Vikend odklop: Al’ prav se piše Sorrento al’ Sorento?

Fotografije: +PORTAL, arhiv proizvajalca

Avtor: | 15. decembra, 2024

Le kdo ne pozna slovite napolitanske pesmi Vrni se v Sorrento (Torna a Surriento), te neformalne himne italijanske emigracije, ki obuja nostalgične spomine na prelepo mesto v južni Italiji. Na začetku 20. stoletja jo je uglasbil Ernesto De Curtis, besedilo pa napisal njegov brat Giambattista, ki ga je sorentinski župan prosil, tako pravi legenda, če bi sestavil kakšno pesem za njegovega gosta, tedanjega italijanskega premierja Zanardellija. Kajti župan Sorrenta je bil tudi hotelir in se je svojemu visokemu gostu želel na ta način zahvaliti, ker je bil mož beseda in je zagotovil državna sredstva za mestno kanalizacijo. Za drekovod, kot bi rekli danes v Ljubljani. No, kakršno koli iskanje podobnosti z Jankovićem in kanalom C0 je zlonamerno!

Kjer je politika, je namreč tudi manipulacija. Zato zgornji podatek ni resničen. Drži, da je imel župan Sorrenta tudi hotel. Prav tako je res, da je pri njem bival italijanski predsednik vlade. Ni pa res, da je pesem Torna a Surriento – mimogrede, meni je še vedno najbolj všeč v izvedbi Luciana Pavarottija – nastala zaradi tega dogodka. V resnici jo je skladteljev brat napisal že osem let prej.

Ali je Kia svoj športni terenec Sorento dejansko poimenovala po tem slikovitem kraju, je torej tisto ključno uvodno vprašanje. V resnici tega ne vemo. Po vsem trudu smo prišli do zaključka, da je to sicer možno, ni pa nujno. Kajti v resnici obstaja teorija, da je južnokorejska Kia svoj srednje veliki SUV – največjega, ki nosi ime Telluride, se v Sloveniji ne prodaja – dejansko poimenovala po Sorrentu.

Ja kje se je potem izgubil tisti drugi r? Mesto v Italiji je nameč Sorrento? ..

Kia Sorento IV: četrta generacija pomeni zelo prepričljiv dizajn, odličen dizelski agregat z osmimi prestavami in ekonomično porabo.

Pustimo črkarske pravde. Četrta generacija tega športnega terenca predstavlja orjaški skok za nekoga, ki se spomni še tiste prve izvedbe iz začetka tisočletja. Leta 2004 je bilo, ko smo se na Žurnalu za testno vožnjo odpeljali kar v Cavtat (in nazaj). Po 1500 prevoženih kilometrih sem si rekel, da tega avta ne bi imel. To, da je bila prva generacija Sorenta še precej škatlasta in robustna, je bilo manj moteče kot dejstvo, da se je karoserija pri višjih hitrostih, sploh pa v ovinkih zelo nagibala. Če mene vprašate, preveč.

Z ekipo, s katero smo se peljali v Cavtat na intervju z Gerardom Depardieujem, smo imeli ves čas občutek, da smo na jadrnici. Šale pa je bilo konec, ko smo se iz tunela Sveti Rok spuščali proti morju in je skipper, torej moja malenkost, prehitro pripeljal v tisti poslednji, rahlo viseči ovinek v levo … zvozili smo, zvozili, vendar komaj … in potem je bila v kabini še nekaj minut smrtna tišina.

Burja je bila kriva, sem tiho rekel čez čas, ko je srčni utrip spet padel pod 100, in zagotovil, da se bomo naprej peljali v upokojenskem tempu.

Na Nanos pelje vsaj 15 planinskih poti, ampak če je treba narediti avtomobilski test, je edina rešitev cesta, ki pelje prav do vrha.

Sorento 2024 je druga zgodba. Narejen (tudi) za dolga križarjenja po cestah in avtocestah. Nobenega nagibanja karoserije. Stabilnost in skorajda germanska kompaktnost. Včasih je dobro, da se dvajset let ne usedeš za volan istega modela. Ker potem odprtih ust razmišljaš, kako hitro čas beži. In kako avtomobilska industrija tudi na korejskem polotoku lepo napreduje. No, bolj na jugu, če smo natančni. V Severni Koreji še zdaj ne znajo narediti osebnega avtomobila, so pa dobri v proizvodnji tankov. Torej južnjaki rešujejo čast Polotoka jutranje tišine.

