“Made in China” v Trumpovi Sevnici

Avtor: | 6. aprila, 2025

Vedno več jih je in vedno več jih bo. Kitajskih avtomobilov na slovenskih in evropskih cestah namreč. Donald Trump je pred dnevi poskrbel, da se bo kitajska avtomobilska industrija soočila s precej višjimi carinami pri prodaji avtomobilov na ameriškem trgu. Toda Evropejci smo miroljubni in če se nam že obeta trgovinska vojna z Združenimi državami, potem res ni potrebe, da jo imamo še s Kitajsko. Zato si uvodni stavek zapomnite in se ne čudite, ko boste naslednjič tudi na slovenskih cestah videli avto z neznanim logotipom, ki vas bo morda spominjal na kak evropski avtomobil premijskega razreda, le da bo precej manjši – in tudi cenejši seveda.

Geely Coolray ni prvi kitajski avto na slovenskih cestah, je pa zagotovo najbolj vpadljiv in zaradi izvirnega nabora barv in športnih potez zmede marsikaterega ljubitelja avtomobilov.

Vseeno pa ste tradicionalisti lahko brez skrbi: invazija kitajskih avtomobilskih znamk na Slovenijo je za zdaj in verjetno tudi za vedno izključena. Kot trg smo zanje v rangu manjšega azijskega velemesta in četudi imamo vse atribute države, kakšnih posebnih prodajnih vrhuncev nova azijska avtomobilska velesila v Sloveniji niti ne pričakuje.

Kitajski poslovni model, ko gre za avtomobilsko industrijo, je v precejšnji meri kopija njihove gospodarske politike po uvedbi Dengove strategije, da ni važno, kakšne barve je mačka, važno je, da lovi miši. Kitajci so v prvi oziroma drugi fazi svoje industrializacije vsaj dve desetletji pomagali evropski, predvsem nemški avtomobilski industriji sestavljati avtomobile za azijske trge, pri čemer je bil vse večji ravno kitajski. Pridno so se učili in kopirali oblikovalske prijeme. Potem so v nekem trenutku rekli: Dovolj smo se naučili, gremo na svoje! Morali so razviti samo še alternativo motorju z notranjim izgorevanjem, da bi pridobili primerjalno prednost. Da, Kitajci so marljivo opravili SWOT analizo in ko se je začela revolucija z električnimi vozili, je prišla njihova zgodovinska priložnost. In so bili hitro na konju. Danes je Kitajska največja prozvajalka električnih vozil na svetu. Morda na evropskih cestah tega še ni opaziti, toda v jugovzhodni Aziji je dominacija kitajske avtomobilske industrije vsako leto očitnejša.

Kitajska je postala največja proizvajalka električnih vozil na svetu. Njhov dominanten položaj na trgu je posebej očiten na trgih jugovzhodne Azije. Slika je iz Bangkoka.

A vrnimo se k Trumpu in njegovemu drugem mandatu, v katerem misli ekonomsko izčrpati vse tiste, ki mu preprečujemo, da bi Amerika spet postala velika. In če se sprašujete, zakaj smo testnega Coolraya peljali ravno v Sevnico, imate odgovor pred očmi: zaradi prve dame in njenega porekla. Kitajski avto v rojstem kraju Melanie Trump je statement, kot bi rekli Američani. In Kitajci si ga naj razlagajo kot dvignjen sredinec. Pa ne njihovi blagovni znamki Geely, ki od lanskega leta na slovenskem trgu ponuja tudi SUV po imenu Coolray.

O avtu v bistvu ne moremo napisati nič drugega, kot to da mu prav nič ne manjka in da bodo tradicionalisti, ki so še vedno prepričani, da Kitajci ne znajo izdelati “poštenega avta” razočarani, ko bodo slišali, da to pač ne drži. Coolray, ki ga dobite že za manj kot 25.000 evrov, deluje ravno prav prepričljivo, da je že in še bo prepričal dovolj kupcev v Sloveniji. Sedemstopenjski avtomatik z dvojno sklopko, ki poganja poskočni in razmeroma ekonomični 128 kilovatni bencinski motor, je edina možnost, ko gre za prestave – ročni menjalnik vsaj v tem modelu odpade.

4,4 metra dolgi Coolray z dvojno izpušno cevjo in dirkaškim spojlerjem nad prtljažnim steklom deluje športno, notranjost pa je celo kvalitetnejša od pričakovanj. “Made in China” zagotovo ni več sinonim cenenosti.

