V zadnjih letih smo v Sloveniji zgradili precej novih kolesarskih poti. Za gradnjo smo uspeli pridobiti veliko evropskih sredstev, kar je nedvomno dalo pospešek tem naložbam. Primerjalno z Avstrijo imamo teh poti relativno malo in kot se za kolesarski narod sposobi, je prav, da dobimo tudi več urejenih tras za kolesarjenje. Tako zaradi povečanja zanimanja za kolesarjenje kot enega najbolj zdravih športov kot tudi zaradi varnosti kolesarjev.
Za investitorje so seveda evropska sredstva nekakšen zastonj denar in zato ti dodatni finančni viri omogočijo izgradnjo poti, za katere bi težje zbrali sredstva. Na nivoju države temu sicer ni tako, saj pretežni del evropskih sredstev v proračun Evropske unije najprej sami vplačamo, potem pa Bruselj ta skupna sredstva deli po državah in projektih v skladu s sprejetimi politikami in prioritetami. Gre torej v veliki meri za denar slovenskega proračuna, a s stališča investitorja pa so to pač nepovratna sredstva in zato zelo zanimiva. Odprto je edino, ali bi Slovenija ta denar lahko porabili tudi za kake druge naložbe, na primer kako novo železniško postajo, če smo malo sarkastični. Pri tem “zastonj denarju” se moramo vseeno zavedati, da je skupna kvota za državo določena in naša odločitev je, za katere projekte bomo ta denar porabili. In če ga za enega, ga potem ne moremo za drugega.
Med kolesarskimi potmi, ki smo jih gradili v zadnjem času, je tudi pot v Bohinj, konkretno odsek od vasi Obrne do Bohinjske Bistrice v dolžini kakih 13 kilometrov. Vsekakor je bila ta kolesarska trasa smiselna in tudi nujna, saj so bili kolesarji izpostavljeni nevarni in zelo prometni glavni cesti v Bohinj. Čeprav najbrž ni predela Slovenije, kjer kolesarjenje ne bi bilo zanimivo in slikovito – in lahko samo upamo, da bomo s temi aktivnostmi nadaljevali -, je bila povezava z Bohinjem verjetno med najbolj potrebnimi. Tako za turiste kot tudi lokalno prebivalstvo.
Ob tem pa je smiselno izpostaviti dve zadevi povezani z izgradnjo tega odseka kolesarske poti.
Po treh letih gradnje je namreč kolesarska pot še vedno zaprta. Kot lahko preberemo v raznih virih, je problematičen kakih 600 metrov odsek pod železniško progo v Soteski. Naknadno so menda ugotovili slabo stanje železniškega podpornega zidu. Zaradi tega morajo spremeniti projektne rešitve in pridobiti spremenjeno gradbeno dovoljenje. Po izkušnjah bomo tako na uradno odprtje čakali verjetno še leto ali dve, da se bomo lahko zapeljali po sicer res izredno lepi novi kolesarski poti v Bohinj.
Na zaporo oziroma prepoved vožnje po novi trasi nas opozarja vsaj deset znakov pred in vmes z obeh strani poti, a vseeno se po poti vozi vsak dan veliko število kolesarjev, domačih in tujcev. Kljub zapori je namreč pot več ali manj v celoti prevozna in, kot kaže, se pred znaki obrnejo samo “pravoverni” kolesarji, ostali pa pot nadaljujejo oziroma poskusijo, če je vseeno prevozna. Razen omenjenih 600 metrov je pot res zgrajena v celoti in zato pač prevozijo tudi teh 600 metrov slabšega makadama, razen kadar gradbeni delavci na tem delu poti fizično ne zaprejo in prevoznost otežijo ali celo onemogočijo.
Stanje je načeloma razumljivo. Ne glede na prevoznost večjega dela poti, ta pač nima uporabnega dovoljenja in vzdrževalci cest morajo zaradi lastne odgovornosti (manj zaradi nevarnosti) postaviti ustrezne znake prepovedi vožnje. A je kolesarji, posebno tisti, ki razmere poznajo, ne spoštujejo razen v obdobjih, ko je pot fizično zaprta. Alternativa je vožnja po glavni cesti, med prometom, kar je nedvomno bolj tvegano kot vožnja po novozgrajeni trasi, a pravila so pravila. Upamo edino, da ob množici kolesarjev, ki dnevno vseeno vozijo po tej poti, ne bo kak redar ali občinski uradnik prišel na idejo, da je to lepa prilika za zaračunavanje globe in polnjenje občinskega proračuna.
Zapisano seveda ni poziv na kršenje pravil, a takšno je stanje na terenu po treh letih gradnje. In večina kolesarjev vidi vožnjo po tej progi vseeno kot bolj prijetno in manj nevarno kot prebijanje med drvečimi avtomobili. Drugo pa je vprašanje, če je za takšno gradnjo res potrebno porabiti morda celo pet let glede na razmere pri pridobivanju dovoljenj in sami gradnji.
V “opravičilo” takšnemu ravnanju vzdrževalcev cest še ena primerjava za Avstrijo. Tam so za razliko od Slovenije praktično vse gozdne poti prepovedane za kolesarje. Na severni strani Karavank se tako lahko vozite le po nekaj dovoljenih poteh, sicer pa je vse zaprto in vas bodo lastniki in upravljavci gozdov in cest obrnili ali zagrozili celo s čim hujšim. Zanimivi pa so primeri, ko je postavljen znak prepovedi vožnje za kolesarje, za avtomobile pa ne. Takšna cesta je na primer iz Globasnice na Veško planino (1.600 metrov nad morjem) na pobočjih Pece. Če se kljub prepovedi vseeno odločite za tisoč metrov vzpona po solidni makadamski cesti, vam bo slovenski par, pastirja na planini, pojasnil, da je znak zaradi omejitve odgovornosti upravljavcev cest. A domačini to vedo in vsak dan imata veliko kolesarjev na obisku. Ti prepoved sprejmejo kot dejstvo in jo načrtno kršijo, preganja pa jih najbrž nihče. Za razliko od vseh ostalih gozdnih in zaprtih cest pri naših sosedih.
