Temeljni cilj zdravstvenih reform naj bi bil, da imajo ljudje celovit zdravstveni sistem, ki omogoča hitro dostopnost do kvalitetne zdravstvene oskrbe, hitri pomik od specialista do specialista in dobro delujoče primarno zdravstvo, kar omogoči daljše in bolj zdravo življenje posameznika. In tu smo takoj že pri prvem problemu, saj bomo s to novelo zakona, ki jo ponujata vlada in ministrica Valentina Prevolnik Rupel, zdravstveni sistem radikalno razdelili najmanj na dva umetno in administrativno izredno ločena dela in tako bodo ljudje iskali pomoč v dveh popolnoma ločenih delih sistema, ki med seboj ne bosta povezana.
Namesto da bi oba sistema združili in poenotili, izkoristili vse kadrovske in prostorske ter tehnične potenciale, so ju še bolj ločili. Tudi zavarovanje bo dvojno: prvo bo v okviru državnega ZZZS, drugo pa dodatno, ki ga ponujajo posamezne zavarovalnice. Naj tekajo pacienti od enega do drugega, saj imajo čas, mar ne? Naj plačujejo pacienti dvakrat za svoje zdravje (prvič preko ZZZS, drugič še enkrat iz lastnega žepa), če imajo seveda dovolj denarja. Eni ga pač nimajo; njim ostanejo čakalne vrste in vse, kar temu sledi. Tudi predčasno umiranje.
Prvi del bo javno-zdravstveni sistem s še vedno nekvalitetnim vodenjem procesov, nizkimi plačami. Te procese bodo vodili politiki, ki so blizu vladajočim strankam in ki o vodenju v zdravstvu praviloma vedo bore malo. Imeli bomo torej nov birokratski sistem nadzora nad kakovostjo birokratskega sistema, ki smo ga ravnokar sprejeli v parlamentu (Zakon o zagotavljanji kakovosti v zdravstvu) in ki bo zaposlenim še dodatno zagrenil življenje, jim pobral še tisto malo časa, ki ga imajo za delo s pacienti – in seveda še podaljšal čakalne vrste.
Zakaj bo tako? Zato, ker zakon javnih zavodov ne bo soočil s konkurenco. Javni zavodi si med seboj namreč ne konkurirajo, so monopolisti in imajo monopol nad takorekoč celotnim javnim zdravstvom. Če jim zmanjka denarja, ga gredo iskati v proračun – in ga tudi dobijo. To, da ne zdravstvo ne deluje tako, kot bi moralo, je v veliki meri tudi posledica delovanja javnih zavodov.
Konkurenco imajo trenutno javni zavodi le v zasebnikih, ki jim edini nastavljajo ogledalo, a zasebnike vlada obvladuje s številnimi ukrepi in jih želi še bolj nadzorovati in stisniti zaradi ideološkega predznaka, češ da privatno zdravstvo ne sodi v zdravstveni sistem. Še naprej jih bodo napadali in še naprej jim bodo delali težave, saj so usmeritve Mihe Kordiša in Levice na tem delu jasne že nekaj let – nagnati jih je potrebno v morje, saj se spomnite tega stavka, ki ga je izrekel Kordiš. Sprejeti moramo zdravstveni model Venezuele, to je očitno njihov cilj. (Ob vsem bogastvu, ki ga ima Venezuela, je že nekaj let v veliki socialni in finančni krizi predvsem zaradi socialističnega družbenega sistema, ki je tam prevladal.)
+++
Ministrica za zdravje z birokratskimi ukrepi določa, koliko mora posamezni zdravnik narediti prvih pregledov. Kot da delamo zdravniki na tekočem traku in so pacienti produkti, ki jih pakiramo v škatle v skladu z predpisanim normativom. Če popolnimo več škatel, smo nagrajeni. Tak pristop nagrajevanja v zdravstvu je škodljiv tako za stroko kot za pacienta.
“Cilj je, da bi bolniki čim prej prišli na vrsto,” pravi ministrica, pri tem pa pozablja, da mora biti pregled tudi kvaliteten, za kar potrebuje zdravnik predvsem mir in dovolj časa, ker je vsak človek nekaj posebnega; morda bi si Valentina prebrala kakšen članek o personalni medicini, ne bi ji škodilo.
Zato se trudijo po svetu, da je poklic zdravnika svoboden, da zdravnik dela tam, kjer se odloči, da bo dobro delal. Vseeno kje, ali zasebno ali v državni mreži ali pa celo v obeh segmentih javnega zdravstva. Pri nas pa samo še čakamo, da bomo zdravniki dobili odločbo, kam moramo iti delati, tako kot so naši kolegi takoj po drugi svetovni vojni dobivali podobne odločbe.
