Odvratno. Sramotno. In na koncu neuporabno. To so bile besede, ki so nam prišle na misel, ko smo spremljali vrh na Aljaski. Diktator in vojni zločinec je bil deležen kraljevskega sprejema v deželi svobodnih – medtem ko so se njegovi napadalni brezpilotni letalniki spet usmerili proti ukrajinskim mestom. V pripravah na srečanje na Aljaski je ameriški predsednik Donald Trump izjavil, da si želi “premirja danes” in da se bo njegov ruski “kolega” Vladimir Putin soočil s “hudimi posledicami”, če ga ne bo sprejel. Vendar sta se po 2,5-urnem zaprtem srečanju Trump in Putin pojavila, da bi delila … nič. Dosežen je bil “napredek” in doseženo je bil določeno “razumevanje”, vendar se nista strinjala o “najpomembnejši točki” – očitno Ukrajini.
Trump ni dobil, kar je želel. Kaj pa Putin? Seveda je. Od trenutka, ko je stopil iz letala na ameriških tleh, je ruski diktator žarel od sreče. Ker ni bil več mednarodni izobčenec, ga je končno sprejel – in spoštoval – voditelj svobodnega sveta.
Trumpov predhodnik je Putina nekoč označil za morilca, Trump pa mu je ponudil kraljevsko dobrodošlico. Pozdravil ga je z rdečo preprogo, toplimi stiski rok, preletom ameriških bombnikov in vožnjo z limuzino na zadnjih sedežih. Prijazen prikaz je bil v ostrem nasprotju s Trumpovim sovražnim sprejemom ukrajinskega predsednika Volodimirja Zelenskega v Ovalni pisarni pred šestimi meseci.
Ukrajinski predsednik je doživel javno sramotenje. Ruski predsednik je bil deležen razvajanja. Oba dogodka sta bila sramotna. Zdi se, da je Trump verjel, da bi lahko toplo srečanje pomirilo Putina in povečalo verjetnost premirja. Vendar pa se Trump še vedno ni naučil lekcije: ruski voditelj v resnici ne sklepa poslov – on vzame. Vzame, kar mu je ponujeno, in nato vzame še več – vztraja, dokler ga ne ustavi sila. To je ruska umetnost sklepanja poslov. Trump ne razume, da Putin glede Ukrajine ni transakcijski – je mesijanec. Ukrajino hoče za Rusijo, pika. Za Putina in njegov ožji krog je neodvisnost Ukrajine naključje in to popravljajo.
Ruska delegacija se ni niti potrudila skriti svojega posmeha pogovorom. Zunanji minister Sergej Lavrov je na Aljasko prispel oblečen v pulover z motivom ZSSR – in odkrito zatrdil ruske zahteve po Ukrajini.

Ruski zunanji minister Lavrov se je javno posmehoval pričakovano in načrtovano brezplodnim pogovorom. (Slika: X)
Kremeljski novinarji so pisali tudi o tem, kako so jim na vladnem letalu za Aljasko postregli s piščancem Kijev, kar ni bil ravno subtilen namig, da je Ukrajina »pečena«. Rusi očitno »mirovnih pogovorov« nikoli niso jemali resno. In za Putinovim nasmehom na Aljaski se je skrival še en razlog.
Ruski diktator se je hvalil tudi zaradi tega, kako vznemirjajoče je bilo srečanje za vse ameriške zaveznike, daleč preko meja Ukrajine. Gledalcem na drugi strani luže je poslalo neprijeten signal. In strateško gledano je spodkopavanje transatlantskega zavezništva še pomembnejši ruski cilj kot prevzem nadzora nad Ukrajino.
Putin se z vrha na Aljaski vrača z zmago – vendar ne s popolno zmago, ki si jo je želel. Če se predsednikoma ni uspelo dogovoriti, to pomeni, da Trump kljub vsemu razkazovanemu prijateljstvu le ni odobril absurdnih ruskih zahtev do Ukrajine, ki pomenijo dejansko kapitulacijo Kijeva. Trump je dejal, da upa, da bo Putina kmalu spet videl. Če ameriški predsednik ne želi prepustiti tudi naslednjega srečanja Rusiji, mora Ukrajini dovoliti, da se pridruži pogajalski mizi. In postaviti se mora kot zaveznik Ukrajine, ne kot sodnik med dvema bojevitima stranema. Le tako se bomo morda izognili še enemu prizoru, v katerem vodja svobodnega sveta popušča krvavemu diktatorju v imenu 340 milijonov Američanov. Navsezadnje sporazumi z Rusijo ne živijo dolgo. Toda podobe ameriških vojaških častnih stražarjev, ki klečijo, da bi razgrnili rdečo preprogo za morilca? Te bodo trajale. In nihče se tega srečanja ne bo spominjal dlje – ali bolj živo – kot Ukrajinci.











PROFESOR JOHN MEARSHEIMER, ameriški politolog:
“Mi smo bili bolj entuziasti v tej vojni kot so bili sami Ukrajinci. Mislim, da ima to veliko opraviti z razmišljanjem, kot ga ima tudi Victoria Nuland, da se nam ni treba boriti, da nam ni treba umirati, ker lahko izrabimo Ukrajince, da izkrvavimo Ruse.
Po njihovem mnenju je Rusija zdaj spet velika sila. In to je zdaj naš velik problem, zato moramo zdaj oslabiti Rusijo. Ukrajina je idealna priložnost, da to storimo.
Mislim, da je Putin briljantno opravil svoje delo na včerajšnjem srečanju. Trump ga je sprejel spoštljivo in je s tem prekinil z izolacijo s strani Zahoda in mu dal realno legitimnost. (…)
Potrebno je razumeti, da je razlika med ustavitvijo spopadov in mirovnim sporazumom. Rusija ne želi prekinitve ognja, saj zmaguje na bojnem polju, kar želi je mirovni sporazum. Zahod in Ukrajina pa želita ustavitev spopadov.
Trump je skušal prepričati Putina, da je potrebno ustaviti spopade, Putin pa je dejal, da ne bo prekinitve spopadov, dokler ne bo sklenjen mirovni sporazum. Trump se je nato dejansko odrekel zahtevi po ustavitvi spopadov in je rekel, da je najbolje pristopiti takoj k mirovnemu sporazumu.
Za Ukrajino, ki izgublja na bojnem polju, Zahod pa ji ne more kaj bolj pomagati, bi bila prekinitev ognja dobrodošla. Dobila predah in se dodatno oskrbela z orožjem z Zahoda. kar bi okrepilo njeno bojno sposobnost, ko bi se boji ponovno nadaljevali. Toda Rusi niso neumni in vedo, da bi bilo zanje škodljivo ustaviti boje, ko zmagujejo, saj bi s tem dovolili Ukrajincem, da si opomorejo, da se nato bolj učinkovito bojujejo. Zato Rusi nimajo interesa za ustavitev bojev, medtem ko bi Zahod in Ukrajina rada, da se boji ustavijo.
Rusi hočejo mirovni sporazum, toda pod njihovimi pogoji. To je zelo pomembno razumeti: Rusi vidijo v nameri, da se Ukrajina pridruži Natu, eksistenčno grožnjo. Ta vojna je zanje eksistencialna, zato imajo vrsto zahtev, v zvezi s katerimi ne mislijo sklepati kompromisov. Imajo tri glavne zahteve:
Prva zahteva je, da Ukrajina in Zahod priznajo rusko suverenost nad štirimi pokrajinami, ki so jih Rusi zdaj delno okupirali, in nad Krimom.
Druga zahteva je, da bo Ukrajina nevtralna država, da ne bo članica Nata in da ne bo zahodnih sil v Ukrajini, še zlasti ne ameriških.
Tretja ruska zahteva je razorožitev Ukrajine. Ne popolna razorožitev, temveč do tiste mere, da Ukrajina ne bo več imela ofenzivnih zmogljivosti in ne bo mogla več ogrožati Rusije.
To so tri trde zahteve, ki so z vidika Ukrajine in Zahoda nesprejemljive. Zaradi tega mirovni sporazum ni možen. Posledično ni možna niti ustavitev spopadov.”
… da je Putin zmagal, s tem ko je lahko stopil v svobodni svet,
______
Kje je na Aljaski oziroma v ZDA kak svoboden svet?
Ameriki vlada izraelski lobi. Zadnja afriška država je bolj svobodna in suverena kot so ZDA in posledično vazalska EU.
Rusija je vsaj suverena in avtonomna država, Amerika še to ni. Trump je Netanjahujeva lutka. Putin je zanj “car”.
Mimogrede: Putin je menda podaril Melaniji na Aljaski smaragdni prstan, ki je bil last carske družine Romanov.
Mogoče je Trump izbral Aljasko za srečanje s Putinom, ker je tam bolj varen pred atentatom kot drugje v ZDA.
A ukraden prstan? To bi bilo v stilu! Sploh pa, ce bi ga Trumpica vzela.
Zeleni klovn predsednik ?
Česa ?
Že pred dvema letoma mu je potekel mandat !
Dokaz, da je na povodcu Zahoda.
Pravijo, da ne more biti volitev zaradi vojne.
Parlament še vedno deluje.
Aja, vilo v Švici za 10 milj. in podobno v Izraelu pa je kupil z nagrado.
Plidkan kuža.
@Drejč
Najbrž bo tko.
😰
Jebala te Rusija. 🥱
Farsa na Aljaski spominja na pogajanja med Palestinci (PLO) in Izraelom poleti 2000.
______
Haš, in kaj bi bilo zate resno? Tretja svetovna vojna?!
Drejč,
resna pogajanja bi bila, če se ZDA ne bi šle svoje merkantilistične mednarodne politike in sprejele interese ostalega dela Zahoda, ki meni, da je Putina potrebno zaustaviti in ga z vojaško-gospodarskimi ukrepi prisiliti, da vrne ( morda res ne vsega; ne pa mu prepustiti vsega kar zahteva) kar je nezakonito okupiral. Tretja sv. vojna ne pride v poštev, ker je nobena stran noče.
Še danes bomo videli v Washingtonu, koliko od tega je realna pogajalska opcija.
Kdor je izgubil vojno, ne more postavljati pogojev in maksimalističnih zahtev. Putinova ponudba je: vzemi ali pusti.