Druga zanimiva zadeva s to kolesarsko potjo pa je sama gradnja. Po načrtih so naredili ne samo kolesarsko, temveč res široko cesto z ograjami, urejenimi in zavarovanimi brežinami, ogromnimi podpornimi zidovi, speljanimi odtoki potokov in podobno. Redko katera lokalna cesta je narejena tako kvalitetno in bogato. Mogoče bodo lahko naši zanamci še sto let koristili to pot, podobno kot vzporedno poteka že preko sto let stara, a še vedno dobra bohinjska železniška proga. Glede na to, da je tretjina sredstev gradnje prišla iz evropskih, zastonjskih virov, je bila odločitev za takšno gradnjo logična.
A kot nam zbere podatke umetna inteligenca, je strošek gradnje presegel 18 milijonov evrov, če ne bodo omenjena dodatna dela investicije še podražila. Ta znesek 1,5 milijona evrov na kilometer je sicer na nivoju stroškov klasične dvopasovne ceste na normalnem terenu, kot prav tako lahko izvemo na spletu. Pot je res kvalitetno narejena, tudi teren zelo zahteven in verjetno so stroški gradnje opravičljivi glede na to, kar je bilo narejeno.
Vseeno pa je potrebno dodati, da je bila na večini trase pot že pred tem, razen omenjenega odseka pod železnico in mogoče še enega krajšega zahtevnega dela poti pred Bohinjsko Bistrico, ko je bilo potrebno kolo dvigniti preko skalnih ovir. S sanacijo samo teh dveh delov bi lahko z bistveno manjšimi sredstvi imeli kolesarsko pot v Bohinj. Res ne bi bila asfaltirana, z ograjami in škarpami – a bila je na nek način še bolj prijetna, v celoti v naravnem okolju.
Dobro, kolesarko cesto sedaj imamo in če bo sreča, se bomo lahko naslednje leto ali vsaj v letu 2027 pričeli voziti po njej. Kot takšna bo služila dolga leta, denar pa pozabljen. Vseeno ni odveč razmislek, da bi kakšno podobno pot lahko naredili manj bogato in raje trikrat daljšo. V Avstriji dvomim, da sem videl kakšno tako kvalitetno in stroškovno zahtevno kolesarsko pot, imajo pa jih seveda ogromno.










Smo krščanska organizacija, ustanovljena za pomoč ljudem, ki potrebujejo pomoč, na primer finančno. Če se torej znajdete v finančnih težavah ali ste v finančni zmešnjavi in potrebujete sredstva za ustanovitev lastnega podjetja, odplačilo dolgov ali če težko pridobite posojilo pri lokalnih bankah, nas kontaktirajte še danes po e-pošti (alexandergavinloanfunds@gmail.com), saj v Svetem pismu piše: »Luka 11:10: Vsak, kdor prosi, prejme; kdor išče, najde; in kdor trka, se mu odpre.« Zato ne zamudite te priložnosti, saj je Jezus isti včeraj, danes in na veke. Prosim, to je za resno misleče in bogaboječe ljudi. Vaše ime:
SPOL:
STAROST:
Država:
Znesek posojila:
Trajanje posojila:
NAMEN POSOJILA:
VAŠ MESEČNI DOHODEK:
Veljavna številka mobilnega telefona:
Zahvaljujemo se za razumevanje, saj vas pričakujemo.
Lep pozdrav,
Vodstvo
E-pošta: (alexandergavinloanfunds@gmail.com)
V pekel se je pobral še en kradikomunist.
Naj bo večno preklet.👍
Ti bi moral biti vesel kradikomunistov. saj si kasiral lepe nezaslužene denarce kot denacionaliziranec, mar ne?!
Francelj,
ti si bil pa ribičičev,salonski likvidatir,da vse to poznaš?
Morda ti je pa tvoja sestručna lidija šentjuec povedala.
Pojdeš francelj,si šou u Portorož po povojno odškodnino?
p s.
tisti kateri so je bili upravičeni so že vsi pomrli,ker ste VI komunjare priskledne zadrževali denar zase!! Pičke samojedne!!
” Kasiral” 10 let postopkov zavlačevanja in ponovno nacionalizacijo s spec. zakonom “ad personam”.
Vrnjeno ni bilo nekaj “tujega” podarjenega.
Pička ti materna pokvarjena favšna.🖕
Umetno inteligenco googla sem vprašal: Ali je naslednja trditev pravilna: “Kitajski čipi za umetno inteligenco so tako počasni in se nenehno kvarijo, da so sedaj dobili od Amerike najnovejše hitre čipe za umetno inteligenco, da jo lahko razvijajo naprej.”
Gemini: “Ne, ta trditev ni pravilna. Dejanska situacija je ravno obratna.
Združene države Amerike so v zadnjih letih uvedle stroge izvozne omejitve, da bi Kitajski preprečile dostop do najnovejših in najzmogljivejših čipov za umetno inteligenco, kot so tisti, ki jih proizvaja ameriško podjetje Nvidia.
Realnost kitajskih čipov in ameriške politike
Napredek kitajskih čipov: Kitajska sicer zaostaja za najnaprednejšimi čipi, vendar njeni proizvajalci (kot sta Huawei in Biren) razvijajo svoje lastne čipe, ki so sposobni, čeprav manj zmogljivi od tistih, ki so na voljo v ZDA. Trditev, da se “nenehno kvarijo”, ne drži.
Ameriške izvozne omejitve: ZDA so uvedle izvozne kontrole prav z namenom, da bi Kitajski otežile razvoj umetne inteligence, superračunalnikov in vojaških tehnologij. To je osrednji del tehnološke vojne med državama.
Skratka, namesto da bi Kitajska prejemala najnovejše ameriške čipe, se sooča z znatnimi ovirami pri njihovem nakupu, kar jo sili v razvoj lastne tehnologije.”
Vprašaj ga če so googlovi čipi boljši od kitajskih…🤣
Ta tvoj gemini ne razume niti, kaj pomeni obratno. Obratno bi bilo, če bi Amerika uvažala čipe iz Kitajske.
Vi tamladi,ki ste se smrkavi,ne veste nic o Kitajski!Zares so b ili Kitajci rastrgani cipi,vsi enako obleceni zapeti do grla,vratu takozvani uniformah vse do leta 1972,ko je nixon tja sel na poust ali kakor ze.Po tem obisku se je zacela sprememba Kirajske tako,da so Americani postavljali na Kitajskem razne tovarne in izrabljali poceni delovno silo.Zdaj pa imamo to kar si zasluzimo,hvala!