+++

Da, nekoč smo bili (še) mladi in bili so drugi, bolj divji časi. Komu se še ljubi delati intervjuje s francoskimi igralci, za katere se je treba peljati 750 kilometrov daleč in za ekspedicijo porabiti pol tedna, če pa lahko vse opraviš v uri ali dveh po zoomu ali skajpu, potem pa pošlješ transkript po mejlu v avtorizacij0 … Depardieu je menda še živ, morda nekoliko obilnejši, ampak tokrat ni bilo nobene želje, da bi testno vožno delali kam dlje.

Vožnja s Sorentom po po avtocesti ali makedamu je brezhibna. Če bi želeli preizkusiti njegove terenske sposobnosti, bi morali zaviti na kak kolovoz.

Nanos je bil zato še najbolj logična izbira. Na to strateško goro, ki je za Gorenjce seveda le hrib, greste lahko tudi peš po eni izmed petnajstih markiranih ali malo manj markiranih planinskih poteh. Večina pozna tisto iz Razdrtega, obstajajo pa seveda še precej manj obljudene in bolj slikovite. Ampak za avtomobilski test smo morali izbrati cesto.

TEST: Kia Sorento 2.2 TCi EX Limited Panorama 8DTC (zastopnik KMAG, d.o.o., Leskovškova 2, 1000 Ljubljana)

  • mere (v mm) 4810 x 1900 x 1700
  • moč 142 kW (193 KM)
  • navor 440 Nm
  • pogon na vsa štiri kolesa, osemstopenjski avtomatik
  • posoda za gorivo 67 litrov
  • poraba na testu 8 litrov
  • cena 70.799 EUR (65.399 z gotovinskim popustom)

VIKEND ODKLOP

  • Nanos in cerkev Sv Hieronima

HRANA & PIJAČA

  • turistična kmetija Abram (vir): jota in kozarček vipavskega rdečega

Cesta iz Vipavske doline je v tem času sicer napol odprta, napol zaprta, odvisno, kako si interpretirate zmedeno cestno signalizacijo. V vsakem primeru motornega prometa po tej panoramski cesti ni, je pa zato toliko več kolesarjev. Prvi del ceste na Nanos je korektno asfaltiran, drugi pa v glavnem ne. Kot učijo otroke že v osnovni šoli: Nanos je planota, ki ločuje primorski in celinski del Slovenije. Najvišji vrh je visok 1313 metrov, RTV oddajnik in Vojkova koča sta nekoliko nižje na 1262 metrih nadmorske višine.

Na Nanos se je seveda možno pripeljati tudi z avtom. Pred davnimi leti smo tam sredi zime delali avtomobiski test. Prav do vrha smo se peljali z rdečim kabrioletom. Streho smo seveda odprli, da je bil lepši razgled. Najbrž si lahko predstavljate strupene poglede planincev … To je tisto, ko rečemo: “Če bi pogledi ubijali …”

Leva in desna bočna kamera, ki ste vklopita ob zavijanju oziroma smernikih, sta zanimiv pripomoček, ki naj bi vsaj podnevi povečal preglednost nad dogajanjem …

Leta 2024 se nismo drznili peljati do vrha, ker bi bilo to v časih politične korektnosti preveč v nasprotju z zelenim prehodom, premalo progresivno in hudo nevljudno do sočloveka. Zato smo se pravidno in počasi pripeljali le do odcepa za znamenito kamnito cerkev Sv. Hieronima, zavetnika prevajalcev Svetega pisma. Cerkveni učitelj Hieronim (374-420) je bil zelo verjetno rojen nekje na področju današnje Pivke, umrl pa je v Palestini. Niso ga Izraelci, če vas to skrbi.

Seveda bi bila glede na vozne zmogljivosti Sorenta tudi vožnja do vrha Nanosa mala malica. V bistvu bi potrebovali resnično off road izkušnjo, če bi želeli preveriti njegove prave zmogljivosti. Ampak zakaj bi jih sploh? Kdo pa kupuje športne terence za vožnjo čez drn in strn?

Ker se je burja krepila in so temperature začele padati, je po fotografiranju sledilo okrepčilo na turistični kmetiji Abram, ki leži nekaj kilometrov stran prav tako na planoti Nanos, od tam pa se lepo vidi Tržaški zaliv. Kmetija Abram je na dobrih 900 metrih nadmorske višine, ima svojo sončno in vetrno elektrarno – in tudi kletko, v kateri je bil dolga leta, menda kar 26 let, zaprt Mitko, lokalna znamenitost.

Vzorno urejena notranjost, kompaktna armatura in kljub digitalnemu osrednjemu zaslonu še vedno nekaj starih dobrih analognih stikal in gumbov. Pohvalno!