Kako uničiš državo in jo spremeniš v kadaver, imamo priliko opazovati na Bližnjem vzhodu, kjer sta Izrael in Amerika spremenila vrsto držav v neoperativne, falirane države. Putin najbrž zna narediti podobno, če ne bo imel druge izbire. To, kar ponuja zdaj Ukrajini, ni ravno jack pot, omogoča pa Ukrajini preživetje, sicer bo še naslednjih 100 let falirana država.
Če bi bil Zahod enoten ( oz. Trump z njim), Putin ne bi imel opcije. Tako pa mu jo omogoča Trump, ki se mu mudi, da Ukrajina sprejme ruski diktat ( da se odpove 40% svojega ozemlja) oz. svojo dejansko kapitulacijo, ki bi ji Trump posledično namenil ameriško sodelovanje v multi nacionalnih varnostnih zagotovilih. Kdo pri zdravi pameti pa bi sprejel, da se razoroži in se poslovi od članstva v EU.
To se lahko razume tudi iz Trumpovega rezoniranja, da prekinitev ognja sploh ni potrebna, takoj se mora iti na sklenitev miru, ki bo , skoraj, v celoti ustrojen po Putinovih zahtevah. Zelenskemu ni zavidati srečanja v troje ( ki si ga menda zelo želi), saj se bo še enkrat real politično prepričal, da nima pravih kart in pravega zaveznika.
V tem trenutku, malo za šalo, malo zares, se lahko upravičeno vprašamo, kot je to storil Mujo, ki je igral šah z ( ruskim) medvedom : za koga pa navijaš ti Huso, zame ali za medveda?
JEFFREY SACHS, ameriški profesor ekonomije:
“Danes sem si pogledal naslove o včerajšnji polomiji med pogovori na Aljaski. Polomija je seveda v tem, ker nismo sprožili 3. svetovne vojne, ker sta imela predsednika plodno srečanje, ker sta najvila napredek. To je bilo v naših medijih prikazano kot polomija. To je seveda pogled jastrebov, zmanipuliran, nadzorovan in plačan ali preprosto naravnan na interese vojno-industrijskega kompleksa v naši državi. Zato je ie tej deželi zjemno težko slišati kako besedo o miru.
Ni tako zelo zapleteno končati amerišk konflikte. Presenetljivo je, kako dolgo traja, da bi to naredili. Toda v bistvu gre za konflikte, ki niso v ameriškem interesu niti z vidka varnosti, niti blagostanja in niti z vidika našega gospodarstva.”
Sachs je psihopat in kot tak seveda ne more razumeti bistva.
Ti seveda razumeš bistvo: Udri, nije ti brat!
Daj kvakec, nehaj se smešit s tvojim kvakanjem.
Jeffrey David Sachs (/sæks/ SAKS; born November 5, 1954)[4] is an American economist and public policy analyst who is a professor at Columbia University,[5][6] where he was formerly director of The Earth Institute. He worked on the topics of sustainable development and economic development.[7]
Sachs is director of the Center for Sustainable Development at Columbia University and president of the UN Sustainable Development Solutions Network.[8] He is an SDG Advocate for United Nations (UN) Secretary-General António Guterres on the Sustainable Development Goals (SDGs), a set of 17 global goals adopted at a UN summit meeting in September 2015.[9]
From 2001 to 2018, Sachs was special advisor to the UN Secretary General, and held the same position under the previous UN Secretary-General Ban Ki-moon and prior to 2016 a similar advisory position related to the earlier Millennium Development Goals (MDGs),[10] eight internationally sanctioned objectives to reduce extreme poverty, hunger and disease by 2015. In connection with the MDGs, he had first been appointed special adviser to the UN Secretary-General in 2002 during the term of Kofi Annan.[10][11]
Sachs is co-founder and chief strategist of Millennium Promise Alliance, a nonprofit organization dedicated to ending extreme poverty and hunger. From 2002 to 2006, he was director of the United Nations Millennium Project’s work on the MDGs. In 2010, he became a commissioner for the Broadband Commission for Sustainable Development, whose stated aim is to boost the importance of broadband internet in international policy.[12] Sachs has written several books and received several awards. His views on economics, on the origin of COVID-19, and on the Russian invasion of Ukraine have garnered attention and criticism.[13][14]
@peter – Sachs je bil na začetku velik desničar, danes je velik levičar. Ali je psihopat ne vem? Vem pa kako se počuti moški/ženska ko postane ženska/moški?! Razcepljene osebe zagotovo niso normalne.
Kar pa se tiče Wikipedije nisem prvič prebral, da je vse bolj levo usmerjena – zato so nekateri razvili njenega klona in poskušajo biti nevtralni. To je danes možne le, če si sam odvzameš glas vpliva na ostale. Svet se polarizira v multikulturno mešanico vsega – ne zaradi ljudstva, ampak elit na oblasti. To velja tako za vzhod kot zahod.
Sachs ni ne levi ne desni. Sam je povedal, da je bil nekoč član Demokratske stranke, zdaj pa ne zaupa več ne demokratom ne republikancem, ker so oboji na povodcih AIPAC (izraelskega lobija). Dejal je, da je neverjetno, da lahko za sorazmerno majhen denar kupiš ameriško zakonodajno telo.
Re:… da lahko za sorazmerno majhen denar kupiš ameriško zakonodajno telo.
V SLO je se ceneje.
@drejč – zopet zavajaš. Mene ne zanima politična opredelitev Sachsa, ampak ekonomsko-gospodarska. Primer za Slovenijo.
Sloveniji je predlagal, da z vso ostrino prekine s komunističnim gospodarstvom in vpelje popolni globalni tržno-ekonomski model v svoje gospodarstvo. Pokojni predsednik Drnovšek se je takšne revolucije prekinitve s preteklostjo preveč prestrašil in so ga vljudno zavrnili in odslovili. Torej je bil pravi gospodarski desničar.
Sachs je po terminologiji, ki se je uveljavil v Sloveniji, vseglihar. Ima ekvidistanco do republikancev in demokratov.
Ideološke delitve na levico in desnico služijo samo zamegljevanju dejstva, da realno vlada politično zakulisje (globoka država), ki obvladuje tako leve kot desne politike. Najbolj očitno je to v ZDA, kjer ima AIPAC, to je izraelski lobi, pod nadzorom večino kongresnikov in drugih ameriških politikov. Dejansko so člani kongresa bolj neka monopartija z dvema frakcijama.
Sachsa pa ni zavrnil Drnovšek, temveč je to storil Mencinger v času Demosove vlade. Mencinger je bil zagovornik “legalizacije kraje” družbenih podjetij s strani rdečih direktorjev. Prav slednji so dosegli, da je Mencinger Sachsu pokazal vrata.
Drnovšek je s sprejetjem zakona o lastninskem preoblikovanju podjetij v družbeni lasti uvedel vsaj nekaj reda v kaos, ki ga je ustvaril Mencinger, ki je podpiral divjo privatizacijo.
Kako, s čim zavajam? Ali morda zavajaš kar ti sam?!
P. S. Tudi v Južni Ameriki so ga odslovili, ker imajo tudi tam pretežno leve vlade.
Ne kvasi mi tukaj neumnosti o globoki državi, levi in desni, ker ta nima zveze z gospodarstvom, ampak v prvi vrsti s politiko. Oni se trudijo nastavljati politično oblast – šele nato sledijo vsi ostali podsistemi.
Peter vam je nalil čistega vina. Ekstremni levičarji in rusofili s tega portala ste SRAMOTA za Slovenijo. Z njegovim mnenjem se povsem strinjam.
Ne vpletaj mi tu Mencingerja, ki je bil prav tako levičarski ekonomski pohlepnež – in ga nisem nikjer omenjal.
Ne moreš iz svoje kože. Edino, kar znaš, je prevzetno vulgarno izražanje brez smisla in vsebine.
S prevodom nad prevod. Kateri je bolj verodostojen?
“Predsednika Trump in Putin morata izkoristiti priložnost na Aljaski
Nadzor nad orožjem mora biti na dnevnem redu…
Vrhunsko srečanje med predsednikoma Trumpom in Putinom na Aljaski ta teden je priložnost za Rusijo in Zahod, da se pogodita o mirni rešitvi v Ukrajini. Popolne rešitve ne bo – da bi bila rešitev podobna pravičnemu miru, bo vsaka stran nujno morala ostati nezadovoljna. Menimo, da je nujnejši cilj ustavitve prelivanja krvi pomembnejši od maksimalističnih, neprilagodljivih pogledov na to, kaj predstavlja ključne ruske in ameriške interese.
Trumpova administracija se zdi zavezana provokativni, a na koncu samouničujoči diplomaciji. Medtem ko predsednik trdi, da si želi mir, se zdi, da je njegova administracija odločena sprožiti novo krizo. Še prejšnji teden je administracija uvedla sekundarne sankcije, prikrite kot 25-odstotna carina na izvoz v Indijo, da bi New Delhi prisilila k prenehanju uvoza ruske nafte. Če pustimo ob strani dokazano neučinkovitost sankcij kot orodja za spreminjanje ravnanja druge države, ali predsednik resnično verjame, da bo nadaljevanje diplomacije sankcij in grožnje z orožjem pripeljalo do boljšega statusa quo?
Kljub razdalji, ki zdaj ločuje Washington in Moskvo v skoraj vseh vprašanjih globalne varnosti, imata obe strani neprecenljivo priložnost, da obravnavata nekatera vprašanja, ki jih je treba reševati skupaj, predvsem širjenje jedrskega orožja in nadzor nad orožjem.
Režim neširjenja jedrskega orožja in nadzora nad orožjem, ki je bil skrbno zgrajen v 20. stoletju, je bil sistematično in namerno spodkopan, kar je povečalo nevarnost ponovne uporabe jedrskega orožja. Odločitev Georgea W. Busha, da se leta 2002 umakne iz Pogodbe o protiraketni obrambi, je spodkopala delovne diplomatske odnose med Združenimi državami in Rusijo ter odprla vrata za ponovno oboroževalno tekmo. To napako je še poslabšala prva Trumpova administracija z umikom iz Pogodbe o jedrskih silah srednjega dosega (INF) in Pogodbe o odprtem nebu. Ruska invazija na Ukrajino, umik iz Pogodbe o konvencionalnih oboroženih silah v Evropi leta 2023 in nenehne grožnje z uporabo jedrskega orožja v Ukrajini so prispevali k poslabšanju jedrskega statusa quo in povečali verjetnost, da bo to strašno orožje ponovno uporabljeno.