Kdo lahko sploh sprejema tako neustrezne ukrepe v zdravstvu, ki na koncu prizadenejo ravno bolnika? Seveda kdo drug kot politika, ki se preveč vmešava v vodenje zdravstva.
Nič vam ne pomaga, če pridete na vrsto prej, če pa zdravnik nima dovolj časa za vas. Lepo je rekel kolega Samo Zver, pri zasebniku delam rad zato, ker imam dovolj časa za delo s pacientom. Posledice bodo slabo zdravljeni bolniki in strokovne napake. Kar vse samo vodi bolnike k zasebnikom, kjer pa morajo plačati iz žepa, pa še takoj pridejo na vrsto.
Na drugi strani bodo zasebni zavodi in zasebniki, ki bodo poskrbeli s plačno in kadrovsko politiko, da bodo pri njih delali najboljši in najbolje plačani zdravniki in drugi zdravstveni delavci. Večina jih bo prišla iz javnega zdravstva, ki bo plačal za njihove specializacije, nato pa bodo odšli na bolje plačane pozicije k zasebnikom, kjer bodo imeli dovolj časa za bolnike, ki bodo seveda tudi bolj zadovoljni.
Prvi del zdravstvenega sistema, javnega zdravja bo namenjen predvsem revežem in tistim, ki si ne morejo iz različnih razlogov plačati storitev pri zasebnikih. Zanj bo značilno, da boste storitev dobili zastonj, cena pa bo velika čakalna doba, ki vas bo lahko stala življenja. Pravzaprav ne boste dobili storitve zastonj, saj se morate zavedati, da vsak mesec od svojih skromnih plač dajete delež tudi za zdravstvo, katerega morebitne storitve plačate vsak mesec za naprej, in sicer ne glede na to, ali jih boste potrebovali ali ne.
Dobri kadri bodo odhajali iz javnega zdravstva zaradi slabega vodenja procesov dela, birokratsko določenih procesov dela, birokratskega ocenjevanja kvalitete dela zdravnika in siljenja strokovnjakov k večjemu obsegu dela brez meja, brez strokovnih podlag. Kreatorji zakona se hvalijo, da bodo direktorji lahko nagrajevali zaposlene, toda ne povedo, kje bodo dobili denar za nagrajevanje. Javni zavodi že sedaj poslujejo z izgubo in ob izgubi ni mogoče izvajati nagrajevanja, to je ja vsakemu jasno.
ZZZS je vedno financiral zavode zgolj za preživetje. Pazite, imajo izgubo kljub temu, da nimajo zaposlenih dovolj zdravnikov, plačani so pa za polni program. Zato so te obljube kot milni mehurčki, ki bodo počili takoj, ko bodo začeli implementirati zakon.
Posledično bo tudi strokovnost dela padla, ker bodo delali v javnem zavodu ljudje, ki so z nizko plačo nezadovoljni, ter tisti, ki jim še ni uspelo pobegniti na boljša delovna mesta. Javno zdravstvo bodo uporabljali ljudje z obrobja družbe, ki so običajno zelo bolni, in ne bodo imeli dovolj denarja, da bi si pridobili možnost zdravljenja v privatnih ustanovah, ki se bodo vse bolj bohotile. To vemo, ker se je v mnogih državah, ki so naredile to, kar namerava ministrica, zgodilo ravno tako, kar opisujem.
Zavodi ne bodo mogli plačati zdravnika tako kot zasebniki, ker bodo plače regulirane tako, kot so vedno bile. Dogovori z ZZZS pa podcenjeni in le redki javni zavodi bodo poslovali s pozitivno nulo, kajti nad zavarovalnico je samo modro nebo, ona se pač lahko odloči za ceno storitve v skladu z količino denarja, ki ga ima na razpolago in ne na podlagi objektivno ocenjenih cen storitev. Zato nočejo imeti storitvenega sistema in se raje igrajo s količniki, ki niso tako natančni kot cene storitev in ob tem omogočajo še več manipulacij.
Zasebniki na drugi strani pa bodo plačani po programih in po storitvah. Verjemite mi, da ne bodo izvajali storitev, ki bi jim povzročale izgubo. Vsak, ki bo hotel storitev, bo moral plačati natančno izračunano storitev, pa četudi bo moral predhodno zato prodati stanovanje. Pri zasebniku boste dobili ponudbo in račun za storitev, o čemer v javnem zavodu lahko samo sanjate, ker bi bilo tedaj delo zavodov in ZZZS preveč transparentno. To pomeni, da bi jih lahko bolje nadzorovali in potem bi se polje manipulacij zaprlo.
