“Hoferska” bedna privatizacija navijaškega slogana kdor ne skače ni Slovenc

Slika Hofer

Ključnik:

Avtor: | 17. maja, 2024

Tole ni plačano oglasno sporočilo konkurence trgovski verigi Hofer, ampak javno opozorilo, da so nekateri popolnoma zašli s poti normalnosti. To, da neka trgovska veriga nekritično registrira več desetletni ljudski slogan slovenskih navijačev, je dokaz izumetničenosti sodobnega marketinga, nespoštovanja, pa tudi nesposobnosti uradnikov na Uradu za intelektualno lastnino, da preprečijo deviacije pri registraciji storitvenih, blagovnih znamk.

Slogan navijačev je v bistvu nekakšna nesnovna kulturna dediščina, ki ni na voljo, ne bi smela biti za privatizacijo. Namesto zavrnitve vloge so ob vsebinskih zakonskih varovalkah, ki jim sicer omogočajo opcije različnih odločitvev, nekateri uradniki verjetno po liniji najmanjšega odpora nekritično “poštempljali” zadeve, enostavno se niso poglobili v to kar počnejo. Bedno. Žalostno.

Beden je tudi formalni odziv Hoferja, ki je za oddajo 24ur zvečer pojasil, da navijačem ne bodo omejevali uporabe slogana. Seveda ne, ker bodo z navijanjem posredno izvajali njihovo promocijsko kampanjo. To je bil njihov glavni namen: da na vse športne prireditve vnesejo nek “hoferski duh”. Očitno še niso dojeli, v kakšno pokvarjeno kolobocijo so se spustili.

Najprej naj razčistimo, da gre tule, ne glede na različne možne interpretacije, za zapleteno pravno vprašanje z mnogimi moralno-etičnimi pritiklinami. Hofer je v osnovi res registriral znamko, slogan, ki do sedaj ni bil registriran. Kot niso registrirani številni slogani, prilagojeni izseki pesmi…, ki se občasno uporabljajo za navijaške pesmi. To pa ne pomeni, da si jih lahko prisvojiš. No, v Sloveniji očitno lahko.

Zloraba čustev navijačev je lahko spolzko področje. (Slika: STO)

Hofer je registriral najbolj udarni slogan, ponarodelo ljudsko, športno izročilo. Z namenom izkoriščanja v promocijske namene. Na prvo žogo inovativno, racionalno, ob ustreznem strateškem razmisleku pa verjetno škodljivo za njihovo znamko, ne glede na milijone, ki jih menda vlagajo v slovenski šport. V osnovi pa precej sporno, celo pokvarjeno.

Kot nekdo, ki se je leta ukvarjal z marketingom in promocijo, deloma razumem pridobitniške vzgibe Hoferja, vse skupaj pa definitvno niso dobro premislili. Nekateri v njihovem marketingu so to verjetno hoteli izkoristiti tudi za svojo osebno promocijo. Za nekaj dni so postali “face”, ker so vsem pred nosom “sunili” dober slogan. Očitno pa nimajo kaj veliko resnega znanja, izkušenj, predvsem pa jim očitno manjka osnovne oglaševalske etike. Kar vidim njihovo prezentacijo mednarodnim šefom: vsi, ki skačejo navijajo za Hofer, imajo majice z Bizovičarjevo Hofer-ceno in podobne plehke pogruntavščine…. To so jim ob aplavzu požegnali. Na kratki rok morda deluje. Danes je pravljice o genialnosti njihovega marketinškega eksperimenta verjetno konec. Razen, če gre za namerno provokacijo in so pričakovali burne odzive javnosti ter “nadpovprečno” medijsko omenjanje njihove blagovne znamke ne glede na vsebinsko negativnost konteksta. Težko verjetno.

Zanemarili so osnovno poanto sodobnega marketinga: čustva, dojemanje, pomen blagovne znamke, ki jo definira njen lastnik s svojim obnašanjem, dejanji, komunikacijo. S tem, ko so po kavbojsko “ukradli” slogan slovenskih navijačev vseh barv, so vrgli, sprožili marketinški bumerang, ki jim leti nazaj v glavo. Vse, kar so tudi z domiselnimi promocijskimi prijemi gradili zadnja leta, so dobesedno vrgli v kanto.