Najboljše čipe dela,MOSAD,uþge na daljavo,zato KOMUNJARCKI pazite kake gsm je kupujete!!
Tajvan (TSMC), Južna Koreja (Samsung) in ZDA (Intel), to je špica, Kitajska je obstala pri 7 nm in to samo z zahodno opremo. Več naslednjič, sedaj pa nehaj smetiti temo.
Pa vprašaj umetno inteligenco, kako poimenovati človeka, kaj je narobe s človekom, kaj je interes/namen človeka itd., ki v debati o kolesarjenju v Sloveniji, njenih kolesarskih progah, črpanju evropskih sredstev .. govori o Kitajski, čipih itd., pa nič resnega, ampak, ko vedno znova in znova, konstruiranje “dokazov”, zatekanje k teorijam, na kratko politično propagando proti zahodu in hvaljenje avtoritarcev tipa Ši in Putin, slednji je za povrh še vojni zločinec, Mednarodno kazensko sodišče v Haagu mu je izdalo tudi zaporni nalog, za krajo in deportacijo otrok z okupiranih območij, to je namreč zločin brez primere.
Debate o čipih nsem sprožil jaz. Sam sem le repliciral na trditev berija, da so kitajski čipi zanič.
Tajvan je del Kitajske. Tajvanci so Kitajci.
Če dela Gemini, Googlova umetna inteligenca, politično propagando proti Zahodu, potem se obrni na Google. Ta ti bo svetoval, da si poišči strokovno pomoč.
ICC je izdal zaporni nalog tudi za zločinca Netanjahuja in to za veliko hujši zločin, kot ga očitajo Putinu. Netanjahu je obtožen genocida, kar lahko spremljamo tako rekoč on-line vsak dan. To te niti malo ne moti?!
T.i. ugrabljeni otroci so bili rešen i otroci, ki so ostali brez staršev, ruska vojska pa jih predala socialni službi, ki je poskrbela zanje.
Kako pa Izrael rešuje problem palestinskih otrok? Pobija jih kot živali! To je po tvojem okusu, kajne?!
Namesto, da ideologiziraš in moraliziraš o meni, se brigaj zase in se poglej v ogledalo. Pometi pred svojim pragom!
@Drejč, ni važno ali podajaš podatke iz ameriške strokovne literature, geminija, napaka je, da je to napisal @Drejč.
Tko delujejo napumpani opranoglavci. Za njih tudi Gemini verzije 5999.0 ne bi našel odgovora.
“Napaka” je tudi to, da je res, kar pišem. Resnica lažnivce najbolj boli in pekli.
@dreki
….Peče majmun,peče.🖕
Bolnik.
mile,
kateri gsm, že imaš ti?
@drejč –
brez zamere, meni je vseeno ali zavajaš ti ali AI. Drži dejstvo, da si Kitajska od svojih trenutnih čipov ne more razvijati in tekmovati z Ameriko/Nvidio. To sem prebral v Monitorju. Preveri sam! Kar pa se tiče t. i. umetne inteligence sem te že opozoril na t. i. podobno lastnost kot jo imajo človeški možgani/zavest, da če ne poznajo odgovora si ga preprosto izmislijo.
P. S. Mene ne moti tvoje navijanje za Kitajsko in poniževanje Amerike. Jaz ne navijam ne za Ameriko, za Kitajsko še manj, za Rusijo pa najmanj. Lep dan.
V AI pravijo takšnim odgovorom halucinacije. Vprašaj AI kaj to pomeni? Lep dan.
@beri,
če napišem, da je 1 +1 = 2, za koga navijam? Za mater naravo?!
Ti in tebi podobni ideološki navijači ne ločite med resnico in neresnico, ker vse ocenjujete skozi ideološka očala.
Dejstva so dejstva in govorijo sama zase, kar pač govorijo – za tiste, ki so sposobni sprejemati objektivna dejstva brez ideoloških in čustvenih filtrov.
O halucinacijah pa ne bom, ker vem, da si strokovnjak zanje. Lep dan tudi tebi.
@drejč – pravkar si mi dokazal, da te resnice (katerekoli) ne zanimajo. Če bi te – bi preveril to kar piše v Monitorju, pa nisi, ker si vedel, da bi potem moral priznati svoje natolcevanje in sklicevanje na AI in bi moral biti tiho, a to ni v tvoji čustveni oholosti nasprotovati vsem desničarjem in ne zgolj beriju?!
Če sem zgolj normalen desničar, sovražite tudi takšne saj te je takoj podprl tudi obsedeni levičar mlinarčuk in njemu podobni. ki znate zgolj zbadati in provocirati nasprotnike. To niso nikakršni komentarji, ampak zgolj nagajanje – tako kot se je hotela Makarovičeva znesti nad dr. Možino samo zato, ker je napisal kruto resnico in jo tudi povedal na levičarski RTV SLO. Sedaj pa se ne upa pojaviti na sodišču. Takšni pač ste obsedeni levičarji in rusofili. Lep dan.
Ja, beri. Saj bo vse dobro. Ne se razburjat. Pazi na zdravje.
drejkovič,
113 majo sam polcaji
Vsaka tema, naj bo domača ali mednarodna, se na koncu izrodi v besno obračunavanje fanatičnih ideologov, ki zase mislijo, da lahko vsem solijo pamet, tudi nadvse prostaško, bognedaj pa da jim kdo odgovori in vrne z enako mero. Potem pa adijo pamet v celoti.
Katarza morda pride, če pride, tedaj, ko usoda človeka krepko lopne po glavi. Ampak če je glava prazna, niti to ne pomaga.
@panduržupnik
Se nam bo roka posušila ?😂👍
Francelj, a si nore gobe žrl? Ali tud kaj drugega tako zadane, da človek halucinira?
Tebi ni treba žreti norih gob. ti si nor že rodil.
frančiček,
daj se pojdi popasit v kamiličmi nasad
Partizani spet kradli in lagali…👍
še vedno pa direkcija za infrastrukturo ni dosegla dogovora z dvema lastnikoma. Med njima je Nadškofija Ljubljana, ki je lastnik največjega dela zemljišč, ki so potrebna za izvedbo zaščite.