Z avtomatskim menjalnikom – no, v bistvu s kratko, relativno majhno prestavno ročico, ki je umeščena precej visoko na sredinski konzoli – je povezana edina večja in tudi utemeljena kritika testnega Coolraya. Pretikanje je nekoliko drugačno kot pri evropskih avtomatikih, kjer je običajno pri tem treba pritisniti gumb v prestavni ročici, da jo sploh lahko premaknemo: Kitajci tega niso predvideli in zato ročico pač enostavno potisnete naprej ali nazaj, odvisno od tega, ali se želite peljati naprej (D) oziroma nazaj (R), pri čemer ostane še netralni položaj (N), ki pa je med vožnjo lahko problem, kajti prestavna ročica menjalnika je tako zelo občutljiva, da jo premaknete že, če mimogrede malce sunete vanjo z roko, če recimo popravite mobilni telefon na mestu za brezžično polnjenje ali vklopite oziroma izklopite katerega izmed analognih gumbov na spodnjem delu armaturne plošče. Takrat se zgodi, da menjalnik nehote prestavite v položaj N. Če se to zgodi med vožnjo, vam najprej ni nič jasno, zakaj je avto izgubil moč … dokler ne spoznate, da ste ga po nesreči prestavili v “ler”, kot smo nekoč lepo po slovensko rekli nevtralnemu položaju menjalnika.

Da je Coolray “globalni” produkt, ki cilja zlasti na t.i. globalni jug, če tja štejemo tudi Rusijo, pove že nabor jezikov v meniju. Digitalizirana armaturna plošča zahteva nekaj privajanja, zgodba zase je radio, ki ni čisto nič “evropski”, ampak prilagojen azijskim trendom, kjer so zmagale aplikacije in je funkcija “radio” le ostanek nekih arhaičnih časov.

Seznam standardne opreme pri treh možnih paketih je bistveno bogatejši od evropske ali – če smo že začeli z njimi – ameriške konkurence. To pomeni, da že s srednjim paketom opreme (GF), ki stane 26.990 evrov, dobite zelo dobro založen avto, kar vključuje dvobarvno karoserijo, športni strešni spojler, ambientalno osvetlitev z neštetimi barvnimi odtenki, električno nastavljiv voznikov sedež v 6 smeri, zajeten seznam asistenčnih sistemov, samodejno parkiranje vozila, parkirne senzorje spredaj in zadaj s 540-stopinjsko panoramsko kamero, medtem ko so panoramska sončna streha, ogrevani sprednji in zadnji sedeži, LED luči spredaj in zadaj, 18-colska aluminijasta platišča, ogrevanje volana, digitalizirana armaturna plošča in še kup drugih dodatkov že tako ali tako del osnovnega paketa opreme.

TEST: GEELY Coolray 1.5 TD (zastopnik KMAG, d.o.o., Leskovškova 2, 1000 Ljubljana)

  • mere (v mm) 4380 x 1810 x 1615
  • moč 128 kW (172 KM)
  • navor 290 Nm
  • pogon na sprednja kolesa, sedemstopenjski avtomatik (DCT)
  • posoda za gorivo 45 litrov
  • poraba na testu 7,6 litrov
  • cena 26.990 EUR

VIKEND ODKLOP

  • Sevnica, rojstni kraj Melanie Trump

HRANA & PIJAČA

  • gostilna Plausteiner: menda najboljši vampi daleč naokrog (POZOR: ob nedeljah zaprto)
  • hotel in slaščičarna Ajdovec (vir): prenovljen, svoje dni je bil središče družabnega in kulturnega življenja v Sevnici
  • Sevniški grad (vir)

Kitajci so pri Coolrayu, če na kratko povzamemo, v cenovno celo ugoden izdelek ponudili neprimerno več serijske in potem še dodatne opreme, da evropski – in seveda ameriški – avtomobilski proizvajalci za ta denar enostavno ne morejo konkurirati “made in China”. Še najbližje pride romunska Dacia, ki jo izven Evrope tako ali tako tržijo kot del družine Renault, da izpade bolj “nobel”.

Zanimiv in nekoliko nenavaden dodatek ob 540-stopinjski kameri za parkiranje je tudi grafični prikaz Coolraya, umeščenega v realni prostor. Škoda, da temu niso prilagodili tudi barve, da bi bila enaka barvi vozila, kar bi bilo še bolj domiselno …

In zdaj še nekaj besed o občutku pri vožnji s Coolrayem, ki je s 1432 kilogrami – vključuje tudi voznikovo kilažo – ravno dovolj lahkoten, da mu 172-konjski bencinski motor vdahne poskočnost, ki jo nismo pričakovali. Proizvajalec pravi, da hitrost 100 km/h doseže v 7,6 sekunde, kar se zdi zelo verjetno. Nismo se štopali, smo pa na avtocesti preizkusili, kako globoko se lahko pohodi stopalko za plin. Coolray je avto, ki na avtocesti hitro doseže 180 kilometrov na uro, pa se števec tam še ne ustavi. A pravila so pravila, privilegij zoper samoobtožbo pa velja tudi za voznike testnih avtomobilov.

