+Oglasno sporočilo

Sejemo sončno prihodnost – najboljša nacionalna zelena kampanja v Evropi

Slika: SŽ

17. decembra, 2025

Slovenske železnice so prejele prestižno mednarodno nagrado za najboljšo nacionalno zeleno kampanjo v Evropi, ki jo podeljuje European Travel Commision – Rail Tourism Awards 2025. Gre za nagrado vseslovenskemu projektu, ki je prerasel v gibanje, Sejemo sončno prihodnost. Slovenske železnice so v sodelovanju z občinami letos spomladi ob železniških progah sejale sončnice kot simbol svetle prihodnosti, upanja, vztrajnosti, skrbi za naravo in sodelovanja. Sončnice so v polnem razcvetu pozdravile evropski teden mobilnosti in simbolično povezale skrb za naravo, trajnostno mobilnost in lokalne skupnosti.

Nagrado Rail Tourism Award sta v imenu Slovenskih železnic v Utrechtu na Nizozemskem 4. decembra 2025 prevzeli Tanja Rotovnik, direktorica Sektorja za marketing, komuniciranje in mednarodne odnose in Tamara Sever, producentka projekta iz Službe za korporativni in digitalni marketing ter komuniciranje. Nagrado so Slovenske železnice prejele že drugo leto zapored, lani za kampanjo »Vlaki nove generacije«. Ob predaji nagrade je članica komisije Nicky Gardner poudarila, da do sedaj še nobena država ni prejela te nagrade dvakrat zaporedoma.

Slika: SŽ

O nagradah Rail Tourism Awards

Nagrade Rail Tourism Awards podeljujeta European Travel Commission (ETC) in Eurail. Namen nagrad je prepoznati in nagraditi najboljše promocijske kampanje in pobude, ki spodbujajo potovanja z vlakom kot trajnostno in okolju prijazno izbiro mobilnosti.

Gre za eno najpomembnejših evropskih priznanj na področju železniškega in trajnostnega turizma, ki nagrajuje najboljše projekte povezane z inovativnim, družbeno odgovornim in okolju prijaznim potovanjem z vlakom. Podelitev je potekala v začetku decembra v Utrechtu na Nizozemskem v okviru strokovnega dogodka The Great Connection, ki združuje evropske strokovnjake s področja turizma, mobilnosti, kreativnih industrij in trajnostnega razvoja.

Projekt Sejemo sončno prihodnost je bil prepoznan kot primer dobre evropske prakse, saj:

  • ob železniških progah po vsej Sloveniji obnavlja in oživlja prostor s setvijo sončnic,
  • povezuje lokalne skupnosti, šole, vrtce, občine in potnike,
  • izboljšuje biotsko raznovrstnost in podporo opraševalcem,
  • krepi zavest o trajnostni mobilnosti in pomenu železnic,
  • potovanje z vlakom spreminja v čustveno, vizualno in doživljajsko izkušnjo.

Projekt prepoznala tudi Evropska komisija

Gre za projekt, ki je presegel okvir okoljske tematike, saj je z vključitvijo enajstih slovenskih občin, ki so se odzvale vabilu k sodelovanju, dosegel širši, skupnostni, družbeni, izobraževalni in turistični pomen.

Kot takega, ga je prepoznala tudi Evropska komisija, ki ga je uvrstila med najbolj regenerativne turistične prakse v Evropi. Projekt bo konec januarja 2026 predstavljen na razstavi v Evropskem parlamentu v Bruslju, kot primer dobre prakse, ko potovanje z vlakom pomeni več kot le mobilnost, pomeni povezovanje ljudi, skupnosti in vrednot.