Nadškofija se je pritožila zaradi postopkovnih napak, sicer pa se strinja z zamenjavo zemljišč z državo.
Državni postopki pa se, kot vemo, precej vlečejo…
Naj se njegovim volilcem holop poserje na hlavo
@Kako lahko goniš “projekt”,če ne razpolagaš s potrebnimi zemljišči?
Prvo štalica in potem kravica.👍
Drugi “rokav” avto-cestnega karavanškega predora je še vedno neprevozen,
na trasi železniškega drugega tira do Kopra smo priče “nepričakovanim in nepredvidenim zapletom”,
na avtocestnem križu zaradi prevelike množice nepremišljeno postavljenih kratkih in delnih zapor stoji domači in tranzitni cestni promet,
gradbena podjetja pa služijo, ponujajo anekse, zavlačujejo z deli …
in so edini gospodarski osebki, ki imajo od nestrokovnih in neodgovornih odločevalcev v Vladi RS in na pristojnih ministrstvih – profit.
Bolj ko stojimo in čakamo v kolonah, večje ko so zamude na železnicah,
večji profit prekanalizira iz EU in iz RS dobro organizirana in slabo nadzirana gradbeniška mafija (in njeni vselej isti politično-strankarski “botri”).
Malce za šalo in bolj zares. Dva tedna sem bil v bolnici, prvi teden brez hrane, nato so me z rešilcem odpeljali v Ljubljano na mini operacijo odvzema žolčnih in ledvičnih kamnov – naslednji teden pa sem lahko zaužil polni obrok. Jutri pa že grem na kolesarjenje. Vsako kolesarsko pot cenim, ker so potrebne. Dokaz.
Po dveh tednih že razmišljam o kolesarjenju, zdravniki ko sem opravil razne teste pri njih so me imeli za suhca, imam 65 kg, ostala dva v sobi pa krepko čez 100 kg. Zdravita se že 4 tedne, eden je Rom, ima svojo psihologinjo, a sem ga cenil, ker je na čitan. Rešuje križanke, su doku itn.
P. S. V prejšnji temi, ko se nisem hotel oglasiti pa me je daleč najbolj presenetil po polnem primitivizmu komentator Francelj, ki vrača udarce na tako nizkem nivoju, da sem bil res presenečen?! Primer.
Ko so ga vljudno opozorili, da imamo že milijardo proračunske luknje, ki bo do konca leta narasla na 1,8, milijarde – se on ponorčuje iz komentatorja halopb in pravi da bo Golob že poskrbel za ta denar. Vzel ga bo Natu itn.
Razumete sedaj zakaj obsedeni levičarji in rusofili tako močno navijajo za leve vlade? Denar in luknje, ki porivajo Slovenijo na obrobje razvojne poti so zanje mala malica, da le dobimo še eno levo vlado. Ja, tem ljudem bi pa res privoščil, da jedo travo, a kaj ko znajo leve elite tako dobro poskrbeti zase. Lep dan.
Življenje brez žollča niti ni slabo.
Uživaj zmerno,postopoma.
Welcome back ! 👍
@dezerter – hvala za modro misel, ki so mi jo izrekli tudi zdravniki – uživajte zmerno z več obroki. Lep dan.
Lepo okrevaj in napiši še kakšno modro misel.
Mislil sem že, da si “odstopil” s foruma.
Evo, kaj imate od zolcne debate z Drejcem&co!
“V prejšnji temi, ko se nisem hotel oglasiti pa me je daleč najbolj presenetil po polnem primitivizmu komentator Francelj, ki vrača udarce na tako nizkem nivoju, da sem bil res presenečen?! Primer.
Ko so ga vljudno opozorili, da imamo že milijardo proračunske luknje, ki bo do konca leta narasla na 1,8, milijarde – se on ponorčuje iz komentatorja halopb in pravi da bo Golob že poskrbel za ta denar. Vzel ga bo Natu”
Hahahahahahahahahaha
Mene je treba opozoriti na luknjo v proračunu, ker sem morda financminister v senci, al kaj?!
Očitno je svet res kreacija uma. Ko gre za bolan um, je tudi kreacija sveta, ki ga vidi tak um, bolna. Samo fanatičen umsko prizadet bedak ne razume ironije. Vsak bedak bi razumel, da je bila poanta mojega komentarja v tem, da se naš proračunski primanjkljaj in s tem naši splošni politični problemi samo kopičijo. Vlada pa razen, da troši preko vdsake razumne mere in povečuje davke, ne ukrene nič pametnega. Ampak saj ji pri idiotskih državljanih, ki se najraje cufajo med sabo, tega sploh ni treba.
@Francelj
Kdaj je pa dotični kaj razumel. Njemu moraš skorajda narisati, sicer pa goni svoje blodnje stalno, nenehno in brez predaha.
@francelj – zopet lažeš in zavajaš. Tvoje “ironije” niso to kar razumeš pod pojmom ironije. Dokaz. Bolj ko dela ultra-leva vlada Goloba in Golobnjaka več napak zaradi svoje nesposobnosti in koruptivnosti bolj uživaš s svojimi “ironijami”. Če je Golob tako obupno nesposoben – je posledica ta, da se takšno vlado zamenja – ne pa tvoja “ironija”. Potem pa se čudiš, da nekaterim komentatorjem popustijo živci samo zato, ker ti je uspelo s svojimi provokacijami jih vreči iz tira.
P. S. Prični pisati prave komentarje in pusti svobodno misel tudi t. i. desničarjem, ki jim tukaj odvzemate pravico, da povedo svoja videnja kot jih vidijo oni. Si samo spletkar na tem portalu! Lep dan.
Ko bom velik, bom kradel kot Milan.👍
@Dezi
Ko bi vsaj pameti ne ukradli.🥱
@miri
tega pa cigan ne more čeprav je že s čajčkom poizkusil.👍
JEFFREY SACHS, ameriški profesor ekonomije:
“Kitajsko gospodarstvo je večje od ameriškega, če je merjenje pravilno. To ni mit, to je realnost.
Kitajska ima daleč večjo industrijsko proizvodnjo. Kitajska je pred ZDA v mnogih tehnologijah in to tehnologijah, ki jih svet zares potrebuje zdaj.