Občutki pri vožnji? Razmeroma lahek avto je dovolj poskočen, da si z njim lahko privoščite tudi nekaj športne vožnje. Kar pomeni, da je tudi v ovinkih dovolj stabilen in se ne nagiba.

Kitajci so s Coolrayem konkretno naskočili evropsk trg, Slovenija pa očitno v njihovem scenariju – pa to verjetno nima nič skupnega z Melanio Trump, ker sicer bi izbrali Sevnico -, saj so evropsko premiero za ta model izvedli na Bledu.

Za konec pa še res iskrena pohvala Kitajcem, ki so v vzvratno kamero dodali še zelo praktičen senzor za razdaljo, izražen v centimetrih. Tega res ne vidimo pogosto, je pa ta “dodatek” za boljšo predstavo glede oddaljenosti od ovire resnično uporaben. Tako lahko parkiramo dobesedno na centimeter.

Merilec razdalje pri vzratni kameri (v centimetrih) je pogruntavščina, ki jo bodo verjetno skopirali še kakšni evropski ali ameriški avtomobilski proizvajalci.

31 komentarjev

  1. Švejk

    Trump, ki je obljubljal, da bo naredil Ameriko spet veliko, je na pravi poti, da jo pospešeno naredi majhno, kot še ni bila nikoli. Minili so časi, ko je Amerika predstavljala polovico svetovnega BDP. Danes je njen BDP le še okrog 20% svetovnega BDP in hitro upada. Z vzponom Kitajske je bilo konec ameriške ekonomske, vojaške, finančne in splošne dominacije Amerike nad svetom. Amerika oziroma Zahod ni več ekskluzivni proizvajalec visoke tehnologije in lastnik večine svetovnega kapitala, kot je to bilo v preteklosti.

    Kitajska danes ne proizvaja le industrijskega blaga široke potrošnje, temveč je ujela Ameriko in Zahod tudi v digitalni, informacijski in telekomunikacijski tehnologiji, v proizvodnji čipov, v razvoju umetne inteligence, robotike, kvantnega računalništva itd.

    Trump je napovedal ekonomsko vojno zoper ves svet, kar je norost. Amerika te vojne ne more dobiti. Svet je enostavno prevelik in mnoge države, ki so bile pred desetletji pretežno agrarne, so danes industrializirane. Poleg tega so države t.i. Globalnega Juga tudi zavestno povezane med sabo v organizaciji Brics, ki prekaša ne leAmeriko teveč ves Zahod tako po ekonomski moči kot po prebivalstvu. Bricsu se bo v letošnjem letu pridružilo nekaj deset novih članic, ki so se naveličale zahodnega neokolonializma, ki temelji na sistemski korupciji, ki ovira gospodarski in splošni razvoj. Naveličale so se vsakovrstnih izsiljevanj, subverzivnega delovanja prek podkupljenih politikov, nevladnikov in medijev.

    Brics ima svojo banko za razvoj s sedežem v Šanghaju, ki kreditira članice po nižjih obrestih kot zahodne banke, vključno z IMF in WB. Nataja tudi alternativa zahodnemu plačilnemu sistemu Swift. Države Brics se odpovedujejo dolarju kot plačilnemu sredstvu in uporabljajo v medsebojni trgovini domače valute ali zlato.

    Trump se je spustil v ekonomsko vojno, iz katere bo izšel kot poraženec. Cene v ZDA se dvigajo, vrednost delnic pada, podjetja odpuščajo in propadajo. Hrbet mu obračajo tudi sami Američani in celo doslej zvesti pristaši. Elon Musk je za Trumpovega ekonomskega svetovalca, ki je Trumpa prepričal, da lahko s carinami naredi Ameriko spet veliko, rekel, da je popoln bedak. Musk se recimo zavzema za ničelno stopnjo carin med Evropo in Ameriko. Wall Street Journal je že zahteval impeacment zoper Trumpa.

    Na internetu je postal viralen video nekega mlajšega Kitajca, ki je Američane podučil, da sta imeli od medsebojne trgovine korist tako Kitajska kot Amerika, razlika med Kitajsko in ameriko pa je, da je Kitajska denar vlagala v vsesplošen razvoj in blagostanje ljudi, medtem ke je Amerika vlagala v oboroževanje in v dobičke oziroma luksuzno potrošnjo višjega sloja. Srednji sloj je propadel, nižji sloj pa vegetira ob že desetletja realno nespremenjenih plačah. Kitajec je Američanoim svetoval revolucijo namesto ekonomske vojne s Kitajsko in svetom.

  2. Facti bruti

    Na slikah OK, ko pogledaš v živo in začneš uporabljati, ne hvala. Kitajc in njegov Kitajski kič pristop. Za oči od daleč OK, dokler ne pogledaš od blizu.

