza tokrat!

  24. APMMB2

    Slovenci smo narod brez zgodovine. Narod brez zgodovine ni popolni narod, je narod brez orientacije. Hiša potrebuje trden temelj, da se ohrani, narod potrebuje zgodovino.
    Od kar obstojajo razprave ne internetu povdarjam:
    V Avstro-Ogerski so nam zgodovino napisali Avstrijci,v Kraljevini Jugoslaviji Srbi in v Titovi Jugoslaviji boljševiki. Ta zgodovina velja še danes, če prav je Slovenija samostojna že skorak35 let.
    Da v dolgih 35 letih Slovenci še nimamo svoje zgodovine je zato, ker Slovenija še ni svobodna. Še vedno nam vladajo boljševiki, komunisti ali socialni demokrati, kakor se želijo preimenovati in skriti svoji krvavo preteklost
    Le zgodovina lahko pojasni razkol,ki usodno deli Slovence še danes.
    Posledica razkola ni samo delitev na parizane in belogradiste, ampak na prvorazredne in drugorazredne.
    Se pavi,da ima delitev praktične posledice. Biti na pravi starni pomeni, biti priviligiran, vladati, obvladovati državo in iz nje vleči koristi. Predsednica je del razreda, ki vleče koristi s tem, da vlada in obvladuje državo.Formalno je prva med nami,vlada in ima od tega koristi.
    Vlada zato, ker prisega na zgodovino boljševikov, komiunistov.
    Če ne bi to počela, ne bi mogla biti redsednica države.
    Dokler bo tako, v Sloveniji ne bo svobode,niti demokracije. V Sloveniji bo vladala diktatura boljševikov.
    Jasno je, da mora predsednica vsaj navidez biti predsednica vsega naroda, zato pač igra poceni skrb za pokop nedolžnih žrtev.
    To je najlažje. Nič je ne bo stalo, upa še, da bo kot govornica postala zvezda medijev in si utrdila laskavi položaj. Zopet gre za prisvajanje oblasti in nič drugega.
    Če bi bila iskrena, bi organizirala javno razpravo zgodovinarjev in zahtevala,da na osnovi dejstev, dokumantov, in pričanj Slovenci pridemo do zgodovine, ki bo splošno priznana in bo konec delitev.
    Njen slavni predhodnik Milan Kučan je rekel, da je resnic več. Zavedal se je, da samo ob takšni izjavi lahko obvladuje Slovenijo, saj si lahko izbere resnico,ki mu ustreza.
    Pa ni tako. Resnica je samo ena in resna zgodovina, takšno Slovenci potrebujemo, mora obveljati in priti v zavest slehernemu Slovencu.
    Ob takšni zgodovini se tudi predsednica ne bo mogla skrivati in pretvarjati, ter nam prodajati kozmetiko za resnico.Pokop nedložnih žrtev in obisk Dražgoš!

    • Peter klepec

      Resnicno in kompletno zgodovino Slovencev lahko napisejo edino tujci, ki z njo nimajo nobenih osebnih interesov. Ampak ravno zato je ne bodo napisali.

    • Andrej Muren

      Bravo, popolnoma se strinjam z vami.
      Nekdo, najbolje bi bilo, da je to predsednik republike, bi moral organizirati javni posvet zgodovinarjev na temo naše državljanske vojne in povojnih pobojev. Vse strani bi tedaj lahko dale na mizo svoje dokumente in argumente. Čeprav se zagotovo ne bi poenotili, bi se jasno dalo ločiti resnico od mitov.

  25. Dezerter

    Steinbuch !
    Reticentni diler Pahor je avtor specialnega zakona proti eni družini ,ki se ni uklonila njegovi roparski bandi.
    Karijerni sprehajalec čež trupla še sam ne ve koliko jih ima na vesti.
    Naj bo preklet morilec.