Kdo je Mitko? No, Mitko je predvsem bil. Zdaj ga ni več. Mitko je bil rjavi medved, ki je živel na kmetiji do konca septembra letos. Takrat so ga uspavali oziroma usmrtili. Mediji so poročali, da prav na dan, ko naj bi ga prepeljali v avstrijsko zavetišče … Oglasila se je Tina Gaber, velika prijateljica živali, ki jo je Mitkova smrt pretresla Kot so ob tej priložnosti razkrili borci za pravice živali, se Mitkova tragedija ne bi zgodila, če Ministrstvo za naravne vire in prostor ne bi tako hudičevo zavlačevalo s svojimi odločitvami.

Novica o smrti posebej med otroki priljubljenega medveda bi komu morda zmanjšala apetit in ga navdala z pomislekom, če na kmetiji Abram res naročil divjačinski golaž z njoki. Ampak ostanimo pri avtomobilizmu, spoštovani bralci – za konec je gotovo čas za splošni vtis o Sorentu z najbogatejšim paketom opreme (EX Limited Panorama 8DTC), ki vključuje vse razpoložljive asistenčne sisteme, ki so ta hip na voljo. Da je avto s svojo velikostjo resnično prostoren, pregleden in udoben, ste lahko uganili. Pri azijskih proizvajalcih – to še posebej velja za kitajske, ki so začeli svoj dolgi pohod na evropske trge – je pogosto težava v razmeroma majnih sedežih s kratkim sedalnim delom. Ker so pač manjših postav. Kar se tega tiče je Kia Sorento olajšanje, saj so sedeži spredaj veliki in udobni, dodatni naslon za noge, ki ga dvignete s pritiskom na gum, pa daje že skoraj občutek, da ste v fotelju.

+++

Med tehnikalijami, ki so relativno nove v avtomobilski industriji, omenimo digitalno samozatemnitveno vztratno ogledalo. To pomeni, da lahko običajno ogledalo ponoči preklopite v “digitaliziran” način. Morda se to zdi komu odlična rešitev. Meni se ni. Morda bi se moral nanjo enostavno navaditi, ne vem. Precej bolj nepogrešljiv je Sorentov sistem za projiciranje pomembnih podatkov na vetrobransko steklo pred voznikom (head-up zaslon). Tokrat so Korejci zadeli žebljico na glavico, saj so ikone ravno pravšnje velikosti. Sorento z najbogatejšim paketom opreme se pelje na 20-colskih platiščih, kar seveda prav tako (pozitivno) vpliva na vozno udobje in občutek varnosti.

Ni volvo, audi, mercedes ali BMW. Ampak zaradi tega vas tudi nihče ne bo postrani gledal, sploh v Sloveniji ne. Kia Sorento vam daje diskretno razkošje.

Ni audi, BMW, volvo ali mercedes. Toda zaradi nje vas v Sloveniji tudi nihče ne bo zavistno pogledal. Kia Sorento ponuja diskretno razkošje.

Cena, bo kdo zastokal, pa ni več tako skromna. Drži, Korejci so v dvajsetih letih začeli izdelovati avtomobile, ki v primeru Sorenta že delujejo premijsko in v marsičem konkurirajo evropskim. Kia Sorento zato v ničemer ne zaostaja za primerljivimi terenci iz nemškega koncerna Volkswagen, denimo češkim Kodiakom ali podaljšanim Tiguanom. Ali je 65.399 evrov, kolikor s popustom stane najbogateje opremljeni Sorento (sedemsedežna izvedba je za nekaj manj kot 800 evrov dražja), še sprejemljivo, ali pa morda preveč glede na vso (evropsko) konkurenco, je na koncu vedno vprašanje čustev in osebnih preferenc. Zagotovo pa drži, da Kia s svojo največjo cestno križarko, ki je na voljo pri nas, ni več poceni, še manj pa cenena. Po dvajsetletnem premoru lahko to z vso suverenostjo potrdim.

39 komentarjev

  1. Miller

    Kdor danes bleja o rjavenju vijakov nima pojma o avtomobilski industriji. Lahko pa o tem pametuje pijančkom v domači gostilni.
    In slavni WW je plačal milijone za goljufije !

    • Miller

      Oddaja Volan na TVSlo je zakon.
      Ne pa malomeščansko pametovanje iz pred 25 let.