    Avtor članka, če še ima avto, naj pogleda barvo od blizu, taki »kakovosti« barvanja z drugo besedo rečemo »pomaranča« in velja za slabo kakovost, v tem primeru ne moremo reči, da Kitajc zna narediti »pošten avto«.

    Če bi hoteli boljšo kakovost, se je treba drugače lotiti zadeve, kar seveda stane. Taka »kakovosti« se nadaljuje praktično po celem avtu, cena je temu primerna, če je ljudem OK, naj kupijo čim več Kitajcev, da bodo potem cene EU avtomobilov nižje. Pa prodajalca tega ali kakšnega drugega Kitajca vprašajte, v kolikem času bo kakšen odbijač, blatnik ali kaj podobno extra dobavil, pa če si obljubljeno upa garantirati s podpisom. Najboljši EU proizvajalci na tem področju dobavijo dele naslednji delovni dan, kar je več kot teden dni, je nesprejemljivo. Za referenco.

    Avto podrobneje :

    Sedeži – zgledajo OK, ko je avto ogret si v minuti moker,

    Motor – konkurenca ponuja 1,5 l bencinar, ki je sposoben izklapljati dva valja (od štirih) ob manjših obremenitvah, kar pomeni ob primerljivih zmogljivostih bistveno nižjo porabo

    Menjalnik – spominja na neke davne čase, ko si pohodil plin, pa čakal nekaj sekund, da se je avto premaknil

    Motor+menjalnik – katastrofa – pohodiš plin, najprej nekaj časa rabi motor, da se zbudi, potem še nekaj časa menjalnik, namesto, da prestavi navzdol, lovi opitmalen navor, potem prestavi, motor požene v visoke in hrupne vrtljaje, potem pa se le premakne – testni avto samo obrneš, pelješ nazaj, hvala lepa in nasvidenje, čez enih 10 let, pa bodo mogoče tudi Kitajci znali narediti avto – konkurenčna Škoda za isti denar je zanje »Mercedes«

    Infozabavni sistem – nima RDSa ?? – to smo doživljali v začetku 90′, na radiu je bila pri nas izpisana samo frekvenca, bolj si bil bliže zahodni meji, več ostalega se je začelo izpisovati, v Italiji je bil že Light Show .. danes brez DABa .. Kitajska »kvaliteta« za to ceno pač, ekran je, vsebina pa ..

    Aktivni tempomat – katastrofa, sistem ne zna ustrezno izračunati hitrosti, razdalje in ostalega, na eni strani brutalno zaviranje že na varni razdalji, na drugi pospeševanje z zamikom

    Na kratko : Kitajski kič pristop, pri katerem hočejo z agresivno obliko nadomestiti z zastarelo in slabo vsebino.

    Za primerjavo lahko vzamemo Škodo Kamiq, 2x zmagovalko primerjalnega testa, cena je primerljiva, osebno ne razmišljam niti sekunde.

    Škoda je nadpovprečno prostorna, asistenčni sistemi so celo malenkostno naprednejši od VW, stroški lastništva so med najboljšimi v razredu, sedeži in ostale lastnosti sodijo v sam vrh, češnja na torti je 1,5 l motor z izklapljanjem dveh (od štirih valjev), kar zmanjša porabo ob nizkih obremenitvah motorja, poraba 6,45 l/100 km (poraba v praksi, na spletni stani, na kateri lastniki/uporabniki beležijo porabo v praksi, 147 uporabnikov v tem primeru, kar pomeni zlahka liter več ali manj, če boste vozili bolj ali manj varčno).

    Škoda je primer dobre prakse v avtomobilski industriji, Čehi so si znotraj VW skupine vzeli nekaj svobode pri odločanju, delavcem na drugi strani dajejo nadpovprečne plače, tudi nagrade niso redkost. Rezultati so temu primerni. Škoda je v vsega nekaj letih od socialistične sramote ustvarila sodobno EU znamko, medtem ko Fiat in številni drugi propadajo, tržno nišo je nakazal že njen prvi model, Octavia, gre za XL različico Golfa, EU uspešnice, v nekaterih generacijah in letih je bila celo bolje prodajana kot Golf na Golf tradicionalnih tržiščih kot sta Švica in Avstrija.

    Kar ni presenečenje, saj so Čehi od nekdaj veljali za zelo razvite in sposobne, zgolj socialistično obdobje jih je potolklo. Najlepši primer zgrešenosti politike SZ in komunizma.