V prihodnjih dvajsetih letih bo Kitajska glavna proizvajalka elektirčnih vozil. Popolnoma bo dominirala v prozvodnji sončne energije, kjer dejansko nima tekmecev. Dominirala bo v čezocenskem ladijskem prevozu brez emisij, zato, ker proizvaja ladje, medtem ko ZDA in Evropa ne izdelujeta več ladij, razen manjših količin. In lahko gremo skozi dolg seznam podobnih tehnoloških produktov.”
Hej plačani đefo daj pojdi končat drugi tir, ma v Transilvanijo,drakula di ze ti kt tolko sesaš tukaj
A zdaj so pa norci spet navalili?!
Polna luna pritiska na prenapete živčke. Je treba nekam udarit.
Veselo zabavo, lunatiki.
INFLUENCER,tle si pa cist zglajzou.Tle se govori o bicikliranju,ti pa kitajsko not utikas!
Bejž bejž, Rokovnjač. Tu se govori o pregrešno dragi kolesarski stezi, ki je samo en primer koruptne in zato drage grednje.
@flofi
še zmeraj:
FUCK YOU !👍
@influencer – ne pretiravajte! Primer. Kitajski čipi za umetno inteligenco so tako počasni in se nenehno kvarijo, da so sedaj dobili od Amerike najnovejše hitre čipe za umetno inteligenco, da jo lahko razvijajo naprej.
Je pa res, da na mnogih področjih dohitevajo Ameriko z veliko hitrostjo, a tudi EU še ni rekla zadnje besede. Primer. Ker povsod po svetu primanjkuje zidarjev so sedaj razvili avtomate, ki sami gradijo hiše, le oken in vrat še ne znajo vgrajevati.
Tehnologije, tehnike, izdelki in storitve napredujejo s takšno hitrostjo na zahodu, da je zahod prav zato trn v peti levičarjev in rusofilov, četudi tam volijo vse manj kompetentne politike. Glavna kriza je v svobodi govora tako na vzhodu kot zahodu in tega ne more zatreti niti demokracija in ne diktatura. Lep dan.
Kitajcem se lahko zgodi, da jim bo zmanjkalo zaleta preden bodo prevzeli svet.
Kitajska je zrasla na zahodnem konzumu, ne na svoji lastni organski rasti. Razvit je samo vzhod, vsa notranjost pa je vec ali manj dobavitelj delovne sile, malone kot v suznjelastninski dobi; ko niso vec potrebni ali stari, jih posljejo nazaj od koder so prisli.
Ce se bo konflikt razvil, zahod ne bo vec trg za Kitajsko. To se lahko zgodi, ce bomo zapeli z Rusijo, ki jo podpira Kitajska.
Michael Schumann, predsednik nekega nemškega sveta direktorjev, ki je obiskal Kitajsko je dejal približno takole:
“Rodil sem se v Nemčiji leta 1971 in sem kot vsi gledal proti Zahodu. Zavidal sem sošolcem, ki so jim starši lahko omogočili obisk Amerike. Tedaj je bilo znamenje velikega uspeha, če si bil lastnik stanovanja v New Yorku s pogledom na Central Park.
Pravkar sem se vrnil z dvotedenskega potovanja po Kitajski, kjer sem obiskal 9 kitajskih mest. Zdaj sem popolnoma perepričan, da bo našo prihodnost oblikovala Kitajska. Njen razvoj je osupljiv. Umetno inteligenco so uspeli integrirati v vsakodnevno življenje. Uporabljajo razvito robotsko tehnologijo, na primer v povsem avtonomnih samovozečih taksijih. Njihovi superhitri in točni vlaki omogočajo nadvse udobno vožnjo. Z njihovo infrastrukturo se ne more primerjati nihče.
Prepričan sem, da bodo prihodnje generacije gledale proti vzhodu. Morda bo višek uspeha posedovanje stanovanja v Pekingu s pogledom na Chaoyang Park.”
Človek težko razume to apriorno omalovaževanje vsega, kar ni zahodno in prezir do Kitajske, čeprav so kitajska velemesta za Zahod kot futuristična mesta iz prihodnosti.
Zahod po hitrosti razvoja zaostaja za Kitajsko in to vedno bolj. Zlasti Evropa je povsem izgubila razvojni ritem. Povsem je podrejena Ameriki in odvisna od nje. Amerika jo je v svojem interesu ločila najprej od Rusije, kar je bil velik udarec za evropsko ekonomijo, zdaj pa jo ločuje še od Kitajske. Kitajofobna propaganda je vse bolj izrazita.
Evropski korumpirani voditelji enostavno niso več sposobni peljati evropskega vlaka v pravo smer in s potrebno hitrostjo. Ko je bila Leyenova na zadnjem obisku na Kitajskem, se je Xi naveličal njenega kokodajsanja in jo je poslal nazaj na letalo in domov. To je slika Evrope.
Napišite nekaj lepega o fiktivnih poslih na Slovenskih železnicah, kjer je komplet žlahta Gabrovih dobili fine službice. Hvala. 🤑
Slovenija bo kmalu vredna svoje “teže” v zlatu. Avtoceste, železnice, kolesarske steze, bolnišnice, elektrarne, daljnovodi… vse je drago, kot da bi gradili na luni.
Tisti, ki sodelujejo v teh poslih, pa se res kopajo, če ne ravno v zlatu, pa v denarju. Vse pristojne institucije pa nič.
veliko tebe,je na teh dnevnicah!!
pa ne laži
???
Tudi sam rad kolesarim, a žal razen v Ljubljani in še v nekaterih mestih je v Sloveniji kolesarjenje med mesti oziroma naselji smrtno nevarno. In verjetno bo še dolgo tako, če par m2 kolesarskih stez stane toliko kot m2 stanovanja.
Lepo, da nas opozorijo, da so kolesarske steze predrage, ampak zakaj nobern medij nikoli ne opravi domače naloge in razkrije konkretne podrobnosti teh do neba vpijočih predragih projektov: z imeni in priimki vseh vpletenih.
Ja, saj vem. Preveč nevarno. Z mafijo se ne gre hecat. Umikam vprašanje. Je bolje biti priden. Če ne dobiš korenčka, jih vsaj ne dobiš s palico po glavi, če si priden.
Pri takih javnih projektih je splosen interes, da je cena cim visja, ne cim manjsa. Celo banke, ki dajo kredit sodelujejo pri tem principu.