  2. Dezerter

    “Plačevanje davkov s pištolo na čelu je rop”.
    “To je grozno”.

    cit. J. Milei, Rim-včeraj

    • Dezerter

      Giorgini statalisti so se drli LIBERTAD !🤩

  3. deni

    Boh pomahaj. Če bila tema Saturnovi obroči bi nekdo tukaj vmešal izraelski in ameriški ekspanzionizem. Ker je menda Saturn edini planet z nekoliko atmosfere. In najbrž nekdo načrtuje genocid nad nekom s tem, da jih izženejo na Saturn. Samo toliko, kdo tu piše zblojeno. Seveda bom za ta kratek zapis ljudomrznež. Ampak a vsaj enkrat ne bi. Naj bo članek reklama ali ne, vendar kaj imata KIA in Nanos sz se ve kom. Zato pa tudi ne omenjam imen.

    • Drejč

      Deni, si hotel kaj smiselnega povedati?
      Spet ti ni uspelo.
      Žalim slučaj.

      • deni

        Predvsem pa brez panike.

        • Marsovski Butalec

          deni, malce sem razmišljal o možnosti gojenja gob na Marsu. Res, da je tam zadnji dež padal nekaj milijard let nazaj, gobe pa rabijo veliko vlage, in res je tudi, da je na Marsu zelo mrzlo, menda okrog 100 do 200 stopinj po ničlo, ampak Elon Musk je dejal, da bo Mars terificiral, se pravi, da bo pripeljal vodo, p0novno ustvaril oceane, jezera, reke, ribe in podobno svojat, ki živi pod vodo in nato okupira tudi kopno.

          Glede na navedeno bo gojenje šampinionov na Marsu gotovo donosno. Kaj ti, ki imaš veliko idej, misliš o tem?

          • deni

            Mar. But. Za šampinjone ne bi vedel. Mogoče pa bi lahko prizvajali pangalajtični grlorez ali džinks.

    • Rokovnjac

      Sem mislu,da si hotel omeniti avte Saturne,General motors je od prla fabriko v Spring hill Tense,kjer so izdelovali vse sorte avte z imenom Sturn.Zadnje cajte se jih pa ne vidi veliko na cestah,tud fabrika je menda propadla,ce se ne motim!

  4. vernon coleman

    Dobro besedilo, malce bolj sproščeno. Misel tu in tam uide na BV konflikt ali na mafijankoviča, morda je malce reklame za ”Korejca”, šaljivo provociranje, da komunisti ne znajo delati avtov, znajo pa tanke… vendar ne smrtno resno.

    Vsak komentator ima svoj svet, zato pa je prav, da izmenjujemo poglede na civiliziran način, in da bi se enkrat vendarle začeli poslušati.
    Sam nisem preveč naklonjen e-avtomobilom, in sicer zato, ker vas mimogrede še bolj digitalizirajo in to je tisto najslabše… ker še utrjuje totalitarizem, v katerem živimo. Ne verjamete?

    Danes je bila na cenzuRTV zanimiva novica o zdravju – oz. o genskih predispozicijah na alergije na čebelje in osje pike, kjer sem podal povsem strokovno kompetenten in po mojem mnenju zanimiv komentar.
    Glasil se je takole:
    ”Tole je pa treba pokomentirati. Jah, res je, da znajo alergije na čebelje oz. osje pike pozdraviti, to je ena od boleznih, kjer so izjemno uspešni, to storijo z zdravilom, ki vam postopoma daje natanko ta strup (Venomenhal), dokler alergije ne ”pozdravite”. Se pravi, to je res eno redkih zdravil, ki zdravi. Redka izjema pri tem zaslužkarstvu. Dal sem mu nekoč pozitivno oceno…

    Genska predispozicija morda koga zanima, vendar ne igra popolnoma nobene vloge. To je napačna smer raziskovanja, če nas dejansko zanima zdravje ljudi.
    Je pa še druga plat te klinike, mnogo bolj temačna. Kdaj bodo pa ”odkrili”, kaj povzroča 90% bolezni tam, in kdaj bodo odkrili ”zdravilo” za to? Nikoli, brezupno je, ne morete verjeti, da je še vedno tako, 112 let po Isaacu Adlerju, 70 let po Hillu/Dollu.
    Sam te klinike z imenom sploh ne bi želel imenovati.”

    Nobenega razloga ni, da bi moj komentar izbrisali. A so ga in to večkrat! S tem pač vedno znova in znova in znova brišejo RESNICO in vam vsem – oz. nam vsem NAMERNO ŠKODUJEJO. To se ponavlja že leta, že desetletje!!

    KDAJ BO NA ZADNJEM NECNEZURIRANEM PORTALU ZADNJI ČLANEK O CENZURI, PREDEN JO UVEDEJO TUDI TUKAJ?

    Zelo resno sprašujem. Zelo resno, smrtno resno sprašujem, kljub šaljivemu članku, kljub nedelji.