    Questi che portano sulle loro coscienze tante vittime umane, devono capire, devono capire che non si permette uccidere innocenti! Dio ha detto una volta: “Non uccidere”: non può uomo, qualsiasi, qualsiasi umana agglomerazione, mafia, non può cambiare e calpestare questo diritto santissimo di Dio!  Qui ci vuole civiltà della vita! Nel nome di questo Cristo, crocifisso e risorto, di questo Cristo che è vita, via verità e vita, lo dico ai responsabili, lo dico ai responsabili: convertitevi! Una volta verrà il giudizio di Dio!

    cit. Woytila-Agrigento

    • Dezerter

      Smrduha niti v cerkev nebi smeli spustiti…..

      • Dezerter

        OMERTOSO DI MERDA !

        • Dezerter

          Tvoji režimski psi se pri 50-ih utapljajo v alkotu in se gredo delrije…..😉

    • tohuvabohu

      Pravilno se piše Wojtyla (oziroma še bolj pravilno Wojtyła).

  26. vernon coleman

    Fantje, vem, razumem, da so bila Silvestrovanja, ampak, zdaj se pa malo zberite.
    Večkrat smo že jasno povedali, da je ta ”sprava” namenjena krepitvi starih sil, ki te tisočkrat prežvečene teme vedno znova (zlasti pred volitvami) vlačijo na plan, določen del raje pa vedno znova zasede. In seveda brezplodnemu večnemu pričkanju, zmerjanju, sovraštvu, – pa ne moremo vendar tako začeti leta!!

    Najboljša pot je dobro, v bistvu poglobljeno razumevanje zgodovine, kajti le tako lahko razumemo SEDANJOST. Recimo knjige E. Hobsbowma so taka referenca, pa čeprav tudi (preveč) z MS ter delno levim pogledom, ki marsikaj spregleda.

    Tohuvabohu, ne pišete po resnici, mislim, da ste vsaj z mano sprti, ker ste sabotirali moja prizadevanja (več kot 20x) v boju za srečno in zdravo življenje, moj in naš skupen boj proti raku, proti sžb, proti pljučnim boleznim, proti zasvojenosti, trpljenju, proti onesnaženju, proti požarom, proti gnusni korupciji.
    Če je bil recimo del žrtev 2. SV slabe usode deležen po (zamolčanem) zločinu ali hudi krivici, se taka številka žrtev kajenja nabere v 2 ali 3 letih… samo toliko, da vemo, o čem govorimo.

    Sicer dvomim, da boste zdaj spregledali, kakorkoli spremenili razmišljanje, in se opravičili, ampak vseeno je dobro, da veste, da ne boste pisali neresnic. To vedo tudi vsi drugi redni bralci, ker je očitno.

    Po drugi strani se z večino tega, kar ste napisali, tokrat strinjam.

    In zdaj – ne zapadite nazaj v tisto svoje stanje (bedno zmerjanje brez argumentov, ki samo troši energijo vseh), naprej dihajte, globoko, in dobro, dobro razmislite, in šele potem odgovorite. Hvala.

    • Halopb

      POZOR !!

      VERNON – BALTAZAR

      Verjetno si pozabil prebrati,

      ti si kot mumjiski fosil, ko zavohaš Kreka, se debalzamiraš in s tem tvojih zatohlim pisanjem, dokazuješ, kak BUTL si!!!

      Daj za konec leta , ne maži tu ekranov, pa pojdi si kupit novo tipkovnico, ker od tega tvojega pisanja, že fedri pa gumbi po tvojem kabinetu letijo.

      Menim, da bi se lahko, v teh dneh, sam vprašal, koliko in kaj si v preteklem letu naredil, najprej zase, potem, pa še za kakšnega, sladkorno zakajenega alkoholika.

      OPAZILI SMO: da je tvoja umetna inteligenca, letos dosegla dno, zato ti predlagam, da SOFTWARE antiuvirusi niso, narejeni za zaužitje človeškega telesa, zato opažam, da si ti to malo pomešal in da se ti je letos mal odtrgalo.