Zakaj lahko to trdim že sedaj? Že sedaj so plače in delovni pogoji v privatnem sektorju bistveno boljši kot v javnem sektorju. Zato beži dober kader k zasebnikom. Delo je bistveno boljše organizirano, čakalnih vrst pač ni.
Morda ste pred dnevi na televiziji slišali, kako so starši rešili mladostnico, ki je bila v veliki duševni stiski; niso čakali, da pride na vrsto čez več kot eno leto v javnem zavodu, ampak so odprli svoj mošnjiček in obiskali zasebno ambulanto. Pregled so plačali in tako rešili hčer.
In vprašam vas, kdo bo delal v javnem sektorju, če bodo tisti, ki bodo dobri, za bistveno višjo plačo lahko delali pri zasebniku? Seveda bo nastal velik odliv kvalitetnega kadra iz javnega zdravstva v zasebnega, pa tudi v tujino. V naši neposredni soseščini je kar veliko zasebnih centrov, ki bi te strokovnjake bolje plačali. Toda odliv naše ministrice ne skrbi. Čeprav že imamo neenakost v zdravju, se bo ta samo še poglobila in žal bodo nekateri umirali hitreje kot bi sicer, če bi država uredila zdravstveni sistem tako, kot bi ga morala.
Poleg tega se druščina zavodov, ki se zbirajo na ZZZS, povezuje in tako predstavlja svojevrstni lobi javnih zavodov, ki pomembno vpliva na vlado in ima vedno dostop do ministrice, do Brecljeve skupine, kar jo favorizira in popači sliko sistema. Seveda zastopajo lastne interese in ne interesov pacientov. Ministrica in morda celo predsednik vlade in Erik Brecelj jim nasedajo in sprejemajo ta enostranski pogled na zdravstvo kot edini zveličavni.
+++
Prava farsa pa je, da bo verjetno direktorsko mesto ZZZS, če ga potrdi še parlament, zasedel nekdo iz farmacevtskega lobija. To je tako, kot da bi dali kokošnjak čuvati lisicam, potem pa bi se čudili, ker bi se njihovo število kur počasi zmanjševalo. Ne razumem te logike. Oziroma jo skušam razumeti, pa ne najdem čisto nobenega pametnega razloga, s katerim bi jo lahko opravičil.
Temeljni problem zdravstva je v zavarovalnici in njeni politiki, ki je še vedno socialistična in ne socialna, a sredstva boste očitno dali varovati nekomu, ki je definitivno delal leta v farmaciji. Težko me boste prepričali, da se bo izognil skušnjavi, da bi favoriziral farmacijo, ki že sedaj na leto pobere okoli milijardo evrov (!) iz blagajne ZZZS. Še ena farsa, dragi predsednik vlade, pred vašim nosom na eni največjih javnih blagajn. Morda pa je zdaj le čas za vaše ukrepanje?
Razumem pa, da to ni morda v vašem osebnem interesu, ker sodite med bogate, ki si v sosednji Avstriji lahko kupijo zdravstveno storitev, kadar koli jo potrebujejo brez čakalne dobe. Zato vam verjetno niso v interesu potrebe revežev, razen kadar se borite za njihove glasove na volitvah. A žal ravno vi vzpostavljate nov sistem za te iste reveže, ki bodo tudi v zdravstvenem sistemu še naprej reveži.
Neoliberalni koncept zdravstva ste postavili in ob tem vas ni nič sram, da ste razdelili ljudi na tiste, ki si lahko plačajo zdravstveno storitev, in na one, ki morajo čakati na državno milost, da so zdravljeni po dolgih čakalnih dobah iz denarja, ki so ga leta vplačevali v blagajno ZZZS.
Tako daleč smo prišli pod Svobodo v samo dveh letih. Prav zanima me, kaj nam boste še napravili do konca mandata in seveda potem v drugem mandatu, za katerega ste kljub vsem čudnim zgodbam, ki ste jih spisali do sedaj, še vedno prepričani, da bo vaš. Odlično, morda je čas za Cankarjevo “narod si bo pisal sodbo sam”.
Prav nič ne bom jamral, naj dobi narod tisto, kar si je zaslužil na volitvah. Naj se nauči, da so volitve pomembne in da ni vseeno, koga obkrožiš. Ni vseeno, če ostaneš doma in se potem huduješ. Posledice so neizbežne in strinjam se s tistimi, ki pravijo, kar smo volili, to smo dobili in to imamo.