Vendar je še vedno veliko izgubiti in ni časa za izgubljanje. Pogodba New START iz leta 2010, ki omejuje število strateških jedrskih glav, ki jih lahko razporedita obe strani, poteče februarja 2026. Predsednika Trumpa pozivamo, naj obnovitev te pogodbe uvrsti med svoje najpomembnejše prednostne naloge na Aljaski.
Vojna v Ukrajini je regionalna varnostna in humanitarna tragedija. Vendar predsednika opozarjamo, da bosta Washington in Moskva v zvezi z jedrskim orožjem imela koristi od sodelovanja. Dogovor o podaljšanju nove pogodbe START je koristen korak za obe strani, ki bi lahko preprečil še bolj uničujoč konflikt med Rusijo in Zahodom ter pomagal rešiti odnose, ki jih obe strani nujno potrebujejo.”
James W. Carden je urednik revije The Realist Review. Je kolumnist in nekdanji svetovalec dvostranske predsedniške komisije ZDA-Rusija pri ameriškem zunanjem ministrstvu. Njegovi članki in eseji so bili objavljeni v številnih publikacijah, med drugim v The Nation, The American Conservative, Responsible Statecraft, The Spectator, UnHerd, The National Interest, Quartz, The Los Angeles Times in American Affairs.
Farsa na Aljaski spominja na pogajanja med Palestinci (PLO) in Izraelom poleti 2000. Vlogo “nepristranskega” mediatorja in organizatorja so si prisvojile ZDA. ( op. brez takšne vloge ZDA Izrael ne bi sprejel pogajanj, Palestinci pa so bili v to prisiljeni). Tudi pri teh pogajanjih je šlo, v dobršnem delu pogajalskih poglavij, za ozemlje ( okupirani Zahodni breg in Jeruzalem). Američani so neuspešno skrivali svoje pro izraelske preference in dajali Palestincem vedeti, da so nujni “boleči” ozemeljski ( in drugi) kompromisi; le tako bi se prišlo do dokončnega sporazuma in rešitve palestinsko-izrealskega konflikta, ki bi se, kot običajno, podpisal v Washingtonu.
Takrat, danes pa še bolj, se lahko vidi ameriški pristop k pogajanjem/dilanju, ki je zaščitni znak Trumpa, največjega maga real estate dilinga, ki pri sklepanju poslov, forsira sila preprosto formulo : tisti, ki je v konfliktu slabši se bo pač moral sprijazniti z dejstvom, da tistega, kar je izgubil pač ne bo mogel povrniti z oboroženo silo, kajti za kaj takega nimamo interesa, ker preveč stane, ne glede na vse geopolitične posledice Zahoda.
In ker Ukrajini, tako Trumpovi na brzino priučeni mediatorji in strategi, na vseh frontah kaže slabo, bo najbolje, da se sprijazni s svojim nezavidnim strateškim položajem in se ukloni ruskemu diktatu; in dil bo sklenjen. Z njim pa veliki arhitekt miru v Ukrajini pridobi dodatne točke pri natečaju za Nobelovo nagrado.
Mednarodno pravno in vrednostno pišmeuhovstvo aktualne ameriške administracije ustvarja geopolitičen Darwinizem, nad katerim se moramo, v prvi vrsti, zamisliti mali in šibki.
@miro – citiram tvoj/vaš izsek…
“S prevodom nad prevod. Kateri je bolj verodostojen?”
Sam ne bom pametoval, ker sem naletel na modro in logično misel, citiram…
Modra misel Andraža Šesta…
Za vojno je potrebna le ena zainteresirana stran – pa še logično je kajne, dodajam sam. Lep dan.
Putin nikoli ni nameraval osvojiti celotne Ukrajine. Verjetno je računal na regime change v Kijevu v začetku specialne operacije, vendar je upanje na hitro zmago splahnelo, ko se je pokazalo, da je ukrajinska vojska zelo dobro oborožena in so se kolone ruskih tankov hitro spreminjale v odpadno železo.
Očitno je bil zgrešen tudi način poskusa prodora v oklepnih kolonah na cestah, saj so te kolone postale lahek plen ukrajinskij branilcev, ki so jih napadale z leve in desne. Tanki bi se morali razporediti v frontno črto z zavarovanim zaledjem, kjer bi bil nasprotnik samo spredaj. Ruska vojska pač ni imela borbenih izkušenj že več desetletij, poleg tega je Kremelj precej naivno mislil, da je ukrajinska vojska slabo oborožena, njena borbena morala pa nizka, kar seveda ni bilo točno. Kljub temu je z maksimalno 200 tisoč vojaki, kar vojaški analitiki pravijo, da je bilo absolutno premalo za uspešen blitzkrieg, uspela obkoliti Kijev.
Po obkolitvi Kijeva sta ruska in ukrajinska stran začeli pogajanja o sklenitvi miru: Parafiran je bil sporazum, po katerem bi Donbas ostal v Ukrajini, toda B. Johnson je v imenu Zahoda od Zelenskega zahteval, da prekine pogajanja z Rusijo in nadaljuje vojno z njo. Zelenski je ubogal in je zakockal Donbas, število ukrajinskih padlih vojakov pa zdaj ocenjujejo na najmanj poldrugi milijon, več milijonov vojakov pa so postali trajni invalidi. Poleg tega je od državnega udara leta 2014 do danes Ukrajino zapustilo okrog 20 milijonov ljudi. To si lahko štejejo za “uspeh” tudi vsi tisti, ki so ves čas navijali za stopnjevanje vojne z Rusijo v upanju na njeno uničenje.
Ukrajina je jeseni 2022 izvedla uspešno protiofenzivo in pridobila okrog 12 tisoč km2 ozemlja. Temu je sledila pozicijska vojna izčrpavanja, v kateri ruska vojska ni več poskušala izvestih ofenzivnih prodorov globlje v ukrajinsko ozemlje. Nasprotno je ukrajinska vojska jeseni 2023 izvedla ofenzivo na jugu države z namenom preboja do Azovskega morja, vendar je ofenziva v celoti spodletela, saj se je ruska vojska močni utrdila na dani frontni črti. Spodletela je tudi ofenziva na Kursk.
Zdaj se zdi, kot da fronta miruje, saj ni večjih premikov v korist nikogar, toda to je videz, ki vara. Poteka intenzivno obstreljevanje z obeh strani s topovi in droni, pri čemer pa je ukrajinska vojska v precej slabšem položaju, ker ji primanjkuje streliva in vse bolj tudi vojakov. Človeške izgube na fronti so namreč enormne. Rusija ima seveda vsega več, orožja, streliva in vojaštva, zato postopno pridobiva dodatno ozemlje in po vsemu sodeč, čaka na zlom ukrajinske vojske.
Vsi, ki hočejo nadaljevanje te vojne, zlasti evropski politiki, bi se morali vprašati, ali je kapitulacija Ukrajine tisto, kar si želijo? Ukrajina z vsakim dnem vojne izgublja več vojakov in več ozemlja. Če bi se vojna končala s pogajanji v prvi polovici leta 2022, bi Ukrajina izgubila samo Krim, ki je itak bil ruski še od časov carske Rusije naprej in ga je Hruščov iz samo njemu znanih razlogov administrativno prenesel iz ruske sovjetske republike v ukrajinsko.
Zdaj so ukrajinske ozemeljske izgube precej večje – vse zato, ker je Zahod hotel spodnesti Rusijo. Ameriški kongresnik Lindsey Graham se je pred kamerami hvalil, da vojna v Ukrajini slabi Rusijo, v njej pa umirajo ukrajinski, ne ameriški vojaki – za ameriške interese. Cinizem brez primere.
Če bodo evropski politiki spet zminirali možnost sklenitve rusko-ukrajinskega mirovnega sporazuma in s tem končanje te nesmiselne, a nadvse krvave vojne, s frazami o pravičnem miru, ki pomenijo nerealno zahtevo po vrnitvi izgubljenih ukrajinskih ozemelj, potem se bo vojna žal nadaljevala s povsem nepredvidljivimi posledicami.
Re:.. Putin nikoli ni nameraval osvojiti celotne Ukrajin….
Nekako podobno je argumentiral posiljevalec, ki se je branil z izjavo, da ga seks sploh ne zanima😂
Peter Klepec, s svojo duhovitostjo dokazuješ samo eno: da te dejstva sploh ne zanimajo. Zanima te samo moraliziranje, ampak z dvojnimi vatli. Dvojna morala pa je nemorala. To si dokazal že stokrat.
Jaz skušam razumeti politično dogajanje, ti pa skuša na vsak način opravičiti poskus uničenja Rusije s strani Zahoda/Nata/Amerike. Zahod je odgovoren za vojno v Ukrajini in vse njene posledice. Dejstev, ki to dokazujejo, je nešteto. Nobena prazno besedičenje jih ne more izničiti.
Če v Srbiji ali Romuniji ali Slovaški ali Madžarski ali Gruzji ali Moldaviji … prihaja do izgredov, če bo prišlo do upora ali celo do državljanske vojne, kot je prišlo v Ukrajini, bo to odgovornost tistih, ki podpihujejo izgrede in upore ter plačujejo aktiviste, da delajo prekucije. To pa sta EU in ZDA. Ampak naši imajo vedno prav, drugi pa so vedno zli, anede?!
Ja!
Re:… Dvojna morala pa je nemorala.
Hja, lahko bi rekli tudi morala+morala= morala za prmejdus!
Z vami sicer ni resne debate.
Joj, prejoj, kvakec. Ti bi rad govoril o (ne)resnosti?! To je tako verodostojno, kot pridušanje tistega tvojega posiljevalca, ki je rekel, da ga seks ne zanima.
Gre v zvezi s tem posiljevalcem morda za avbiografsko anekdoto? Se mi zdita značajsko tako podobna, kot da sta ena in ista oseba.
@PK
👍💪🥳
mario on 17. avgusta, 2025 at 9:08
Kdo na tem portalu sploh še resno jemlje dva pederasta Millerja in Švejka…
mario, resnica boli, anede?!
