Z Benitom in Titom v složno prihodnost goriške kulturne Evrope

Slika: fotomontaža +Portal

Avtor: | 14. novembra, 2024

“Namen GO! 2025 je premagati fizične in mentalne prepreke med našima mestoma in v naših družbah ter dokazati, da lahko življenje brez meja in čezmejno upravljanje vplivata na krepitev in rast evropskih obrobij, teh šivov in stikov evropskega mozaika”. To piše v promocijsko dobro pripravljenem programu Evropske prestolnice kulture 2025. Prihodnje leto, torej čez dober mesec bosta “stara” in Nova Gorica skupaj kulturni center Evrope. Res?

Italija in Slovenija, sinonim združene Evrope, enotnost, solidarnosti …. dokler ne pogledamo malce v preteklost.

Slišati je skoraj osladno, vsekakor pa zveni kot idila med Alpami in Jadranom. Ampak realnost je malce drugačna: podobno kot nekateri Slovenci še vedno obožujejo Tita, tudi določeni Italijani v Gorici, Italiji še vedno slavijo diktatorja, snovalca fašizma Benita Mussolinija – in tudi častnega občana tega mesta. Bizarno.

Naziva mu menda niso nikoli formalno odvzeli, zdaj pa – na predvečer otvoritve Evropske prestolnice kulture – se je opozicija na drugi strani meje nenadoma spomnila, da morda pa ni ravno častno, da ima tako lepo mesto tako grdega in bednega, nedemokratičnega častnega meščana.

Toda potem se je zapletlo. Vladajoča koalicija, ki je na oblasti v Gorici, je predlog zavrnila. Obrazložitev je v bistvu nepomembna, pove dosti o naših spravnih sosedih. Dejstvo je, da Mussolini ostaja častni občan Gorice, kjer živijo seveda tudi Slovenci, avtohtona manjšina so, uradno priznani. In Slovenci so pod Mussolinijem trpeli. Nekateri so tudi umrli. Zato je razumljivo, da jih je polom predloga v goriškem mestnem svetu prizadel in zelo razočaral.

Na drugi strani meje, ki je svoje dni ločila demokratični zahodni svet od socializma, Churchill pa je to mejo slikovito označil za “železno zaveso”, je bila zgodovina 20. stoletja burna in boleča. Italijani so živeli pod fašizmom od dobrih dvajsetih let, dokler se niso naveličali poceni prodanega novinarja, kričača iz Milana in ga obesili skupaj z njegovo priležnico. Bilo je precej simbolično in prezentabilno.

Umetno izumljeni Jugoslovani, med njimi upajoči in preveč zaupljivi Slovenci, so komunizem, v bistvu negove neposrečene derivate, prenašali dlje, skoraj natanko 45 let. Posledice obeh režimov so ostale, marsikdo jih čuti in opazi še danes. Na Sabotinu nad Novo Gorico denimo ostaja provokativni napis Tito. Večkrat so ga v imenu sprave med narodoma poskušali odstraniti, vendar podobno kot čez mejo še vedno dominirajo sile, ki vsaj potiho častijo Benita, imamo jih tudi pri nas, goreče ljubitelje Tita.

Oboji večinoma ne vedo zakaj točno to počnejo, razen iracionalnih prebliskov preteklosti nimajo nič od tega. Eni in drugi so ostali ujeti v času ločitev, delitev, žalitev in poskušajo ohranjati arhaični status quo, ki vsak dan znova ločuje, deli, diskriminira … in nas predvsem vedno znova vrača v preteklost. Tudi politika jih pri tem podpira, ker se del nje napaja iz zgodovinske sovražnosti. Drugače ne znajo živeti. Žalostno.

In tako kot je na tisoče Slovencev zelo trpelo pod fašizmom, so tudi mnogi Italijani, ki so živeli na našem ozemlju, po letu 1945 nosili kolektivno krivdo zaradi fašizma. Na tisoče se jih je z ozemlja komunistične Jugoslavije izselilo v Italijo, nekaj so jih Titovi partizani tudi pobili in zmetali v kraška brezna, ki jim Italijani pravijo fojbe. Ideologija je v 20. stoletju v grob spravila preveč Italijanov in Slovencev, da bi bili lahko danes ravnodušni ob obujanju zločinov in zločincev.

Mussolini je dobil svoj prostor v zgodovini Evrope. Če ga ne bi Italijani sami obesili, bi mu verjetno sodili na mednarodnem kazenskem sodišču. Seznam njegovih (vojnih) zločinov in zločinov proti človečnosti bi bil dolg. Na drugi strani pa je imel “naš” Tito srečo, da je konec vojne dočakal na zmagoviti strani in da je njegova partizanska vojska dobila vsaj delno legitimnost pri zahodnih zaveznikih.

EPK 2025 temelji na sožitju, čezmejnosti, večina prebivalcev to podpira, nekateri politiki pa “kurijo” zgodovinske zamere in odpirajo rane.

Tito sicer ni prav dolgo zdržal v družbi demokratov, saj se je hitro obrnil k staremu pokrovitelju Stalinu, vendar ga je slednji potem tudi izobčil, kar je jugoslovanski diktator izkoristil za ponovno približevanje Zahodu (ga dobro finančno izkoristil) in vse do svoje smrti veljal za prijaznega avtokrata (tisoče umrlih pod režimom so seveda prikazali kot nujno zlo), ki je bolj kot na komunističnega samodržca spominjal na poslednjega Habsburžana. Tudi po stilu življenja.

Ne glede na subjektivnost ocenjevanja obeh likov pa sta tako Benito kot Tito po objektivnih kriterijih zločinca. Oba sta na oblast prišla s prevaro in zlorabo, oba sta preganjala, mučila in pobijala svoje nasprotnike. Kdo je pobil več ljudi oziroma je odgovoren za več smrti, bi vedeli člani mešane zgodovinske komisije, ki sta jo ustanovili Italija in Slovenija prav zato, da bi znanstveno, korektno in verodostojno ocenili skupno zgodovino obeh narodov, obsojenih na sosedstvo. Objektivnost pa ni več popularna.

Zato je treba biti objektiven, realen in jasno povedati, da niti Benito niti Tito nista nekaj, kar bi vlekli s seboj v 21. stoletje. Toda tako kot Slovence, ki se jih je tako ali drugače dotaknil fašizem, vznemirja in žali italijansko slavljenje Mussolinija, je tudi za Italijane, ki so povezani z izgonom iz Jugoslavije (zlasti Istre in Dalmacije) nesprejemljivo konstantno provociranje s Titom.

V imenu kulturne Evropo bi zato pričakovali, da se bodo oglasili intelektualci z obeh strani in predlagali, da se na Sabotinu pusti naravi, da končno opravi svoje in prekrije tisti napis, v tem času pa tudi mestna oblast v Gorici brez prevelikega hrupa končno izbriše tistega fašista iz seznama častnih meščanov. Če se že pretvarjamo, da smo kulturni in da si obe Gorici zaslužita naziv Evropska kulturna prestolnica, potem pustimo že enkrat pri miru zle prikazni 20. stoletja.

112 komentarjev

  1. France Korošec

    Štajbuh-Odlično!

    Kdo bo vse to povedal v Evropi?
    A bodo v Gorizii spremenili in odvzeli naziv častnega meščana?
    A bodo naši norci zvalili kanje napisa Tito v dolino?

    Odgovor je :NE.
    Kaj bo imela Evropa od leta kulture?
    Ostala bosta, Mussolini in ostal bo Tito, diktatorja, morilca, fojbe, brezna, grobovi.
    ————————————————-

    Je pa ena še za napisat:

    g.Štajbuh(ponarodelo) : Ali se hecaste ? Titovih tisoči žrtev !? A ja, a de?

    Za hohštaplerjem Brozom je ostalo 1.1 milijona grobov nedolžnih in ta velikanski britof ga uvršča na 10.mesto med morilci planeta Zemlja.

    • Branko Lojk

      Tudi Tito je bil diktator in zločinec. Oba bi morala izginiti iz javnega prostora.

  2. deni

    Saj je bolj ali manj vse povedano, odnosno napisano. Kultura in politika sta veliko bolj povezana, kakor bi kdorkoli, ki nima s tem opravka sploh pomislil. Kvazi gate režiserji in podobni tiči imajo s kulturo toliko, da so zelo nekulturni. Lahko se prepiramo o dveh socialističnih diktatorjih. Oba pa sta bila narcisoidna bahava nastopača in se nista ozirala prav veliko na žrtve. In tu prednjači naš Jožek, ki je s sovjetskimi inštrukcijami, navodili, metodami že leta 44 v Drvarju dal navodila, seveda ustno, Mačku in tovarišem po vsem ozemlju Jugoslavije naj sestavijo liste za odstrel. Pa ne samo domobrancev, četnikov itd. temveč vseh, ki bi bili lahko nevarni po vojni. Potem ti pa golobradi brihtneži postavljajo napise in se imajo za strašne demokrate, v oštarijah itd, pa pametujejo, še premalo so jih. A je takšno govorjenje pisanje vredno normalnih ljudi. Zato nimata niti niti Benito niti Joško kaj iskati, sploh slednji na Sabotinu, drugi pa tudi ne kot častni občan, ali karkoli že to pomeni. Ampak, ker so nacisti, fašisti in komunisti zelo podobnih pogledov kot v odmev sarkastično udari isti, isti, isti.

  3. Miller

    Na satanskem trobilu laži, potomcev izdajalcev in fašističnih kolaborantov kulta SDS SS Nori24, enačijo na čelu z dežmanom Mussolinija in Tita z norci. No, s tem so dokazali, kdo so norci. Kloaka.