    Čehi so bili med zgodnjimi in naprednimi izdelovalci, med njimi je v naprednosti izstopala Tatra, pred 2.sv.vojno so naredili prototip, katerega so potem kopirali Nemci, iz njega pa ustvarili VW hrošča, simbol povojnega vzpona nemške avt. industrije. V 60′ proizvodnja ni dohajala povpraševanja, da bi pridobili dodatne proizvodnje zmogljivosti, so kupovali proizvajalca za proizvajalce, tak primer je Audi (kupili so ga od Mercedesa), takrat so tudi Čehom izplačali odškodnino za kopiranje. SZ pa, namesto, da bi očeta tega projekta (Ledwinka) izkoristili in naredili VW konkurenta by Tatra, kasirali dobičke in ustvarili zgodbo o uspehu, so ga obtožili sodelovanja z nacisti in zaprli. Namesto, da bi se SZ prišla učiti na Češko, kako se dela avtomobile in vse ostalo, so skladno z njihovo ideologijo in režimom vse uničili, ljudje pa so bežali na zahod, kdor je le mogel.

    Kitajci pa se iz tega tudi niso nič naučili, danes imajo mešanico konfucionizma in komunizma, podložništvo 21.stoletja, izjemno trdo delo, podnevi in ponoči ter ob koncih tedna, Imajo le malo prostih dni in komaj kaj socialne varnosti, zaščita človekovih pravic = 0, ni sindikatov, ni ustavnega sodišča, ni pravne države. Če bodo hoteli napredovati, bodo morali ljudem dati pripadajoče svoboščine, po zgledu Škode, dati poštene delovne pogoje in plače. Med Azijci si za zgled lahko vzamejo Hyundai, ki je za uspeh v EU opustil klasični azijski pristop (katerega sedaj kopirajo Kitajci), razvojni center je odprl v Nemčiji, najel BMW in ostale strokovnjake, začel po nemškem receptu razvijati, tudi na Nürburgringu, posledično zna Hyundai tudi spodoben dirkalnik narediti. Nekako tako so tudi naredili prvi kitajski avto z max.oceno varnosti v prejšnjem desetletju (najeli strokovnjake iz Nemčije in Avstrije). In tako tudi nastajajo dobri avti in deli zanje na Kitajskem, Kitajci delajo pod strogim nadzorom tujcev, vse ostalo pa je Kitajski kič.

    • Miller

      Drugič napiš, da je to copy/paste iz Avto magazina
      —————-
      Test: Geely Coolray 1,5 TD GF – Žarek upanja?
      29. 8. 2024
      Matjaž Korošak
      —————
      Ne pa da se tu spet duvaš in – kradeš – se kitiš s tujim perjem, kot so to že drugi opazili !

      • Miller

        Kar se tiče onega : gas in menjalnik, nihče ne daje gasa do konca pri speljevanju v levo ali desno, ker te obrne !
        Razen na F1

      • ren

        Miller. Se popolnoma strinjam s tabo. Sam sem ga že dvakrat našel, da krade članke in jih predstavlja za svoje. Vse skupaj je ogabno!

  3. ren

    Imam tako slabe izkušnje s kitajskimi izdelki, da NIKOLI ne bi kupil kitajskega avta.
    Morda v naslednjem življenju.

    • Miller

      Seveda, kot pravi Slovenec hočeš za drobiž dobiti top robo, potem pa jamranje in stokanje, značilno za slovenski narod.
      Naj ti prišepnem, da delajo Kitajci najboljše stvari, ampak boš moral bolj odpreti denarnico.
      Ker Kitajci delajo po ŽELJAH kupcev.

      Popolnoma enako še danes Slovenci mislimo, da bomo na Hrvaškem dopustovali “skoraj” zastonj, kot v časih Yuge in potem se beboti razburjajo in vsak dan pošiljajo v Novice račune. Mednje sodi SDSov tržiški kriminalec.

      • ren

        Od Crvene zastave sem imel samo en avto, fičota. Delali so polizdelke. Zdaj imam severnjaški (evropski) avto. Morda bo naslednji japonski. Kitajskega pa ne bom nikoli kupil.
        In nič ne jamram in ne stokam. Ker vem, kakšen mora biti avto. Še vedno veliko vozim, čeprav sem že precej v letih.

    • Drejč

      “Imam tako slabe izkušnje s kitajskimi izdelki, da NIKOLI ne bi kupil kitajskega avta.”

      ren, bodi konkreten: s katerimi kitajskimi izdelki imaš slabe izkušnje? S spodnjicami, srajcami, kavbojkami, zobno pasto, morda sesalcem za prah, i-phonom, nikeom …??

      Na mojem vrhunskem Apple računalniku recimo piše: Designed in California, Assembled in China. To velja za tisoče drugih znamk in izdelkov. Mislim, da niti ne veš, da si obdan s samo kitajsko robo, ker druge skoraj ni moč dobiti. Malce poglej, kje je kaj narejeno in boš videl povsod Made in China. Če nisi ravno slep.