    • vernon coleman

      Zdaj so komentar vendarle objavili, z enourno zamudo…
      Morda pa dežurni cenzorji na cenzuRTV vendarle spremljajo edini, zadnji necenzuriran portal? Kdo bi vedel, moj denar je (my money is on this…)- da spremljajo – da, celo tako cinični so. Kake pritožbe vodstvu RTV ali Varuhu ali kaj podobnega…- so le scanje v veter, temu se cinično smejejo. Ni jih sram.
      Le javno razkritje BRUTALNE CENZURE jih nekoliko premakne, te ostudne hinavske, preklete cenzorje, te preklete retardirane hlapce in njihove psihopatske gospodarje..
      Aja, naj omenim še teme, kjer imajo cenzuro najraje: če se s kritiko dotaknete škodljivega vpliva korporacij, npr. tobačne industrije, industrije sladkih pijač, farmacevtske industrije (zlasti njihovih obveščevalnih ”podvigov”), če ste preveč kritični do levo-desnih manipulacij, če preveč razumete slovensko ali svetovno politiko… Skratka CENZURIRAJO že desetletje SKORAJ VSE, KAR ŠTEJE. BRUTALNO, POVSOD. Mladina, Delo, Dnevnik, Siol so kar tako ukinili komentiranje. Celo pisma bralcev bodo cenzurirali, tako daleč gredo, tako brezupno je že, Žerdin bo brez argumentov ne-objavil, ko pride besedilo do njega (pred tem pa so pisno potrdili objavo), Košir bo zahteval, da gre to ali ono ven iz besedila. In ni jih sram, niti malo.
      Desničarski portali, npr. Demokracije, Nova24 se dušijo v sovražnem, neproduktivnem govoru, to je morda namerno.
      Pustijo pa rasistične, antisemitske, bedasto in celo skrajno žaljive komentarje, o, to pa že. Samo za to, da se nekako upraviči CENZURA!
      Vsi internetni portali pa so brutalno cenzurirani, vse do najbolj obskurnih a la medovernet ali slo-tech. VSI, BREZ IZJEME! Edina, zadnja izjema je Portalplus+, še enkrat hvala za to. Da sploh ne omenjam fack-checkerjev, ministrstva za resnico, ki jo določajo prav korporacije, ki te iste fack-checkerje kupijo in nastavijo. Ja, ta boj proti lažnim novicam… v imenu korporacij.

      Kako dolgo pa bomo še to prenašali, ali smo se že VSI VDALI???
      To je moje ZADNJE VPRAŠANJE ZA Portalplus+

      • binč

        Nisem vedel, da je že tako hudo!

    • jože

      Zelo tehtna dilema … vprasajmo urednistvo kako se bori proti cenzuri, kaksne so prognoze. Ker opazam da je vedno slabse v drzavi. In tudi eni komentatorji se obnasajo kot placani propagandisti. Zlasti desnjakov.

      • vernon coleman

        binč in jože, hvala za razumevanje in podporo. Cenzura se nas vseh zelo tiče. Nujno je, da o tem javno, odkrito spregovorimo, preden bo prepozno, če že ni… o mojem mnenju je že dolgo prepozno.
        Še nekaj misli, cenzorji so skrajno cinični, podobno dobro pa so organizirani profesionalni troli, pa naj bodo strankarski, ali od kakšne ostudne korporacije. Imam veliko izkušenj, recimo, če se novica tiče kajenja, bodo pisali načrtno: o tem, koliko prispevajo v proračun (delajo v resnici 1,5 milijarde EUR minusa državi), kako je zrak onesnažen, kako je večji problem alkohol ali karkoli drugega, kako se naj država ne vtika v njihovo ”svobodo” do zasvojenosti… usklajeno si delijo like, delajo prijave in usklajeno s cenzorji brišejo resnico.
        (Tudi novico o alergijah in ”vele”-pomembnem odkritju hiralnice Golnik so seveda nemudoma zasmetili. Forum cenzuRTV je klinično mrtev!) Ista taktika je pri vseh temah, ki se tičejo nekih škodljivih korporacij.
        S tem že povzročijo nekaj zmede, bistveno pa je, da so današnji novinarji že v celoti prodani.
        Poiščite si kakšen citat Uda Ulfkotteja, avtorja Gekaufte Journalisten/ Journalists for hire. Pravi nekako takole, da je za protiusluge poročal direktno po navodilih CIA-e, vnaprej napisane članke – na katere se je brez slabe vesti podpisal in pobral denar, tak lep primer iz Slovenije je Matic Tomšič iz siola, ki objavi vse, kar mu CIA dostavi, ta prekleti butelj. Preverite.
        Tudi odlični Gary Webb dolgo ni zaznal cenzure, ker ni poročal o ničemer zares pomembnem… potem, ko je razkril, da CIA na veliko tihotapi mamila v Kalifornijo za to, da podpira neko hunto v Nikaragvi s črnim fondom denarja… se je pa vse spremenilo… A dark alliance.