Korenine slovenske navijaške priredbe “Kdor ne skače, ni Sloven’c” sicer segajo v sredino devetdesetih let preteklega stoletja, na kvalifikacije v letu 1996. Na stadionu za Bežigradom se je promoviralo enotnost navijaških skupin, “problem” je seveda vedno bil fanatično negativni odnos Viol in Green Dragonsov. Iskali so neko enotno geslo, slogan, ki bo združeval lokalpatriotsko razgrete navijače. Sam slogan menda v osnovi izvira iz Italije, samega končnega avtorja seveda nikoli ne bomo identificirali, kot velja za številne ponarodele izjave, pregovore…

Uveljavitev je na nacionalni ravni dosegel s kvalifikacijami za EURO 2000 in poznejšim zgodovinskim nastopom na prvenstvu v Belgiji in na Nizozemskem. Za navijače vseh barv in regij je bila prelomna tekma z Ukrajino v kvalifikacijah za nastop na EURO 1996, 11. oktobra 1995, ko so za Bežigradom Ukrajinci vodili že z rezultatom 2:0, v drugem polčasu je sledil nepričakovan napad, fantastični preobrat Slovenije in zmaga 3:2.

Po vsem tem se je navijaški slogan samo še širil. Slogan, skakanje, topotanje… v kombinaciji navijaških rekvizitov je postalo prepoznavno na vseh področjih slovenskega športa in širše. To, da se neka gospodarska družba odloči za nekritično registracijo takšnega slogana, je dokaz prepotentnosti, ignorance, nekritičnosti določene poslovne sfere, ki meni, da je vse naprodaj.

Dvomim sicer, da bodo ljudje zaradi te sporne poteze dolgoročno kaj manj kupovali v Hoferju, mogoče pa jim bo v malih možganih občasno zavibriral kakšen racionalni alarmček, zvonček o tem, kje kupujejo, koga podpirajo. No, za kakšen teden, potem bodo nove teme v tem norem svetu, pa poletje in dopusti se bližajo. Nove akcije, novi popusti.

 

25 komentarjev

  1. Miller

    Saj ni čudno, da gre vse v maloro, če v slovenski (pa tudi v mednarodni) politiki odločajo zdravniki, konjski mešetarji, strojniki, klovni…

    • tohuvabohu

      … in klošarji …

    • Rokovnjac

      Ko pa je tvoj idol enonogi trinog Broz rihto celotno Yugo,je pa slo vbse kot po maslu!

    • cmerarjepi3da

      90% slovenskih politikov prihaja iz vaše FDV. 😂

  2. TL

    Ker v Hofer zaidem bolj ali manj slučajno enkrat na nekaj let, bom po tej privatizaciji navijaškega slogana to svojo navado v naslednjih letih ohranil.

  3. deni

    Prvo kot prvo se mi zdi, da je Bizovičar delal reklamo za Eurospin. Pa saj niti ni važno, tip, ki se dela norca iz slovenske glasbe najbrž za dober honorar požre marsikaj, Tudi s tako abotnim oglasom, da ne moreš verjeti. Denar, kakor je že davno znano, oziroma od Hamurabijevega zakonika, ki je prejšnje trgovanje z žlahtnimi kovinami spremenil v nekakšen papir.

    Vendar se od Hamurabijevih časov in še nazaj ni kaj dosti spremenilo. Ja tehnologija je napredovala in razni špekulanti vedno zmagajo, medtem, ko naivni vlagatelji skačejo iz stavbe Wall Streeta, kot se je dogajalo v 20. letih 19. stoletja, kar je pripomoglo vzponu enega največjih zločincev v zgodovini, Hitlerja.

    Tile današnji slogani velikih trgovskih verig so tako za lase privlečeni in oglase delajo, sicer pametni ljudje in pokvarjeni psihoanalitiki, ki se zavedajo butastih sloganov, vendar denar ne smrdi. Oglasi za razne pomivalne, pralne praške ali tekočine so tako obupne, da bi vsak kolikor toliko medijsko usposobljen strokovnjak padel v nezavest. Vendar so to domačijski “strokovnjaki” plačani po urah in ne po učinkih njihovih reklamnih sporočil. Ker nočem delati reklamo za reklame “pralcev, pomivalcev” so to tako poniglavi oglasi, da so nekateri oglasi v socializmu bili svetlobna leta pred tem sranjem. Kdor ne verjame naj si na Yu tubu ogleda reklame tistega časa. Na prste ene roke, bi lahko naštel današnje domiselne oglase, vse ostalo pa je takšno bedasto skropucalo, ki naivno ljudstvo prepričujejo na najbolj neumen način. Za konec pa naj omenim oglas Katrce iz bivših časov v Western inačici, ena pa celo s slovensko ljudsko Katrca.