Slika: SŽ

Gre za zelo pomembno promocijo Slovenije in Slovenskih železnic ter pristopa k trajnosti in zeleni prihodnosti na evropski ravni. Več o sami ideji povezovanja trajnostne mobilnosti in lokalnih skupnosti, ki je prerasla v vseslovensko akcijo, je povedala idejna vodja, direktorica Sektorja za marketing, komuniciranje in mednarodne odnose, Tanja Rotovnik:

»Verjamem, da se najboljše ideje rodijo na vlaku, ko imaš čas za razmislek. Tako se je rodila ideja o projektu Sejemo sončno prihodnost. Ko sem, na poti v službo, razmišljala o tem kako ozaveščati o trajnostni mobilnosti in hkrati povezati lokalne skupnosti. Sončnice simbolizirajo rast in svetlo prihodnost, zato je preprosta ideja zasaditve sončnic ob železniških progah kmalu prerasla v nekaj veliko večjega. Posebnost akcije je, da je nastala povsem znotraj našega podjetja, s podporo sodelavcev in navdahnjena s ciljem povezovati ljudi s trajnostno mobilnostjo, polepšati poglede z vlakov, pomagati čebelam ter sejati semena za prihodnost. Vendar se tu zgodba ne konča – v novem letu bomo še naprej rastli z akcijo Sejemo sončno prihodnost. Za konec bi se želela zahvaliti vsem, ki so verjeli in še verjamejo v to zgodbo in v trajnostna potovanja.«

Producentka projekta iz Službe za korporativni in digitalni marketing ter komuniciranje, Tamara Sever pa dodaja:

»Ponosni smo, da so ljudje projekt sprejeli in da se je zgodba dotaknila številnih src. Skupaj z enajstimi slovenskimi občinami, šolami, vrtci in krajani smo ob železniških progah posejali polja sončnic. Ti kraji so postali barviti, čebelam prijazni in polni življenja. Naši zaposleni so bili ponosni na projekt, ljudje po vsej Sloveniji pa so se odzvali s toplino in veseljem. Projektu se je pridružila tudi Čebelarska zveza Slovenije. Z medijsko pokritostjo projekta pa se je glavno sporočilo trajnostne rasti in povezanosti razširilo po celotni Sloveniji.«

O projektu Sejemo sončno prihodnost

Projekt se je začel na Svetovni dan čebel, 20. maja, s prvimi setvami v Grosupljem in Ivančni Gorici. Sledile so občine Ormož, Dol pri Ljubljani, Šmartno ob Paki, Velenje, Ljubljana, Medvode, Bohinj, Celje in Laško, ob podpori lokalnih skupnosti, vrtcev, šol, čebelarskih in turističnih društev ter prebivalcev. Posebno vlogo so imeli otroci, ki so s pesmijo, plesom in svojimi rokami sejali sončno prihodnost.

Slika: SŽ

Čez poletje so semena vzklila in ob železniških tirih je zacvetelo na tisoče sončnic. Septembra pa je njihov razcvet sovpadel z Evropskim tednom mobilnosti – pobudo Evropske komisije, ki spodbuja trajnostne načine potovanja. Ravno v zgodnje-jesenskem času so medovite rastline živi opomnik pomena narave, sodelovanja in naše skupne poti v bolj zeleno prihodnost.

Projekt je simbolično dokazal, da lahko z majhnimi koraki, tudi kot posamezniki, sejemo velike spremembe. Sončnice pa so postale simbol skupne poti v bolj zeleno, povezano in odgovorno prihodnost. Vse to odraža tudi vizijo Slovenskih železnic, ki s svojimi povezavami gradi trajnostno prihodnost mobilnosti v Sloveniji.

Projekt je le eden od korakov v širšem prizadevanju Slovenskih železnic za ogljično nevtralno mobilnost, kjer električni potniški vlaki že vozijo na stoodstotno obnovljive vire energije, posodabljajo se potniški in tovorni vozni parki, nastajajo sončne elektrarne in kjer vsaka sončnica ob progi sporoča, da projekt Sejemo sončno prihodnost ni cilj, je pot, ki nas pelje v sončno in zeleno prihodnost.

Prejeta nagrada pripada prav vsem, ki so sodelovali v projektu – enajstim občinam Grosuplje, Ivančna Gorica, Ormož, Dol pri Ljubljani, Šmartno ob Paki, Velenje, Ljubljana, Medvode, Bohinj, Celje in Laško, lokalnim skupnostim, zavzetim sodelavcem projekta in vsem, ki verjamete, da lahko z majhnimi koraki danes ustvarimo velike, sončne spremembe.