      Vernon TOTAL AV, je antivirus za računalnik! ti si ga pa spil, da boš zdrav, pregnal Covid ane.
      tole te je pa res zavedlo v glavnem si TOTALNO ZABLUZU, ko pa opaziš, kak Krekov članek se ti pa ta antivirus, še dodatno aktivira!

      Predlagam ti, da si kupiš kak NORTON, ma motor, pa se odpleji in ustvari nov portal ”minus pod minusom” .
      Verjemi vsa superrobijeva pa murgljska kloaka, bo z veseljem prebirala te tvoje možgansko skurjene nebuloze.

      V letu 2025, ti Želim veliko ZDRAVJA ( ne pit alkohola, kadit in cukrov jest) .

      Pa da obiščeš kako ustanovo v Transilvaniji, Drakula dvorec, Gran Bran, da te bodo naučili, kako se komunajzlerjem , pije kri.

      No lepo zdravljenje ti želim, pa javi se nam leta 2099, kako je šlo.

    • tohuvabohu

      Narobe tolmačiš. Polemiziranje o čemerkoli ne pomeni, da sem sprt s sogovornikom ali da ti želim kaj slabega. Končno sem tukaj edini, ki se pogovarjam s tabo, ker te vsi ostali gladko ignorirajo. Edino, kar ti neprestano skušam dopovedati, je, da s histeričnimi izpadi ne boš dosegel ničesar. Ne domišljaj si, da boš z rohnenjem, kazanjem s prstom na ljudi, teorijami zarote in bruhanjem katastrofičnih številk rešil svet. Še mnogo vplivnejši od tebe ga ne morejo.

      • vernon coleman

        Zelo se motiš, na moje pisanje so se odzvali mnogi, samo nekaj jih omenjam: Deni, Iva PŽ, Švejk, Miller, vedno se odzove Halopb, pa tudi urednika tega portala sta po pol leta vendarle klonila in le omenila brutalno cenzuro, ki vlada v vseh medijih v Sloveniji razen na PP+.
        Torej, spet žaljivo in brez potrebe ”krojite” resnico… tak manipulator ste pač. Evidentno, to lahko vsi ponovno vidijo, in niti enega argumenta niste navedli v prid smrtonosnim cigaretam, vse je le zato, ker ste zakrknjen janšist, jaz pa ne. Taki ste, nekateri…

        • tohuvabohu

          Ali sem jaz res manipulator, lahko ocenijo obiskovalci portala, ti že ne, ker si vpleten … Sicer pa, če se ljudje včasih odzovejo na tvoje bedarije, ali je to že kar debata?

          Btw, ta je pa sploh ubijalska: janšizem (celo zakrknjen janšizem, haaaaahaha) je, če ne argumentiram v prid kajenja?! Ne morem, da verjamem svojim očem …

          • vernon coleman

            Zakrknjen janšizem pomeni, da če si proti Janši (in to z milijon in enim razlogom), bomo vsi janšisti vedno proti vsemu, za kar se zavzemaš, pa četudi je to življenje, zdravje, boj proti raku, boj proti invalidnosti (infarktom in kapem), gangrenam, boj proti hropenju in utapljanju na suhem (KOPB), proti prirojenim napakam, proti onesnaženju, proti požarom…
            Seveda nisem spregledal, da ste kot duševni revček spet ostali brez argumentov…tega sploh ne razumete in ne znate; pustil vas bom pri miru, ker ne kažete niti najmanjšega napredka, le komentatorski smetar ste, zakrknjen janšist – pač!

          • tohuvabohu

            A ti siromak kdaj prebereš svoja čreva, preden pritisneš na “Objavi komentar”?

            Btw, kdaj si pa ti navedel kak argument? Ti samo brezglavo nabijaš neke številke in simptome. Saj vsi vemo, kako je s temi zadevami, tudi brez tebe, ki misliš, da rešuješ svet, si pa le en zatežen nadbrihten klošar.