    Seveda teli najnovejši oglasi s športniki in navijaškimi pesmicami, sploh velike trgovske mreže vabijo na tako primitiven način, da ne moreš verjeti, da smo v 21. stoletju. Običajen potrošnik pač gleda cene jih primerja in se odloči za najcenejšo inačico. Kvaliteta niti ni pomembna, ker vsi trgovci iščejo najcenejše variante in je razna španska, italijanska, da se ne omenja Kitajske zelenjave, sadja iz iste sklede in obogatena z najrazličnejšimi, fungicidi, insekticidi in kar je še raznih cidov.

    Vendar je človeško telo prilagodljiva oblika in se prilagaja v generacijah, tako bi po takšni hrani včasih umirali kot muhe. Samo primer Gangesa, Indijci počnejo boga in pol v sveti reki pa jim ni nič, Zahodnjak bi po kaplji te nesnage preživel v kakšnem lesenem sekretu, oziroma na štrbunk stranišču, če ne še kje drugje.

    • uroš gabrijelčič

      Malo za osvežitev spomina: ob koncu 60 let prejšnjega stoletja je bila objavljena črno bela reklama, v kateri nastopa neki zelo zdolgočasen tip, ki sedi na kavču, kadi, nato pa vstane in reče: Slovenijales je pojem kvalitete. Zares, Slovenija les. Poudarek je bil na rimi! So bili tudi takrat mojstri!

      • Halobp

        Pa za Palomo tudi,

        NI ,NI….. 🙂

      • Tilen Majnardi

        Bizovičar dela za Hofer. LP, Tilen

  4. jelena

    V državi, kjer je prosti trg omejen z nešteto omejitvami in pod stalno pretnjo zakonskih intervencij države, ni pričakovati spoštovanja blagovnih znamk in materialnih avtorskih pravic. Naš Urad za konkurenco kot da ne obstoja, kajti tudi svobodna konkurenca obstoja samo načeloma, saj se v vse vpleta politika. Dokler bo ljudstvo nasedalo na spodbujanje medsebojnih sporov in podpihovanje nacionalnega kulturnega boja, bomo lahka tarča tujih interesov. Ko se bomo streznili, bo najbrž zelo prepozno.

    • Tilen Majnardi

      Bizovičar je Hofer, Samo Povem. Tilen

      • deni

        G. Tilen se oproščam za napako. Ne vem kako sem lahko tako zgrešil, vendar imate popolnoma prav. Tako, da se še enkrat oproščam in mi ne zamerite. Včasih se ne prepričam dovolj in bleknem, tudi kakšno neumnost. Ker sicer vaš tekst popolnoma ustreza današnjemu stanju v družbi. Upam da v prihodnje ne bom več ponovil takšne napake, samo tako naprej z objektivnimi komentarji, ker na vašem portalu z različnimi pisci držite neko raven brez žalitev. Vaš zvesti komentator deni. Ker v tretje gre rado se še enkrat opravičim. Pa lep pozdrav.

        • Tilen Majnardi

          Lepo Binkoštno nedeljo.

    • Peter klepec

      No ja, moram priznati, da mi je bilo ob vsakem „skakanju“ in temu ustreznim kruljenjem mocno nerodno ob misli, da bi me kdo utegnil steti zraven.

  5. Miller

    „Griljantno“ si je mrmral SDSov pukljasti ajatola, ko je prodal Mercator njegovemu korupcijskemu prjatlu arestantu Sanaderju, da bi zaje.bal Zokija, obenem pa se nacejal s pivom Komunajzer iz Lidla in dvigoval desno roko…
    Za zabelo pa prodal Rusom jeklarno na Jesenicah…

  6. Samoslav

    Ko ugotovim, da moram v trgovino, je slogan zadnja stvar, ki me zanima. Na reklame in slogane se ne oziram. Vseeno mi je, kako se trgovine promovirajo. Če torej moram po stvari za pod zob, najprej pomislim, kateri trgovec je najbližji in kam se uvršča po ceni in kakovosti izdelkov. Iz tega premisleka se zgodi odločitev. In tako nekako počne večina.
    Ker reklame med gledanjem TV izpuščam po načelu gledanja z zamikom, tudi ne vem, lakšne slogane trgovci uporabljajo. In kot rečeno, me tudi ne zanima.
    Tako tudi ne vem, kaj je hotel povedati spoštovani komentator in čemu naj bi bila ta tema relevantna. Ob vse obilici norosti te vlade.