G.Kordez vi ste ta zadnji ki lahko kaj reče kaj o denarju,Se še spomnete tovariši”
Mah … a bo kak vsebinski argument padel, Savić? Ker takole na horuk zna čvekat vsak SDS-jevec.
Da ne spadate slučajno v to sekto?
SALUS, d. d., in SALUS Veletrgovina, d. o. o., sta od leta 2003 od javnega zdravstva prejela prek 3,6 milijarde evrov. Torej sta največja zmagovalca t.i. javnega zdravstva največja lastnika SALUSA : Gregor Jenko in Žiga Hieng. 🤑
Pri nas je vse tako drago, da nemoreš verjeti.
čepa v začetku ni, pa dodajo par aneksov.
Cena kradikomunizma je vedno najdražja ,Draga Milena 👍
Ne vem, kako da v Sloveniji še niso postavili 10-meterskega spomenika Karlu Marxu, ki je izumil (kradi)komunizem .
80 km daljnovoda Ljubljana Krsko je stalo 80 milijonov.
Na prostem trgu stane km takega daljnovoda okoli manj kot 200.000.
Od kje vem? Ker sem jih zgradil.
In razliko od 200 tisoč do milijon si s kolegi pobasal v žep? Samo vprašam.
Ne, pri vas jaz ne gradim; ne ker ne bi hotel, ampak zato ker nisem clan.
1, maj 2025 na Rožniku. Penziči sedijo pred PRAZNIMI mizami. Naslov na prvi strani na portalu 24norihkur s priloženimi fotografijami: ”6000 lačnih ust: pivo štiri evre, čevapčiči devet.” 2025 let komunisti delavsko rajo futrajo s asfaltom in betonom. 🤑
Bine, nič novega, na Primorskem praktično isti problemi, samo starejšega datuma, na kolesarski stezi Solkan-Plave, enako ob Bohinjski progi. Tudi varuhi reda so že dežurali ob zapori, pa ustavljali kolesarje in jim po potrebi delili kazni. Tudi makadamski odsek smo imeli dolgo časa neasfaltiran ..
Kolesarske steze pri nas, glede na omenjeno kolesarsko stezo, projektirajo ljudje, ki
– ali sovražijo kolesarje
– ali niso nikoli kolesarili
– ali oboje
Kolesarska cesta je mestoma (zelo) nevarna, posledično, posebno specialkarji (kolesarji s cestnimi kolesi) enostavno izberejo glavno cesto Solkan-Plave, kar pa je tvegano, cesta je zelo nevarna.
Imamo vlado političnih aktivistov in amaterjev, posledično EU sredstva ne znajo črpati, znajo po srednjeveško pobirati davek na davek in si pobrano deliti med sabo. Ceno obnove železniške postaje v Novi Gorici dvignejo iz 30 na 60 mio, proge so v osnovi še vedno iz časa Franca Jožefa, potovalni čas je temu primeren.
Na drugi strani meje, v Italiji, postajo iz 1860 obnovijo za nekaj milijonov eur, potovalni čas do Rima 6h, do Neaplja 8h, ob progi proti Krminu lahko dan za dnem lahko opazuješ oprtne vlake, zgrajen imajo sodoben koridor prevoza tovora po železnici iz Trsta proti osrednji EU oz. obratno, kar pomeni, da je drugi tir Divača – luka Koper v Sloveniji že muzejska proga, čeprav še zgrajena ni. V začetku 20.stoletja so zgradili tudi progo od južne Goriške železniške postaje do Ajdovščine, zgrajena je bila torej pred Bohinjsko progo. Edina napaka je bila, da niso nadaljevali in jo povezali z progo Dunaj-Trst oz. Ljubljana – Trst prek Vipavske doline. Mogoče pa so vedeli, da jo ne bomo znali vzdrževati, pa so nam prihranili težave.
V Italiji je gradnja infrastrukture nadaljevanje tradicije iz antičnih časov, prioriteta, usmeritev politike, enako črpanje EU sredstev, v tem so prvaki ali med najboljšimi, kdo je na oblasti sploh ni važno, Melonijeva je imela v predvolilnem programu proti EU politiko, ko je prišla na oblast jo morala opustiti in prevzeti od nekdaj utrjeno italijansko usmeritev, kar med drugim pomeni črpanja EU sredstev, gradnje infrastrukture in ostalo. Enako so počele vse vlade pred njo, enako bodo počele vse vlade za njo. Tretji pas od Palmanove proti Benetkam so začeli graditi že 2017, pred kratkim so podpisali pogodbo za gradnjo novega odseka (San Donà di Piave – Portogruaro), 25 km odsek, 12 mostov, kopica podvozov, nadvozov, križišč, širitev cestninske postaje .. čas gradnje približno eno leto. Od 2017 se je v Italiji zamenjala cela vrsta vlad, na gradnjo tretjega pasu na omenjenem odseku to ni nič vplivalo, gradijo, gradijo, gradijo, kdo je na oblasti sploh ni pomembno. V lokalnem okolju nič drugače, obnovili so vse ceste ki vodijo v Gorico oz. iz Gorice, čez palec vsaj 10 km cest, trenutno gradijo/obnavljajo t.i. Tržaško cesto (via Trieste), gradijo oz. obnavljajo pa komplet : od roba do roba cestišča, od začetka do konca, ob desnem bregu Soče npr., skozi Podgoro do centra je to 4 km. Ostalih v okolici, kjer je potekalo italijansko državno prvenstvo v kolesarjenju ter etapa Gira d’Italija, da niti ne omenjam. V Novi Gorici je bilo položenega mogoče km novega asfalta, cesta IX. Korpusa »sama jama«, da se ve, da si prišel od na novo asfaltirane Svetogorske ceste v Italiji na partizansko podrtijo v Slovenij.
Na žalost je skoraj vse res. Človek ne more verjeti, kakšne ceste in železnice imamo. In tisto, kar zgradimo kilometer po kilometer stane 10x toliko kot drugod.
