“Hoferska” bedna privatizacija navijaškega slogana kdor ne skače ni Slovenc

Slika Hofer

Ključnik:

Avtor: | 16. maja, 2024

Tole ni plačano oglasno sporočilo konkurence trgovski verigi Hofer, ampak javno opozorilo, da so nekateri popolnoma zašli s poti normalnosti. To, da neka trgovska veriga nekritično registrira več desetletni ljudski slogan slovenskih navijačev, je dokaz izumetničenosti sodobnega marketinga, nespoštovanja, pa tudi nesposobnosti uradnikov na Uradu za intelektualno lastnino, da preprečijo deviacije pri registraciji storitvenih, blagovnih znamk.

Slogan navijačev je v bistvu nekakšna nesnovna kulturna dediščina, ki ni na voljo, ne bi smela biti za privatizacijo. Namesto zavrnitve vloge so ob vsebinskih zakonskih varovalkah, ki jim sicer omogočajo opcije različnih odločitvev, nekateri uradniki verjetno po liniji najmanjšega odpora nekritično “poštempljali” zadeve, enostavno se niso poglobili v to kar počnejo. Bedno. Žalostno.

Beden je tudi formalni odziv Hoferja, ki je za oddajo 24ur zvečer pojasil, da navijačem ne bodo omejevali uporabe slogana. Seveda ne, ker bodo z navijanjem posredno izvajali njihovo promocijsko kampanjo. To je bil njihov glavni namen: da na vse športne prireditve vnesejo nek “hoferski duh”. Očitno še niso dojeli, v kakšno pokvarjeno kolobocijo so se spustili.

Najprej naj razčistimo, da gre tule, ne glede na različne možne interpretacije, za zapleteno pravno vprašanje z mnogimi moralno-etičnimi pritiklinami. Hofer je v osnovi res registriral znamko, slogan, ki do sedaj ni bil registriran. Kot niso registrirani številni slogani, prilagojeni izseki pesmi…, ki se občasno uporabljajo za navijaške pesmi. To pa ne pomeni, da si jih lahko prisvojiš. No, v Sloveniji očitno lahko.

Zloraba čustev navijačev je lahko spolzko področje. (Slika: STO)

Hofer je registriral najbolj udarni slogan, ponarodelo ljudsko, športno izročilo. Z namenom izkoriščanja v promocijske namene. Na prvo žogo inovativno, racionalno, ob ustreznem strateškem razmisleku pa verjetno škodljivo za njihovo znamko, ne glede na milijone, ki jih menda vlagajo v slovenski šport. V osnovi pa precej sporno, celo pokvarjeno.

Kot nekdo, ki se je leta ukvarjal z marketingom in promocijo, deloma razumem pridobitniške vzgibe Hoferja, vse skupaj pa definitvno niso dobro premislili. Nekateri v njihovem marketingu so to verjetno hoteli izkoristiti tudi za svojo osebno promocijo. Za nekaj dni so postali “face”, ker so vsem pred nosom “sunili” dober slogan. Očitno pa nimajo kaj veliko resnega znanja, izkušenj, predvsem pa jim očitno manjka osnovne oglaševalske etike. Kar vidim njihovo prezentacijo mednarodnim šefom: vsi, ki skačejo navijajo za Hofer, imajo majice z Bizovičarjevo Hofer-ceno in podobne plehke pogruntavščine…. To so jim ob aplavzu požegnali. Na kratki rok morda deluje. Danes je pravljice o genialnosti njihovega marketinškega eksperimenta verjetno konec. Razen, če gre za namerno provokacijo in so pričakovali burne odzive javnosti ter “nadpovprečno” medijsko omenjanje njihove blagovne znamke ne glede na vsebinsko negativnost konteksta. Težko verjetno.

Zanemarili so osnovno poanto sodobnega marketinga: čustva, dojemanje, pomen blagovne znamke, ki jo definira njen lastnik s svojim obnašanjem, dejanji, komunikacijo. S tem, ko so po kavbojsko “ukradli” slogan slovenskih navijačev vseh barv, so vrgli, sprožili marketinški bumerang, ki jim leti nazaj v glavo. Vse, kar so tudi z domiselnimi promocijskimi prijemi gradili zadnja leta, so dobesedno vrgli v kanto.