    • Halobp

      O Hofer ceni 🙂 🙂

    • Weedoc

      Prispevek je dober in relevanten. Odziv pa znova potrdi, kar prispevek razkrije kot enega od temeljnih vzrokov težav Slovenije: pomanjkanja kulture – osebne, poklicne in družbene.

  7. Halobp

    Za trgovskega brata, predlagam manj agresivno podalpsko reklamiranje

    HaloooppadihajdihojLIDLhuu 🙂

    Spoštovani, res je Evropa je ena lepa velika družina, kjer velja svoboda trga.

    MI SLOVENCII !! smo pa ene same prodane, nasedajoče ritke, ker ne znamo enkrat reči NE!

    A mislite, da bi sosedje Avstrjci, pustili postastaviti v Borovljah recimo nekoč slovenski Mercator ali pa v Dolini pri Trstu Agrarijo Koper ? 🙂 🙂
    Ni res, da smo premajhni !! da tržišče ni zanimivo, po še kako JE!

    Onstran meje recimo zaledje Trsta, so raznorazni diskonti, kjer se na veliko prodajajo ”slovenski” proizvodi, Union , Laško pivo, Radenska itd. in to po nižji ceni, kot v Sloveniji 🙂

    Da se razumemo, vsi našteti proizvodi so bili včasih v slovenski lasti.
    Želim poudariti, da vseskozi naša politika ni bila dovolj dozorela, da bi to našo SLOVENSKO samooskrbo nadzorovala, NE trg je odprt in vse lahko prodamo, pa še tovarno sladkorja je židana marela zaprl, da ne omenjam lesnopredelovalne industrije oz. žage….
    Dragi Slovenci, kaj če se pa zgodi, da nam Hofer, Lidl, Eurospin…. Štajerci bi rekli DOL ZAKLENEJO, kam bomo šli po sladkor, moko, meso?
    Zelo sem prepričan, da pri sosedih Italijanih, Avstrijcih imajo to zelo urejeno !!
    Stricu Orbanu smo še bencinske pumpe prodali, lepo pohvalno evropsko ANE ?

    To pa zato dragi Sodržavljani, ker premalo LJUBIMO svojo deželo Slovenijo !

    Da ne bo morda kdo slabo razumel, premalo smo DOMOLJUBI !!

    Poglejte si Italijane še na spodnjicah imajo trobojnico, (ko so bežali je bila že mavrica ) 🙂

    Vse preveč se ukvarjamo z zgodovino in premalo z realnim časom in prihodnostjo.
    Čeprav smo majhen narod, ampak smo pridni, delavni, inovativni, težava je samo v tem, da nam predvsem zadnja leta SVOBODNO zavirajo murgljski okupatorji, ker jim že uhaja v pleničke in kužijo mlade kongresne kolesarje z zastarelo ideologijo.
    Priporočam Vsem generično zdravilo za našo lepo deželo, pojdimo na volitve in povejmo, drugače !¨

    Lep dan Vsem 🙂

  8. APMMB2

    Bistveno huje, bistveno bolj prostaško in umazano je reklamiranje Roberta in njegove punce, ali Tine in njenega fanta.

    • Jože

      Pa kaj imata ta dva s Hoferjem? Obsedeni ste z Golobom do amena. Jaz bi se zamislil sam nad sabo….

      • Halobp

        Gospod Jože a Vi niste ? a Vam je pa lepo, ne vem če ste upokojenec, ma ta picccione (beri golob vrste pismonoša) zna tudi upokojence spravit v ”kot”, kaj pa će porabi denar od upokojencev, a mu boste potem šli povedat ?

        Berite malo tuje medije, kjer se ”zgražaj” nad njegovimi izjavami, kaj šele doma 🙂

        Čeprav je male rasti je veliki, lažnivi kljukec!!