        No, dobrih novinarjev že zdavnaj ni več… Saj sami vidite, kako neodzivni so. Naj navedem še kak dokaz?

    • ren

      Saj ne brišejo komentarjev, ampak TEBE!

      • Matevž

        Kolikor vem na tem portalu ne brišejo nikogar. Če pa kdo ne zna objavit komentarja pa to najbrž še ni cenzura, kajne? LOL

        • vernon coleman

          Ne vem, kaj sta vidva Forresta Gumpa s svojim čudnim norčevanjem prispevala k debati, očitno sploh ne sledita vsebini… ampak vsak po svoje… kar, svobodno.

          Čakamo pa končno tudi kak minimalen odziv Tilna Majnardija in Dejana Steinbucha na zelo pomembno temo CENZURE, ki ga pa žal – nikoli ni. ŽAL.

  5. Miller

    Le zakaj naj bi bil korejski avtomobili slabši od evropskih ali ameriških ? V čem ?
    Če kupiš višji razred boš imel vse, ali več dnarja več muzke.
    Enako s pametnimi telefoni, vsak ponuja nekaj svojega.
    Zanimivo pa je, da je postal trend čim večji ekran.
    Zakaj že ?
    Da voznik gleda vanje in po njem brska ? Potem je to še bolj nevarno od telefoniranja, oz, enako kot pisanje sporočil med vožnjo.
    So pa SUVi dobri za “hrbteničarje”, da sedajo in vstajajo brez problema.

  6. ren

    Meni takoimenovani SUV že od nekdaj niso bili všeč. So preveliki, neekonomični, požrejo veliko goriva, v zadnjem času pa so jim prepovedali vožnjo po velikih mestih. Že leta imam rad karavane, ki so praktični zato, da ob podrtih zadnjih sedežih vanj lahko spraviš bicikl. Če sta dva, na prvi ležeči bicikl namestiš karton in nanj položiš drugi bicikl. Vožnja biciklov na strehi je lahko včasih tudi nevarna. Mimogrede ti “uide” prenizek podvoz. Pa si tam! Poznam take primere.
    Rad vozim, veliko kilometrov imam za sabo (preko 2 mil.), SUV-a pa še nisem vozil. Kot sopotnik sem se nekoč prevažal off road z velikim toyota terencem. Zanimiva izkušnja.

    • Thor

      Korejski avtomobili so od nekaterih podobnih avtov približno istega razreda slabši v izdelavi in materijalih . Vijaki rjavijo, spoji so površni, pogosto so deli avtov kopije tradicionalnejših evropskih izdelovalcev. Zaradi tega ( vijaki, spoji) je verjetno tudi varnost slabša .Tudi Daccia Duster je SUV, z res manj luxuz opreme, pa je enkrat cenejši in po funkciji SUV boljši od KIE.
      Zato je avto precenjen,

    • Miller

      @ren, za bicikl je najboljši prtljažnik na kljuki.
      Notranjost vozila ostane frej in po potrebi tudi za “spanje”.

    • beri

      @ren – se strinjam s tabo. V Mariboru imamo obe varianti, mislim na e-kolesa, ki so težja od gorskih koles brez baterije in motorja. Imam kolesarske prijatelje – eni so za karavan, drugi za majhne kombije. V obeh spraviš e-kolesi v notranjost. Za lažja gorska kolesa pa so najboljša izbira kljuka zadaj za prtljažnikom in so ta kolesa lahko zunaj avta. Nekateri imajo celo kljuke za tri kolesa. Lep dan. Ta odklop od politike pa še vedno pozdravljam – pa čeprav bo manj komentarjev.

      Kar pa se tiče cene pa je lep primer potovanje z avti v času študentarije. Nekateri so si kupili rabljene za nizko ceno in se z njimi prevažali do našega morja ali v Avstrijo in Madžarsko, včasih še v Nemčijo. Ja, študentski časi niso poznali ošabnosti, da bi se naokoli vozili z dragimi avti. Izjeme so bili tisti, katerih bogati starši so svoje bogastvo radi prikazovali tudi skozi svoje sinove in hčerke. Res pa je, da so nas v tistem času že tako enoumno poneumili, da smo bili zadovoljni tudi z malim. Mnogi še danes verjamejo, da je skromnost lepa čednost. Morda?