    Ne morejo pogoltniti resnice, da je bila junaška in plemenitaTitova vojska del zavezniških vojska, skupaj z Stalinovo Rdečo armado, ameriškimi in angleškimi enotami ter partizanskimi gibanji po Evropi, ki so osvobodile Evropo naci fašističnega zla.

    • Peter klepec

      Re:.. junaška in plemenitaTitova vojska…

      Ja, v tem pojmovanju “resnice” je problem, za katerega ni resitve. Tudi nikakrsnega kompromisa ne. To je problem morale, ne resnice.

    • jaz

      Miller, če hočeš pogoltniti resnico jo moraš prvo spoznati. Ti jo ne poznaš, sicer bi vedel da se Tito in partija niso borili za osvoboditev izpod Fašistično-Nacističnega jarma temveč za zamenjavo jarma z Komunističnim. to so tudi dosegli. …in da se je Titek leta 1948 uprl Stalinu samo zaradi edinega razloga ker bi sicer tudi on “padel” iz desetega nadstropja, kot še vedno padajo tisti ki se kakorkoli uprejo “ruskim Stalinom”.
      Je pa zanimiv tvoj besednjak. Čisto podobno surov in hudoben kot besednjak tistih ki so v tistih temnih časih klali sonarodnjake. Sem namreč toliko star da sem jih nekaj na svoje oči videl in slišal.

      • Miller

        Koliko je bil spoštovan Tito, je pokazala udeležba na njegovem pogrebu.
        Vsi, ki so kaj pomenili v tistem času so se poklonili velikanu !
        Amen !

        Besno lajanje fašistoidnih zgub iz tropa SDS tega ne more spremeniti, ni in tudi ne bo.

      • Kugy

        Ce ne bi Hitler napadel Stalina bi se skupaj borili proti Zahodu in Domobrancem🤣

  4. jaz

    Satanske oči. Gadje oči, to je dejal eden od takratnih politikov ki je imel opravka s Titom v tistih časih. Poglejte ta njegov portret na tisti sliki desno zgoraj!!

    • Tine

      Zanimivo da naj bi imel tudi Hitler posebne oči.
      Nekaj je v očeh.

  5. beri

    Citiram odlično branje, ki pa ima eno veliko napako…
    Največja nevarnost za Trumpa. Ne bo rešitve, ko bo udarila. vir: siol

    P. S. Napaka je zame v tem, da ne vemo kako bo Trump vrnil industrijo nazaj v Ameriko. Če bo to delal na stari način, recimo preko carin in podobno bo to njegova velika napaka. Prav tako bo njegova velika napaka, če ne bo pričel razvijati tisti del Amerike, ki je močno nerazvit itn.

    To se lahko naredi le na en pameten način in sicer z uvajanjem povsem novega koncepta ko staro tehnologijo nadomestiš z novo, ki je povsem drugačna od stare. Samo tako se lahko požene nov razvojni cikel na vseh področjih. Dva primera.

    Elektronk nisi mogel razvijati v neskončnost. Bila je potrebna povsem nova tehnologija, tehnika, izdelki in storitve itn. Enako ne moreš razvijati energije s pomočjo/preko premoga, ker te bo prej ali slej povozila nova tehnologija. Danes so to električni in hibridni avti itn.

    Če se bo Trump tega lotil na stari preizkušen način bo oplel, ker tudi gospodarski Olimp ni več v Ameriki. Lep dan.

    P. P. S. Še naprej bom opozarjal na izredno zanimive članke, ki jih preberem, tudi če niso v sklopu trenutne teme na tem portalu.

    • Peter klepec

      Ja, v stilu folk naj jé potico, ce nima kruha.

    • Rokovnjac

      Ne vem,ce je beri videl in dozivel,kako je Kitajska izgledala,pred letom 1972????Ko pa je Nixon odsel na obisk,k Chu en Laju,so Amerikanci zaceli izvazat svojo industrijo in tehnologijo na Kitajsko za poceni delovno silo in zdaj imamo to,kar imamo!!!

      • beri

        @rokovnjač – saj o tem ravno govorim. Ne samo Američani, celi svet je izvažal svoje najboljše tehnologije na Kitajsko, da tam njihova podjetja poberejo dodatne dobičke. A to je bilo v veliko večjo korist Kitajski kot ostalemu svetu. Dokaz.

        Kitajska je zahtevala, da se v ta tuja podjetja zaposli določeno število njihovih visoko izobraženih ljudi – in ti so pridno kopirali najboljše stvari iz vseh področij. Mar res verjameš, da bi Kitajska iz poceni svojih izdelkov prišla v rekordnem času na dan z izdelki visoke dodane lastne svoje vrednosti? Danes ponujajo vrhunske izdelke na mnogih področjih in ne več samo cenene robe/izdelke.

        To se danes maščuje vsem tistim državam, ki so svoje vrhunske tehnologije prenašali na kitajsko. Ne samo Evropi/EU, še veliko bolj Ameriki.

        Pri nas je POP TV/24 ur razglasil Trumpa za “vojnega zločinca”?! To je naša levičarska frustracija/zakompleksanost, ker tako sovražijo zahodni tip tržnega gospodarstva.

        Trump stoji pred največjo svojo odločitvijo v življenju kako bo vrnil ali še bolje nadgradil industrijsko novo revolucijo na višjem nivoju doma. Če bo to naredil s pomočjo carin in višjih stopenj DDV-ja – bo to njegov največji poraz. Prav tako ne more Amerika preko vseh meja poceniti svoj dolar, da bi lahko čim več izvozila v tujino. Gre za prelom v tem stoletju. Posledice pa bodo usodne za vse države, tudi za Kitajsko. Če države v katere izvaža Kitajska postanejo še bolj šibke – bo trda predla tudi Kitajski.

        Lep pozdrav v Kalifornijo. Piši še kaj. Lep dan ne morem napisati, ker je časovna razlika prevelika, kajne?

      • Peter klepec

        Ideja, da bo medsebojna trgovina prinesla na Kitajsko in Rusijo nase civilizacijske standarde (namenoma ne recem demokracija), se je izkazala za utopijo. Kant se je motil in je s svojim idealizmom zapeljal generacije.
        Severni tok je bil eden zadnjih brezupnih poskusov Rusijo privezat na skupni trg.
        Ne glede kaj bi sedaj, iluzije so mrtve. Kant 2 mora revidirati Kritike.

  6. beri

    Citiran izsek članka, ki nazorno pokaže, da se vračamo nazaj v veliki enopartijski levičarski sistem po Golobu in njegovem golobnjaku.

    Citiram… vir: nova24
    Po besedah Hojsa vlada zdaj želi “skozi stranska vrata pripeljati do tega, da bodo razni Jenulli, Kovačeve in podobni modeli lahko ovajali in se postavljali nad policijo”. Meni, da gre za skrajno nenavadno početje, ki ga ne prakticirajo v nobeni resni državi. “Policija je zato, da dela red in ne zato, da služi Jenullom, Kovačevim in ostalim levim anarhistom,” zatrjuje. “Spomnimo, takrat so najprej diskreditirali policiste, potem so jih kazensko ovajali. Nato so vsem tem levim anarhistom vrnili kazni in celo izpeljali nekaj kazenskih postopkov zoper policiste, ki so bili k sreči zavrnjeni, zahvaljujoč zakonitosti tožilstva,” dodaja.

    Sledilo bi stalno ovajanje policistov in ogrožanje njihove eksistence
    Na vprašanje, kakšne posledice bi sledile v primeru sprejema novele, Hojs pojasnjuje, da bi to pomenilo še dodaten stres za policiste in navsezadnje tudi ogrožanje njegove eksistence. Ob tem je spomnil tudi na primer iz časa covida, ko so bili nekateri policisti ovadeni: “Tožilstvo je sicer ugotovilo, da so policisti delovali zakonito, a že to, da jih take nevladne organizacije ovajajo, za posameznika predstavlja ne le samo stres in neko neprijetnost v njegovi dolžnosti, ampak tak policist lahko v teh postopkih celo konča v suspenzu, kar pomeni, da za čas suspenza, torej dokler se zadeva pravnomočno ne razreši, ne dobiva plače oziroma mora biti doma,” je opozoril.

    P. S. Bistvo je seveda v tem, da policija lahko deluje sekundarno in ne primarno. Primer. Če se je zgodila nesreča/umor itn. – se lahko odzove šele takrat in ne prej, mar ne? Tudi v teh primerih bo sedaj čakala na ovadbe raznih Jenullov, debele deklice, se popravljam Kovačeve kot piše zgoraj.

    Ovaduhi vseh nivojev bodo prevzeli našo državo in družbo. Ja, res smo globoko padli, če državo vodi nekdo zaradi lastnega sovraštva in prezira do g. Janše, ker mu ni omogočil, da bi še naprej bogatel v državno-privatnem podjetju, ki si ga je omislil. Lep dan.

    • Drejč

      beri, ti si troll, ki imaš nalogo, da razvodeniš sleherno deabto z dolgoveznim in duhamornim blablajanjem in kopipejstanjem tekstov, ki nimajo nobene zveze s tematiko. Si morda plačan po “učinku”?

  7. beri

    Malce za šalo in bolj zares bom pokazal kje se je oddvojila/razcepila kitajska partija od jugoslovanske/slovenske partije in zakaj se mlinar-besed obupno vrača k izhodiščem stare Jugoslavije/Slovenije.

    Skupna točka/imenovalec politične ideologije kitajskega in jugoslovanskega/ slovenskega komunizma so bile petletke, enopartijski sistem itn.