  9. juhejfantje

    Kaka beda od naše države. Sploh ne vem, ali naj pizdim, ali se odselim.

  10. Dolfe

    Sicer ne berem pogosto spletnih portalov, ampak tole je precej spodobno v primerjavi z greznico na drugih medijih.

    • Halobp

      Dolfe, tu je vsaj v veljavi 39.ustavni člen 😉

+Portal se trudi omejiti žaljivo komentiranje, “spam” vsebine, zato režim komentiranja še prilagajamo. Prosimo vas za razumevanje. Poleg tega vas pozivamo, da se vzdržite agresivnih vsebin. Komentarji, ki vsebujejo povezave na spletne strani ne bodo objavljeni.

zadnjih 10 +Opazili smo
Ko se združita politična moč birokratov in negativna kadrovska selekcija, imamo katastrofo

Ko se združita politična moč birokratov in negativna kadrovska selekcija, imamo katastrofo

Kadrovski potencial mariborskega Instituta informacijskih znanosti (IZUM) se zaradi pogubnega upravljanja in vodenja vztrajno zmanjšuje. Povprečna starost zaposlenih je 55 let, interesa za vodilno mednarodno vlogo te nekoč referenčne institucije na področju knjižničnih informacijskih sistemov pa očitno ni več. Če visoka državna uradnika Tomaž Boh in Edvin Skrt ne prenehata slepo podpirati usmeritve direktorja IZUM-a Aleša Bošnjaka, če vlada ne spremeni modela upravljanja IZUM-a, potem širitev mreže COBISS.Net nima perspektive: razvojni in izvozni potencial IZUM-a bo še naprej kopnel, knjižnice in drugi uporabniki COBISS-a in SICRIS-a pa boste lahko še naprej spremljali posledice. Tako pač je, ko se združita politična moč državnih birokratov in negativna kadrovska selekcija.

Izstopajoča Melanija, politično “spolirani” Trump in usmerjeno neodvisna RTV

Izstopajoča Melanija, politično “spolirani” Trump in usmerjeno neodvisna RTV

V ponedeljek smo spremljali ustoličenje Donalda Trumpa, spet predsednika ZDA. Precej bolj umirjeno kot pričakovano s strani mnogih t. i. vplivnih deležnikov. Prenos oblasti v ZDA je potekal tekoče, demokratično, spodobno. Joe Biden se je na Kapitol pripeljal skupaj z Donaldom Trumpom, izmenjala sta si kar nekaj besed, demonstracije podpornikov in nasprotnikov v glavnem mestu ZDA so nekako poniknile, morda tudi zaradi temperatur in zimskega vremena. Civilna družba očitno deluje bolje v toplih časih. Podobno kot v Evropi.

Ustrahovanje davčnih zavezancev

Ustrahovanje davčnih zavezancev

V vaši ulici je hitrost vožnje z avtomobili omejena na 50 kilometrov na uro in vi ste zmeraj vozili 50 km /h. Po enem letu se odgovorni odločijo in v vaši ulici hitrost omejijo na 40 kilometrov na uro. Tedaj pride k vam policist in od vas zahteva, da mu obrazložite, zakaj ste lani vozili 50 km/h. Poveste mu, da je lani bila omejitev 50 km/h, on vam odgovori, da ste s tem zlorabili takratni predpis in da je vaša vožnja, ko ste lani vozili 50 km na uro, neke vrste navidezni pravni posel. Zato vas letos kaznuje zaradi lanske prehitre vožnje, ki pa je lani bila v okviru omejitve.

Trumpove pravljice za lahko noč?

Trumpove pravljice za lahko noč?

Obstoječi mednarodni red seveda ni popoln in v marsikaterem oziru zastarel, ne upošteva novih razmer. Med drugim tega, da je moč v svetu danes bolj razpršena. Nekatere stvari bo tako treba zastaviti na novo, vendar se je pri tem treba vendarle zavedati, da je imel dosedanji red tudi dobre plati, ki se jim ne gre kar tako odpovedati. Namesto, da ga v celoti zavržemo, bi ga kot veljalo posodobiti in ohraniti temeljna načela, ki preprečujejo, da bi v svetu povsem prevagala logika moči velesil. Nedavne izjave bodočega ameriškega predsednika vsekakor zbujajo precej nelagodja povsod, kjer prisegamo na vladavino (mednarodnega) prava, po drugi strani pa se ob njih zadovoljno nasmihajo avtoritarni režimi, kakršna sta ruski in kitajski.