@mario
Neb vedu kr tko z gvave.
Domnevam, da se na pedre vi najbolje spoznate.
Ljubljenec ajatolaha kulta SDS Trumpelj, ki je dokazano putinist in pro-ruski, je pričakal Putina z Rdečo preprogo in preletom eskadrilije B2.
Drugič: v ruski zahtevi za trajen mir je tudi umik ukro naci vojske iz ruske pokrajine Donbas, kar pa je zeleni narkoman zavrnil. Če bi zdaj odšli, bi se lahko še živi vrnili h družinam, ženam, otrokom.. Vsak dan jih pade najmanj cca 1200.
moped @APNMB2, zanimivo za Rusijo veš u piko vse. A ti ni Ukrajina na prvem mestu ?
Torej, malo se pozanimaj o korupciji, pa ukro mafiji, ki počasi zaseda EU, o pretepanju mobilizirancev tudi do smrti , o sovraštvu prebivalcev Ukrajine do zelenega narkomanskega klovna in skorumpirane elite…
Na kar že dolgo opozarja Orban,
@Miler
1200×365 =438.000
Ti in miller sta kot nekdanji miličniki, en zna pisat, drugi računat…
Do letošnjega leta je bilo dnevno cca 700.
Letos pa se je ta številka z rusko ofenzivo na 1100 km dolgi fronti drastično povečala, tudi čez 1300.
Fronta je dolga 1100 km !!
Povrhu je več mest obkoljenih, tko, da bo številka veliko višja.
Virov je precej. Dal bi link videov, kako v živo zgleda na fronti, pa ne gre.
@Miller
Že, ampak pridejo dnevi ko je ta dnevni max. dosežen kot ste napisali.
Potem je lahko en teden ko ni nič pa spet neka dni ko je nekaj žrtev potem čez mesec ali dva pa spet z dnevnim maxim.
Niča ni.
Zadnji mesec vsak dan okoli 1300.
Tudi čez 2000.
Žal.
Vse za Zahod in orožarsko industrijo.
Kdo na tem portalu sploh še resno jemlje dva pederasta Millerja in Švejka…..
Dobra novica je, da je tudi Rusov vsak dan manj. Ni vrag, da jih ne bo enkrat zmanjkalo.
@PK
Iz vaših ust, v božja ušesa.
Lolek in Bolek tekmujeta v stupidnosti.
Sveta preproščina!
Vsi objavljeni komentarji kažejo na poznavanje zunanje politike, ki močno presega intelekt administracije našega zunanjega ministrstva. Razmišljanje o nevladni organizaciji za področje zunanje politike morda ne bi bilo odveč?
Glede na vsa ostala mnenja in komentarje s področja družbenega in gospodarskega življenja, predlagam uredniku portala, da združi vse pisoče komentarorje in ustanovi vlado v senci ter jo pripravi za prihodnje volitve!
Iz komentarjev je mogoče razbrati najrazličnejše neumnosti, edini so si v tem, da je Putin zmagal, s tem ko je lahko stopil v svobodni svet, saj je sedaj kar nekaj časa bil v izolaciji. Skrivnost pa ostaja , zakaj je bil zadovoljen, vesel, ko je zapuščal Aljasko?
Eden neodovisnih kontatorejev, ruski emigrant, dober poznavalec razmer v Rusiji, pa je s svojim komentarjem na pravi poti.
Rusija je tik pred kolapsom iz katerega ni rešitve. Porabila je vse finančne in gospodarske resurse,zato se leahko vojaška mašinerija vsak čas ustavi.
Na Aljasko je poslala delegacijo,ki kaže na teme pogovorov in na zadovoljstvo Putina.
V delegaciji ni bilo vojaških strokovnjakov, niti izvedencev za Ukrajino, kar kaže, da se o Ukrajini sploh niso pogovarjali. Glavni cilj pogovorov so bili zamrznjeni ruski depozitiv ameriških bankah. V kolikor Trump te depozite sprosti, se lahko agonija Rusija podaljša za nelaj mesecev, ostaja pa še vedno temeljno vprašanje: kako rešiti Rusijo pred razpadom?
Rusija je bolnik na smrtni postelji, ki ji ni pomoči.
Putinov teror je osiromašil Rusijo do te mere, da se sama ne more več dvigniti.
V kolikor pride do dokončnega poloma, postane Rusija lahek plen Kitajske, kar pa pomeni, še težji boj Trumpa s Kitajsko.
Pred Trumpom pa tudi Evropo je zelo težka naloga, kako ohraniti celovitost Rusije,kako se znebiti Putina in njegove tatinske kamarile, ter pripeljati Rusijo v kontrolirani stečaj.
To je gigantska naloga, ki jo lahko rešita Amerika in Evropa s skrajnimi napori. V koliko je ne bosta rešili, se lahko zgodi, da bomo tudi v Ljubljani jedli riž s palčkami, in to bo edini denevni obrok.
Iz opisanega je jasno, da je na globalni sceni Ukrajina obrobni problem. Ta bo rešen mimo grede, ko bo rešena Rusija.
Za takšno rešitev pa so potrebni veliki ljudje kakršen je Trump.
Vprašanje: Kakšno je gospodarsko stanje v Rusiji?
Gemini: Trenutno gospodarsko stanje v Rusiji je zelo kompleksno in ga močno zaznamujeta vojna v Ukrajini ter obsežne sankcije, ki jih je Zahod uvedel proti državi. Kljub številnim težavam se je rusko gospodarstvo izkazalo za presenetljivo odporno, predvsem zaradi masivnih državnih izdatkov in prilagoditev, povezanih z vojno.
Ključni gospodarski kazalniki
Rast BDP: Rusko gospodarstvo je v letu 2024 zabeležilo močno rast, pri čemer so nekateri viri omenjali rast BDP v višini 4,1 %. Ta rast je predvsem posledica rekordnih državnih izdatkov, usmerjenih v vojaško industrijo in obrambni sektor, kar je preglasilo negativne učinke sankcij.
Inflacija: Kljub rasti se država sooča z visoko inflacijo, ki ostaja nad ciljem centralne banke. V letu 2024 je letna inflacija znašala 7,42 %, za leto 2025 pa analitiki napovedujejo umiritev.
Državni proračun: Rusija v letu 2025 beleži velik proračunski primanjkljaj. Čeprav se prihodki od nafte in plina zmanjšujejo zaradi nižjih cen in zmanjšanega izvoza, se državni izdatki, še posebej za obrambo, močno povečujejo. Pričakovani primanjkljaj za leto 2025 naj bi znašal približno 1,7 % BDP.
Vpliv sankcij in ključni izzivi
Sankcije Zahoda so imele mešan učinek:
Energetika: Rusija se je uspešno prilagodila sankcijam tako, da je preusmerila izvoz nafte in plina na trge, kot sta Kitajska in Indija. To ji je omogočilo, da ohranja stabilne, čeprav nekoliko nižje, prilive denarja.
Dostop do tehnologije: Sankcije najbolj prizadenejo tehnološko industrijo, saj Rusija težko uvaža ključne komponente in strojno opremo, kar dolgoročno ovira razvoj.
Trg dela: Zaradi mobilizacije in odhoda delovne sile se država sooča s pomanjkanjem kvalificiranega kadra.
Zadolževanje in rezerve: Kremlju uspeva financirati visoke izdatke z višjimi davki in izkoriščanjem finančnih rezerv, vendar se proračunski primanjkljaj povečuje.
Skratka, rusko gospodarstvo je močno osredotočeno na vojaške potrebe in se bori s strukturnimi težavami, ki so posledica vojne in mednarodne izolacije. Kljub temu se s spretnim upravljanjem in prilagajanjem zaenkrat uspešno izogiba kolapsu.
Spizdi, mona ruska!
@Marko
A se vam nekontrolirano kolca ?
Popijte mal vode, globoko vdihnite, primite se za nos ter ne več izdihnit.🥱
Imam občutek, da si pameten kot Šarec…
Si smešen Markec: Gemini je Googlova umetna inteligenca. ti jo pa zmerjaš z rusko mono. Edina mona si ti!
Francek, motiš se.
Kakšen Gemini in Googlova umetna inteligenca?
Naravna bebavost, ruska!
Markec, saj se mi je zdelo, da verjameš, da je zemlja ploščata in da te nič ne more omajati v tem prepričanju.
Drejč, ali se tudi ti nagibaš dvema “pederasdtoma” Millerju in Švejku?????
mario,
ali se tudi ti nagibaš k vulgarnim komentatorjem, ki mislijo, da so vulgarne etikete prvovrstni politični argumenti????
Re:… Rusko gospodarstvo je v letu 2024 zabeležilo močno rast,
A veste, da je med vojno nemsko gospodarstvo in vojna industrija doseglo vrhunec leta 1944?
Npr. leta 1941 so proizvedli 3.800 tankov, 1944 pa 18.000; in vendar je bilo sest mesecev kasneje vsega konec.
Leta 1945 je bilo konec nacistične Nemčije. Rdeča armada pa je vkorakala v Berlin.
Nemčija je startala v vojno kot supersila, Sovjetska zveza pa je bila gola in bosa. Stalina so bolj zanimale njegove politične čistke kot priprave na vojno. Končalo pa se je s totalnim nemškim porazom.
Zgodovina se rada ponavlja, ampak Merz tega ne razume.
Se 1x preberite kaj sem napisal. Pocasi.
Napisal si… Kaj že? Da bodo Rusi proizvedli toliko orožja, da bodo še enkrat sesuli Nemčijo?!
@apmmb2 – ponudil ti bom naslov članka potem pa ga analiziral preko tvojega komentarja. Večino tega kar napišeš kar prej drži, a ne vse.
Citiram naslov članka…
Vplivneži Kučanovega omrežja odhajajo, a rdeče omrežje ostaja – Dr. Metod Berlec
***
Bistvo je drugje in to v slovenskem ljudstvu. Ljudstvo niti slučajni ni tako ekstremno razmišljujoče, da bi se tako ekstremno delilo na dva pola kot to prikazujejo tukajšnji ekstremni levičarji in rusofili na tem portalu.