V Španiji na primer, za katero mislimo, da smo bolj razviti od nje, imajo krasne ceste z metrskim do dvometrskim stranskim pasom, po katerem se lahko peljejo kolesarji neprimerno bolj varno kot pri nas, kjer so vozniki, ki imajo pred sabo kolesarja, prisiljeni upočsniti, če se srečujejo z nasproti vozećim vozilom. Mnogi vozniki pa so preveč nestrpni, da bi dali prednost kolesarju in zaplejejo bodisi par centimentov mimo njega ali gredo na levo polovico in prisilijo nasproti vozečega voznika, da močno zabremza ali zapelje na bankino.
Eno leto so na cesti, po kateri se pogosto vozim, prenavljali mostiček čez potok in so naredili več sto metrov dolg betonski podaljšek na obe strani mostu povsem brez potrebe. Očitno samo zato, da je gradnja stala največ, kar se je dalo.
Kako naj tako korumpirana država napreduje?!
Jaz sem pa mislil, da so kradikomunisti.
Fašisti..😂🐒🍌
Če naredimo kratek izračun za ceno po m2 na osnovi podanih podatkov
(13.000 m; širina 3,5-4,0 m )
kolesarska steza stane cca. 400 EUR/m2
bruto m2 stanovanjskega objekta (blok, stolpnica) je cca. 1.200 EUR/m2
Ob tem da ne upoštevamo, da je bila večina kolesarske poti narejene !!!
Realno je potem da staneta 2 m2 kolesarske poti isto kot m2 stanovanja.
Ni nam pomoči
Hvala za ta preračun – noro!
Ko tole zavohajo Kolektorji, CGP-ji, Makroti … bomo sam še kolesarske steze gradil…
Ne, gradilo se bo se vedno razno razne stvari. Le, da bo vse gradila ena sama firma.
Kradi kradi me,
laži laži me.👍
Nov dan,nove krokodilje zolze v greznici.😂
V gradbeništvu poznamo kalkulacije, se pravi predpisani način določitve cene gradnje, gradbenega objekta.
Za določitev cene iz projekta pridobimo popis gradbenih del in količine. Za gradbena dela obstojajo (so obstajale norme, ki so pokazale koliko dela in materiala je potrebno vložiti za enoto določenega elementa gradnje).
Ko poznamo vsa potrebna dela, ko so po normah opredeljene količine materiala in ko so določene potrebne ure izdelave iz kalkulacijskega elaborata, vemo, koliko in kateri material rabimo za izdelavo obkejta, koliko ur dela strojev in ur delavcev rabimo za izdelavoobjkta. Ko poznamo cene materilaov na trgu, ko poznamo ene strojnih ur in ko poznamo cene ur za posamezne vrste dela, imamo osnovo za določitev cene objakta.
Včasih je tak elaborat bil osnova za ponudbo, s katero je izvajalec konkuriral na razpisu.
Kolikor je poznano, danes vse kalkulacije ponudniki gradbenih del samo indekksirajo., kar pomeni, da osnovne cene, davno določene, samo še indeksirajo, se pravi pomnožijo z najrazličnejšimi faktorji,ki jih utemekjujejo s cenami matwrilalov strojnih storitev in plačami gradbenig delavcev pa seveda vedno priročno inflacijo.
Takšen način določanja cen dviguje vrednost gradnje v nebo.
Popisi so pomanjkljivi, količine materialov ocenjene na oko, vrednost strojnih storitev rastejo, saj se običajno indeksirajo vrednosti posameznih elementov,ki najbolj naraščajo, recimo podraži se nafta , vrednost stroja pa ce poceni, ampak cena strojne storitve se poveča enako kot cena nafte.
Ne bom se podrobno spuščal v teorijo in izdelavo kalkulacij,jasno je, da z ideksiranjem cen te rastejo mnogo hitreje, kot so dejansko vredne storitve in posledično cene objektov.
Lep primer takšne šlamparije je cena drugega tira, ki bo v končni fazi stal dve milijardi, kar je svetovni rekord cene eneotirna proge.
Prpepričan sem, da se v gradbeništvu norme skorajda ne uporablajo, če pa se že, so te pomanjkljive, sa zanesljivo niso ažurirane. Svet se spreminja in v gradbeništvu je mnogo novosti,ki olajšajo in pocenijo gradnje. Z indeksacijo pa cene rastejo ne glede na tehnologijo,ki gradnje ceni.
Tukaj je potrebno opozoriti še na razne anekse, ki so posledica slabih, nedodelanih projektov. Marsikdaj projektanti v navezi z izvajalci namenoma opuščajo določene elemente objketa, tako da povzročajo anekse za katere pa izvajalci uveljavljajo anekse za dodatna dela in s tem višje cene od ponudbenih.
Kakšen nered vlada na področju cen v Sloveniji nam nazorno pokaže vrednost Pelješkega mosta na Hrvaškem in drugega tira v Slovneniji. Ali se vam zdi normalno, da bi za ceno drugega tora dobili tri Plelješke mostove?
Vzrok za takšno divjanje cen pa je ministrstvo za infrastrukturo, ki bi moralo predpisati izdelavo kalkulacij in določevanje cen gradbenih storitev. Zahtevati bi moralo izdelavo norm in sprotno ažuriranje. Ministrstvo bi moralo voditi cenovno politikogradbenig storitev, tako pa je le distributer , razdeljevalec gradbenih del med svoje zveste izvajace.
Vse kupaj deluje po načelu: kupi enega, plačaj za tri.
Na ta način bo Slovenija vedno bolj zaostajala na področju infrastrukture, kar že danes povzroča ogromno gospodarsko škodo, v bodoče pa lahko pričakujemo prometni kolaps.
Včeraj sem se peljal po tej novi kolesarski stezi, ko bo dokončana bo lepa. Je pa slabo označeno kje se je treba preusmeriti na glavno cesto in sem se kar naenkrat znašel na makadamu trase, čez par sto metrov je bil pa le še bager in konec poti, to je del ob železniški progi.
Je pa to ogromno denarja za teh par kilometrov kjer je edini resen objekt most cez Savo Bohinjko.
Birokracija in projektanti poberejo cca 50% sredstev kar je pač SLO folklora.
Nekatere kolesarske steze so tako gor – dol narejene kot da so downhil proge, potem se pa čudijo zakaj pride do nesreč z izgovorom, da je kolesar izgubil nadzor nad kolesom. Električna kolesa v kombinaciji s starejšimi kolesarji so zmagovalna kombinacija za nesreče, Ker se že na daleč vidi, da ne obvladajo kolesa pri normalni vožnji kaj šele v kritičnih situacijah. In tega se projektanti ne zavedajo, gredo po terenu, da je čim manj gradbenih del, drago je pa še vedno.