          • vernon coleman

            Od rojstva zatucan in v vseh pogledih omejen janšist (član sekte Slovenska Domobranska Stranka), amen, samo, da imaš zadnjo besedo, in da se nisi spozabil s kakim podatkom, ali čem koristnim, konstruktivnim, ali celo kako relevantno mislijo! Definitivno ”zmagovalec” na tem portalu! Čestitke!

  27. tohuvabohu

    Steinbruch, ne goni vedno istih laži. Prvič, predsednica Slovenije ni “pogumno kritizirala” Jankovićevega drekovoda, ampak samo Jankovićevo nedopustno RAVNANJE v primeru gradnje tega kanala. Drugič, domobranci se niso borili proti komunizmu (ki ga takrat še ni bilo), ampak proti NASILJU rdečih banditov. Kar pa se tiče povojnih pokolov, absolutno ni dovolj pokopati mrtve. Treba je javno objaviti njihova imena in izdati mrliške liste, po možnosti pa tudi storilce. To je dolžnost države. O samem pokopu pa naj se svojci sami odločijo o njegovem kraju in načinu.

    O spravi se na veliko govori že več kot 30 let in vidim, da Steinbruch govori enako kot Spomenka in Tine Hribar. Ponovil bom svoja stališča o tej zadevi, kar sem že večkrat storil:
    1. Z nikomer nisem sprt in ne potrebujem sprave z nikomer.
    2. Ne dovolim, da kdorkoli sprejema kakršnokoli spravo v mojem imenu.
    3. Treba je objaviti vso zgodovinsko resnico o polpreteklih dogodkih, ki ležijo na duši naroda.
    4. Če je kdo zagrešil vojne zločine na katerikoli strani , naj odgovarja zanje (če je to še mogoče).

    Btw, kateri kreten je izumil butast izraz “predsednikovanje”? Po moji vednosti je bil to Janković!

    • Dezerter

      Asistenki goljufinji Alji pa ne sedejo obravnave na sodišču…..
      “Tranzicija” je še eno poglavje,ki ne bo obravnavano manj kriminalno,od “uradne” diktature.
      Času čas.

      • Halopb

        Dezerter,

        lustracija, tranzicija, per magna moccoli non esiste,

        questa cloaca, faceva con suo popolo, come gato con la merda…

        😉

        • Dezerter

          Borat me je dal likvidirati,ker sem na US vložil popis njegovega kriminala.
          V “opravičilo” je ponudil ponarejene dosjeje ,”višje cilje” in neko nebulozo o “svetinji”
          Preživel sem po naključju.
          V samici,kjer so me vsak dan pretepali 4 mesece nisem nikoli jokal.
          Še predobro vem kaj “svojim” počnejo.
          Verba volant,scriptum manent.

    • Peter klepec

      No ja, vase stiri tocke niti priblizno niso kompletne. Namrec, manjka bistvo: ugotovitev oz. definicija kaj je zlocin.
      V vecini evropskih drzav to ni dilema, v SLO pa je.

      • tohuvabohu

        No ja, na misel mi ne pride, da bi hotel v nekaj točkah zajeti celotno problematiko slovenske družbe. Govorim samo o narodni spravi oziroma o načinu, kako se opleta v zvezi z njo. Do definicije zločina je še dolga pot do tam, ko bo polpretekla zgodovina postala pretekla, da bo možno sine ira et studio govoriti o teh rečeh. Pa hvala za podporo.

    • Andrej Muren

      Tudi zase lahko rečem, da s poštenimi ljudmi nisem sprt in se mi zato ni treba z nikomer spravljati. Če pa bi se spravljal s kriminalci, bi postal podoben njim.