Tole je pomemben stavek, ga citiram…
“Kučanovi odhajajo, s kučanizmom prepletene institucije ostajajo”
To je moja utemeljitev. Ker ljudstvo niti slučajni ni tako ekstremno razpolovljeno – morajo levičarski mediji in leve (ekstremne) stranke/vlada – nenehno posiljevati slovensko ljudstvo s svojimi “resnicami”. Torej masovno pranje možganov mora ostati tudi vnaprej ko Kučanovih naslednikov ne bo več – ostali pa bodo leva korupcijska elita, ki z levo ideologijo ima skupno zgolj to, da hočejo še naprej ostati na oblasti. Dobili smo najbolj skorumpirano levo elito doslej.
Nič drugače ni v Rusiji. Putin preko svojih medijev mora nenehno manipulirati z ruskim ljudstvom. Zanj so posamezni ugledni uporniki zgolj mačji kašelj, ker se jih na hitro znebi na različne načine – ljudstva kot celote pa ne moreš vreči čez rabo – zato moraš z njimi manipulirati, jih zavajati, jim lagati, jih medijsko hipnotizirati, da izgubijo voljo do lastnega razmišljanja itn.
Rusija/Putin torej ne bodo izginili z našega planeta še dolgo dolgo ne, ker imajo nadzor nad ljudstvom. Tistim, ki je uspelo pobegniti in teh je vedno več – pa se jih bo morda nekoč vrnilo 10/20 % in nič več. Domovina je pač samo ena. Lep dan.
@apnmb
Pa dejto no, nehajte pisariti neumnosti.
Jaz si tudi želim, da Rusija propade, raje včeraj kot danes, kar pa ne pomeni da moram imeti nekontrolirane polucije želja in to še na veliko objavljati.
🥱
Aha, želiš si, da Rusija propade. Argument za to?
Palestincem Izraelci/cionisti očitajo, da želijo, da njihov okupator, Izrael, propade in je to menda naglavni greh, ki opravičuje genocid nad Palestincii.
Kaj pa, če bo Rusija sklenila, da uniči tiste, ki ji želijo, da propade?
Izrael se ima pravico braniti, Rusija tudi…
Re:… Aha, želiš si, da Rusija propade. Argument za to?
Tocno to! Ker je Rusije dandanasnji samo pokora, neke sorte bozja kazen; kot vcasih kuga.
Svet bi bil bistveno bolj prijeten brez Rusije.
Dostojevskih, Puskinov in Cajkovskih ze dolgo ni vec, velikanov bivse izumrle kulture.
Največja pokora in nevarnost za svetovni mir sta Amerika in Izrael, ki sta odgovorna za skoraj vse konflikte na planetu.
@Drejč
Nič posebnegha, lepo se bi mi zdelo, da propade.
Naredil bi fešto.
🥳😋
Sanja svinja o koruzi.
Ali bomo res v Ljubljani jedli s paličicami riž, ne vem, je pa jasno, da bo tudi brez Kitajske to edini dnevni obrok, če se nam ponovi še ena leva vlada.
Kaj konkretno sta se pogovarjala Putin in Trump bo postalo jasno že čez čas, bojim pa se, da je prevejani Putin prinesel naokoli domišljavega in nevednega Trumpa. To ne bo slabo samo za Ukrajino, ampak posledično tudi za vso Evropo.
Pred očmi je treba imeti Hitlerja in njegovo izjavo, da so češki Sudeti njegova zadnja ozemeljska zahteva. Kaj je sledilo, vemo iz zgodovine, ta pa se rada ponavlja. Okrepljena Rusija pod Putinom bi bila največja nevarnost za mir v Evropi.
TO SREČANJE JE BILO ODVRATNO. PUTIN GA JE OBOŽEVAL.
To je pa res neverjetna izjava. Dplomacija je stara toliko, kot so stare prve civilizacije. Že v antiki so se takratne mestne državice in imperiji sporazumevali med sabo prek odposlancev, ki so imeli imuniteto. Umor odposlanca je običajno vodil vojno.
Ne vem, kaj predlaga avtor tega članka. Povratek v kameno dobo? To se lahko zgodi, če se Amerika in Rusija ne bosta sposobni dogovoriti o novih modalitetah sobivanja, kar lahko pripelje do medsebojnega uničenja v jedrski vojni.
Po tem, ko je Zahod pod vodstvom ZDA praktično prekinil komunikacijo z Rusijo v upanju na njen kolaps zaradi sankcij in vojne v Ukrajini ter obetane osamitve Rusije v mednarodni skupnosti, ki pa se ni zgodila, je Rusija celo okrepila in intenzivirala stike z državami Brics in povezavi dala nov zagon, kar se je kot bimerang vrnilo Zahodu, zlasti Ameriki, ki pospešen o izgublja svetovni gospodarski primat, dolar pa izgublja status svetovne valute, kajti države Brics v medsebojni trgovini uporabljajo nacionalne valute ali zlato.
Brez diplomatske komunikacije med Ameriko in Rusijo bo nad vsem človeštvom visel Damoklejev meč možnega uničenja v jedrski vojni. Bidenova politika, ki naj bi vodila k uničenju Rusije, je bila norost, ki bi se zelo verjetno končala v jedrski vojni.
Vprašanje je, ali Trump spoznal, da je podreditev Rusije neizvedljiv cilj, ki lahko privede do katastrofe globalnih razsežnosti, ali je to spoznala ameriška globoka država in je zato sklenila prek Trumpa narediti korak nazaj. Bodi kakorkoli, obnovitev diplomatske komunikacije med Ameriko in Rusijo, če bo postala trajna, je pomemben korak v smeri zmanjševanja napetosti med jedrskima velesilama.
Ideološka pamet, ki je prežeta ali kar obsedena z rusofobijo in predsodki, ki izvirajo iz tega, seveda težko razume, da se morajo tudi nasprotniki pogovarjati med sabo o najbolj kritičnih temah, ki zadevajo skupno preživetje. Diplomacija ni sama sebi namen, temveč je v funkciji uresničevanja interesov držav. Odsotnost diplomatske komuniacije povečuje nezaupanje in napetosti med državami, kar ima lahko usodne posledice. Če bi bil Zahod, predvsem Amerika, pripravljen komunicirati z Rusijo, bi zagotovo lahko preprečil vojno v Ukrajini.
V nasprotju s propagandnimi lažmi o imperialnih težnjah Rusije, ki naj bi botrovale vojni v Ukrajini, si Putin ni želel te vojne in je bil vanjo prisiljen, ker Zahod preprosto ni bil pripravljen na dogovor z Rusijo, ki bi upoštevl njene varnostne interese. Še tik pred izbruhom vojne je Kremelj decembra 2021 posredoval Ameriki in Bruslju ter Natu predlog o novi varnostni arhitekturi v Evropi, ki je bil enoglasno zavrnjen s strani evropske politike, obenem je v Donbasu že osmo leto divjala genocidna vojna zoper rusko manjšino. Po osmih letih oklevanja je Putin sklenil, da preseka gordijski vozel. Takoj po tem, ko je izbruhnila vojna, je Kremelj dal pobudo za mirovna pogajanja s Kijevom, ki jih je Zahod ustavil z obljubo Zelenskemu, da bo Ukrajina zmagala v vojni z Rusijo. Strahotna napaka!
Rusofobni predsodki so plod intenzivne zahodne protiruske propagande, s katero elita prebivalcem Zahoda pere možgane, pri čemer elita ve, da malokaj od tega, s čimer pumpa javnost, drži. Toda mnogi napumpani posamezniki brezrezervno verjamejo vse, kar jim režimska propaganda servira. Kdor ne verjame proti-ruski propagandi, ker si sam ustvari drugačno sliko o realnem dogajanju na podlagi realnih dejstev, pa je hitro ožigosan za putinista, ruskega agenta ali preprosto bedaka, ki ničesar ne razume.
Indoktriniranci so vedno bolj papeški od papeža, ker s tem pokažejo svojo lojalnost do vodilnih elit Zahoda oziroma pripadnost “pravi veri”, ki jim daje občutek varnosti znotraj skupnosti somišljenikov. Ne nazadnje nekritični indoktriniranci zase mislijo, da so pametnejši od črnih ovc, ki si drznejo razmišljati s svojo glavo in posledično ne verjamejo uradni propagandi in razkrinkavajo njene laži.
Srečanje med Trumpov in Putinom ni bilo odvratno, temveč daje upanje za novo poglavje v odnosih med zahodom in Rusijo, ki so že globoko v nevarnih vodah. Odvratna je vojnohujskaška rusofobna propaganda, ki nas lahko vodi v vojno z Rusijo in v jedrsko kataklizmo.
Ja, saj prekleto dobro vemo, kaj hoče Putin. Hoče petino Ukrajine, potem bo zadovoljen in bo odnehal z agresijo. A najbrž ne za dolgo, saj si bo spet izmislil kak povod za napad.
Hehe, ruske propagandne hijene imate (danes) veliko dela. To kaže na hudo majave temelje ruske pozicije. Res krasna služba, za vas nikoli ni počitka, se mi kar smilite, siromaki …
Predlagam, da naredimo zbiralno akcijo za drejke, influencerje in podobne profile, da si ubožci malo odpočijejo od hudega napora …
@tohuvabohu – to, kar je ključno je to, da se v tej petini Ukrajine nahaja ogromno zemeljskih rudnin vključno s pšenico. Tudi zato je moral Putin prvo zavzeti Krim, da bo lahko to ukrajinsko pšenico izvažal iz Krima. Krim je seveda postal tudi oaza ruske mornariške vojaške baze.
Čeprav Putinu ni uspelo zasesti celotne Ukrajine ji je vzel tisto kar je najbolj vredno za prihodnost Rusije. Tudi zato je naščuval rusko prebivalstvo v teh pokrajinah, da se uprejo v lastni državi Ukrajini in zahtevajo izstop iz Ukrajine. Razumljivo je to, da ukrajinsko vodstvo ni razumelo te zvijače, ker so verjeli, da bodo ta problem rešili sami – niso torej razumeli, da je bila to Putinova zvijača kako pripeljati svojo vojsko v Ukrajino. V nekaj pa trdno verjamem in sicer tole.