Korenine slovenske navijaške priredbe “Kdor ne skače, ni Sloven’c” sicer segajo v sredino devetdesetih let preteklega stoletja, na kvalifikacije v letu 1996. Na stadionu za Bežigradom se je promoviralo enotnost navijaških skupin, “problem” je seveda vedno bil fanatično negativni odnos Viol in Green Dragonsov. Iskali so neko enotno geslo, slogan, ki bo združeval lokalpatriotsko razgrete navijače. Sam slogan menda v osnovi izvira iz Italije, samega končnega avtorja seveda nikoli ne bomo identificirali, kot velja za številne ponarodele izjave, pregovore…

Uveljavitev je na nacionalni ravni dosegel s kvalifikacijami za EURO 2000 in poznejšim zgodovinskim nastopom na prvenstvu v Belgiji in na Nizozemskem. Za navijače vseh barv in regij je bila prelomna tekma z Ukrajino v kvalifikacijah za nastop na EURO 1996, 11. oktobra 1995, ko so za Bežigradom Ukrajinci vodili že z rezultatom 2:0, v drugem polčasu je sledil nepričakovan napad, fantastični preobrat Slovenije in zmaga 3:2.

Po vsem tem se je navijaški slogan samo še širil. Slogan, skakanje, topotanje… v kombinaciji navijaških rekvizitov je postalo prepoznavno na vseh področjih slovenskega športa in širše. To, da se neka gospodarska družba odloči za nekritično registracijo takšnega slogana, je dokaz prepotentnosti, ignorance, nekritičnosti določene poslovne sfere, ki meni, da je vse naprodaj.

Dvomim sicer, da bodo ljudje zaradi te sporne poteze dolgoročno kaj manj kupovali v Hoferju, mogoče pa jim bo v malih možganih občasno zavibriral kakšen racionalni alarmček, zvonček o tem, kje kupujejo, koga podpirajo. No, za kakšen teden, potem bodo nove teme v tem norem svetu, pa poletje in dopusti se bližajo. Nove akcije, novi popusti.

 

24 komentarjev

  1. Miller

    Saj ni čudno, da gre vse v maloro, če v slovenski (pa tudi v mednarodni) politiki odločajo zdravniki, konjski mešetarji, strojniki, klovni…

    Odgovori
    • tohuvabohu

      … in klošarji …

      Odgovori
    • Rokovnjac

      Ko pa je tvoj idol enonogi trinog Broz rihto celotno Yugo,je pa slo vbse kot po maslu!

      Odgovori
  2. TL

    Ker v Hofer zaidem bolj ali manj slučajno enkrat na nekaj let, bom po tej privatizaciji navijaškega slogana to svojo navado v naslednjih letih ohranil.

    Odgovori
  3. deni

    Prvo kot prvo se mi zdi, da je Bizovičar delal reklamo za Eurospin. Pa saj niti ni važno, tip, ki se dela norca iz slovenske glasbe najbrž za dober honorar požre marsikaj, Tudi s tako abotnim oglasom, da ne moreš verjeti. Denar, kakor je že davno znano, oziroma od Hamurabijevega zakonika, ki je prejšnje trgovanje z žlahtnimi kovinami spremenil v nekakšen papir.

    Vendar se od Hamurabijevih časov in še nazaj ni kaj dosti spremenilo. Ja tehnologija je napredovala in razni špekulanti vedno zmagajo, medtem, ko naivni vlagatelji skačejo iz stavbe Wall Streeta, kot se je dogajalo v 20. letih 19. stoletja, kar je pripomoglo vzponu enega največjih zločincev v zgodovini, Hitlerja.

    Tile današnji slogani velikih trgovskih verig so tako za lase privlečeni in oglase delajo, sicer pametni ljudje in pokvarjeni psihoanalitiki, ki se zavedajo butastih sloganov, vendar denar ne smrdi. Oglasi za razne pomivalne, pralne praške ali tekočine so tako obupne, da bi vsak kolikor toliko medijsko usposobljen strokovnjak padel v nezavest. Vendar so to domačijski “strokovnjaki” plačani po urah in ne po učinkih njihovih reklamnih sporočil. Ker nočem delati reklamo za reklame “pralcev, pomivalcev” so to tako poniglavi oglasi, da so nekateri oglasi v socializmu bili svetlobna leta pred tem sranjem. Kdor ne verjame naj si na Yu tubu ogleda reklame tistega časa. Na prste ene roke, bi lahko naštel današnje domiselne oglase, vse ostalo pa je takšno bedasto skropucalo, ki naivno ljudstvo prepričujejo na najbolj neumen način. Za konec pa naj omenim oglas Katrce iz bivših časov v Western inačici, ena pa celo s slovensko ljudsko Katrca.