+Portal se trudi omejiti žaljivo komentiranje, “spam” vsebine, zato režim komentiranja še prilagajamo. Prosimo vas za razumevanje. Poleg tega vas pozivamo, da se vzdržite agresivnih vsebin. Komentarji, ki vsebujejo povezave na spletne strani ne bodo objavljeni.

zadnjih 10 +Komentar
Staro reklo, da revolucija na koncu požre svoje otroke, še vedno velja

Staro reklo, da revolucija na koncu požre svoje otroke, še vedno velja

S predlagano novelo Zakona o zdravstveni dejavnosti ministrica omogoča, da bodo najboljši kadri odšli v zasebni sektor, ki praviloma dela manj zahtevne posege. Tja bi lahko brez problema hodili mlajši zdravniki. Namesto tega pa ministrica motivira najboljše zdravnike, da bi odhajali iz javnega zdravstva v zasebno in tam delali praviloma manj zahtevne storitve za veliko boljše plačilo. Ta popolnoma zgrešen ukrep je jasen tudi tistim, ki nimajo visoke izobrazbe, le ministrici, ki ima doktorat znanosti, to ni jasno. Ali bosta ostala razvoj in znanje v javnem sektorju, ali pa boste tudi njiju prisilili, da se preselita v zasebni sektor?

Dražgoše in bitka pri Termopilah

Dražgoše in bitka pri Termopilah

V prvem mesecu novega leta se že leta in leta ponavlja en in isti simptom, kot da bi šlo za nekakšen letni cikel, ki se manifestira januarja in ki spominja na kačo, ki žre svoj lastni rep. Dražgoše so svojevrsten indikator nenormalnosti slovenskega družbenega mainstreama, ki se je v osemdesetih letih prejšnjega stoletja že precej utrudil od partijske mitologije in se je bil sposoben celo norčevati iz komunizma in borčevskih proslav. Danes se zdi nepredstavljivo, da so imele pred osamosvojitvijo Dražgoše povsem drugačen pomen kot danes, med slavnostmi govorci leta 1989, denimo, se glede na arhivsko dostopne podatke ni pojavil niti Janez Stanovnik ali Miran Potrč, kaj šele Milan Kučan. Pravzaprav mediji takrat niso poročali, da bi se dogodka udeležil kdo iz slovenskega vrha.

Bolj ko kradejo, bolj nedotakljivi so, bolj ko lažejo, bolj jim verjamejo

Bolj ko kradejo, bolj nedotakljivi so, bolj ko lažejo, bolj jim verjamejo

Za vladajočo garnituro in njene prisklednike je moteč vsak drugačen in neodvisen glas, vsako preverjanje dejstev, ki po pravilu pokaže, da je skoraj vsaka izjava laž, če pa že ni laž, je pa tako prirejena resnica, da ustreza “našim” potrebam in pokrije “naše” lumparije. Ker so glavni mediji v rokah levega in ultralevega političnega pola, družbena omrežja pa so poskušali utišati s spletno policijo, spletnimi cenzorji, spletnimi ovaduhi in ovaduhinjami. Tu je še vrsta zgrešenih investicij, metanje denarja z lopato skozi okno je vsak dan bolj odkrito, a brez kakršnih koli sankcij. In bolj ko kradejo, bolj so nedotakljivi. In bolj ko lažejo, bolj jim verjame velik del volivcev in davkoplačevalcev.

Kaj je ostalo od samostojnosti in enotnosti?

Kaj je ostalo od samostojnosti in enotnosti?

26. decembra imamo praznik, za katerega štiri petine vprašanih ne zna niti pravilno povedati imena. To sicer ni katastrofa, če praznik samostojnosti in enotnosti ne bi bil tudi vsebinsko opustošen. O kakšni samostojnosti pa govorimo? In enotnosti? Enotni so Slovenci morda v športu, pa še tam se včasih ugiba, kdo kam paše. Praznik, ki naj bi zaznamoval razglasitev plebiscita leta 1990, na podlagi katerega je slovenska demokratična oblast pripravila vse potrebno za razglasitev neodvisnosti pol leta kasneje, je postal plehka formalnost, ki pade v božično-novoletni čas, ko so ljudje z mislimi povsem drugje.