In res smo dobili nekaj, česar nismo pričakovali, obljubljeno nam je bilo vse drugo. Še Jaša Jenull je ugotovil, da so ga okoli prinesli in da se Robert Golob ne drži obljub. Res je vse skupaj farsa, dragi predsednik; mar ni bil Jenull vaš veliki zaveznik, zaradi katerega ste sedeli pod dežnikom na klopi pred parlamentom in mu obljubljali vse mogoče. Za to spoznanje je Jenull potreboval dolgo časa. Z njim pa še mnogi drugi, tudi profesor Keber. Pa saj veste, Robert: Vse je farsa, farsa naše skupnosti, farsa mladosti in starosti, farsa nas vseh
Na umiranje, pravzaprav izumiranje so nas obsodili že komunisti davnega leta 1945. Njihovi današnji ponosni nasledniki te obsodbe niso preklicali. Le da danes umiramo na obroke, ne na hitro v kraških jamah.
V zahodnih demokracijah obstaja nekaj, kar imenujejo globoka država. Ta ni ne leva ne desna, ima pa na svojih vrvicah leve in desne politike in stranke.
Globoka država dejansko odpravlja demokracijo, saj so leve in desne stranke v bistvu nekakšna monopartija, ki jo krmilijo od nikogar izvoljeni ljudje – mafija.
Politiki levice in desnice se na javni sceni prepirajo med sabo, zato da ustvarjajo pred volivci vtis, da se zavzemajo za njim všečno politiko, v zakulisju pa so levi in desni politiki servilni do globoke države, ki jim je omogočila izvolitev in jih lahko po potrebi kadarkoli diskreditira v javnosti prek instrumentaliziranih medijev in servilnih novinarjev. Usluge izvoljeni politiki vračajo globoki državi tako, da jo zalagajo z davkoplačevalskim denarjem, obenem kasirajo svoje koruptne provizije za klientelne posle.
To je najbolj razvidno v ZDA, kjer v temeljnih političnih usmeritvah ni razlike med Demokrati in Republikanci. Oboji so servilni do globoke države in vodijo politiko, ki nima nobene zveze s potrebami in željami ameriškega ljudstva. To se kaže na primer v številnih nesmiselnih vojnah, ki jih vodi Amerika. Namesto za oboroževanje in vojne bi lahko država denar vlagala v blagostanje prebivalstva. Ameriška mesta so vedno bolj podobna državam tretjega sveta. Na oko je vidno, da Amerika razvojno zaostaja za Kitajsko, kot glavno tekmico na globalnem planu.
Pri nas ni bistveno drugače kot v ZDA. Tudi ko je bila desnica na oblasti, je bolj ali manj ista klientela zajedala davkoplačevalski denar, zunanjepolitična usmeritev pa je praktično enaka pod levo ali desno vlado. Razlika med levo in desno, Janševo vlado je bila predvsem v tem, da je janševa vlada privila pipice raznoraznim nevladnim organizacijam, ki so potem organizirale odmevne mitinge kolesariata, ki so nedvomno imeli velik vpliv na javnost oziroma volivce.
Mišljenje, da so levi politiki utelešenje zla, desni pa utelešenje dobrega, je smešno. Levi in desni politiki so predvsem prgamatiki, ki skrbijo za svoje kariere in pridobitne interese. Idealistov je v politiki bolj malo, njihov rok trajanja pa je zelo kratek.
Citiram… – siol
(Ko tole pišem, se po medijih vrtita dve zgodbi. Ena je zgodba o ravnatelju, ki si neki vplivnici ni upal reči, da pri njih ne bo “afen guncala” in se šla politične propagande, ampak je raje za otroke (s posebnimi potrebami!) odpovedal srečanje z Božičkom. Druga je zgodba o tožilki, ki preganja kavaški klan, in o policiji, ki se zdi s klanom močno prepletena. Zaradi druge zgodbe bi v državi morali goreti vsi varnostni alarmi. Zaradi ljudi, kakršni so tisti iz prve, pa se to ne bo zgodilo.)
To je zame še en primer zakonitosti strankokracije, seveda Golobove, kjer sta ostali dve vladni stranki SD in ZL mirno tiho in dvigujejo roke tako kot zahteva t. i. vladna pogodba med vladnimi strankami?! Moč našega levičarskega sistema je v temeljih gnil – zato so STRANKE prevzele vajeti v svoje roke!
Še enkrat bom ponovil, da ne bom ne-razumljen. Vlado lahko sestavljajo izključno stranke, a ne takšne ki so skrajno skorumpirane in skrajno poneumljene – tako v ideološkem kot umskem pomenu. Lep dan.
Razumevanje logike drugi del za enoumno poneumljene levičarje, ker nenehno ponavljajo, da so levi in desni isti/enaki.
Leve in desne stranke lahko delim tudi takole.
Leve stranke – VELIKA negativna selekcija in VELIKA skorumpiranost.
Desne stranke – MALA negativna selekcija in mala skorumpiranost.