Čakaj – najdražja železnica na svetu?!!!
“Lep primer takšne šlamparije je cena drugega tira, ki bo v končni fazi stal dve milijardi, kar je svetovni rekord cene eneotirna proge.”
A se to da kako dokazat? Je to res? Ker to je vsak za kakšno poslansko vprašanje zrelo. Pa KPK naj se tudi prebudi.
A vi bi vse kar na vodi čutite kar vso državo vpregel da preiskuje ?
Glavni projekt to je PZI dokumentacija ima v svoji vsebini natanče popis del in materiala. Ta je osnova za ponudnika, ki da ponudbo.
Izbrani ponudnik po tem projektu, ki je sestavni del pogodbe izvaja. Pri gradnji pride lahko do nepredvidenih del, ki niso zajeta s projektom. Ta se rešujejo z aneksom k pogodbi. Vendar je zopet osnova tehnična dokumentacija teh del in njen popis
Nič ni od oka pa na palec. Nepredvidena dela se vrednotijo z vrednostjo postavk v osnovni pogodbi, lahko zaradi zamika in inflacije pomnoženo z faktorjem le te. Tudi te stvari so opredeljene že v osnovni pogodbi. Nad vsem skupaj pa bedi nadzor del, ekipa nadzornega glavnega inženirja.
Maneverskega prostora za lumparije je malo, razen če se vzpostavi sprega udeležencev, ki dela za lastne koristi potem je sistem, ko ne veš kdo pije kdo plača.
ma dajte no. In zakaj je potem vsak najmanjši lokalni gradbinec z 20 do 30 zaposlenimi milojonar? Vsi imajo nešteto nepremičnin, avte za 150 do 200 tisoč evrov, prav tako njihovi otroci. In glej ga zlomka, so največji frendi velecenjenih županov naših “velikih” občin.
Saj količine še do neke mere štimajo, samo vrag je pri cenah.
Cene se bi morale določati na podlagi analiz in na odpagi norm.
Saj se še spomnimo prastarih norm, ko je za kubk izkopa delavec porabil tri ure in to za izkopzemlek 3. kategorija, ko je kpal z lopato in samo delno s krampom.
danes so uzkopi s stroji, pa imamo sodobne norme za to?
Ceno za posamezno postavko se vzame iz podobnega projekuta in se samo indeskira. Tukaj pa prihja do rasti cen, ki segajo v nebo.
Zakajso Turki ponudili Črni kal za 400 milijnov, Zidar pa za sedem? Plačali smomi. Tako je pri 2. tiru.
Če bi iskali najcenejšo varianto in poštene cene, bi moral drugi tir stati okrog 400 mio. Seaj pa bo stal 2milijardi. To je potrata in posledica zaostajanja infrastrukure v Sloveniji. Vse preplačujemo po načelu, ki sem ga že omenl: dobim enega, plačam pa tri.
“Lep primer takšne šlamparije je cena drugega tira, ki bo v končni fazi stal dve milijardi, kar je svetovni rekord cene eneotirna proge.”
Ce je to res,je morda celo koristno.Prijavi naj se v knjigo svetovnih rekordov in glej ga vraga.Vsi Butalci,ne samo Boris Tomasic) ste lahko ponosni,ker vas bodo strpali v svtovljanske bukve!
Problem je poznan in dodobra analiziran. Ogromno projektov obstaja po svetu, ki so pokazali kaj je slo narove. Npr. slovita Sydneyska opera je stala 1200% od prvotne ocene in gradnja je bila zaustavljena preden je bila povsem koncana.
Resitev je v primerjavi projekta s podobnimi projekti drugod po svetu. Jasno, da ne pomaga primerjati projekte samo v domacem okolju.
Pred kakšnimi 30 leti so rekonstruirali del ceste od Kalc proti Hotedršici. Delovodjo sem vprašal, če bo tudi kolesarska steza. Debelo me je pogledal in si mislil svoje.
Pred dvema letoma so odprli rekonstruirano cesto od grahovskega pokopališča (grob pesnika Balantiča) do Bločic. Evropska “sredstva” (lepše: denar) pa tudi kolesarska steza, ki je večinoma vsekana v skalno pobočje in večinoma poteka nad nivojem cestišča.
Kaj češ: ima se – može se.
Nekak tako se v Deželo dela.
Sem aktiven kolesar in avtomobilist. Ni mi jasno, da se v tej množici, kvazi strokovnjakov ne najde nekdo, ki bi udaril po mizi in rekel dovolj teh gradbenih in robniških lobijev, ter nesmiselno zapravljanje našega denarja. Očitno pri nas še nihče ni slišal, da je možno narediti varno, poceni in uporabno kolesarsko stezo tako, da se deželno cesto razširi za 1,6m, na obeh straneh ceste 80 cm od roba cestišča napravi narebričeno vzdolžno neprekinjeno črto in to je to. Tak način je uporaben v manjših naseljih tudi za kombinacijo pešcev in kolesarjev, ki se že bodo med sabo dogovorili. Največja prednost pa je, da je ta kolesarska in peš pot prevozna celo leto, oz od trenutka dalje ko se cestišče spluži, ne pa zdaj, ko glavno cesto splužijo, pločnik ali kolesarska pot, pa je prehodeh šele čez en teden.
Pa veliko užitkov kolesarji
Slovenija je dalec premajhna dezela. Vsi se poznajo in vsi se med seboj dogovorijo kako in kaj. Se posebej, ce gre iz nekega imaginarnega zaklja.
Zaleglo bi, ce bi bil planer iz recimo Nove Zelandije, ki ne bi poznal v SlO nikogar. Mogoce.
Ne bi zaleglo. Se spomnim, da so nekoč za neko zadevo, ne spomnim se več za kaj, nek javni holding, privlekli nekega Šveda za direktorja. Povsem se je zlizal z mafijo.
Denar ne smrdi nikomur – niti Švedom.
Nikoli ne smes reci, da se ne da nic narest.
Sem pa bil sam v situaciji, da sem moral priznat, da je prevec protivetra, ker so bili proti celo tisti, katere sem hotel resit. In potem so sli vsi na cesto, Na zavod.