    Od tukaj naprej pa je kitajska partija uvedla spremembe v gospodarski ideologiji – jugoslovanska/slovenska pa v politični ideologiji v tem smislu, da je enopartijski komunizem zamenjala za večstrankarski levičarski komunizem ene leve stranke v nekaj levo-sredinskih strank – in takrat se je pričel razpadati ta kvazi-demokratični komunizem več levih strank, ki pa so še vedno hotele ostati na oblast.

    Gospodarska ideologija – pa je še naprej ostala socialistična in ne kapitalistična. Največji dokaz je ekstremna Levica.

    Najnižjo točko je pokazala KUL-opozicija levih strank skozi popolni razpad moralnih vrednost in vrednosti, povišano korupcijo, vse večja monopolizacija nesposobnih ljudi na vodilnih položajih in tako smo se danes našli zopet na izhodišču, ko se je globoka leva država hotela ponovno vrniti v eno veliko levo-sredinska stranko in ponovila napako iz preteklosti.

    Leve sredinske stranke – so mlinski kamen za napredek v gospodarski ideologiji, ker vztrajajo pri status quo, vztrajajo, da se politične stranke povsem onesposobijo, ker jih mora nekdo voditi iz ozadja – ta pa ne razume zakonitosti kitajskega enopartijskega sistema, ki ni uspešen zato, ker je ostal enopartijski brez množice levih pod-strank, ampak zato, ker je sprejel gospodarsko ideologijo zahoda. Zato je Kitajska danes levičarski imperij, Rusija pa niti vojaški imperij ni več.

    Mlinar-besed torej “sanja” o nekdanji veličini Jugoslavije/Slovenije v smislu politične ideologije enostrankarskega sistema – noče pa priznati, da je prav gospodarska ideologija zahoda Kitajsko naredila veliko in ne partijsko-komunistični enostrankarski sistem.

    Podobno norost pri nas izvaja ekstremna Levica, ki še vedno izhaja iz socialističnega gospodarstva oziroma razmišljanja kako bi kapitalistično gospodarstvo naredila bolj podobno socialističnemu gospodarstvu. To so nora filozofiranja, ki še dodatno vodijo k razgradnji države in družbe v Sloveniji. Lep dan.

    • Vili

      Poziv italijanski občini Gorizia in slovenski občini Nova gorica

      Ob oživljanju spomina na Benita Mussolinija v Gorici, člani društva Slovenski TIGR 13. maj, pozivamo na odstranitev vseh napisov in vseh znamenj v slavo in čast diktatorju in zločincu BENITU MSSOLINIJU.

      Hkrati pa zahtevamo in pozivamo Slovensko stran – občino Nova Gorica in Vlado Republike Slovenije na odstranitev vseh napisov in vseh znamenj, ki slavijo diktatorja in zločinca JOSIPA BROZA TITA.

      Gorica in Nova gorica nikoli ne bosta E P K – evropska prestolnica kulture, dokler kultura ne bo temeljila na pravici in resnici ter enaki in pravični obravnavi obeh. Ne Benito v Gorizi in Tito na Sabotinu in drugje, ne moreta simbolizirati kulturo in sožitje. Njuno čaščenje je ponižanje duha in spomina . Nezmožnost uvida tega pa je znak nesvobode in žalitev dostojanstva prizadetih. Oba: Benito in Tito poosebljata zlo ne pa vrednoto. Zanikanje tega ni kultura, ampak barbarstvo, E P K pa je priložnost, da spregovori kultura , kultura vesti in kultura spomina.

      Obenem pozivamo občino Miren – Kostanjevica, da na “Spomenik miru” na Cerju, vrne izvorno ime – “BRANITELJEM SLOVENSKE ZEMLJE” in ga postavi v spoštljiv odnos do vseh-žrtev in za Slovenijo in Slovence zaslužnih akterjev: v VELIKI VOJNI,T I G R u, N O B in SLOVENSKI OSAMOSVOJITVI.

      Ljubljana, 15. 11. 2024

      Društvo Slovenski TIGR 13. maj

      • Peter klepec

        Odlicno!

      • Dezerter

        Vili,
        Spoštovanje do velikih ljudi ,ki so branili ognjišča.
        Primeren naslov je Gregorčičeva.

        pa naj vas Bog požegna.

        • Dezerter

          *tebe pa naj Bog požegna…

  8. Miller

    Sramota in ogabno je, a v bistvu tudi ne preseneča, da potomci izdajalcev in fašističnih kolaborantov, danes fanatičnih članov kulta SDS, v komentarjih spodaj, zagrizeno branijo Mussolinijeve fašiste.

    Tu nekdo rad citira. POTEM NA CITIRA ŠE KNJIGE Borisa Pahorja !

    aja, to pa verniki kulta SDS ne smejo brati…

    • Dezerter

      Tudi pravega Pahorja nemafijoza ste besno šikanirali….

    • Rokovnjač2

      sramotno in ogabno je G. Miler ,da po toliko zgodovinskih dejstvih in dokazov še vedno verjameš. pravlicam,ki so jih spisali ponosni nasledniki komunizma. Če so naši je vse dopustno , kanede pa čeprav spadajo med največje diktatorjev 19 stoletja

    • mario

      Ja miller, pejt nazaj v hosto….buzli nimajo kaj iskati na tem portalu, adijo,adijo….

  9. Miller

    Fanatični verniki kulta SDS pravijo, da je tak naziv žalitev.
    Ja, kaj pa ste drugega ? Stranka demokratičnih svetnikov ?
    Fanatični fasionazi verniki kulta SDS SS. Od ajatolaha navzdol.

    Drugič: a zdaj so pa levičarji krivi, da je bil Mussolini pod Italijo častni občan Pirana.
    To je v arhivih in o tem ni 100 let do danes NIHČE vedel. In novodobni fašisti že lajajo, da je to krivda levih.
    Potem je tudi Cerkev kriva za WW1 in 2, ker je krstila cesarje in Hitlerja ? Po logiki vernikov kulta SDS SS verjetno.
    Bolniki.

    • Peter klepec

      Nihce ni trdil, da je Benito postal castni obcan zaradi levih; ampak ostal je castni clan zaradi levih; fasistov, ki so mu to dali, ni vec in je brez veze se z njimi post mortem ukvarjat. Ta levi so pa tu tako kot ze dolgo in jih je treba se za to postavit na odgovornost.

  10. beri

    Citiram… – vir: MMC
    “Ne samo v Gorici in Trstu, Mussolini ima naziv častnega občana še vedno tudi v Piranu” ?!

    P. S. Nekaj mi ne gre v glavo? Leve vlade tako pljuvajo po fašizmu in nacizmu – niti malo pa jih ne moti, da ima Mussolini še vedno naziv častnega občana v Piranu?! Sedaj se pa res ne čudim več, če levičarjem že dolgo ne zaupam več.

    • beri

      P. S. Ne visim celi dan na spletu. Sedaj vidim, da so me nekateri s to novico že prehiteli. Nič hudega, saj pove dovolj o etičnih in moralnih vrednotah in vrednostih naših večnih levičarjev. Sam sem jo prebral pravkar še na Delu.

    • ren

      beri:: “Sedaj se pa res ne čudim več, če levičarjem že dolgo ne zaupam več.”

      Levičarjem se NIKOLI ne sme zaupati. Eni so zaupanje plačali z življenjem!

  11. beri

    Citiram še en grozljiv dokaz kako se razlikujejo levičarji od desničarjev, če poenostavim to delitev – torej prvorazredni od drugorazrednih.
    Citiram… – nova24
    “Sodnik Zobec: Moti me ne-reakcija v primeru groženj drugim, ki niso ideološko, politično in še kako drugače zavezniki”

    P. S. Kako daleč je pripeljala polarizacija med ljudstvom je dokaz že ta tema, ki jo je podalo to uredništvo. Še huje pa je to, da se ta polarizacija le še poglablja in poglablja. Imamo pa eno srečo. Če se boda bregova nenehno oddaljevala eden od drugega se na koncu ne bodo več slišali.

    Prav tako tukaj levičarji kot papige ponavljajo: Desničarji pričnete prvi žaliti?! Ubogi levičarji še vedno ne ločijo kaj je vzrok in kaj posledica; kaj je primarno in kaj sekundarno itn. Niso problem različne ideologije – problem je, če ne dovolite, da bi imeli v Sloveniji tudi desne vlade. Seveda razumem zakaj. Zakaj? Zato, ker bi desne vlade hitro pokazale, da zmorejo voditi državo in družbo bistveno bolje kot to delajo leve vlade. Velika verjetnost je tudi ta, da desne vlade ne bi razpadale – leve pa razpadajo po tekočem traku.

    • Peter klepec

      Ne, problem je, da je Slovenija dezela, kjer ni nobenih moralnih norm. Volitve se obravnavajo kot da gre ta dvoje nogometnih ekip, kjer nobena ni prava ali napacna, ampak samo nasa ali njihova.
      Ce bi morala, vsaj delcek, obstajala, ze dolgo ne bi bilo vec nobene dileme kot so imena ulic, pa masovna grobisca, pa mafija in perverzno sodstvo in nenazadnje oblast.
      Vprasanje je seveda kako se dokopati do morale, ki bi bila vredna svojega naziva. Namrec, morala je nekaj, kar mora a priori biti v ljudstvu. Morale si ne mores izmislit in jo predpisat. Lahko predpises samo ze obstojeco moralo.

    • ren

      beri: “Desničarji pričnete prvi žaliti?!”

      Z državljansko vojno so v Sloveniji PRVI začeli levičarji – komunisti.