Vse pa izhaja iz gospodarskih zakonitosti!
Levičarji – želijo spremeniti kapitalistično gospodarstvo v socialistično/ komunistično.
Desničarji – želijo čim bolj ohraniti izvirnost kapitalističnega gospodarstva.
Ideološka – želja levičarjev je torej spreminjati zakonitosti v gospodarstvu – desničarji pa da ga spreminjajo čim manj. To seveda dosežejo s pomočjo višjih davkov, višjim DDV-jem, navidezno socialno kapico, najnižjo izhodno plačo itn.
Posledica je seveda ta, da v levih sistemih izredno naraste potreba po VELIKI negativni selekciji in VELIKI korupciji v strankah, ker jim nizke stopnje lastnega gospodarskega razvoja ne dovoljujejo, da bi gospodarstvu nudili takšne pogoje, ki jim maksimalno omogočajo profite, uvajanje novih tehnologij/izdelkov/storitev, dodane vrednosti.
Tudi ni dovolj denarja za INFRASTRUKTURO po državi, da bolj revne pokrajine/občine približajo bolj razvitim pokrajinam/občinam.
Slaba stran kapitalizma pa je ta, da v takšnem gospodarstvu delničarji zahtevajo vedno nove dobičke na vložen denar itn. Pozitivna pa ta, da se tukaj razvoj v gospodarstvu le občasno zaustavi, da lahko dobi nov zagon.
LEVA STRANKOKRACIJA – torej nastopi vedno takrat, kadar SISTEM nima moči, da bi to t. i. strankokracijo omejil/prizemljil. Primer.
Naše vladne stranke dobesedno tekmujejo med sabo za položaje, denar, delovna mesta/položaje, provizije kdo sme kaj kupovati/prodajati itn. Lep dan.
To, kar je povedal dr. Krek, povsem drži. Bolj premožni bodo šli k privatnim zdravnikom, revni, ki si tega ne bodo mogli privoščiti, pa bodo zelo dolgo čakali, da bodo prišli na vrsto v državnem zdravstvu in med čakanjem množično umirali.
V to smer se giblje Golobova “reforma” zdravstvenega sistema. In leteča podgana se s tem celo javno hvali.
Ah, tako torej, za bogate bo zdravstvo, za revne pa ne bo. Deeeep. Uf, pa res, prej pa še nikoli ni bilo tako, kajne? Niti ni tako v našem idealu, v Združenih državah Amerike. Še en Cronkite:
America’s health care system is neither healthy, caring, nor a system.
Saj verjetno ni treba prevajati. Ampak to menda hočemo, to hoče Amcham, to hoče Ljoljo, to hoče mafijnkovičev pudelj, prav to hoče Bitenc in Beovićeva, kajne?
Mislim, da je bilo sporočilo Luigija Mangionija še bolj neposredno.
Jah, seveda vse drži, z vami se povsem strinjam g. Muren, kdo se ne bi, kako bi lahko imel tako gnilo srce?
Kar je napisal ta modrijan, ta antični filozof visoke medicinske znanosti, ta ikonoklastični reformator nošenja mask, ta svetovljanski erudit tolmačenja PCR testov, ta mednarodni ekspertni specialist za pogovarjanje z narkomani… –
JE VSE RES.
Malce me spominja na Boruta Pahorja, zanj je nekdo zadnjič napisal, da mu je ĐejĐej ”nekoga podtaknil”, ki je ”vse” posnel in zdaj ga ima na vrvicah. To bi znalo kar držati, ker v bistvu vse pojasni. No, pričujočega ”doktorja” so enkrat menda dobili pri nekih nečednih poslih z metadonom, naprej si pa sami sestavite, če ste sposobni, seveda. To lahko dobro pojasni njegovo ”p(l)andemsko in po-p(l)andemsko” obnašanje.
Zdaj se pa zresnimo.
Vse sem že 100x napisal, kaj res šteje pri zdravju, vključno s podrobnostmi.
NOVINARJI, ČE BI JIH SPLOH IMELI – SO PO CRONKITU DOLŽNI, pazite ZLASTI drugi izrek:
The ethic of the journalist is to recognize one’s prejudices, biases, and avoid getting them into print.
The profession of journalism ought to be about telling people what they need to know – not what they want to know.
Za vse te patentirane politikantske nakladače ste KANONFUTER, meni je pa mar za vas, za vaše otroke, vnuke, za vse nas. Ampak se mi zdi, da ste tukaj tako omejeni, tako oprani, tako politično nahujskani, da ni prav nobenega učinka na vas, ne na oba ”novinarja”. Žal.
In napovedujem še tole – ker je cenzura že 99,9% je kristalno jasno, da bo sledila tudi tukaj, tega si pač ne morejo (več) privoščit.