  4. Miller

    Zanimiv članek.
    Odličen avto za solidno ceno.
    Na razpolago so vsi rezultati testov, neznanka je, kako je s servisi, oz., če ti kaj crkne, koliko časa čakaš…ipd.

  5. Rokovnjac

    Zanimiv clanek!…Vozim ze skoraj 60 let po raznih cestak na stirih kontinentih,pa do zdaj se nisem videl enega kitajskega avtaCalifornia moj dom je kar se Amerike tice najblizja Kitajski,ceste so nabite z avtomobili noc in dan,ne vidis kitajskega.Je pa polno Japonskih in Juznokorejskih.Jaz sem leta in leta vozil Mercedesa,pred kaksnim desetletjem pa prestavil na Japonce.Odlicno se pocutim v Lexus RX350 z vsemi pritiklinanami,ki so v clanku omenjeni.Mokja najdrazja pa se Vozi Acura RDX,ki je ravno tako luxus.Pa LP iz soncne CA!

  6. beri

    Samo skozi malce hudomušnega cinizma naslov podam takole: “Made in China” kot model brutalnega kapitalizma v gospodarstvu, izobraževanju, zdravstvu itn.
    Levičarji so ponosni, da ima Kitajska enostrankarski partijski sistem – v resnici pa ima najbolj grobo izpeljanko kapitalizma. Dokaz.

    Ima svoje milijonarje in milijarderje, učni procesi so tako brutalni, da samo najboljši smejo biti zaposleni v vrhunskih državno-privatnih podjetjih itn.

    Resnično ne razumem tiste, ki se čudijo zakaj Kitajska trenutno zmaguje na vseh področjih. Če je na začetku svojega gospodarskega razvoja izhajala iz svoje poceni delovne sile, danes vse stavi na vrhunske razvojne inženirje, time strokovnjakov, vsi pa prihajajo iz vrhunskih domačih univerz.

    Tudi plače vrhunskkih strokovnjakov so že daleč pred tistimi iz delavskih tovarn za množice, ki ustvarjajo izdelke in storitve na nižjih/cenejših nivojih. Da znajo Kitajci razmišljati s svojo glavo so dokaz prav tisti avtomobili, ki ne stavijo vse na elektriko.

    Nekaj pa Kitajska partija ni predvidela. Njen gospodarski model temelji na vedno višjem zaposlovanju, vedno višji dodani vrednosti, višjem BDP-ju, vedno višjem procesiranju izdelkov in storitev, vedno višji potrošnji dobrin vseh vrst – vse to pa je sedaj postavljeno na kocko, ker je Amerika/Trump sklenila, da se gospodarski globalni model postavi na nove temelje in izhodišča. Danes s carinami, jutri drugače. Lep dan.

    • Andrej Muren

      Ravno Kitajska je šolski primer dokaza, kako socializem ne deluje, kapitalizem pa. Evropa in ZDA sta imela najhitrejši gospodarski razvoj prav v razmerah brutalnega kapitalizma v 19. stoletju. Kitajska je to lekcijo ponovila konec 20. in v začetku 21. stoletja.
      V Sloveniji (in še kje drugje) pa levičarji sanjajo o brezrazredni družbi, družbeni lastnini itd. Nikjer pa niso gospodarsko uspešni, tudi kako drugače ne – razen pri krajah.

    • ren

      Made in PRC alias Made in China. Tisti prvi del te lahko zavede in sploh ne veš, kje je narejeno – na Kitajskem.
      Pri nas je že marsikaj kitajsko. Recimo čajna klobasa -)

      • ren

        Zgornji post za @beri

  7. Teodor

    Kje je oznaka, da gre za sponzoriran članek?

    • tohuvabohu

      Steinbruch nič ne dela zastonj.

    • marko

      +

    • Miller

      Ustanovi firmo, registriraj svoj spletni portal in poišči sponzorja.

  8. Švejk

    Kitajci prehitevajo Zahod po levi in po desni. Njihov sistem ni zahodna bolj prividna kot resnična demokracija, temveč je nekakšna meritokracija. Za višje položaje v kitajskem političnem sistemu se morajo kandidati izkazati s predhodnimi rezultati na lokalnem nivoju, predvsem z rezultati gospodarske narave. Župan, ki razvije svoje mesto, pri čemer so Kitajska mesta po številu prebivalstva primerljiva z evropskimi državami, ima velike možnosti za vzpon po partijski hierarhični lestvici.