Velike Rusije ne bomo več videli, ker se je svet digitaliziral. Prava odločujoča vojna bo jedrska. Ta trenutek pa zanjo ne vidim niti najmanjšega vzroka/razloga. Lep dan.
Pod Švejkovim komentarjem je zbran sam cvet opranglavcev in trolov, ki jim ni jasno niti to, da jim nič ni jasno.
@francelj – zanimivo, da tako vidimo mi tebe. Napiši še kakšno sarkastično misel – saj to je vse kar zmorejo tvoji oprani možgani, kajne?
P. S. Res je, oprane možgane lahko najdeš na obeh straneh, a le levi vodijo Slovenijo, kajne?
Spizdi, mona ruska!
Srečanje med Trumpom in Putinom je najbolj zagretim rusofobom očitno dvignilo pritisk. Kot vse kaže, ne razumejo, da je odnos med dvema največjima jedrskima silama pomemben za ves svet, saj imata Amerika in Rusija jedrski potencial, da lahko uničita druga drugo, obenem pa praktično zbrišeta človeštvo,
Govorjenje, da lahko samo Ukrajina odloča o svoji usodi, nas je pripeljalo do vojne v Ukrajini. To je bilo sicer prazno natolcevanje, saj so Stoltenberg, Biden, Leyenova in njihovi predhodniki od Busha mlajšega naprej dobro vedeli, da Ukrajino pehajo v svojo vojno zoper Rusijo. Govorjenje, da zdaj, ko je Ukrajina in z njo Zahod izgubila vojno, spet samo Ukrajina lahko odloča o svoji usodi, je enako prazno in nevarno, kot je bilo prej, kajti tokrat Ukrajina ne bo odločala le o svoji usodi (sicer tudi prej ni), temveč lahko o usodi vsega človeštva.
Cilj Ukrajine je zvabiti v vojno Nato ali pa vsaj najmočnejše evropske države kot so Nemčija, Francija in Velika Britanija. Te žel niso nedovzetne za vstop v vojno v Ukrajini s svojo vojsko. Morda danes še ne, jutri, kdo ve.
Če sledimo dosedanjemu dogajanju v zvezi z vojno v Ukrajini, postane očitno, da so evropske države sprva tipajoče in previdno dajale orožje in drugo pomoč Ukrajini, sčasoma pa je ta pomoč tako v orožju kot tudi v vojaških “inštruktorjih” postala tako intenzivna, da lahko že govorimo o eskalaciji te vojne iz posredne vojne Nata zoper Rusijo v de facto neposredno vojno Nata zoper Rusijo. Ne manjka več veliko, da bo to postalo povsem očitno. Ko se bodo plačanci, ki zdaj nosijo ukrajinske uniforme, čeprav so profesionalni vojaki Nata, oblekli v svoje nacionalne uniforme, bo to postalo jasno razvidno dejstvo.
Kot kaže, je eskalacija vojne cilj ne le ameriških temveč tudi evropskih jastrebov in drugih vojnih hujskačev. V ozadju so seveda interesi tistih, ki bogatijo z oboroževanjem, vojnami in povojnimi obnovami. To pa so predvsem orožarji in bankirji, ki vse to financirajo.
V tej igri interesov vojnih dobičkarjev ter v propagandni vojni zoper mir z Rusijo, je težko izluščiti, kaj pravzaprav hoče Trump in kaj lahko prinese njegovo srečanje s Putinom. Rusofobi seveda demonizirajo Putina in svarijo pred njegovimi domnevno prevarantskimi nameni. Dejansko pa je veliko manj jasno za Trumpa, kaj pravzaprav hoče doseči kot za Putina. Slednji je svoja stališča že večkrat objavil in so vedno enaka: nevtralnost Ukrajine, njena razorožitev, denacifikacija in potrditev ozemeljskega statusa quo. S čim in kako bi Putin lahko prevaral Trumpa, kritiki srečanja ne povedo, ker gre pač le za prazno propagandno nakladanje.
Trump je večja enigma kot Putin. Potencialno je za Evropo lahko bolj nevaren kot Putin, saj lahko z njim sklene kako kravjo kupčijo v škodo Evrope. Amerika oziroma njena vladajoča elita je morda spoznala, da je vojna v Ukrajini izgubljena, zaradi tega pa ne misli tvegati vojne z Rusijo in vzajemnega uničenja. Kaj mislijo evropski politiki, če sploh kaj mislijo in ne le izpolnjujejo navodil, ki jih prejemajo iz političnega zakulisja, je veliko vprašanje.
Odkar je Trump najavil svojo mirovno misijo, evropski politiki temu vehementno nasprotujejo, pri čemer ne povedo, kako si predstavljajo konec vojne v Ukrajini. Ali morda še zmeraj upajo na nemogoče, na zmago?
Odkar je Donbas priključen k Ruski federaciji, je sestavni dela njenega ozemlja, Poskus “rekonkviste” s strani Ukrajine in njenih zaveznikov, ki bi realno ogrozil rusko suverenost nad Donbasom ali Krimom, bi Rusija zelo verjetno smatrala za eksistenčno ogroženost in bi uporabila jedrsko orožje, kar bi lahko sprožilo uporabo le-tega tudi na drugi strani s strani evropskih jedrskih sil. Imeli bi vojno na evropskih tleh, ki bi bila neprimerno hujša, kot je bila 2. svetovna vojna.
Skratka, ne vemo točno, kakšno igro igra Trump. Vemo, kaj hoče Putin. In ne vemo, kaj hočejo vojni hujskači med evropskimi politiki. Vemo pa, da je njihovo pehanje v v smer vojne z Rusijo skrajno neodgovorno, prav tako je skrajno neodgovorna medijska vojnohujskaška propaganda.
Vodstvo EU, ki se mu je pridružilo pet (5) od 27 držav članic EU in Združeno kraljestvo, je objavilo izjavo “po Aljaski”, ki jo je predsednica Evropske komisije Ursula von der Leyen objavila na X.
Dokument ne podpira glavne teze ameriškega predsednika Donalda Trumpa o potrebi po DOLGOROČNI rešitvi konflikta BREZ predpogojev za predhodno premirje.
Končno besedilo v bistvu ne uvaja novega mirovnega predloga, temveč ponavlja znane točke Bruslja, od obljub o vojaških dobavah do pozivov k “PRAVIČNEMU MIRU”.
„Pravični mir“ je raztegljiv subjektivni pojem, ki zagotavlja, da se vojna nikdar ne konča, oz. ko bodo tako rekli strici iz ozadja.
Točke Bruslja, ne Ukrajine. “Da se vidi, kdo kolo vodi”.
švejkoviću,
kovčke z rdečim gumbom nimata samo ta dva pajaca, ampak tudi francija, pa UK…pa še … pa še kdo..
Odvisno pa je, kdo bo prvi prtisnu? lahko se pa prepucavata pajaca kdo ma večjega, namreč za samouničenje potrebujemo samo TRI!
A spet groziš z jedrsko vojno, prekleti bandit?
tohubohu, spet si vse pomešal. Gre za opozorilo pred možnostjo jedrske vojne, če ne boš pameten. No, ne ravno samo ti, temveč še kdo poleg tebe, ki je faktor, kar ti k sreči nisi.
Kaj pa če ne želim biti faktor?
Kdo ima jedrsko orožje, prekleti trol? Ukrajinci že ne! Tako da ne serji. Putin kar naprej grozi s taktičnim jedrskim orožjem. To kaže na njegovo hudo KRIZO, ker s klasičnimi sredstvi ne more doseči več nič.
upam, da ta banditizem ni bil namenjen meni?
Ruski okorni in počasni imperialistični “medved”
tudi po 11 letih različnih stopenj vojaško-teroristične, diverzantske in hibridne sovražne agresije na Ukrajino
ter še posebej po treh letih javno napovedane “bliskovite specialne vojaške operacije” ruskih in severno-korejskih vojaških enot v Ukrajini
ni uspel vojaško uničiti ter začasno zasesti kaj več od petine neuporabnega mednarodno priznanega ozemlja samostojne in suverene Ukrajine.
Ustanovna listina OZN in veljavno mednarodno pravo je slej ko prej na strani žrtve,
enostransko napadene in začasno delno zasedene Ukrajine,
katere svetlejša prihodnost zavisi od nadaljnjega neomajnega domoljubja Ukrajincev
ter od vsestranske solidarnostne ter obrambno-strateško usklajene pomoči in podpore zavezniških držav članic EU ter članic obrambnega zavezništva Nato.
Ne glede na Trumpovo kšeftarsko politiko brezvestne igre
med “ponudbo” in “povpraševanjem” v večno korist načela “USA first!”,
bodo brutalno streznjene in na silo osveščene evropske države, članice EU in Nata,
morale takoj in brez sprenevedanja ter odlašanja odločno prevzeti
bistveno večjo odgovornost in skrb za lastno oboroženo in odvračalno moč ter za oboroženo zavarovanje in zaščito vseh evropskih držav,
vključno z začasno delno zasedeno in stopnjevano ogroženo Ukrajino,
Svobodna, humana, demokratična, medsebojno strpna, vključujoča in kulturno raznolika Evropa se ta čas krčevito in pravično brani v Ukrajini pred imperialističnim nasiljem samodržca in tirana iz Kremlja,
ki si odkrito z vsemi možnimi argumenti in praksami surovega množičnega kinetičnega in hibridnega nasilja ter uničenja
prizadeva obnoviti “sanjski” obseg in ideološko monolitno vsebino zgodovinsko poražene in propadle komunistične diktature CCCP/SSSR.
Severno korejske enote so bile izključno na ruskih tleh, natančneje v pokrajini Kursk, ki jo je Ukrajina okupirala s pomočjo EU vojske in plačancev.
V tej avanturi narkomanskega klovna, je izgubilo življenje 76.ooo najboljših in na Zahodu treniranih ukrajinskih borcev. Niso osvobajali Ukrajine, ampak so napadli in okupirali del Rusije.
slavkope ima vizije iz drugih dimenzij in vidi, kar nihče drug ne vidi. No, morda še kdo, ki je enak njemu.
da mlineriću,
morda ti je zapis na slovemskem Koroškem znan..
Bis hierher, und nicht mer weiter, kammen di serbischen reiter .
Vprašaj tvojga ćaleta on sigurno ve za ta napis!!