ZAPOMNITE SI MOJE BESEDE.
Na svidenje.
Zaradi dolgega čakanja sem šla popoldanskemu zasebniku.
V dveh dneh sem bila na vrsti.
Za 80 evrov je ugotovil, da moram naslednji dan v bolnico.
Javno bolnico.
Sem šla. Kdo me je sprejel?
Ta isti dravnik!
Je to normalno? Kaj pa, če je čakalna doba dolga, ker ta zdravnik v bolnici nima “norme”, in mora biti kaj spočit za popoldanske x-krat 80….? Nekaj gnilega je prav
gotovo…
Na vprašanje, kaj je strankokracija, Gemini AI odgovarja takole:
“Strankokracija je izraz, ki opisuje stanje, ko politične stranke prevzamejo prevelik vpliv na družbo in državo. To pomeni, da stranke pogosto postavljajo svoje interese pred interese državljanov in da se odločitve sprejemajo na podlagi strankarske pripadnosti, ne pa na podlagi strokovnih premislekov ali splošne dobrobiti.
Glavne značilnosti strankokracije so:
Prevlada strankarskih interesov: Stranke pogosto delujejo v lastnem interesu, namesto da bi zastopale interese državljanov.
Imenovanje kadrov na podlagi strankarske pripadnosti: Namesto, da bi se zaposlovali najbolj kvalificirani kadri, se pogosto zaposlujejo kadri, ki so zvesti določeni stranki.
Oviranje dela institucij: Stranke lahko ovirajo delo neodvisnih institucij, kot so sodišča ali državni organi, da bi zaščitile svoje interese.
Omejevanje pluralizma: Stranke lahko omejujejo pluralizem in različnost mnenj, saj si prizadevajo za ohranjanje svojega monopola na oblast.
Korupcija: V strankokratskih sistemih je pogostejša korupcija, saj se politične stranke lahko obogatijo na račun državnih sredstev.
Zakaj je strankokracija problematična?
Slabljenje demokracije: Strankokracija vodi v oslabitev demokracije, saj se odločitve ne sprejemajo na podlagi volje ljudstva, ampak na podlagi interesov političnih strank.
Neefektivnost: Strankokracija lahko vodi v neefektivnost upravljanja države, saj se politične stranke pogosto bolj ukvarjajo z notranjimi spori kot z reševanjem problemov državljanov.
Neenakost: Strankokracija lahko vodi v povečanje neenakosti, saj se politične stranke pogosto zavzemajo za interese ozkih skupin, ki jih podpirajo.
Kako preprečiti strankokracijo?
Okrepljena civilna družba: Močna civilna družba lahko deluje kot protiteža političnim strankam in zagovarja interese državljanov.
Neodvisne institucije: Neodvisne institucije, kot so sodišča in državni organi, morajo biti zaščitene pred političnim vplivom.
Transparentnost: Politični procesi morajo biti transparentni, da lahko državljani spremljajo delo politikov in jih kontrolirajo.
Udeležba državljanov: Visoka udeležba državljanov na volitvah in v drugih oblikah političnega življenja je ključna za preprečevanje strankokracije.
Ključno za strankokracije je, da se odločitve vlade in njenih organov ne sprejemajo v interesu države in državljanov temveč v interesu strankarskih nomenklatur vladnih strank in njihove klientele.
Predsednik vlade ni izvzet iz sistema strankokracije, temveč je njegov najpomembnejši del.
Zelo dobro, Drejč. 99/100 točk. Le eno stvar ste pa pozabili: medije… in brez medijev demokracija ne funkcionira. Walter Cronkite.
Zato pa imamo vso to stranko-mafijsko-partijsko sranje…
Pa vidite kje še kak pluralen, svoboden, neodvisen, necenzuriran, etičen medij?
Pa imamo res neko neodvisno civilno družbo?
Pa imamo res kje kako transparentnost?
Pa imamo res kake neodvisne institucije in resnično udeležbo državljanov?
Kar sami si odgovorimo.
Seveda nimate, nic od tega. Ampak krivi ste si sami. Namrec, ljudi je mnogo vec kot njihovih izkoriscevalcev. Problem je, da vsak od njih misli, da bo iztrzil malenkost vec kot njegov sosed.
Šel sem si ogledat, kako zgledajo od blizu fanatični upokojenci SDS, tako, da sem se pomešal med njimi.
Grozljivo. Groza. To je verski fanatizem, to, ne pa oni talibani.
Drugič pa v medijih govorite NATANČNO: „janševi upokojenci“ ali „SDS upokojenci“, ne pa samo upokojenci.