      Takole piše Angela Vode v knjigi Skriti spomin (Lj. 2005; stran 70):

      Citat

      Naslednji dogodek mi je dal misliti. Ko sta Črtomir Nagode in Aleš Bebler razpravljala o organizaciji in nalogah odporniškega gibanja, to je Osvobodilne fronte, je Bebler poudaril:” Pripravljeni moramo biti tudi na boj z belo gardo.” Nagode je prepričano dejal:”Morda pa ne bo potrebno, če bomo znali v gibanje zajeti ves narod.” Nakar je
      Bebler pojasnil stališče OF (komunistov) do vprašanja bele garde:” Bela garda mora biti, ker jo potrebujemo. Če je ne bodo ustvarili klerikalci, jo bomo morali organizirati sami.”
      To mi je nekoč omenil sam Nagode, ki je spoznal, da so komunisti potrebovali belo in tudi plavo gardo, da bi lahko uničili vse, ki se niso uklonili njihovi nadvladi. Šlo je tudi za prevzem oblasti, kjer ne sme biti komunistom nihče na poti, ki bi mislil s svojo glavo, pa tudi korita niso hoteli z nikomer deliti.

      Konec citata

  12. vernon coleman

    Ja, krasno, že dolgo je znano, da se pri nas – ne glede na politične, gospodarske, zdravstvene ali druge probleme – radi vračamo na 2. SV, na partizane in domobrance, na komunajzarske ”zločince” in fašistične kolaborante. Imajo neki boomerji čuden fetiš na kosti in večno kreganje brez kakršnegakoli napredka.
    Vseeno bi pa omenil nekaj misli iz tega tedna.
    1. CenzuRTV še vedno vse brutalno cenzurira, v nobenem mediju razen portalplusu ni več mogoče napisati dejstev!
    2. V tem tednu je 13. 11. prof. Homburg v Nemčiji v parlamentu pričal z DOKAZI o DOKAZANI GOVID PREVARI. Samo par detajlov, ki še niso bili znani. A vseeno se številni prosti konci vrvi lahko povežejo.
    3. V ZDA je direktor HHS postal Roberd Kennedy Junior. Tisti, ki je napisal knjigo The real Anthony Fauci, ki ga nikoli ni tožil (ker je vse v knjigi resnica). Tega pa že ne boste omenili, kajne? Kam se boste pa zdaj postavili – zakrknjeni janšisti so po navadi ZA Trumpa, samo – kaj pa v tem primeru ? Mučno. Isto kot pri Ukrajini – janšisti so za 3. SV, Trump pa bi jo ustavil, vsaj na vzhodu, morda na na ”Bližnjem”.
    4. No, nisem bil precizen, 3. SV je že bila, to je bilo govid obsedno in lažno stanje, ki nas v Sloveniji olajša za med 1.000 in 3.500 prebivalcev letno, to je že skoraj primerljivo s prodajo cigaret.
    5. 14.11. je svetovni dan t.i. Sladkorne bolezni. V vseh pogledih napredujemo, vedno več se jih zdravi zaradi sladkorne, vedno več je debelih, vedno več se izda zdravil, vedno dražje.
    Prosim, da v mojem imenu čestitate vsem na NI Javnega Zdravja in zlasti 6-pack Kebab dedku Crekcu za njegove izvrstne ”dosežke”.
    Lep pozdrav, pa Tita, Josifa, Dolfija in Mussota pozdravite, če bi bili živi, bi se prav gotovo tukaj kregali o zgodovini!

    • Dezerter

      hi,
      po novih “odkritjih” je Musso tudi častni meščan Pirana.
      naziv ni bil nikoli odvzet. 🤣
      have a nice day

      • vernon coleman

        To vse vemo, to je dolgočasno, to pa radi mediji vedno znova IN še zlasti pred kakimi volitvami vsiljujejo – le zakaj? Ker najbolj koristi gospodarju – in sicer: SDSDS.
        Pa da vam vseeno odgovorim: to je zato, ker s smrtjo zapade častno meščanstvo. Imate sezname za Hitlerja, Stalina, itd. ampak to naj bi bilo za zgodovinarje, ne pa za dnevno-politične potrebe, ko je treba odvračat pozornost od resničnih problemov.
        A je kdo morda videl pričanje prof. Homburga?

        • Dezerter

          a pol ga bojo tko k Rupnika še enkrat strelal….
          sarkazem….

          • Dezerter

            izbrisali…..hahahaha🤣

          • Dezerter

            dokumente zažgali buahahaha…💥🍌

        • TL

          @veron coleman kaka neumnost, da s smrtjo zapade častno meščanstvo? Spisek častnih občanov Ljubljane je od leta 1809, ko je častni občan postal Janez Nepomuk Rosmann, potem pa so častni člani med drugim tudi še vedno Josip Broz Tito, Miha Marinko, Franc Leskovšek, torej cvet bivšega nedemokratičnega režima. Torej, nič ne zapade.

          • vernon coleman

            Kolega, povsem enako kot vi, se sam s tem ne strinjam, da titula kar zapade, samo eni pač tako mislijo… saj veste, ne smemo vsiljevati mnenja, lahko le vse življenje izobražujemo – sebe in druge. LP

    • Peter klepec

      Ja, niste precizni. Niti priblizno😀

      • vernon coleman

        Precizno govorim, precizno. Ali boste povedali, kaj pa zavraga ni precizno?
        Sama ušesa so me… čakam, čakam. Saj sem videl vaše komentarje drugod, poznam jaz vas… vi ste res en naiven človek, zeeeelo naiven… skoraj – prosim, ne bodite užaljeni – vaški posebnež.

        Poglejte pa tudi video Sretan božić 2010. Tam lahko vidite v necenzurirani obliki, kaj si mislim o vseh vas.
        ”Razturite me pitanjima, razturite…još vas nisam vidio…”

        • Peter klepec

          Vase mnenje steje, ce bi imel veliko podpore. Kar pa dvomim. Tisto, kar sami sebi pripisujete, nima nobene teze.

          • vernon coleman

            1. Tole pa ni neko spoštovanja vredno mnenje filozofa: povsem vseeno je, koliko podpore imam. To je zame in za vse ostale popolnoma nepomembno.
            Važno je samo to, ali imam prav.
            2. Ničesar niste napisali o tem, kaj je bilo neprecizno. Pričakovano, vedno znova – od intelektualnih pritlikavcev. Ste si sploh ogledali prof. Homburgovo pričanje (ga sploh znate najti), že omenjeno knjigo RF Kennedy-ja?
            Niste, seveda ne, vi ne berete, vi ne raziskujete, spet odmeva… in odmeva…
            3. Res sem zatipkal pri Robert, napisal sem Roberd, kaj pa vi- vi ste napisali – pazite: holocoust – lepo prosim, za tako važne besede je pa kar malo čudno, da jih takole grdo sfalimo… Recimo eminentni prof. Yehuda Bauer pravi, da je le-ta osrednji dogodek v zgodovini (20. stoletja) in bo očitno tudi v 21…

  13. Švejk

    Me zanima, kaj bo rekel Bruslej na častno meščanstvo Mussolinija v evropski prestolnici kulture. Kakšne kulture? Fašistične? Če bodo naši strahopetci seveda imeli jajca, da to v Bruslju sploh povedo…

    Si kdo zamišlja, kakšen kraval bi nastal, če bi se ugotovilo, da je Hitler častni meščan kakega nemškega ali avstrijskega mesta?!

    Zavrnitev odvzema častnega meščanstva Mussoliniju v Gorici je klofuta Slovencem, ki so trpeli pod fašizmom. Seveda pa je tudi napis Naš Tito na Sabotinu nekaj podobnega. Ne nazadnje smo se tudi mi osvobodili titoističnega totalitarizma šele po padcu berlinskega zidu. Če smo se ga…

    • Dezerter

      Bruselj ima trenutno z enim podobnim tičkom ,kot tale dva urgenco.
      Pridete na vrsto do 2030 ,če bo butalija še obstajala.
      2025 je v Goricah že rezerviran za “kulturo”.

  14. slavkope

    Ko je hotel župan “najlepšega mesta na svetu”, Zoran Janković, poimenovati eno od ljubljanskih vpadnic/avenij po zgodovinsko in ideološko kontradiktorno malikovanemu in osovraženemu diktatorju FLRJ/SFRJ, maršalu Josipu Brozu Titu, je Ustavno sodišče RS to politično sporno in zgodovinsko reakcionarno oblastno gesto utemeljeno preprečilo.

    A očitno tega jasnega ter prepričljivo utemeljenega ustavno-pravnega sporočila – o flagrantni protiustavnosti javnega čaščenja ter malikovanja “dela in lika” komunističnega diktatorja in množičnega zločinca nad narodi in narodnostmi Jugoslavije in sosednjih držav – mnogi odločevalci in državljani v osvobojeni in demokratični RS (še) ne jemljejo resno ter obvezujoče.

    Najnovejši primer uradne in demokratično izglasovane lokalne oblastne obrambe “dela in lika” častnega meščana Gorizie/Gorice Benita Mussolinija, kaže, da bo na “meji, ki združuje obe naciji in obe državi”, še naprej potekalo neformalno ohranjanje in spodbujanje medsebojnega nezaupanja in sovraštva med nazadnjaško naščuvanimi ter zavestno sovražno histeriziranimi pristaši in malikovalci Mussolinijevega fašizma ter Titovega sovjetsko-jugoslovanskega komunizma.