Rusija je napadla suvereno državo in PIKA !! pa ne serite serboseronje rusofilske, spizdite tja v objem vašega likvidatorja put in put out
Mullerji&co postajajo velika sramota za SLO.
Drzava Slovenija, slisite? Sram naj vas bo, ker dopuscate tako govorjenje, nevredno cloveka.
Razumem, da mislite, da ne morete nicesar narest glede Putina in Trumpa, ampak glede Svejka, Drejca, Millerja pa lahko. Razen, ce nocete, ampak potem ste v moralnem rangu, no ja, raje neham😩
Ja, res bolje, da nehaš, napadat ljudi zato, ker se z njimi ne strinjaš, ne znaš pa argumentirano ovreči tega, kar pišejo.
Posluste, tole ni monopoly za zajebancijo! Tamle je umrlo ze miljon mladih fantov, vi bi pa « argumentiraki »!
Tile modeli 100% ponavljajo to kar v Moskvi trobijo in to kar naprej.
Z njimi se ne debatira. Tudi Trump se je samo osmesil, v Rusiji se valjajo od smeha. Dobili so dovoljenje da pobijajo ukrajinske civiliste brez obljubljenih sankcij.
Peter Klepec, od vedno si hujskal na vojno z Rusijo in napadal nasprotnike vojne. Zdaj, ko ste war mongerji dosegli, kar ste želeli – vojno – zdaj pretakaš krokodilje solze za žrtvami te vojne. Zaradi rusofobov, ki bi radi uničili Rusijo, bomo lahko doživeli tudi širitev te vojne na ostalo Evropo.
Peter Klepec,
kot izpričan demokrat predlagaj uredništvu, da naj nad komentarji uvede politično korektno cenzuro, s katero naj vzpostavi enoumno komentiranje po tvojem okusu.
Lahko se ponudiš za cenzorja, ker si očitno pravoveren demokrat. časa imaš tuudi očitno dovolj.
Urednistvu prepuscam odlocitev koliko dajo sami nase; nekoc je pisalo, da bodo izdelali kriterije, pa jih niso; ce dopustis objavljanje takih nizkotnosti, je to zrcalna slika medija.
Vance je v Münchnu nekako menil, da bi morali pustiti objavljati vsako se tako nekonstruktivno neumnost, ampak jaz se s tem ne strinjam in dobro je, da se vecina ljudi tudi ne strinja. Da koncam z Nietzschejem: ce dolgo gledas v brezno, na koncu brezno gleda tebe.
Sicer imate pri vas ze tako probleme z brezni. Nehajte se hecat!
@peter – podobno, a z drugimi besedami sem pojasnil kaj je največji problem v Sloveniji. To ni zavedeno slovensko ljudstvo, ampak ta klošarska levičarska golazen, ki ima skrajno ekstremne poglede. To zame niso komentarji, ampak hujskanje in provociranje tukajšnjih komentatorjev, da se jim ne dovoli, da imajo svoje poglede na karkoli.
Dovoljeni so samo pogledi teh klošarskih prodanih levičarskih in rusofilskih duš, ki smradijo to našo prelepo Slovenijo. Še hujši od teh pa so provokatorji, ciniki, ki ne pišejo komentarje, ampak samo žalijo komentarje s svojimi bolnimi domislicami, ker mislijo, da so pametni in izvirni. Lep dan.
Kaj pa lohk nardijo?
Če človek trosi nebuloze, še ni za zaprt.
Umrlo je 76.000 od 12.000 mi so šli tja. Noben no priśel domov. 😆
“…po treh letih javno napovedane “bliskovite specialne vojaške operacije” ruskih in severno-korejskih vojaških enot v Ukrajini
ni uspel vojaško uničiti ter začasno zasesti kaj več od petine neuporabnega mednarodno priznanega ozemlja samostojne in suverene Ukrajine.”
“… pred imperialističnim nasiljem samodržca in tirana iz Kremlja,
ki si odkrito z vsemi možnimi argumenti in praksami surovega množičnega kinetičnega in hibridnega nasilja ter uničenja
prizadeva obnoviti “sanjski” obseg in ideološko monolitno vsebino zgodovinsko poražene in propadle komunistične diktature CCCP/SSSR.”
slavkope, zmeni se sam s sabo, kaj zdaj velja: tvoja trditev, da Rusija ni sposobna niti Ukrajine prmagati, istočasno pa trdiš, da želi obnoviti Sovjetsko zvezo.
Če drži prva trditev, ne drži druga. Kaj zdaj drži?
Vedno pa drži, da je tudi grda laž lepša kot resnica.
Temu citiranemu izseku bi dejal t. i. objektivna resnica. Obstaja pa še subjektivna resnica, ki je žal nad objektivno resnico in ta je silno preprosta: Ja, imperiji se načelno tudi pogovarjajo med sabo, a v vmesnem času tekmujejo katera bo bolj prelisičila drugo.
“(Ukrajinski predsednik je doživel javno sramotenje. Ruski predsednik je bil deležen razvajanja. Oba dogodka sta bila sramotna. Zdi se, da je Trump verjel, da bi lahko toplo srečanje pomirilo Putina in povečalo verjetnost premirja. Vendar pa se Trump še vedno ni naučil lekcije: ruski voditelj v resnici ne sklepa poslov – on vzame. Vzame, kar mu je ponujeno, in nato vzame še več – vztraja, dokler ga ne ustavi sila. To je ruska umetnost sklepanja poslov. Trump ne razume, da Putin glede Ukrajine ni transakcijski – je mesijanec. Ukrajino hoče za Rusijo, pika. Za Putina in njegov ožji krog je neodvisnost Ukrajine naključje in to popravljajo.
Ruska delegacija se ni niti potrudila skriti svojega posmeha pogovorom. Zunanji minister Sergej Lavrov je na Aljasko prispel oblečen v pulover z motivom ZSSR – in odkrito zatrdil ruske zahteve po Ukrajini.)”
***
Si predstavljajte, da bi se recimo v gospodarstvu podjetja samo pogovarjala med sabo – ne bi pa tudi tekmovala med sabo za boljši kader, za boljšo tehnologijo in izdelke, za privilegije in monopole na globalnem trgu itn. Primer absurda.
V Ameriki so za razvoj umetne inteligence namenili ogromne vsote milijard dolarjev – več kot bi pokrili vso socialo v državi. Zakaj? Zato, ker imperiji med sabo prvo tekmujejo – šele nato so se pripravljeni med sabo tudi pogovarjati kadar so ta tekmovanja privedla v prevelika nasprotja/ekstreme – ko eni postajajo še bolj bogati in drugi še bolj revni. Bistvo ne leži toliko v politični ideologiji, ampak v ekonomsko-gospodarski ideologiji. To je dokazala Kitajska.
Čeprav je partijska država vlaga ogromna sredstva v AI/umetno inteligenco enako kot Amerika, ker se zavedajo, da bo ta v končni fazi krojila usodo posameznih imperijev na našem planetu Zemlji. Torej se Kitajska ne obnaša nič drugače kot Amerika. Tudi ona bi lahko ta ogromna sredstva vlagala v socialo, a bi potem postala nekonkurenčni imperij. Pa še ena zakonitost velja.
Prebral sem zmotno tezo/hipotezo, da si preprosti narodi/ljudstva recimo v Afriki želijo živeti tako kot so živeli njihovi predniki? Ja, lahko, a bodo postali prej ali slej talci tistih, ki so se želeli razvijati tudi na višjih nivojih in se ne zadovoljevati zgolj s tem, da so samozadostni kar se tiče osnovne prehrane. Dokaz.
Naši Romi, mislim na veliko večino – želijo na vsak način živeti tako kot so živeli njihovi predniki – in kam jih je to pripeljalo? Nimajo dela, nimajo izobrazbe, so pa premeteni tatiči, ki si brez sramu vzamejo tisto kar ni njihovo.
Tako lahko delaš tudi na višjem nivoju, kajne? Tudi elite si pogosto vzamejo tisto kar ni njihovo. Tudi Rusija/Putin si vzame tisto kar ni njihovo, a verjamejo, da jim pripada – tako kot naši Romi. Ja, zakonitosti narave in človeka so sila preproste, kajne? Lep dan.
P. S. Nekaj pa so Američani le dokazali s svojo zmotno resnico in sicer tole. Če si nočeš pomagati sam, da se dvigneš na višji nivo – boš pač ostal tam kjer si in prej ali slej boš postal suženj novemu gospodarju. Vsiljena prisila, da se ljudstvo dvigne na višji nivo je torej neučinkovita, če se sam ne odločiš, da zapustiš svoj nizek nivo.
Ukrajina se je hotela dvigniti na višji nivo, a zelo nespretno. Vedeli so zgolj to, da morajo čimprej zapustiti komunistično diktaturo in stopiti v objem EU, Amerike in Nata, a so pozabili, da Rusija tega ne bo nikoli dovolila. To je veliko bolj šola za Ameriko, Nato in EU kot Rusijo. Ta si vzame tisto za kar misli, da ji pripada.
Tako dela Kitajska ko si bo pripojila še Tajvan. Zakaj? Zato ker lahko! Tudi Rusija/Putin lahko, ker se mu doslej nihče resno ni uprl. Nato ni osvajalska vojska. Ja, ima nešteto baz po planetu, a si teh držav ne lasti – Putin pa si jih in v tem je razlika. Pridobil si je tudi ogromno resursov iz Ukrajine v teh zasedenih področjih. Ni neumen – ve, da razen nafte in plina potrebuje še ostale zemeljske rudnine. Lep dan.
Ja beri, na siroko razkladas in ucis ze naucene.Pozabljas pa nekaj kar ves,ali pa tudi ne,ne vem koliko si star?Ce ne vesa,ti povem jaz,kje je bila Kitajska pred letom 1972,ko je nixon sel prvic na obisk tja.Vsi Kitajci so bili revni in enako obleceni z mao tze Tungom ,Tchu en Lajem vred.Ameriki se morazahvaliti,da je Kitajska tam,kjer je danes.Siroko nakladanje nas ne bo privedlo nikamor!