      • beri

        P. S. Moje zadnje e-kolo ima samo 17 kg. Vožnja z njim je pravi užitek ko pomislim na tiste moje prve, ki so imeli 27 kg. Tudi to je razlog zakaj navijam za napredek na vseh področjih.

        • Drejč

          Koliko kg imaš pa ti? Enih 100 kg brez karakterja, po moje.

          • beri

            @drejč – skupaj s karakterjem jih imam od 65 do 67 kg. Levičarji mi po kulturi in pameti ne sežete niti do gležnjev!

          • Drejč

            Če deliš kulturo in pamet po ideoloških kriterijih, potem ti manjka oboje.

  7. Miller

    Zadnjič v krim-vohunskem filmu oseba izjavi: najdi med študenti “prave”, jih podpri z $ in bodo kot kapsl vnele proteste…., revolucijo..
    Ja, to se dogaja ; Gruzija, Srbija, ….

    • Miller

      Sori, odgovor je namenjen Švejku in ne komentira teme.

  8. Thor

    Tud jst se pašam o namenu tega prispevka? Če je reklamni, upam da ste dobro dobro pokasiral!?
    Je pa vprašanje o ceni 65.000,00€ provokativno:
    1. Kia ni in ne more bit tolk vredna. Tud ta ne!
    2. Če držijo podatki o slovenski minimalni in povprečni plači, o stopnji revščine, o prezaposlenosti, si takšen avto najbrž težko privoščijo večina Slovencev.
    3. Kdor pa ima denar, si bo privoščil več in boljše.
    4. Če pa avtuza 65.000 € prodaja gre, pa v Sloveniji oblasti in javni uslužbenci in uradi nesramno grdo lažejo z zgoraj navedenimi podatki o stanju ljudi v Sloveniji.

    • Dezerter

      ene destkrat lahko svojo, luksuzno v Sorrento pelješ za ta keš….

  9. Švejk

    Prejšnji teden je Steinbuch napovedal svoj odklop za vikend z obiskom Nanosa. Mislil sem, da bo to lahko zanimiv opis pohodniške ture vsaj z Razdrtega do vrha ali celo iz Podnanosa.

    Namesto tega osladna reklama za ničvredno Kio, ki jo prodajajo po ceni kot v socializmu, ko se na trgu nič ni dobilo in so bile cene avtov astronomske. Kot danes na Kubi. Sicer pa Slovenija itak rine nekam tja. Fake it untill you make it. Na koncu bomo postali ameriško-izraelska Kuba, se pravi provinca imperija, ki bo v Orwellovem slogu diktatura navznoter, navzven pa v stalnem konfliktu s konkurenčnimi državami.

    Saj nismo več tako daleč iz Orwllovega scenarija, opisanega v njegovem preroškem romanu “1984”. Namesto pluralizma imamo na Zahodu politično korektno enoumje. Namesto demokracije imamo vladavino pretežno cionistične oligarhije, ki je zankrat v ozadju, a nič več skrita. Zahodna kriptodiktatura postaja vse bolj očitna cionfašistična odkrita diktatura. Ko so povsod na Zahodu izbruhnili protesti zoper genocd v Gazi, je vrhovni komandant Zahoda, Netanjahu, grmel, da je treba ustaviti drhal in proplaestinski protesti, čeprav večinoma mirni, so bili zatrti z grobo policijsko silo. Nek se zna, kdo je gazda…

    Amerika je v stalnih vojnah vsepovsod po svetu, najbolj pa si je za tarčo izbrala Bližnji vzhod, kjer skupaj s cionfašističnim kompanjonom, Izraelom, družno sesuvata vse države, ki bi kakorkoli utegnile biti nevarne za Izrael ali pa si Izrael samo želi njihovega ozemlja.

    Ob rušenju držav, od katerih neaktere niso nikoli bile v vojni z Izraelom, slednji izvaja genocid nad Palestinci tako rekoč on line pred očmi zgrožene svetovne javnosti. In Zahod to podpira, kar kaže na neverjetno degradacijo vrednot, ki naj bi konstituirale zahodno demokracijo. Zahod se pogreza v mrak cionističnega fašizma.