    Seveda teli najnovejši oglasi s športniki in navijaškimi pesmicami, sploh velike trgovske mreže vabijo na tako primitiven način, da ne moreš verjeti, da smo v 21. stoletju. Običajen potrošnik pač gleda cene jih primerja in se odloči za najcenejšo inačico. Kvaliteta niti ni pomembna, ker vsi trgovci iščejo najcenejše variante in je razna španska, italijanska, da se ne omenja Kitajske zelenjave, sadja iz iste sklede in obogatena z najrazličnejšimi, fungicidi, insekticidi in kar je še raznih cidov.

    Vendar je človeško telo prilagodljiva oblika in se prilagaja v generacijah, tako bi po takšni hrani včasih umirali kot muhe. Samo primer Gangesa, Indijci počnejo boga in pol v sveti reki pa jim ni nič, Zahodnjak bi po kaplji te nesnage preživel v kakšnem lesenem sekretu, oziroma na štrbunk stranišču, če ne še kje drugje.

    Odgovori
    • uroš gabrijelčič

      Malo za osvežitev spomina: ob koncu 60 let prejšnjega stoletja je bila objavljena črno bela reklama, v kateri nastopa neki zelo zdolgočasen tip, ki sedi na kavču, kadi, nato pa vstane in reče: Slovenijales je pojem kvalitete. Zares, Slovenija les. Poudarek je bil na rimi! So bili tudi takrat mojstri!

      Odgovori
      • Halobp

        Pa za Palomo tudi,

        NI ,NI….. 🙂

        Odgovori
      • Tilen Majnardi

        Bizovičar dela za Hofer. LP, Tilen

        Odgovori
  4. jelena

    V državi, kjer je prosti trg omejen z nešteto omejitvami in pod stalno pretnjo zakonskih intervencij države, ni pričakovati spoštovanja blagovnih znamk in materialnih avtorskih pravic. Naš Urad za konkurenco kot da ne obstoja, kajti tudi svobodna konkurenca obstoja samo načeloma, saj se v vse vpleta politika. Dokler bo ljudstvo nasedalo na spodbujanje medsebojnih sporov in podpihovanje nacionalnega kulturnega boja, bomo lahka tarča tujih interesov. Ko se bomo streznili, bo najbrž zelo prepozno.

    Odgovori
    • Tilen Majnardi

      Bizovičar je Hofer, Samo Povem. Tilen

      Odgovori
      • deni

        G. Tilen se oproščam za napako. Ne vem kako sem lahko tako zgrešil, vendar imate popolnoma prav. Tako, da se še enkrat oproščam in mi ne zamerite. Včasih se ne prepričam dovolj in bleknem, tudi kakšno neumnost. Ker sicer vaš tekst popolnoma ustreza današnjemu stanju v družbi. Upam da v prihodnje ne bom več ponovil takšne napake, samo tako naprej z objektivnimi komentarji, ker na vašem portalu z različnimi pisci držite neko raven brez žalitev. Vaš zvesti komentator deni. Ker v tretje gre rado se še enkrat opravičim. Pa lep pozdrav.

        Odgovori
        • Tilen Majnardi

          Lepo Binkoštno nedeljo.

          Odgovori
    • Peter klepec

      No ja, moram priznati, da mi je bilo ob vsakem „skakanju“ in temu ustreznim kruljenjem mocno nerodno ob misli, da bi me kdo utegnil steti zraven.