Ker teh cca 4000 fanatičnih vernikov kulta SDS ne predstavlja in ne more govoriti v imenu več kot pol milijona vseh upokojencev, ki imajo še zdrav razum in odločajo in živijo po svoji pameti.
Aja, po tvoje je eni vrsti upokojencev vseeno, če ne dobijo božičnice, drugi vrsti bi pa prišla strašno prav.
Nekaj pojmov za razumevanje osnov logike.
O STRANKOKRACIJI govorimo takrat kadar so stranke močnejše od same vlade. Takrat je vlada šibka in nesposobna vladati, torej opravljati svoje dolžnosti. Posledica je ta, da pričnejo posamezne stranke SOLIRATI in ocenjevati predsednika vlade PO NJEGOVIH SPOSOBNOSTIH ali bolje po njegovih ne-sposobnostih.
Tak primer je sedaj v Nemčiji. Podoben primer imamo v Sloveniji, ko so se vladne stranke uprle Golobu, ki je predlagal, da se zniža število ministerstev. zmagale so seveda leve stranke in ne predsednik vlade Golob.
Neresno je razpredati/pametovati, da stranke sestavljajo vlade, kjerkoli po svetu, ker je to logično/samoumevno – razen v enostrankarskih sistemih, a tudi tam vlada izhaja iz svoje stranke, ki jo partija vedno zna disciplinirati.
O strankokraciji pa NE govorimo takrat, kadar so stranke, torej ministri podrejeni predsedniku vlade in ne morejo solirati kot bi to želele posamezne stranke. Lahko pa zrušijo koalicijo, če ne dobijo tisto kar so zahtevale od predsednika vlade.
Tudi tukaj gre torej za merjenje moči kdo bo koga oziroma za posamezne majhne in velike zmage.
Nekdo trdi, da imamo namesto kompetentne vlade, nekomptentne politične stranke, in zato naj bi ne bile primerne, da vladajo.
Celo v enopartijskem sistemu smo imeli vlade, ki so jih sestavljali partijci. V večstrankarskem sistemu drugače ne more biti, kot da vlado sestavijo stranke. Tako je od časov t.i. razsvetljenega absolutizma naprej, pri nas je to od časov Marije Terezije naprej.
Demokracija ni idealen sistem, je samo najboljši od doslej poznanih sistemov. Nivo demokracije pa je odvisen od splošnega civilizacijskega in kulturnega razvoja v posamični državi. Demokraciji v Švici ali v Slomafistanu se seveda razlikujetA.
Namesto, da bi Golobova Vlada RS in monopolna državna zdravstvena zavarovalnica ZZZS postavili v središče pozornosti potrebe množic nemočno čakajočih zdravstvenih zavarovancev/potencialnih pacientov
ter jim skušali kolikor mogoče skrajšati pot do kakovostne zdravstvene pomoči v razumnem času,
se vladajoči politični odločevalci še naprej neodgovorno in brezplodno “igrajo” ideološke “igre brez meja” ter ne-produktivno dlakocepsko razmejevanje med malikovanim, a vedno manj učinkovitim, “javnim/državnim zdravstvom” ter nerazumno demoniziranim, preganjanim, a bolj gospodarnim in učinkovitim “zasebnim zdravstvom”.
Namesto temeljnih človekovih pravic in interesov državnih zavarovancev ZZZS in namesto temeljnih človekovih pravic in interesov profesionalnega zdravstvenega osebja postavljajo v ospredje ideološko-politično malikovano državno,
se pravi politično upravljanje javnega/državnega zdravstva,
iz katerega prostovoljno beži tako kompetentno in mednarodno konkurenčno zdravstveno osebje
in iz katerega mora iskati nujne preživetvene alternativne rešitve na zasebnem trgu zdravstvenih storitev in zavarovanj tudi vse več brezpravnih in preziranih plačnikov obveznih zavarovanj ZZZS, ki ni sposobna v razumnem roku zagotoviti nujne kakovostne zdravstvene oskrbe vsem rednim in poštenim plačnikom zdravstvenih zavarovanj.
Pod pritiskom nazadnjaško skrajnih anarho-komunistov in zasvojencev zgodovinsko poražene ideološke zapuščine marksistov, leninistov, stalinistov in titovcev nam nesposobna Golobova vlada ter ne-odgovorno ministrstvo Valentine Prevolnik Rupel skušajo le še podaljšati brezupne čakalne vrste v malikovanem javnem zdravstvu,
le še dodatno znižati kakovost storitev v vse bolj osiromašenem in vse slabše organiziranem javnem zdravstvu
ter prisiliti vse več življenjsko ogroženih rednih plačnikov in zavarovancev monopolne državne ZZZS, da za svoje poslednje prihranke (in dodatna posojila) iščejo nujno pomoč pri zasebnikih doma in na tujem.