    Lahko bi ugotovili, da je po najnovejšem primeru začasni izid med fašističnimi skrajneži v italijanski Gorici ter med komunističnimi skrajneži v Novi Gorici še vedno neodločen – 1 : 1.

    Kot kažejo uradne reakcije predstavnikov in zastopnikov lokalne ter državne oblasti v Novi Gorici in RS, se tudi aktualna zakonodajna in izvršna oblast v RS ni sposobna in pripravljena svobodno, etično ter človekoljubno distancirati od vseh zgodovinsko izpričanih množičnih zločinov, ki so bili storjeni v duhu in v skladu z doktrinami brezkompromisno izključujočih in totalitarnih zločinskih ideologij italijanskega fašizma, nemškega nacional-socializma ter sovjetskega/jugoslovanskega komunizma.

    Dokler bo nad Novo Gorico neformalni megalomanski napis “TITO” pričal o večinskem nekritičnem malikovanju zločinskega samodržca in zločinske sovjetsko-jugoslovanske komunistične ideologije ter prakse vladanja in dokler bo v sosednji Gorizii/Gorici še naprej uradno Mussolini celo “častni meščan”, bomo vedeli, da se obe mesti in obe državi še nista povsem osvobodili od družbeno vplivnih skupin reakcionarnih totalitarnih političnih skrajnežev fašizma in komunizma.

    V tem smislu si obe sosednji mesti in obe sosednji državi nemara niti ne zaslužita laskavi začasni naziv “evropske kulturne prestolnice”, ki bi moral simbolizirati in izražati popolno državljansko svobodo, ideološko, politično, versko pluralnost, medčloveško in mednacionalno strpnost in iskreno prizadevanje za ne-diskriminatorno vključenost vseh državljanov iz polnopravnih članic skupnosti EU.

  15. Miller

    Še ena tema, v kateri bodo stresali laži potomci izdajalcev naroda in nacifašističnih kolaborantov, danes fanatičnih vernikov fasionaci kulta SDS.

    • IVA PŽ

      Ne samo, da imaš omejen možganski volumen, še tisto kar ga imaš potrebuje zdravljenje!

      • beri

        Prosim, ne tako glasno gospa – skoraj sem se polulal od smeha. Ko bi mlinarju-besed delovala vsaj leva polovica možganov bi še šlo, a kaj ko potrebuje generalko v svojih možganih.

        Mlinar-besed – tolikokrat si že vse desničarje poniževal s kultom vernikov SDS-a, da postajaš resnično smešen. Psiha se ti je sfižila do amena. Kako lahko tako sovražiš in preziraš vse kar je desno? Razumel bi, če bi imeli desno vlado – pa je nimamo.

        Potem pa hodi naokoli kot gusar – brez desnega očesa, brez desne roke, noge itn. Psihologi in psihiatri bi imeli s tabo res veliko dela. Še Rasputin/švejk je 100-krat pametnejši od tebe. Lep dan.

        • beri

          P. S. Sedaj sem se spomnil primera iz svoje mladosti. Prijatelj je delal vso življenje v Elektro-kovini Maribor. Potem je šlo podjetje v stečaj. Odpustili so veliko delavcev že pred stečajem in med njimi je bil tudi on.

          Bil je zelo razgledan, prebral je več tisoč strokovnih in ostalih knjig – po odpustu iz podjetja pa je sedel pred svojo gostilno in se dnevno zapijal do nezavesti.

          Videti takšnega mi je bilo tako nerodno, da sem ga včasih pozdravil, včasih ne – saj me niti prepoznal ni več. Ni sovražil ne države, ne politike – samostojno se je odločil za počasni konec svojega življenja, ker ga je odpustitev iz podjetja tako prizadela.

          Nekateri ljudje imajo očitno tako močno razvita svoja čustva, pa naj bodo pozitivna in/ali negativna, da jih niso sposobni več nadzorovati in kontrolirati.

  16. brane

    Glede fojb:

    “po prepričljivih zgodovinskih dokazih so zgolj izmišljotina”
    “fojbe so večkrat služile za prikrivanje fašističnih zločinov na obmejnem območju”
    (Boris Vezjak, vezjak.com)

    “Ugotovitve mešane komisije zgodovinarjev o vojni so jasne – fojbe so mitologija.”
    (Matej Vatovec, vezjak.com)

    • ren

      Veleprovokatorski zapis. So vse tiste kosti, ki so jih prineli na dnevno svetlobo narejene iz plastike?

      • Miran

        Za časa angleške uprave Trsta so le ti omenjene fojbe raziskali. V njihovih dokumentih ni nič od tega, kar Italijani na veliko razglašajo. Izvensodne usmrtitve so bile, se pa ne štejejo v tisočih, ampak nekaj deset. Skratka omejeno je na posamezne ekscese.

        Mešana slovensko_italijanska komisija zgodovinarjev tudi ni nič od tega zabeležila.
        Slovenci smo ugotovitve te komisije sprejeli in potrdili, kot dobro osnovo za medsebojne odnose. Italijanska politika pa ne.
        Torej se vam kosti v večjih količinah prikazujejo.
        Posamezne pa so zagotovo.

        Otem je veliko pisala vnukinja slikarja Černigoja Claudia Cernigoj.

        • Dezerter

          Izvensodne usmrtitve je evfemizem,ki ga uporabljajo zanikovalci UMOROV iz maščevanja in koristoljubja.

    • Halopb

      čigave so pa potem bile tiste kosti?

      od kosil iz kake menze?

      Pri Lipici so odkrili jamo-fojbo, iz katere so povlekli nekaj ton konzerv iz Delamarisa Izola, pod pločevinkami pa niso bile ribje kosti ampak človeške, kaj meniš na to ?

    • Bogdan

      Džizs, Vezjak kot zgodovinska referenca?! Vatovec pa je itak politik.
      Come on, Brane. You can do it better!

      • tohuvabohu

        No, he can’t!

    • tohuvabohu

      Sploh ne gre samo za fojbe. Po italijanskih virih je bilo iz Gorice. potem ko jo je za 40 dni okupiral 9. korpus slovenskih partizanov, deportiranih več kot 1000 večinoma civilnih oseb. Za 665 od teh se je izgubila vsaka sled, potem ko so bile odpeljane v različne smeri, večji del v Ljubljano, pa tudi v ostalo Jugoslavijo. Italijani nam Slovencem tega ne bodo nikoli odpustili, čeprav je maslo komunistov.

      • tohuvabohu

        P. s.: Tudi Slovenci smo imeli svoj Hamas in njegove občudovalce, kakršen je tukaj Miller.

    • Peter klepec

      Ja, neka komisija je tudi ugotovila, da je Auschwitz izmisljen.

  17. jaz

    …z znanjem tujega jezika prodreš dlje v “zaledje” soseda, …poleg tega je važna nataliteta. …črnci ne bodo nikoli Fašisti.

    • Dezerter

      prodreš v mednožje hahaha 😁

  18. IVA PŽ

    Ko je 2009 “prišla na dan” Huda jama, sem v šolski zbornici omenila, da je čas, da kamenje (NAŠ TITO) vrnemo v naravno obliko. Kolegica (prof. slovenščine in sociologije) me je debelo pogledala (mi nasprotovala), njen kolega (prof. slovenščine) pa je dejal, kako se kot ekonomistka lahko strinjam s tem, da v času krize namenimo proračunski denar za odkopavanje …
    Takle mamo še danes tudi tiste, ki izobražujejo mladino in seveda berejo Mladino!

    Danes število prikritih-odkritih grobišč (morišč) širom Slovenije šteje že preko 800, naša nadebudna mladina pa o tem v šolah nič ne sliši.
    Vse več je celo “premk dohtarjev zgodovine” in vladajočih poslancev kontinuitete (krvave revolucije), ki nočejo sprejeti resolucije o obsodbi vseh treh totalitarizmov v DZ. Sramota za državo, ki se samodeklarira kot demokratična!

    P.S. Ko je bil M. Arčon NGoriški župan se je dobro razumel s sGoriškim. Sta se kaj pogovarjala tudi o preteklosti? Dvomim, saj naš bivši župan (danes celo podpredsednik vlade) ni preveč splošno izobražen (razgledan), za italijanskega prejšnjega-sedanjega pa ne vem!

  19. TL

    Resolucija evropskega parlamenta Evropska zavest in totalitarizem, 2. april 2009. Eden tistih dokumentov, ki bi jih morali prebrati vsi, nekaj, kar bi morali kot obvezno čtivo brati in se o tem učiti že osnovnošolci. Tam je povedano vse.

    • TL

      Ampak ko berem nekatere komentarje…ljubi Bog, kako so ljudje zakopani v svoj ideološki drek, oprostite izrazu. In to velja tako v odnosih med Slovenci in Italijani, še bolj pa velja za odnose med Slovenci samimi.

    • Peter klepec

      Ja, res, ampak tezko je resetirat prepricanje, ki se he vcepljalo v glave treh, stirih generacij.
      Nemci so morali dolocit zanikanje holocousta kot kaznivo dejanje. Iz podobnega razloga.

  20. rogati

    Primorci, ki so menda najbolj goreči malikovalci lika in dela netovariša Tita, so bili znani tudi po tem, da so v “prekrasni” Jugoslaviji hodili čez mejo v Italijo hlapčevat v Trst in Gorico k “fašistom”, so bili tisti, ki so v “prelepi” Jugoslaviji poitaljančili svoja imena in priimke, da so dobivali italijanske podpore za uboge Italijane, ki so ostali v komunistični Jugoslaviji, so bili in so še tisti, ki na veliko hodijo po nakupih v Italijo in so tisti, ki vsi perfektno obvladajo italijanski “fašistični” jezik.