      Odgovori
  5. Miller

    „Griljantno“ si je mrmral SDSov pukljasti ajatola, ko je prodal Mercator njegovemu korupcijskemu prjatlu arestantu Sanaderju, da bi zaje.bal Zokija, obenem pa se nacejal s pivom Komunajzer iz Lidla in dvigoval desno roko…
    Za zabelo pa prodal Rusom jeklarno na Jesenicah…

    Odgovori
  6. Samoslav

    Ko ugotovim, da moram v trgovino, je slogan zadnja stvar, ki me zanima. Na reklame in slogane se ne oziram. Vseeno mi je, kako se trgovine promovirajo. Če torej moram po stvari za pod zob, najprej pomislim, kateri trgovec je najbližji in kam se uvršča po ceni in kakovosti izdelkov. Iz tega premisleka se zgodi odločitev. In tako nekako počne večina.
    Ker reklame med gledanjem TV izpuščam po načelu gledanja z zamikom, tudi ne vem, lakšne slogane trgovci uporabljajo. In kot rečeno, me tudi ne zanima.
    Tako tudi ne vem, kaj je hotel povedati spoštovani komentator in čemu naj bi bila ta tema relevantna. Ob vse obilici norosti te vlade.

    Odgovori
    • Halobp

      O Hofer ceni 🙂 🙂

      Odgovori
    • Weedoc

      Prispevek je dober in relevanten. Odziv pa znova potrdi, kar prispevek razkrije kot enega od temeljnih vzrokov težav Slovenije: pomanjkanja kulture – osebne, poklicne in družbene.

      Odgovori
  7. Halobp

    Za trgovskega brata, predlagam manj agresivno podalpsko reklamiranje

    HaloooppadihajdihojLIDLhuu 🙂

    Spoštovani, res je Evropa je ena lepa velika družina, kjer velja svoboda trga.

    MI SLOVENCII !! smo pa ene same prodane, nasedajoče ritke, ker ne znamo enkrat reči NE!

    A mislite, da bi sosedje Avstrjci, pustili postastaviti v Borovljah recimo nekoč slovenski Mercator ali pa v Dolini pri Trstu Agrarijo Koper ? 🙂 🙂
    Ni res, da smo premajhni !! da tržišče ni zanimivo, po še kako JE!

    Onstran meje recimo zaledje Trsta, so raznorazni diskonti, kjer se na veliko prodajajo ”slovenski” proizvodi, Union , Laško pivo, Radenska itd. in to po nižji ceni, kot v Sloveniji 🙂

    Da se razumemo, vsi našteti proizvodi so bili včasih v slovenski lasti.
    Želim poudariti, da vseskozi naša politika ni bila dovolj dozorela, da bi to našo SLOVENSKO samooskrbo nadzorovala, NE trg je odprt in vse lahko prodamo, pa še tovarno sladkorja je židana marela zaprl, da ne omenjam lesnopredelovalne industrije oz. žage….
    Dragi Slovenci, kaj če se pa zgodi, da nam Hofer, Lidl, Eurospin…. Štajerci bi rekli DOL ZAKLENEJO, kam bomo šli po sladkor, moko, meso?
    Zelo sem prepričan, da pri sosedih Italijanih, Avstrijcih imajo to zelo urejeno !!
    Stricu Orbanu smo še bencinske pumpe prodali, lepo pohvalno evropsko ANE ?

    To pa zato dragi Sodržavljani, ker premalo LJUBIMO svojo deželo Slovenijo !

    Da ne bo morda kdo slabo razumel, premalo smo DOMOLJUBI !!

    Poglejte si Italijane še na spodnjicah imajo trobojnico, (ko so bežali je bila že mavrica ) 🙂

    Vse preveč se ukvarjamo z zgodovino in premalo z realnim časom in prihodnostjo.
    Čeprav smo majhen narod, ampak smo pridni, delavni, inovativni, težava je samo v tem, da nam predvsem zadnja leta SVOBODNO zavirajo murgljski okupatorji, ker jim že uhaja v pleničke in kužijo mlade kongresne kolesarje z zastarelo ideologijo.
    Priporočam Vsem generično zdravilo za našo lepo deželo, pojdimo na volitve in povejmo, drugače !¨

    Lep dan Vsem 🙂

    Odgovori
  8. APMMB2

    Bistveno huje, bistveno bolj prostaško in umazano je reklamiranje Roberta in njegove punce, ali Tine in njenega fanta.

    Odgovori
    • Jože

      Pa kaj imata ta dva s Hoferjem? Obsedeni ste z Golobom do amena. Jaz bi se zamislil sam nad sabo….

      Odgovori
      • Halobp

        Gospod Jože a Vi niste ? a Vam je pa lepo, ne vem če ste upokojenec, ma ta picccione (beri golob vrste pismonoša) zna tudi upokojence spravit v ”kot”, kaj pa će porabi denar od upokojencev, a mu boste potem šli povedat ?