Več o samem projektu lahko preverite na tej video povezavi.

ZADNJIH 10+

Nova ameriška varnostna strategija: konec neke dobe

Nova varnostna strategija Združenih držav Amerike naj bi omogočila, da ostanejo najmočnejša in najbolj uspešna država v zgodovini. Dokument je nujno pozorno brati, saj je govora o manjših državah, Evropski uniji in zvezi Nato ter še o čem, kar se nas tiče. Kljub nekaterim protislovjem je iz besedila razvidno, da ZDA drastično spreminjajo svoj odnos do preostalega sveta in da nova varnostna strategija predstavlja daleč največjo preusmeritev ameriške zunanje politike po drugi svetovni vojni. Vrednote niso važne, demokracija ni pomembna. Enako boj proti podnebnim spremembam. Prednost se namreč daje fosilnim gorivom in jedrski energiji, ne pa vetru, soncu in drugim obnovljivim virom.

Zakaj bi bila likvidacija Erike Žnidaršič velika napaka

Ob očitkih, da televizijski voditelji skačejo politikom v besedo, bi se človek krohotal, če situacija ne bi bila resna. Ukinitev Tarče bi namreč pomenila zmago politike in prepričanja, da smo novinarji in uredniki njeni podložniki. Kajti v resnici ne gre za vprašanje bontona, lepega obnašanja in podobnih izgovorov za nemogoče zahteve, ampak za čisto navadno željo po podrejanju. Politiki, sploh tisti z avtoritarnimi manirami, si želijo podrejenih medijev, zato jih šokira, ko jim nek mladi urednik po telefonu zabrusi, naj se jebejo, ali ko jim voditeljica najbolj gledane informativne oddaje “skače v besedo”. Kajti za vse te male in malo večje avtokrate z napihnjenim egom in polnimi omarami okostnjakov smo mediji, ki se jih ne bojimo, celo hujši sovražniki od pravosodja ali političnih nasprotnikov.

Kako je bivši komik Šarec “pošolal” nesojenega bodočega premierja Prebiliča

Marjan Šarec, član vladne Svobode, ni le nekdanji župan, predsedniški kandidat, premier in obrambni minister, pač pa tudi tisti evropski poslanec, ki ima velik talent za pisanje. Njegova objava o Vladimirju Prebiliču nas je prepričala, da jo objavljamo v celoti. Plastično kaže tudi na stanje duha na t. i. levi sredini. V našem medijskem prostoru je humorja absolutno premalo, politične satire pa še posebej. Šarec je dokazal, da so politiki lahko dobri satiriki, njegova oznaka Prebiličeve stranke pa je vrhunska: “Taka stranka nas lahko prerodi ravno toliko, kot slabo zaprta sparjena mineralna voda, stoječa teden dni na kuhinjski polici, iz katere so mehurčki že zdavnaj izginili.” Šarčevi analizi Prebiličevega političnega delovanja ob rob naj izrazimo upanje, da bo v bližnji prihodnosti na podobno luciden način poračunal še npr. z Zoranom Jankovićem. Kajti vse nas zanima, kako se misli vladajoča stranka rešiti bremena, ki ga predstavlja korupcije osumljeni ljubljanski župan, na pol božanstvo za Roberta Goloba, sicer tudi velik prijatelj srbskega avtokrata Vučića in državni odlikovanec diktatorja Vladimirja Putina.

Kakšen je pravzaprav izvoz Slovenije?

Ste opazili neobičajne komentarje visokih državnih uradnikov o mednarodni menjavi Slovenije? Najbolj izstopa tista, kako je postala Švica največji partner Slovenije v mednarodni trgovini. Ali kako imamo s Kitajsko skoraj 7 milijard evrov negativne trgovinske bilance. Takšne številke sicer res potrjujejo podatki Statističnega urada Slovenije o blagovni menjavi v lanskem letu, vendar pa imajo ti podatki imajo določeno omejitev: navedena vrednost mednarodne blagovne menjave zajema namreč tudi posle oplemenitenja. Kaj to v resnici pomeni?