    • Dezerter

      o hlapcih:
      prijatelj ,jki je tam delal kot navaden delavec ima 1500 € penzije.
      Drugi ,ki pa je bil “domoljub” delavec doma pa 800€

      • rogati

        OK, ampak zakaj je potem na Sabotinu še vedno Tito, če so bile plače in sedaj penzije boljše v Italiji, ki je po mnenju teh istih “hlapcev” preveč fašistična ??? Po moje je Tito tam zato, ker imajo vsi prebivalci na zahodni meji slabo vest, da so se zaradi finančnih koristi udinjali in delali za “fašiste”.

        • Dezerter

          Kdo pa si ti,ki od drugih terjaš žrtve ?

  21. Miller

    Mislim, da je to preobširna tema za en članek in komentarje, o kateri je bilo spisanih na police knjig.
    Že primerjati ta dva diktatorja je mimo.

    Prvi je hotel obnoviti rimski imperij in osvajati tuja ozemlja in si podrejati druge narode ne glede na žrtve, Tito pa je združeval Slovane v eno državo, pa tudi okoliščine in grožnje Stalina so terjale svoj davek.

    Za združevanje več narodov v eno državo ali kraljevino je potreben diktator. To je vsakomur jasno. Ali je bil to Garibaldi ali angleški kralj, ki je pobil na desettisočev Škotov, ki so se hoteli osamosvojiti ali pa kitajski cesar, ki je združil kitajske narode…

    Kar se tiče fašističnega terorja, vedo samo domačini, ki so bili kot otroci tepeni v šoli ali pri verouku, če so izrekli slovencko besedo, starejše pa so pretepali fašisti in jih odpeljali v taborišča na Rab, Mathausen…

    Tako, da samo trpinčeni razumejo, zakaj so mnogi končali v fojbah in zakaj stoji tisti napis na Sabotinu.
    Mi ne.

    • Halopb

      Daj Miler ,

      Kaplan Marin Čedermac! preberi malo !!

    • Peter klepec

      Re:… osvajati tuja ozemlja in si podrejati druge narode ne glede na žrtve,

      Tito je imel pac manj resoursov. Princip je bil pa isti. Osvajanje Trsta je bilo tudi “osvajanje” in podrejanje drugih narodov so Titoisti izvedli s pregonom ali umori.

      • tohuvabohu

        Morda je povedno, da so titovci šli najprej nad Trst in Gorico, šele en teden kasneje so šli “osvobajat” Ljubljano.

  22. Halopb

    Večkrat sem že omenjal, da ta zgodovina mlade ne zanima, kar seveda ni dobro!
    Mladim euforijčno nabijajo eni in drugi, kdo je imel prav, zato so ”utrujeni” te preteklosti.
    To je nova generacija, katera razmišlja povsem drugače, egoistično in samo zase. Družbeno socialna komunikacija pa poteka predvsem prek elektronskih naprav.

    Naša slovenska napaka, je seveda, da nismo izpeljali lustracije!

    Ne da imamo globoko državo, imamo globoko brezno brez dna, kamor histerično, mečejo predvsem! levaki, pokraden državni denar na zalogo.

    Za titeja, pa takole. Prijatelj, kateri je v času II. svetovne vojne izgubil dva brata in eno sestro, katere so mu fašisti pobili pred domačo hišo, je imel v njegovi Kantini izobešeno sliko tita.
    Pa sem ga nekoč povprašal, pa prijatelj, kdo je lastik te hiše, odgovor ma mona, jaz, moj nono že 150 let:
    No sem mu predlagal, da potem, naj da sliko od nonota, ker namreč nono je krave pripeljal na kmetijo, titek jih je pa odvažal!

    Seveda je večana Primorske, bila pod fašizmom, kateri je kar veliko zla napravil na tem območju, zato so Primorci tako ”zvesti” levi opciji in bodo še nekaj generacij.

    Ker v vsaki vojni sila rodi silo, je bilo razumeti, tudi kak pokol posameznika, do bežečih Italijanov, ni pa razumljivo niti dovoljeno, pobijati, po končani vojni bežečih civilov in tudi vojakov, kateri so orožje položili.

    Res pa je, da v zgodovini II. svetovne vojne so za večino zločina odgovarjali Nemci, zanima me koliko fašistom je bilo sojeno…

    G. Melonijeva je pa odobrila 2.miliona € za namen financiranja fojb.

    Zaključujem s tem, da je minilo 80 let od teh anomalij, mi se pa še danes kepamo z belimi sabotinskimi kamni, kot Palestinci in Izraelci.

    Lepo dan vam želim in omrežite se z dobrimi mislimi 😉

    • Dezerter

      Vračam želje z dobrimi mislimi…..

    • Švejk

      Bridka zgodovina je eden od razlogov, da ni pristnih stikov med slovenskim in italijanskim življem ob meji. Italijani nam ne bodo nikoli odpustili fojb, ob tem pa praktično ignorirajo trpljenje Slovencev pod fašizmom. Še celo zamejski Slovenci pogosto skrivajo svojo slovensko identiteto. Redki so, ki so zahtevali, da jim vrnejo priimke, ki so jih fašisti prisilno poitalijančili, v slovensko obliko.

      • Dezerter

        Nekateri svojih imen niso nikoli spremenili
        larifari, za ugodnosti je šlo (lahko mi zaupaš ,da o tem precej vem).
        kako kaj obrnjeno? Za vse italjane imate doma samo z rožcam postlano ?

      • Halopb

        Švejk,

        pedeseta leta je bila Italija v krizi in vedi, da smo Slovenci, tja švercali meso, katerega je njim primanjkovalo, včasih je šlo za kliring – blago za blago.
        Mi smo pa nazaj nosili pomaranče, ”faremrice” kafu.

        Na mejnih prehodih je bilo, varnostnega kadra zelo malo slovenskega, največ zajebanega podlega ozkoglednega srbskega – črnogorskega z zelo malo razgledanosti, zato je bil tudi velik odpor prehoda meje.

        Ljudje Nova gorica- Gorica, se družijo!! Veliko Slovencev ima kupljene, cenejše nepremičnine, kot v Sloveniji, v Gorici, recimo Tina Maze 🙂

        Že sama teza tvojega pisanja Švejk, zavaja. Danes smo v skupni Evropi in baje da meja ni. Sprašujem pa , zakaj imamo koroške Slovence, beneške Slovence, kdo so potem takem zate zamejci ?

        No o Slovencih živečih v Italiji je tudi veliko pisati, so ene velike egoistične ritke, katere se ne znajo zmenit med sabo, kajti tudi tam so levi pa desni in se vseskozi neki drkajo med sabo, kjer ima največji izplen Italija.

        V vednost v Italiji imamo kar nekaj avtonomnih pokrajin, katere so nastale zaradi obmejnega naroda, tako imajo Aosto – francozko govoreči, potem Južno Tirolsko, nemško govoreči.
        Tam imajo te narodnostne skupnosti zelo močan politični vpliv v državi, ker namreč avtonomne pokrajine so država v državi !!

        Naši hlapčevski Slovenčki onstran meje v Italiji pa vlečejo vsak na svojo stran samo zardi egofinančnih interesov, namesto da bi bili enotno močni, potem verjemite, da bi lahko tudi Benito bil ne neaželjeno ime V Gorici.

    • Miran

      @nono je krave pripeljal na kmetijo, titek jih je pa odvažal!

      Kaj jih je na Brione peljal, kjer mu jih je Jovanka mouzla?Sam fprašam. 🤔

      • Dezerter

        V Italijo jih je za valuto prodajal….
        les iz Kočevja tudi.
        še kaj?😁

        • deni

          Titek je izvažal v Italijo za trde valute tudi izdelke iz Golega. Spreobrnjeni spokorjeni, tudi bivši soborci pa izredno dobro plačani z batinami, da ne naštevam dalje. In to s pogledom na morje in vsemi “ugodnostmi in udobjem”. Mimogrede G. Rokovnjač omenja Goli, Kar sem bral itd. zelo žalostno obdobje, vendar po pričevanju preživelih, je šlo za brutalno suženjsko delo, ki se je lahko primerjalo z nacističnimi, stalinističnimi “delovnimi” taborišči in ga menda celo preseglo.

      • Halopb

        Miran,

        ne, bilja je obvezna odaja, ker če ne so ti oznovci poslali težko tableto za glavobol.

        Na Brijone je pa odpeljal na zadnjo pot veliko Slovenk katere so ponujale Playboyyske seanse njegovim političnim prijateljem, seveda se nikoli niso vrnile !!

    • Peter klepec

      Re:… To je nova generacija, katera razmišlja povsem drugače, egoistično in samo zase.

      To je postsocialisticni sindrom v vseh bivsih socialisticnih dezelah. Socializem je hotel zamenjati staro moralo. Ko je socializem izginil, stare morale ni bilo vec, nova je pa izginila s socializmom; ostal je samo konzum, kar pa ni ravno adekvatna moralna norma. Iz tega izhaja veliko sedanjih in prihodnjih problemov.

  23. beri

    Citiram primer levičarske norosti… – nova24
    “Ne samo Vonta in Stojmenova, tudi njen mož je revolucionarno zagnan in pravno neuk”

    P. S. Preberite si odličen odgovor bolnim privržencem stare partijske šole, ki so se tako bali volivk in volivcev, da so morali zmagati na volitvah s 100 %. Presegel jih je Milošević, ki je dosegel 102 % zmago na volitvah.