    Ben Goertzel, glavni inženir pri razvoju inteligentnega robota Sophia, ki ga je razvilo hongkonško podjetje Hanson Robotics, je dejal, da Ameriko vodijo pravniki, Kitajsko pa inženirji. To se tudi vidi. Kitajska vsako leto izšola nekaj milijonov inženirjev, ki so intelektualno jedro kitajskega gospodarskega vzpona. Medtem, ko se je Zahod šel zeleno ideologijo, donkihotski boj proti podnebnim spremembam, LGTB in woke ideologijo in podobne norosti, vključno s permisivno politiko do ilegalnih migracij, je Kitajska tehnološko in gospodarsko napredovala z velikmi koraki. Njihova mesta so danes kot futuristična mesta iz prihodnosti. Evropa pa bo vlagala v vojaško železo zaradi namišljene ruske grožnje, v resnici pa zato, ker se nadeja, da bo na daljši rok razvila takšno orožje, ki ji bo omogočilo zmago nad Rusijo in nov val Drang nach Osten, prodora na vzhod.

    Zakaj že je to potrebno? Aja, Lebnsraum (življensjki prostor). Večna politika Zahoda do Rusije. Rusija ima prevelik kos svetovnega kopnega, da bi ga lahko obdržala samo zase, je “modro” ugotovila Hillary Clinton v vlogi Obamove zunanje ministrice. V nacističnem kontekstu je “Lebensraum” označeval rasistično in ekspanzionistično politiko, ki je stremela k pridobitvi dodatnega ozemlja v vzhodni Evropi za nemško “arijsko” prebivalstvo in njegovo superiorno industrijo. Nacisti so verjeli, da je nemška rasa superiorna in da potrebuje več “življenjskega prostora” za svojo rast, razvoj in gospodarsko samozadostnost. Njihovi sodobni ideološki dediči verjamejo nekaj podobnega, le da je zdaj ekspanzivna ideologija zavita v orwellijanski dvorek, po katerem besede pomenijo ravno obratno od tega, kar sicer izvorno pomenijo. Strašenje z neobstoječimi namerami Rusije, da bi napadla Evropo, pomenijo, da bi Evropa/Zahod rad napadel in si pokoril Rusijo. Rusija se bo seveda branila pred Zahodom, če bo potrebno, kar dokazuje tudi izzvana posredna vojna Nata zoper Rusijo v Ukrajini.

    Da geopolitika ni pokopana kljub globalističnim obetom o svetu brez meja, v katerem je moč vse kupiti, kažejo Trumpove namere o prisvojitvi Grenlandije zlepa ali zgrda. Tudi amero-izraelske vojne na Bližnjem vzhodu niso nič drugega kot vojne za izraelski “Lebensraum”.

    Na vprašanje novinarja, kdo vodi Veliko Britanijo, je Goertzel, dejal, da “moroni”, to je bedaki. To očitno velja tudi za EU…

    • Miran

      @Švejk

      Marsikaj drži.
      Drang nach osten je pa passe.
      Za lebensraum so tudi Nemci ozdravljeni.

      Korekture evropskih medsebojnih meja, so pa realna opcija, posebej še ker nihče ne zna ustavit teh evropskih avtokratkov, ki se repenčijo vsak na svojem koščku gnoja.
      Rad bi še bil živ, ko bodo naši domoljubci na čelu z Janšo, šenkaval Orbanu Prekmurje, podobno kot je svojčas Pavelič Dalmacijo Italijanom.
      Zanima me, v kakšen celofan bodo zavijali to sveto dejanje.

      Najbrž bodo dejali, jebeš to ozemlje, ki so ga Rusi osvobodili. 😁

      • Švejk

        Upam, da imaš prav glede Nemcev. Nisem pa prepričan. Nemčija je v sedanjem obdobju “brezvladja” po volitvah spremenila celo ustavo, zato, da se bo lahko dodatno zadolžila in oborožila. Ustavo so spremenili dobsedno s prevaro volivcev. Sholzeva vladajoča koalicija nima dovolj glasov v parlementu, da bi lahko spremenila ustavo, Merzova bodoča koalicija pa ne tudi bo imela dovolj glasov, da bi lahko spremenila ustavo. Zato so ustavo spremenili zdaj na podlagi predvidene Merzove koalicije, ker imajo zdaj SPD in Zeleni neprimerno več poslancev, kot jih bodo imeli v novem sklicu parlamenta. Pravno gledano je vse OK, z vidika volje volivcev pa je to navaden nateg.