        Berite malo tuje medije, kjer se ”zgražaj” nad njegovimi izjavami, kaj šele doma 🙂

        Čeprav je male rasti je veliki, lažnivi kljukec!!

        Odgovori
  9. juhejfantje

    Kaka beda od naše države. Sploh ne vem, ali naj pizdim, ali se odselim.

    Odgovori
  10. Dolfe

    Sicer ne berem pogosto spletnih portalov, ampak tole je precej spodobno v primerjavi z greznico na drugih medijih.

    Odgovori
    • Halobp

      Dolfe, tu je vsaj v veljavi 39.ustavni člen 😉

      Odgovori

Objavi komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

+Portal se trudi omejiti žaljivo komentiranje, “spam” vsebine, zato režim komentiranja še prilagajamo. Prosimo vas za razumevanje. Poleg tega vas pozivamo, da se vzdržite agresivnih vsebin. Komentarji, ki vsebujejo povezave na spletne strani ne bodo objavljeni.

zadnjih 10 +Opazili smo

RTV soočenje: Grošelj in Gregorčič vsebinska “špicenkandidata”, a koga sploh zanima vsebina?

Včeraj je bilo na javnem zavodu RTV Slovenija prvo soočenje parlamentarnih strank. Če zaenkrat ignoriramo arhaični format, ki spet neustrezno ločuje parlamentarne in neparlamentarne stranke, se je pokazalo, da imamo med “parlamentarnimi” dva kandidata, ki precej dobro vesta, kaj govorita, ostali pa so bili preceh plehki politični statisti v precej neposrečenem studiu RTV Slovenija, kjer je voditeljica Tanja Gobec namesto soočenja uprizorila nekakšno kviz tekmovanje, ki volivcem ni prav v veliko pomoč, bolj “betonira” obstoječe stanje, ki ga diktirajo takšne in drugačne ankete.

Grošljeva predvolilna petarda

Ko se je že zdelo, da so se liste za evropske volitve nekako “izkristalizirale”, je prišlo do zanimivega preobrata. Čez ramo predsednika vlade Goloba vržen Klemen Grošelj očitno ni obupal in je našel zanimivega zaveznika – zelenega Andreja Čuša, nekdanjega poslanca SDS. Ta mu je prek stranke omogočil kandidiranje, če seveda do petka zbere dovolj zakonsko overjenih podpisov za svojo listo. Zdi se, da bo, čeprav bo težko. Volilna veselica na levi sredini je tem primeru zagotovljena.

Odvratni Vučić in njegovi slovenski frendi

Vojislav Šešelj je leta 1995 obiskal srbske paravojaške formacije, ki so obkolile Sarajevo, na fronti ga je pozdravil Aleksandar Vučić, nekaj let za tem Miloševićev minister za informiranje. Šešelj je med pričanjem v Haagu potrdil, da je bil Vučić “prostovoljec Srbske radikalne stranke pri Slavku Aleksiću na židovskem pokopališču v Sarajevu, pozneje pa je delal na televiziji Pale”. Nekdanji vneti zagovornik Ratka Mladića in sodelavec Radovana Karadžića je kasneje zelo napredoval in je zadnja leta edini možni predsednik Srbije. Menda zagovarja demokracijo, zlasti pa rad komentira vse in še več. Je tudi dober prijatelj ljubljanskega župana, prek katerega posega v slovensko politiko in gospodarstvo. Očitno podpira tudi Vladimirja Putina, ki z njim komunicira prek najbolj skorumpiranega politika na Balkanu Milorada Dodika.