    Ko je še živel moj oče mi je pripovedoval kako so potvarjali volilne lističe in kako so jim gledali pod prste, če to niso hoteli narediti. Danes so levičarski politiki napredovali do stopnje, da se volivcev ne bojijo več, ker imajo svojo globoko državo, ki poskrbi, da ponovno pridejo na oblast. Če hočeš zmagati, ti je dovoljeno vse. Primer. Malce cinizma ne škodi.

    Nekateri trenerji-sadisti mučijo svoje varovanke in varovance v različnih športih, ker verjamejo, da bodo lahko samo tako zasedali prva mesta v kateremkoli športu. Škoda, da to ne velja tudi za levičarske politike, ker potem vsaka naslednja leva vlada ne bi bila še bolj nesposobna od prejšnje! Zastavonoša je sedaj Golob in njegov golobnjak. Lep dan.

    • beri

      P. S. Odličen in logičen Odgovor je podal nekdanji ustavni sodnik Jan Zobec. Se opravičujem, ker sem pozabil dodati ta stavek. Lep dan.

    • Drejč

      Levičarske norosti imamo priliko opazovati vsak dan. Še dobro, da nas ti dnevno razveseljuješ z desničarskimi norostmi.

      • beri

        O, ti ubogi na umu – g. Janu Zobcu ne sežeš niti do gležnjev!

        O desničarskih norostih pa boš lahko premleval svoje nebuloze, če bodo prišli na oblast, ne prej. Sedaj nimajo niti toliko moči, da bi z oblasti vrgli najbolj nesposobno ultra-levo vlado Goloba in njegovega golobnjaka, ki smo jo imeli doslej.

        • Drejč

          Ko “berem” (preletom) tvoje dolgovezne umotvore, mi je povsem jasno, zakaj je desnica sirota, uboga kot cerkvena miš.

  24. beri

    Prvo bom citiral vaše bistvo, nato pa še primer, ki navidezno ne sodi zraven, a v resnici sodi posredno.

    “Oboji večinoma ne vedo zakaj točno to počnejo, razen iracionalnih prebliskov preteklosti nimajo nič od tega. Eni in drugi so ostali ujeti v času ločitev, delitev, žalitev in poskušajo ohranjati arhaični status quo, ki vsak dan znova ločuje, deli, diskriminira … in nas predvsem vedno znova vrača v preteklost. Tudi politika jih pri tem podpira, ker se del nje napaja iz zgodovinske sovražnosti. Drugače ne znajo živeti. Žalostno.”

    In še citat kot primer,
    Citiram… vir; 24ur
    “Ministrstvo za zdravje in socialo bo imelo veliko vlogo pri zagotavljanju zaščite vseh pred nevarnimi kemikalijami, onesnaževalci, pesticidi, farmacevtskimi izdelki in dodatki k hrani, ki so prispevali k veliki zdravstveni krizi v tej državi. Gospod Kennedy bo obnovil zlate standarde znanstvenih raziskav, žarometov preglednosti za konec epidemije kroničnih bolezni, da bo Amerika spet velika in zdrava,” je na družbenem omrežju X objavil Trump.”

    P. S. Nič na svetu ne razdvaja znanstvenikov in strokovnjakov kot prav te za hrano/prehrano. Vsak zagovarja svojo teorijo kaj je zdrava hrana in kaj ne, tako za dojenčke kot odrasle. Celo politiki nimajo toliko različnih vej spoznavanja kaj je prav in kaj ne o čemerkoli?

    Temo, ki ste jo odprli je lep primer – kako bosta obe strani dokazovali svoj prav. Lep dan.

  25. APMMB2

    Italijani imajo svojo zgodovino, Slovenci pa še ne.
    Italijani imajo demokracijo, Slovenci pa še ne.
    Prav to dvoje povzroča napetosti, nerazumevanje, nelagodje.
    Nasilje je bilo na obeh straneh,objektivno pa je več nasilja povzročila titova stran, kot dučejeva.
    Ko seštejemo žrtve, ki so jih povzročili eni in žrtve, ki so jih povzročili drugi bomo videli, da je število na obeh straneh podobno.
    Iz fašistične Italije se je v Jugoslavijo preselilo ogromno Slovencev.Ti so dobili določene privilegije, nabolj pa so profitirali tisti, ki so prodali imetje v Italiji Italijanom, saj so za hišo v Trstu v Jugoslaviji kupili pet hiš v Sloveniji.
    O tem zgodovina ne piše.
    Tito, podobno kot Duče, sodita med deset največjih zločincev. O dučejevih zločinih se skoraj vse ve, o titovih pa se molči.
    Pred leti, ko se je začelo govoriti o Fojbah je tovariš Milan Kučan izjavil, da fojb ni.
    Ko so začeli prihajati dokazi, je tovariš Milan Kučan izjavil, da so bile,vendar je zanikal število žrtev. In končno je priznal, da je bilo žrtev”samo” 3.500.
    Kot pravnik mora vedeti, da že ena sama žrtvev označi storilca , kot zločinca.
    Torej je pri pri fojnah jšlo za množični zločin in hudodelstvo. Ve se, da je fojbe polnila slavna JLA, ki ji je poveljaval dvojni heroj in maršal Tito, ki mu zločin lahko pripišemo, saj so mu tak zločin šteli za pogumno dejanje.
    Še danes je častni občan mnogih mest po Sloveniji, saj ni zagrešil zločina le nad Italijani, pobiti je dal Slovence, Hrvate, Srbe, Muslinane, Albance, Črnogorce in pred vsem nemško in madžarsko manjšino.
    Ker Slovenci nimamo svoje zgddovine, še vedno častimo tega dokazano velikega morilca in hudodelca, ki je vsaj Slovencem povzročil toliko gorja, da si še do danes nismo opomogli.
    Pravilna je namrečugotovitev, da smo se Slovenci osamosvojili, osvobodili pa se še nismo.
    Na to čakamo že skoraj 80 let.

    • Halopb

      Jaz pa čakam, kdaj bo Veliki-mali mož iz Murgelj

      Predlagal ime krajev Titovo Jajce, pa Titova rupa 😉

      je že v tej fazi življenjskega razvoja, da ne loči več ….

  26. Peter Klepec

    re: In Slovenci so pod Mussolinijem trpeli. Nekateri so tudi umrli.

    Tudi Italijanov, se vec celo.

  27. Jaz

    Na frontni liniji Musolini- Tito pod Sabotinom je vedno manj vojakov. Zaradi natalitete. Prišlekom s čolnih se malo hebe za enega in drugega. Albancem tudi.
    Svet pripada tistim ki se razmnožujejo.

  28. Marshal

    “Tovariš Tito ima debelo rito.”

  29. ren

    En napis tito je tudi na hribu nad Renčami.

  30. Švejk

    Sprava med potomci partizanov in potomci tistih Italijanov (med katerii je bilo tudi veliko Slovencev), ki so končali v fojbah, bo težka. Nekaj takega kot sprava med potomci partizanov in domobrancev.

    Prijateljevanje med Novo Gorico in Gorico je bolj prijateljevanje s figo v žepu. Italijani širijo svoj kulturno-jezikovni vpliv na Goriško, medtem ko obratno ne velja.

    Če bi hoteli zagotoviti enakopravno sodelovanje med Novo Gorico in Gorico, bi se morali najprej dogovoriti, da bodo v šolah na obeh straneh meje učili oba jezika, slovenščino in italijanščino. Nisem še slišal, da bi kdo to kdaj zahteval.

    Zdaj je tako, da na naši strani vsi, ki imajo opravka z Italijani, govorijo italijansko, četudi polomljeno, na drugi strani meje pa govorijo slovensko samo pripadniki slovenske manjšine, ki je že desetletja na pol v ilegali, če jo primerjamo z italijansko manjšino na Obali.

    Sodelovanje med Goricama na sedanjih osnovah je navadna farsa, ki jo igrajo lokalni politiki, medtem ko ljudje niti ne vedo kaj se sploh dogaja.

    • Dezerter

      prebivalci ob meji so več ali manj spravljeni.
      Življenje teče mirno brez tenzij.
      Zaupanje je problem.Figo v žepu ima več kot eden 🙂

      • Švejk

        Prebivalci ob. meji živijo eden mimo drugega. Stiki so omejeni na potrošništvo. Italijani pri nas točijo gorivo in obiskujejo igralnice, naši pa hodijo po nakupih ob nedeljah, ko so pri nas trgovine zaprte. Pristnih stikov med ljudmi z obeh strani meje ni. Stiki med politiki so kot stiki med ločenima zakoncema, ki si izmenjujeta otroke. Morata sodelovati, čeprav nerada.

        • Dezerter

          Nisem jaz Matarelle za roko držal…😁
          brez zaupanja ne more bit nič kvalitetnega.

          • Švejk

            Matarella in Pahor sta politika in to niti ne lokalna. Stikov med Slovenci in Italijani kot navadnimi ljudmi skoraj ni, razen seveda sorodstvenih, ki pa so pretežno med Slovenci.

        • Halopb

          Švejk, to ti misliš, ljudje se družijo in to dobro samo ti si zafoteljen in tega skoz okno ne vidiš-slišiš, tebi vse pove Miler 😉

          • Dezerter

            …družijo in delajo…
            profitabilno.
            “ogroženost slovenskosti” je fake narativ.(spominja na tiste scene iz 90-ih v Srbiji).
            Turk in Pahor sta izdatno utrjevala “branike” beri špiceljsko omrežje onkraj meje.Po vloženem trudu ga ni hudiča…🤣
            V Kanalski dolini je štirijezičnost.
            Veliko nepremičnin tam npr.je bilo prodanih slovencem.