Blefiranje ali resničen ravs na levi?

Zadnje dni smo slišali toliko verbalnih, vsebinskih bravur in akrobacij o t. i. združevanju na levi, da ni več popolnoma jasno, ali gre za načrtno spuščanje politične megle ali pa za dejansko nesposobnost racionalnega razmisleka o ustreznih predvolilnih strategijah. Edino, kar je precej jasno je, da se aktualni “vladarji” resnično bojijo poraza na prihajajočih volitvah. Za obstoj na oblasti pa so pripravljeni narediti praktično vse, tudi kaj takšnega, kar nima nobene veze z demokratičnimi načeli. Dodatno državno financiranje t. i. prijateljskih medijev, od katerih se pričakuje ustrezno poročanje o zgodovinskih uspehih vlade in galaktičnih nevarnostih spremembe oblasti, je samo vrh ledene gore.

Trumpov nož v hrbet z vojno posiljeni Evropi?

Kaj dejansko pomeni ameriško obnašanje glede Rusije, ki ga mnogi Evropejci razumejo kot Trumpov “nož v hrbet”, za vojno v Ukrajini? Ključne evropske države so se znašle pred tvegano dilemo: ali naj sprejmejo Trumpov trgovski pragmatizem in pristanejo na razdelitev Ukrajine, ali pa naj vztrajajo pri podpori žrtvi Putinove agresije. Angleže in Francoze podzavestno preganja zgodovinski občutek krivde, ker so v 20. stoletju dvakrat pustili na cedilu Vzhodno Evropo; prvič leta 1938 v Münchnu pred Hitlerjem, drugič pa leta 1946 pred Stalinom. Ta občutek krivde je zaradi določenih zgodovinskih vzporednic sicer razumljiv, vprašanje pa je, če bo Evropa v primeru Ukrajine sposobna sama in v celoti nositi breme konfrontacije z Rusijo.

Moralni svetilnik Evrope bo bojkotiral Evrovizijo na Dunaju

Odločitev javnega zavoda RTV Slovenija, da maja ne bomo poslali predstavnika na izbor evrovizijske popevke 2026, je odmevala in našla nekaj prostora v svetovnih medijih. Kritike na račun slovenske udeležbe na tekmovanju, ki že dolgo nima več nobene zveze z Evropo, njeno kulturo, glasbo, ustvarjalnostjo…, saj na njem denimo nastopa tudi Avstralija, vsak čas pa bo mogoče tudi Kanada, smo poslušali tudi minula leta. Nekateri argumenti so bili zelo utemeljeni, da ne omenjamo navzkrižja s poslanstvom javne TV. Poleg teritorialne razgradnje samega tekmovanja za mnoge v oči bode predvsem vsebinska, ne-kakovostna preobrazba prireditve, ki so jo več kot očitno prevzeli določeni lobiji in vplivne skupine iz ozadja s politično-ideološko agendo.

Slovenski paradoks obdavčitve kapitala

V Sloveniji delo pri visokih dohodkih obremenjujemo nenormalno visoko, kakršen koli predlog za omilitev tovrstnih obdavčitev dela pa takoj naleti na močno nasprotovanje, češ da bi s tem razbremenili najbogatejše. A na drugi strani uvajamo dodatne davčne ugodnosti za donose iz premoženja, ki omogočajo neobdavčeno podvojitev premoženja po sedmih ali desetih letih. Takšen pristop zaradi svojega interesa, spodbujajo finančni svetovalci, država pa vse to podpira. Zato se lahko vprašamo, je res potrebno, da davčno tako močno stimuliramo donose iz kapitala, pri najvišjih prihodkih iz dela, pri ljudeh, ki pošteno v takšni obliki redne zaposlitve tudi ostajajo in ne iščejo kakih vzporednih poti izplačila, pa ohranjamo nenormalno visoko obdavčitev?