Politično zavožen projekt COBISS.Net: Sprenevedanja, zavajanja in skrivalnice

Minilo je deset let, odkar je takratno Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport z ministrom Jernejem Pikalom na čelu politično in finančno blokiralo podporo projektu COBISS.Net. Junija bo minilo pet let odkar so prvi direktor IZUM-a v Mariboru (vodilni avtor sistema COBISS), nekdanji rektorji Univerze v Mariboru, eden od nekdanjih rektorjev Univerze v Ljubljani in prva rektorica Univerze na Primorskem ustanovili Civilno iniciativo za rešitev strateških razvojnih vprašanj javnega zavoda IZUM in projekta COBISS.Net z naslednjimi cilji: (1) Povrnitev političnega zaupanja v projekt COBISS.Net v ciljnih državah (Albanija, Bolgarija, Bosna in Hercegovina, Črna gora, Kosovo, Makedonija, Srbija in Hrvaška), (2) Povečanje izvoza izvirnega slovenskega znanja in izkušenj pri izgradnji nacionalnih knjižničnih informacijskih sistemov in informacijskih sistemov o raziskovalni dejavnosti ter (3) Dvig ugleda Slovenije v ciljnih državah projekta COBISS.Net in v mednarodnih organizacijah, ki podpirajo približevanje držav Zahodnega Balkana evropskim integracijam. In kje smo danes?

Gospod Nateg in njegov komisar za sončno upravo

Gospod Nateg je menda aktualno, ljubkovalno interno ime za predsednika vlade, ki se je prijelo tudi v koaliciji v neformalnih pogovorih. Ni čudno. Najprej je nategnil gasilce z neizplačanimi dodatki za gašenje na Krasu, pa sodnike s “happy endom”, pa tožilce, zdravnike, zaposlene na upravnih enotah, v informacijskih centrih, pa poplavljence, upokojence, mlade iskalce stanovanj, pa Socialne demokrate v aferi Litijska, prijatelja Loredana Bešiča, svojo vodjo kabineta, prebivalce Brežic in Središča ob Dravi, kjer načrtuje migrantska centra, pa Bobnarjevo, Lindava, Šetinc Paškovo, Klemna Grošlja … ne nazadnje pa vse njegove volivce. Zadnji v neskončni vrsti je Tomaž Vesel, kandidat za evropskega komisarja, za katerega koalicijski partnerji niso imeli pojma. Je pa po “golobovo” menda koalicijski kandidat. Vesel je tako postal Nateg, tako kot njegov predlagatelj. Nateg je celo Golobov zadnji Insta video, kjer se oglaša, kot pravi, s “slovenske Obale”, dejansko pa, glede na vidno ozadje, stoji na plaži pod savudrijskim hotelom Kempinski pri Crvenem vrhu. Torej na Hrvaškem.

Se Kitajska odkrito pridružuje Putinovi informacijski vojni proti Zahodu?

Da se Rusija izredno trudi destabilizirati Zahod, relacije med ZDA in Evropsko unijo (EU), razmerja znotraj EU, v NATO paktu, razmerja med EU in Afriko, Bližnjim Vzhodom z različnimi informacijskimi prijemi, promoviranjem dezinformacij, svojih stališč na različnih družbenih omrežjih, v medijih…. ni več nič novega. Navsezadnje se s tem odkrito soočamo tudi v Sloveniji.  Zadnji pomenljiv “incident” je izgon ruskega diplomata, ki ga je Slovenija razglasila za nezaželeno osebo (“persona non grata”), ker je opravljal aktivnosti, neskladne z njegovim diplomatskim statusom. Slovenijo je moral zapustiti do prejšnjega četrtka, 28. marca. Pred dnevi pa je prišlo do “ruske” vohunske afere še v Avstriji, kjer je na to temo 9. aprila sklican svet za nacionalno varnost.

Pismo Roberta Dedku Mrazu

Dragi Dedek Mraz, pišem vse z veliko, ker ne vem točno, kaj je pravilno in ne bo nepotrebnih kritik poznavalcev. No, v vsakem primeru se ti opravičujem, ker sem v preteklih dneh naslavljal Božička, na proslavi ob dnevu samostojnosti in enotnosti so me dobesedno prisilili, da voščim celo vesel Božič (pišem spet z veliko, ker nisem prepričan, kaj to je), ampak saj veš, da sem vedno verjel samo vate, zato ti pošiljam pismo želja za leto 2024.

Božično darilo vlade v obliki bizarnih, virtualnih pocenitev hrane

Vlada se je septembra 2022 na presenečenje stroke in večine javnosti odločila za nenavaden spopad z inflacijo: uvedla je svojo, vladno popisovanje cen določenih živil, kar naj bi preprečilo ekscesne, neupravičene podražitve. Po letu in treh mesecih tega precej komičnega eksperimenta je nedvomno največji eksces sam rezultat tega merjenja cen, ki v posmeh stroki, Statističnemu uradu in državljanom, prikazuje tudi več kot 90 odstotne pocenitve živil.