          • Švejk

            Halopb, pojma nimaš o življenju med obema Goricama. Ga ni, razen potrošništva.

  31. Dezerter

    Brez pomote,Trump pomeni diktaturo in še veliko čudnih tipov ga bo posnemalo.
    Unadva gor sta ne glede na vse že na smetišču.

    • Švejk

      Trump je ves čas na muhi tajnih služb, ki jih obvladuje globoka država. Če bo hotel plesati po svoje, se bo moral preseliti na luno. Melania je to že ugotovila in sklenila, da se ne preseli v Belo hišo in ne bo hodila okrog s Trumpom. Očitno je ocenila, da je preveč nevarno.

      • Dezerter

        Zaenkrat je Melania ugotovila ,da ne želi več nazaj v butalsko kloako.
        Še kako jo razumem.

+Portal se trudi omejiti žaljivo komentiranje, “spam” vsebine, zato režim komentiranja še prilagajamo. Prosimo vas za razumevanje. Poleg tega vas pozivamo, da se vzdržite agresivnih vsebin. Komentarji, ki vsebujejo povezave na spletne strani ne bodo objavljeni.

zadnjih 10 +Komentar
Policijski desant na bolnišnico kot oblika pritiska na “teroriste v belih haljah”

Policijski desant na bolnišnico kot oblika pritiska na “teroriste v belih haljah”

V celjski bolnišnici, ki je tretja največja v državi, ponoči niso mogli opraviti urgentnega ultrazvoka otroku, ker ni bilo dežurnega zdravnika. Namesto tega so zaposlene in bolnike v predprazničnem času obdarili z specialno policijsko vajo, kako obvladati napadalce v bolnišnici. Bolnišnica je za nekaj ur prestopila v vojne razmere in po njej so namesto sester in zdravnikov tekali neuniformirani, uniformirani in specialno usposobljeni oboroženi policisti, ki so streljali na nasilneže. Nad stavbo je ves čas letal policijski helikopter, iz katerega so se teatralno spuščali policisti. S takšnim pristopom vlada vabi nasilneže in jim daje ideje, da bi se agresivno spravili nad osebje bolnišnice, ki je po zaslugi Roberta Goloba in njegove ministrice za zdravje degradirano in ogroženo. Ljudje zaradi nenehnega kritiziranja zdravništva s strani vladnih struktur izgubljajo zaupanje v zdravnike, ustvarja se atmosfera sovražnosti do zdravnikov, ki je z neko policijsko vajo pač ne morete odpraviti.

Ali se nam bliža začetek konca vlade Roberta Goloba?

Ali se nam bliža začetek konca vlade Roberta Goloba?

Zdi se, da je le še vprašanje časa, kdaj bo v koaliciji nekomu prekipelo. Če ni dovolj sodba upravnega sodišča, ki je vsaj deloma pritrdila ugotovitvam o nezakonitem kadrovanju v vrhu policije, potem bi morala sodu dno izbiti morebitna vložitev obtožnice proti premierju zaradi neupravičenega dajanja daril. Ob tem ne bi smeli spregledati niti poskusov vladnega podrejanja Računskega sodišča z drastičnim znižanjem proračunskih sredstev, kar je prav tako nekaj, česar v tej državi še nismo videli. Vprašanje za 1 dolar se zato glasi: kdaj bo prekipelo Socialnim demokratom, ki ne skrivajo nezadovoljstva nad premierjevim obnašanjem kot tudi nad ponorelim vlakom, na katerem utegne kmalu priti do podobne scene kot v znameniti kriminalki Agathe Christie Umor na Orient Ekspressu …

Kdo si upa aretirati Putina in Netanjahuja?

Kdo si upa aretirati Putina in Netanjahuja?

Najnovejša odločitev Mednarodnega kazenskega sodišča (ICC) v zvezi z aretacijo izraelskega premierja Netanjahuja ima tudi neposredno zvezo s Slovenijo. Pred nekaj meseci je namreč sodnica tega sodišča postala slovenska pravnica Beti Hohler. Izrael je nedavno izrazil dvom v njeno nepristranskost, kmalu za tem pa je bila Hohlerjeva med tistim sodniki, ki so dejansko izglasovali sklep, da je treba Netanjahuja, nekdanjega izraelskega obrambnega ministra Galanta in Hamasovega terorista Mohameda Deifa aretirati. Ozadje je po naših informacijah zelo zanimivo, kajti prvotno sodnica Hohlerjeva ni bila v senatu, ki je bil predviden za odločanje. A ker je romunska sodnica nenadoma “zbolela”, je na njeno mesto prišla Beti Hohler, ki ni imela nobenih “težav” pri odločanju.

Bo Logarju uspelo “nekaj velikega”?

Bo Logarju uspelo “nekaj velikega”?

V soboto je Anže Logar v Mariboru ustanovil stranko Demokrati. Nekateri analitiki pravijo končno, drugi prepozno, tretji prezgodaj, so tudi takšni, ki menijo, da je projekt obsojen na propad, da Demokrati ne bodo prestopili niti parlamentarnega praga. Večina teh političnih “analitikov” ima sicer eno pomembno skupno lastnost: bolj ali manj odkrito so podaljški neke obstoječe politične opcije in v skladu s tem prodajajo svoje pogruntavščine. Kaj se bo res zgodilo, ni mogoče napovedati, ustanovitev stranke je namreč formalni začetek, zelo pomembno bo, ali bo Logar s svojim delovanjem, izjavami do volitev uspešno “prodiral” v glavne medije oziroma mu bodo to dopustili.

Po Trumpovi zmagi: Geopolitične priložnosti in slabosti Slovenije

Po Trumpovi zmagi: Geopolitične priložnosti in slabosti Slovenije

Slovenska zgodovinska in kulturna povezava s slovanskimi narodi se v določenih okoliščinah lahko prevede v diplomatsko prednost. Slovenija bi v času Trumpove administracije, ki se je že izkazala za naklonjeno bolj pragmatičnemu odnosu z Rusijo, lahko odigrala vlogo mostu med Zahodom in Vzhodom. Zaradi svoje nevtralnosti in majhnosti ima Slovenija možnost, da ohrani diplomatske odnose z Rusijo, kar je ključno glede na napetosti med Evropsko unijo in Rusijo zaradi ukrajinskega konflikta. Hkrati lahko, če se EU premakne proti večji samostojnosti in manjši odvisnosti od ZDA, Slovenija izkoristi svoje povezave za večjo vlogo v regionalni stabilnosti in morda celo za diplomatske pobude na Balkanu in v Vzhodni Evropi.

Verjamete? Po dveh letih je Golob doumel vsebino akta o omrežninah. Zdaj gre ogorčen v boj proti elektro draginji!

Verjamete? Po dveh letih je Golob doumel vsebino akta o omrežninah. Zdaj gre ogorčen v boj proti elektro draginji!

Akt o metodologiji za obračunavanje omrežnine je bil po uskladitvi s tedaj pristojnim ministrstvom vlade Roberta Goloba sprejet 16. novembra 2022. Takrat so nam povedali, da je v skladu z smernicami takratne, še precej novopečene, solarno, brezmesno usmerjene vlade. Živahna razprava o vsebini tega akta se je začela pred dobrim letom (ker je veljavnost akta 1. oktober 2024), ko je postalo jasno, da so rešitve morda – milo rečeno – nepraktične, lahko tudi škodljive, sistem pa nejasen. V razmerah trenutnega ohlajanja gospodarstva je dodaten pritisk na cene energentov nov strel v koleno konkurenčnosti gospodarstva in kupne moči državljanov. Po javnem revoltu, opozorilih gospodarstva, podjetnikov, se je v ponedeljek čudežno “zbudil” predsednik vlade in hiti na pomoč pri reševanju zablod, ki jih je zakuhal sam. V upanju, da ob orkestraciji glavnih medijev ne bomo opazili, kdo je (spet) glavni krivec.

Fake* feminizem, fake zunanja politika

Fake* feminizem, fake zunanja politika

Pa kaj, če ISIS zažge v kletko zaprtih 19 jazidskih deklet, kaj pa potem, če v Afganistanu ženska pod telebani ni vredna niti toliko kot koza, saj koza lahko svobodno meketa, ženske pa morajo biti po novem tiho! Kaj potem, če več kot 60 odstotkov muslimanov meni, da je kamenjanje prešuštnic ne samo dovoljeno, ampak nujno. Kaj potem, da so v Iranu do smrti pretepli kar nekaj deklet, ki so si upale v javnosti odvreči naglavno cunjo? Ja, jecljajo naše patentirane feministke, to so lokalne folklorne navade, s tem me nimamo nič …

Amsterdamska “Kristalna noč” 86 let kasneje

Amsterdamska “Kristalna noč” 86 let kasneje

Da se skoraj natanko 86 let po začetku sistematičnega preganjanja Judov v Nemčiji zgodi to, kar se je v četrtek zvečer na Nizozemskem, v mestu, kjer je svoj dnevnik pisala Ana Frank, je grozljivo. V enem samem večeru je Evropa odvrgla masko civiliziranosti. Četudi bi bili vsi napadalci arabski priseljenci – pa najbrž niso bili – in bi se za sramotno dejanje poskušali opravičevati s tem, da bi krivdo zvalili na neprilagojene in podivjane azilante iz Bližnjega vzhoda, je resnica precej bolj enostavna in boleča: Evropa je izgubila stik z resničnostjo, preteklostjo in živi v svojem milnem mehurčku. Obsodba divjanja v Amsterdamu, ki lahko pomeni začetek novega holokavsta, je zato tudi za slovenske politike moralna dolžnost.