    Prizori nasilja, rušenja in ubijanja, ki jih danes gledamo v Gazi, Libanonu ali Siriji, utegnejo že jutri postati vsakdanjik tudi v Evropi in Ameriki. Ko bo v Evropi dosežena kritična masa migrantov z Bližnjega vzhoda, upravičeno besnih na Evropo, migrantov, ki se niti slučajno ne mislijo integrirati, kaj šele asimilirati, je možno prav vse, tudi državljanske vojne. Sploh če bo kdo imel interes in jih bo načrtno podžgal po načelu razdvajaj in vladaj, potem pa se bo pojavil kot mediator, ki bo rešil problem, ki ga je sam ustvaril… Že velikokrat videno v zgodovini.

    Slepci, ki podpirajo fašistični Izrael, seveda ne vidijo, da si s tem kopljejo lastno jamo. Prispevajo k razkrajanju demokracije, ekonomske učinkovitosti, ogrožajo svoj nacionalni obstoj, ogrožajo lastno civilizacijo, ki so jo naši predniki trudoma ustvarjali poldrugo tisočletje.

  10. Dezerter

    Hvala za idejo,
    Jutro sem začel z Pavarottijem “Torna a Surriento” Cutisa in z domačim Hausbrandtom….👍
    kante? who cares…

    • Dezerter

      *Curtis

  11. APMMB2

    Kljub pregretemu političnemu odru v Sloveniji nas urednik v Sorentu poplelje na Nanos.
    Kaj je temu vzrok?
    Ali je v množici neumnosti slovenske politike težko izbrati takšno,ki bo vžgala?
    Ali je previdnost zaradi pogroma nad novinarji, ki ne sldijo navodilom iz golobnjaka?
    Res težko je najti odgovor.
    Kljub temu pa bo zanimivo opazovati razvoj razprav, ki bodo sledile,ko se bodo prebudili medvedi, ki razgrajajo na tem portalu.
    Kako izdelati iz terenca politični pamflet in z evergrinom iz Janše narediti prvovrstnega zlikovca, ki je kriv zato, da ni snega?

  12. Rokovnjac

    Ne razumem,zakaj je tako drag,tle v Ameriki so KIA karemed najbolj poceni.Jaz vozim LEXUS RX350,pa je bil veliko cenejsi in je tudi veliko boljsi!

    • FATHERLANDER

      Evropskim ovcam lahko drago prodaš vse….tud elektriko v ajmarju…

    • ren

      Všeč so mi veliki ameriški avti iz 50. let. V USA jih znajo ceniti in še danes se vozijo – posebno ob nedeljah – kot old timerji.
      V Evropi je bil tak avto (pomanjšana izdaja ameriškega) opel rekord letnik 1958-1960. Opel je pač ameriška firma General Motors.

      • Rokovnjac

        Jest sm kar lejpo penzijo zasluzu v General Motors,poleg Social scurity,se kar lepo zivi,al kaj,ko pa si star pa se gnara ne mores ponucat!

+Portal se trudi omejiti žaljivo komentiranje, “spam” vsebine, zato režim komentiranja še prilagajamo. Prosimo vas za razumevanje. Poleg tega vas pozivamo, da se vzdržite agresivnih vsebin. Komentarji, ki vsebujejo povezave na spletne strani ne bodo objavljeni.

zadnjih 10 +Weekend
Vikend odklop: Električni avti, SFRJ in naša tržaška riviera

Vikend odklop: Električni avti, SFRJ in naša tržaška riviera

Moja prva izkušnja z električnim avtom je takorekoč antična: mali mitsubishi s čudnim imenom i-MiEV. Kaj natanko naj bi to pomenilo, leta 2009 nismo dobro vedeli. Spomnim pa se, da je baterija z močjo 14,5 kWh v mrzlem vremenu zadostovala za vožnjo iz Ljubljane na Rakitno in nazaj. Tisto so bili seveda prazgodovinski časi za električne avtomobile, toda občutek, ki sem ga dobil z žepnim mitsubishijemn metalic modre barve, me je spremljal še dolga leta. O električnih avtomobilih nisem hotel niti slišati. Toda po petnajstih letih je nastopil čas za revizijo in samokritiko. Tokrat je bil na testu električni SUV z imenom Torres. Saj bi dodal še SSangYong, pa bo ta korejski proizvajalec zaradi lastniških sprememb od 1. januarja 2025 samo še KGM. Pa pojdimo po vrsti …

Daleč je Južni otok, Tristan da Cunha pa še precej dlje

Daleč je Južni otok, Tristan da Cunha pa še precej dlje

Najbolj oddaljena otoška naselbina na svetu, piše na tabli. Kraj, v danes katerem živi natanko 267 britanskih državljanov, nosi pravljično ime Edinburgh sedmerih morij, Edinburgh of the Seven Seas. Otok Tristan da Cunja je že dve stoletji pozabljeno zatočišče pred...