Tik-Tok, Kitajci in albanska cenzura

Tik-Tok, Kitajci in albanska cenzura

Drzna odločitev Albanije, da z Novim letom prepove kitajski Tik-Tok, sovpada z naraščanjem občutka, da poleg propagandne vojne poteka še neka druga, bolj podtalna in prikrita oblika vplivanja na javno mnenje na Zahodu. Romunske volitve so sicer vrgle sum na algoritem Tik-Tok, vendar pa evropsko javnost še vedno bolj vznemirja Elon Musk s svojimi provokativnimi izjavami glede nemških volitev, kot pa sovražno delovanje avtoritarnih režimov, ki proti Evropi vodijo hibridno vojno.

Zdravstvena reforma bo uzakonila neenakost in revne obsodila na umiranje na obroke

Zdravstvena reforma bo uzakonila neenakost in revne obsodila na umiranje na obroke

Sistem javnega zdravstva bo po spremembi zakonodaje namenjen predvsem revežem in tistim, ki si ne morejo plačati storitev pri zasebnikih. Zanj bo značilno, da boste storitev dobili zastonj, cena pa bo velika čakalna doba, ki vas bo lahko stala življenja. Javno zdravstvo bodo uporabljali ljudje z obrobja družbe, ki so običajno zelo bolni in nimajo denarja, da bi se zdravili v privatnih ustanovah, ki se bodo vse bolj bohotile. To vemo, ker se je v mnogih državah, ki so naredile to, kar namerava ministrica za zdravje, zgodilo prav to. In vprašam vas, kdo bo delal v javnem sektorju, če bodo tisti, ki bodo dobri, za bistveno višjo plačo lahko delali pri zasebniku? Seveda bo nastal velik odliv kvalitetnega kadra iz javnega zdravstva v zasebnega, pa tudi v tujino. V naši neposredni soseščini je veliko zasebnih centrov, ki bi te strokovnjake bolje plačali. Toda odliv naše ministrice ne skrbi.

Spoštovani gospod, človek in doktor zgodovinskih znanosti Martin Premk

Spoštovani gospod, človek in doktor zgodovinskih znanosti Martin Premk

Resnico se da začasno zakopati ali vsaj prekriti s ponjavami ideoloških floskul, kakršne stresate tudi vi v parlamentu in povsod drugje, kjer vam uslužni medijski hlapci pod nos pomolijo mikrofone. Ampak začasni suspenz resnice je vedno samo začasen, nič ni mogoče za večno prikriti, ponarediti in zmaličiti. Tudi smešenje in še kaj bolj neakademskega, kar si privoščite s svoji poklicnimi kolegi, ki ne delijo vaših in vaših učiteljev naukov o brezmadežni revoluciji, vas ne dela bolj kredibilnega in spoštovanega, ampak kaže na vaše hude osebnostne stiske, s katerimi se morate soočati, ko verjetno v svoji intimi natančno veste, kaj se je groznega, poleg vsega pozitivnega, dogajalo med leti 1941 in 1945, a morate, kot bi rekel pokojni Janez Menart, “za ljubi kruhek” trobiti v drugačne rogove in javno izpovedovati confiteor, ki se ga sramuje vsak študent zgodovine v prvem letniku študija.

Zakaj je vojna za populiste tako čudovit posel

Zakaj je vojna za populiste tako čudovit posel

Nevarnost vojne v Evropi je prišla v ospredje glavnih medijev. Nič več ni v domeni teoretikov zarot in paranoidnih alternativnih portalov, vojna je zdaj v t.i. prime time. Vojna je že na pragu politike, zato gorje nam, če populisti in demagogi zavohajo priložnost zase. Ker potem bo vojna na dnevnem redu vsak dan. Z njo se bo tudi oblast za nekaj časa otresla jeznih in nezadovoljnih državljanov, ki naj zdaj v okolici svojih domov iščejo zaklonišča, si ustvarjajo zaloge vode, prepečenca, sveč in baterij. Vojna je poslednja priložnost za tiste, ki celotno politično kariero živijo v izrednih razmerah. Takšne priložnosti zdaj gotovo ne bodo želeli zamuditi.