        Nikoli v zgodovini se ni izcimilo nič dobrega, ko se je Nemčija oboroževala. Dvomim, da bo tokrat drugače. Nemški nacionalizem se utegne prebuditi iz latentnega stanja. Vzrokov je dovolj, na domačem in zunanjem planu. Migracije in rivalstvo z Rusijo, morda celo z ZDA, če bo Trump nadaljeval s svojo izolacionistično politko, utegnejo reciklirati nemški nacionalizem s smetišča zgodovine, kamor naj bi za vedno deponiran. Ampak zgodovina se rada ponavlja…

        • Miller

          Ja, Nemci so se malo povlekli (ali vsaj dajejo tak vtis), obratno pa sta se sparila napoleonski Makaron in imperialist Stramer, ki sta gonilna sila vojne z Rusijo.
          No, da ne omenjam EU ščenet baltskih državic, ki besno lajajo…

      • Andrej Muren

        Zaenkrat so šenkavali slovensko ozemlje tujcem samo domači komunisti. Tako je Kardelj šenkal Hrvatom vsaj Savudrijo, če ne celo vse ozemlje do Mirne, Pahor z neuspelo arbitražo pol Piranskega zaliva in še manjše koščke, Kučan in Ribičič pa sta hodila po Italiji in obljubljala vse mogoče, če Italija ne bo podarila neodvisnosti Slovenije Demosu.
        Janša ni Orbanu ničesar poklonil. Si pa bodo naši sosedje prej ali slej kaj vzeli, če bomo še naprej sesuvali lastno obrambo. To bi morali imeti zaradi Slovenije, ne zaradi NATA.

    • vekoslav Panigaz

      Da nisi ti mal pobrkljal zadev? Kakor jaz vidim vzhod hoče na zahod in ne kot si ti napisal.

  9. Dezerter

    A je iz l’blanske “bele” dače že ,kdo kaj muksnu o tarifah in recesiji?
    Ne a ne? 😱

    • Miran

      Kitajci obvladajo tudi motorje z notranjim izgorevanjem.
      Imajo firmo MG nekdanja premijska firma Angležev, koncern ki izdeluje Geely, ima v lasti Volvo. Tako da obvladajo in so vodilni na področju priključnih hibridov.
      Ponujajo performanse, ki jim Evropa teško sledi.
      Še največ je naredila Škoda.

      • Miran

        Geely ima v lasti firmo Volvo.
        Sem dvoumno napisal.
        🥴

        • Dezerter

          Uber prpelte,koga ta jajca sploh zanimajo.👍

          • brane

            Zgleda da bi rad vozil za Uber.

          • Dezerter

            peljal se,ne kupoval kant. 👍

+Portal se trudi omejiti žaljivo komentiranje, “spam” vsebine, zato režim komentiranja še prilagajamo. Prosimo vas za razumevanje. Poleg tega vas pozivamo, da se vzdržite agresivnih vsebin. Komentarji, ki vsebujejo povezave na spletne strani ne bodo objavljeni.

zadnjih 10 +Weekend
Vikend odklop: Al’ prav se piše Sorrento al’ Sorento?

Vikend odklop: Al’ prav se piše Sorrento al’ Sorento?

Tokrat nismo šli s Sorentom v Sorrento, ker ne vemo, če so Korejci svoj športni terenec res poimenovali po slikovitem mestecu v južni Italiji. Morda so ga, pa se je na poti iz Azije tisti drugi r izgubil s prevodom. Namesto na morje smo šli raje na tisti hrib, ki Primorsko ločuje od kontinentalne Slovenije. Na Nanos torej. Toda Kia Sorento je eden tistih urbanih terencev, ki so najlepši, ko pridejo iz avtopralnice, zato se nam je zdelo nepotrebno, da bi ga vozili po blatu. Smo pa z žalostjo ugotovili, da Mitko ne stanuje več na nanoški planoti …

Vikend odklop: Električni avti, SFRJ in naša tržaška riviera

Vikend odklop: Električni avti, SFRJ in naša tržaška riviera

Moja prva izkušnja z električnim avtom je takorekoč antična: mali mitsubishi s čudnim imenom i-MiEV. Kaj natanko naj bi to pomenilo, leta 2009 nismo dobro vedeli. Spomnim pa se, da je baterija z močjo 14,5 kWh v mrzlem vremenu zadostovala za vožnjo iz Ljubljane na Rakitno in nazaj. Tisto so bili seveda prazgodovinski časi za električne avtomobile, toda občutek, ki sem ga dobil z žepnim mitsubishijemn metalic modre barve, me je spremljal še dolga leta. O električnih avtomobilih nisem hotel niti slišati. Toda po petnajstih letih je nastopil čas za revizijo in samokritiko. Tokrat je bil na testu električni SUV z imenom Torres. Saj bi dodal še SSangYong, pa bo ta korejski proizvajalec zaradi lastniških sprememb od 1. januarja 2025 samo še KGM. Pa pojdimo po vrsti …

Daleč je Južni otok, Tristan da Cunha pa še precej dlje

Daleč je Južni otok, Tristan da Cunha pa še precej dlje

Najbolj oddaljena otoška naselbina na svetu, piše na tabli. Kraj, v danes katerem živi natanko 267 britanskih državljanov, nosi pravljično ime Edinburgh sedmerih morij, Edinburgh of the Seven Seas. Otok Tristan da Cunja je že dve stoletji pozabljeno zatočišče pred...