Mojca Šetinc Pašek: “Ob prebiranju zakona o medijih se ne morem znebiti vtisa, da nas vrača v osemdeseta prejšnjega stoletja”

Mojca Šetinc Pašek: “Ob prebiranju zakona o medijih se ne morem znebiti vtisa, da nas vrača v osemdeseta prejšnjega stoletja”

Zakon o medijih razburja. Ne samo na desni, tudi na levi. Nekateri so končno spoznali, da se pod krinko uveljavljanja evropskih direktiv, prilagajanja sodobnim, digitalnim medijem, skriva nekaj hujšega. Prikrita cenzura, vladno financiranje prijateljskih medijev, uničevanje kritičnih medijev… so bistvene osnove novega spornega zakona, ki naj bi “sedanjim” omogočil tako željeni drugi, morda tretji, četrti… mandat. O tem je spregovorila tudi nekdanja poslanka Gibanja Svoboda. Njen FB zapis objavljamo v celoti. Mogoče se bo kdo zamislil. Ali pač?

Upokojenec Milan je zapovedal nesodelovanje

Upokojenec Milan je zapovedal nesodelovanje

Bilo bi smešno, če ne bi bilo v Sloveniji. Nekdanji predsednik komunistične partije Slovenije, predsednik, upokojenec, ki je najprej precej aktivno nasprotoval osamosvojitvi Slovenije oziroma mu ta ni bila “intimna opcija”, je na omizju vladne stranke SD povedal, da ne podpira čezstrankarskega, prekideološkega sodelovanja v slovenski politiki. Kako presenetljivo. Bodo v SD sledili temu predgorbačovskemu, arhaičnemu pogledu na svet, politiko, ali bo morda predsednik SD Matjaž Han zbral pogum za postavitev novih temeljev socialne demokracije v Sloveniji in upokojencu Milanu Kučanu končno povedal kam sodi? V Muzej novejše zgodovine.

Kaj želi Trump z mednarodnimi bedastočami?

Kaj želi Trump z mednarodnimi bedastočami?

Je ameriški predsednik Donald Trump, ki bo prisegel že čez dobrih deset dni, res bolj neuravnavešen, odsoten kot Joseph Biden? Da bi bile Trumpove izjave glede nakupa, zasedbe Grenlandije, priključitve Kanade ali ponovne zasedbe Panamskega kanala, preimonovanja Mehiškega v Ameriški zaliv… posledica senilnosti, je menda za nekatere izključeno. Ali pač? Bodoči predsednik Združenih držav Amerike je imel glede največjega otoka na planetu, ki pod snegom in ledom skriva nepredstavljive zaloge dragocenih mineralov in rudnin, precej podobna stališča že med prvim mandatom. Znano je, da so Danci ogorčeno zavrnili njegovo nesposobno ponudbo, celo odpovedali obisk te skandinavske države, ki ima jurisdikcijo nad Grenlandijo. Trump je očitno na Putinovi liniji, Putin zaseda ozemlja z vojsko, Trump misli, da mu bo to uspelo z denarjem.

Kako je dokončno poginila lisica s Pohorja

Kako je dokončno poginila lisica s Pohorja

V soboto in nedeljo, 4. in 5. januarja, v Kranjski Gori potekajo tekme ženskega svetovnega pokala v alpskem smučanju. Lani še pod znamko Zlata lisica, letos so pač le “tekme” v Kranjski Gori. Nič posebnega bi lahko rekli. Morda pa je vseeno brez potrebne refleksije izginilo 60 let tradicije, tudi turističnega priliva, promocije Maribora in okolice. V bistvu ni čisto jasno, komu lahko očitamo pomanjkanje poslovnega, promocijskega, družbenega občutka, Smučarski zvezi Slovenije, ki je kljub vsemu obdržala tekme v Sloveniji brez nadaljevanja tradicije, ali Mariboru, ki v zadnjih dvajsetih letih ni pokazal resne želje po prilagajanju podnebnim spremembam, finančni realnosti športa, ki se je profesionaliziral do mere, kjer sicer simpatično mariborsko amaterstvo ne pomeni veliko, dovolj za sodobne prireditve.