@rokovnjač – cenim tvoje misli, a ne razumeš bistva. Ga bom poenostavil. Amerika je pomagala Kitajski ne zato, ker je hotela, ampak zato, ker je Kitajski postalo jasno, da bo še naslednja stoletja ostala revna država z revnim ljudstvom, če ne bo spremenila svoje partijske zakonitosti v gospodarstvu in jo zamenjala za tržno globalne, kakršne ima Amerika. Šele takrat je Amerika imela koristi, da pride na Kitajsko – nič prej.
Je pa bil to dvorezen meč kar ugotavlja Amerika/Trump danes. Polenili so se pri svojih nadaljnjih raziskavah doma, tako kot je recimo zaspal Intel – in danes to Amerika/Trump popravlja s carinami, ker drugega argumenta žal nima več. Gospodarski presežki drugih držav so postali preprosto preveliki tudi za veliko Ameriko.
Amerika je roko gospodarskega sodelovanja ponudila vsem – le da eni tega niso hoteli sprejeti – kot recimo Afganistan, kjer danes talibani še bolj izkoriščajo svoj narod kot prejšnjo vodstvo. Prej so se lahko dekleta vsaj šolala/izobraževala, sedaj jim je tudi to onemogočeno.
Veliko napako je Amerika naredila drugje. Verjela je, da moraš ob spremembi gospodarskega modela spremeniti tudi politični model, da moraš torej brezpogojno sprejeti tudi demokracijo. To pa je skregano z zdravo pametjo/logiko. Kitajska je živ dokaz, da ni nujno, da moraš spremeniti tako politični in gospodarski model hkrati. Tega Amerika še vedno ne razume.
V Sloveniji pa je obratno kot na Kitajskem. Pravijo, da smo kapitalistična politična država, kar je delno res – zavirajo/onemogočajo pa v gospodarstvu tržne globalne zakonitosti. Načelno smo res demokratična država saj imamo v vladi več strank in ne zgolj ene, a je problem v tem, da so VSE leve. Te leve politične stranke pa sovražijo globalne tržne zakonitosti kot hudič križa.
Kitajska je torej dojela, da ni toliko problem v enostrankarski politični diktaturi kot je problem, če nimaš odprtega gospodarstva z vsemi globalno-tržnimi zakonitostmi. Tega pa Slovenija s svojimi levičarskimi strankami/vladami noče sprejeti, ker ne dovoli, da bi imela podjetje prevelike dobičke. Lep dan.
P. S. Morda sem celo starejši od tebe, le da me partija ni kaznovala tako grdo kot tebe. Če imaš predolg jezik hitro pošljejo kakšnega svojega rablja nad tebe. Lep dan.
Mir je odvraten in vojna je lepa, samo mi bedaki tega ne razumemo.
Zato pa imamo neodvisne in nepristranske medije, da nam, bedakom, to vtepajo v glavo. In imamo tudi množico sotrudnikov med komentatorji, ki trdijo isto.
In kaj bi radi namesto tega, da se Amerika in Rusija po dolgih letih bojkotiranja Rusije s strani Zahoda in odsotnosti dialoga, ki se je začel že davno pred vojno v Ukrajini, končno prisluhneta druga drugi? Totalno vojno? Jedrsko apokalipso?
Če bi se bil Zahod oziroma predvsem Amerika pripravljena pogovarjati z Rusijo, preden so se dogajale širitve Nata, preden je Nato na vrhu v Bukarešti leta 2008 povabil Ukrajino in Gruzijo v Nato, preden je Obama izpeljal državni udar v Ukrajini leta 2014, bi lahko bilo vse drugače.
Toda Amerika je imela od padca Sovjetske zveze naprej v zvezi z Rusijo en sam cilj: podrediti si Rusijo in jo spremeniti v svojo kolonijo, kot to velja za Evropo in vse ameriške “zaveznice” (kolonije).
Putin je bil agent KGB in poznal metode subverzivnega delovanja ZDA, ki privedejo do podreditve ciljne države. KGB je bila lahko vse, samo naivna ni bila in je točno razumela, s kakšnim nasprotnikom ima opravka. CIA, Soros in še kdo najprej financirajo raznorazne nevladnike, novinarje in politike, da sprožijo upor v državi in izvedejo t.i. regime change. Potem vstopijo v igro ameriške banke in raznorazni finančni skladi, ki pokupijo vse, kar je v državi kaj vredno, vključno z mediji. Ko finančno, medijsko in politično prek podkupljenih politikov, levih in desnih, obvladajo državo , ta postane ameriška kolonija.
Država, ki se upre sovražnemu prevzemu s strani zahodne, predvsem ameriške oligarhije, postane sovražnica Amerike. To velja za Rusijo, Kitajsko in za vse države Brics. Da jih je Amerika določila za sovražne države, čemur sledi seveda tudi EU kot ameriški vazal, so krive te države same, čeprav je njihov edini “greh” ta, da se uprejo ameriški dominaciji.
Vprašanje, ki se zastavi, je: Zakaj je prišlo do srečanja Trumpa s Putinom? Igra Trump solo igro, mimo globoke države, ali igra njeno igro? Ena možnost je, da hoče globoka država Ameriko elegantno umakniti iz godlje v zvezi z Ukrajino. Odgovarja ji to, da vojna teče dalje, a da jo financira Evropa, ob morebitni eskalaciji vojne pa se bo Amerika naredila Francoza, Evropo PA bo prepustila usodi. Šlo bi zaponovitev ameriške taktike v 2. svetovni vojni, ko so ZDA najprej čakale, da se Hitler in Stalin medsebojno pobijeta, ko je bil dvoboj že praktično odločen, so ZDA vstopile v vojno v Evropi. V bistvu je bilo podobno tudi v 1. svetovni vojni…
Zgodovina se rada ponavlja, pravijo. Amerika lahko ponovi vajo tudi ob morebitni vojni med Evropo in Rusijo. Objektivno ni enostavno hitro spraviti čez Atlantik velike količine orožja in veliko število vojakov. Resnici na ljubo, vsega tega Amerika v tem trenutku niti nima na razpolago, tako da bi mela dobre izgovore za prepustitev Evrope same sebi.
Druga možnost je, da gre za iskreno prizadevanje Trumpa s podporo globoke države za končanje vojne v Ukrajini. Toda v tem primeru bi moral Trump najprej iskati soglasje med evropskimi zavezniki, kao, in Zelenskim. Toda tega ni storil, kar kaže prej na nekakšno Trumpovo blefiranje kot na kaj resnega. Najmanj, kar se bo zgodilo, bo to, da bodo “zvezniki” skočili v luft in skupaj z Zelenskim zadevo blokirali. Potem bo Trump imel krasen izgovor, da bo rekel: F..ck Europe! kot je nekoč prej to rekla razvpita Victoria Nuland, ena od kreatorjev puča v Ukrajini. Njene besede so meso postale …
Kljub vsemu, je bilo srečanje Trumpa in Putina ZGODOVINSKO !
Kajti srečala sta se predsednika držav, ki se posredno vojskujeta.
Seveda pa voditelji držav EU in njen CK, ki so željni vojne, kar dokazuje zbrati 800 milijard, ki niso bili povabljeni na zgodovinski dogodek, zdaj to v svojih propagandnih medijih in trobilih minimalizirajo in sporočajo razne abote, da bi srečanje degradirali.
No, kdo je degradiran na raven konjušarjev, jim je pokazal Trumpelj s pogodbo, s katero je EU države postavil na kolonialno raven.
Kot je že rekel Mearsheimer: bambi proti godzili. Ukrajina ni bila v prvem planu, ker se ve: Putin ne bo popuščal, ker Rusija zmaguje, Trump pa ne sme, ker mu globoka država ne dovoli.
Ukrajinski gangster in eu čivave, so nepomembni.
Kukerkoli, jaz sem navijal, da bi frčoplan s Putlerjem strmoglavil.
Ne glede na vse, je treba Trumpa pohvaliti. Trenutno je edini, ki dela na miru. EU straši in grozi svojim prebivalcem z orožjem in vojno. Kot kaže bi za Ukrajino bilo najboljše, da poskusi s predlogom, ki bi izgubljenim terotorjem dal samostojnost. V praksi pomeni, da bi jih verjetno izgubili, nekaj bi pa le dosegli. Seveda je vprašanje ali bi se Putin s tem strinjal.
To možnoast je Ukrajina že zapravila. Sporazuma iz Minska iz leta 2014 sta določala, da ostane Donbas v okviru Ukrajine, a da dobi avtonomijo, ki bo ruski manjšini zagotavljala narodne in človekove pravice.
Merklova in Holland, sopodpisnika in garanta sporazuma (kao) sta nedavno povedala, da sta bila sporazuma sklenjena s figo v žepu z namenom pridobiti čas, v katerem bo Zahod oborožil Ukrajino. Odgovor Kijeva je bil obstreljevanje Donbasa s topovi, ki je trajalo 8 let, dokler Putin ni spoznal, da niti Kijev niti Zahod ni pripravljen skleniti mir, temveč se pripravlja za vojno.
Osel gre enkrat na led pravijo. Po vseh človeških žrtvah in materialni škodi, ki jih je Rusija utrpela v tej vojni, je iluzorno pričakovati, da bo Donbas prepustila Ukrajini.
Mene zanima pa kaj bo po vojni.
Vojne bo končala, če ne letos pa drugo leto ali pa še naslednje.
Definitivno bo Rusija dobila kar je želela vključno z zagotovilom o neširjenju NATO_a.
Skratka Rusija bo na celi črti zmagala.
Kaj bomo mi ?
Mislim EU ?
Delali kot da ni bilo nič, nafta in plin bosta spet tekla, vsi bomo od veselja plesali kazačok itd.
Rusi bodo tekali in telovadili po svetu in mir bo kot da se ni nič zgodilo.
Miran,
misliš, da se v Ameriki kdo sekira,ker je ta njekoč pripadala Indijancem?
In misliš, da se Izraelci sekirajo, ker etnično in genocidno čistijo Palestince?
Ni pravičnega razsodnika nad državami, ki bi lahko komu v sili svojo voljo. Velja pravica moččnejšega: right is might.
Amerika z zahodnimi zavezniki je mislila, da si z vojaško silo lahko podredi ves svet, vključno z Rusijo, zdaj pa ji je njena politika eksplodirala v obraz.
Kar seješ, to žanješ. To je vesoljski zakon vzroka in posledice.