Hulo BP, vesel sem, da ste še med nami. Nisem bil optimist, kar se vas tiče, zato sem vesel, po vsebini vaših komentarjev se mi zdi, da ste bili nekje na toplem, v oskrbi. Upam, da vas Zalar z blazinami ”pomiril”.
Drugače pa, za te ljudi ste vi vsi, ki to berete- kanonfuter, za Bojano Beović, za Marka Bitenca, za vse te nekoristne nastavljene aparatčike na MZ, NIJZ, ZZS, karkoli so že vse te kunšnte ”medicinske organizacije. Kanonfuter ste tudi za vse politike, novinarje, cenzorje.
To je zadnja necenzurirana stran in jaz sem eden zadnjih bojevnikov. Itak pa je bitka izgubljena.
Če napišem, da umre vsako leto 4.500 ljudi zaradi smrtonosnih cigaret, je to fakt, trden kot skala, enako kot 1.300 zaradi pljučnega raka (5-letna umrljivost 86% od 1.570 je sicer več… toda nekaj je malega je še iz drugih vzrokov), ta fakt je iz Registra raka. Samo interpretacije od ODGOVORNIH oseb ni od nikoder. Ogorčenja ni od nikoder, poročanja o tem ni od nikoder…
KER STE PAČ ZA VSE LE KANONFUTER, RAZUMETE??? Enako velja za 130.000 bolnikov s KOPB, ker je to v domeni UH Golnik (Univerzitetna Hiralnica Golnik) o tem ne boste nikoli nič slišali. Ker ste za njih KANONFUTER. Tako kot za Zelenskega mladi Ukrajinci… Enako velja za vse žrtve infakrtov, kapi, gangren zaradi cigaret, teh je celo več kot mrtvih zaradi raka, pa je tam številka blizu 2.000.
Skratka, smrtonosne cigarete vsak dan prodajajo otrokom, ki so nevedni, neinformirani kanonfuter, vi pa nič,… vsak dan se mladina loka s pijačami, ki vsebujejo več kot 100 g sladkorjev na liter, in nič se ne zgodi.
Noben novinar ne želi tega rešit, noben politik, nobena organizacija pri nas. VSI SO PRODANI!! Ne verjamete? No, pokažite mi izjavo, da je treba zmanjšati količino dodanih sladkorjev v pijače. Nič ne boste našli- za njih ste vi vsi KANONFUTER.
Isto velja za pohanje trave, ki ga pol podkupljenega parlamenta že proti plačilu hoče legalizirati, Krek ni pa v življenju nič konkretnega storil proti temu, pa je vso kariero vlekel kar solidno plačo za svojo epsko nedelo in nesposobnost. No, med pandemijo je pripomogel k temu, da imamo 1.000 presežnih smrti, ampak to je spet druga zgodba, kjer ste bili KANONFUTER, poskusni zajčki eksperimentalne genske terapije, ki so jo lažno imenovali cepljenje in žrtve gnusnega 4-letnega ustrahovanja, izsiljevanja, nasilja, pranja možganov, gaslightinga, ”mass formation”-a, itd. Zdaj razumete, da ste ves čas KANONFUTER, ker ne veste dovolj?
Skratka, ”dr.” Krek na kratko – TO JE VLJUDNO SPOROČILO ZA VAS – spel’te se!
Mona muđahedinsko zafutrana,pa ti misliš 1000 let živet?
Zavaravanje neprijatelja, bil sem pa na ogledu tvojega kemiskega prijatelja, res lep moskovski ognjemet, sicer blo mrzlo.
Da pa veš, zame se nikoli ne ve kje se nahajam,za razlilo od tebe,ker vsi vemo,da si pr prfuknjenih😉.
Da se ne boš stopil, ti pa za tvoje zdravje posiljam sladek poljub in 100 sladkih bonbončkov…
Ne, morda pa le 90 ali 100? Moj idol je Boris Pahor ali pa Leon Štukelj, sanjam o tem, da bom vitalen tudi blizu stotice, vi ne? Moram biti pa bolj previden, preveč se žrtvujem za vas, za ‘upočasnjene’ bebčke, kajne? Glede ostalega ne skrbite, skrbim za svoje parametre vsaj tako dobro kot RFK.
No, Hulo BP, kje si se nahajal, če ni skrivnost, če ne na Studencu v varnem ”zavetju blazin”? Namiguješ sicer na Moskvo – to je še en dokaz bolezni… Ene parkrat je mi je prav manjkalo bizarno vprašanje, prav pogrešal sem ga: zakaj so me ”fuknli iz sveta RTV”? A je to zato, ker sem dokazal brutalno cenzuro na cenzuRTV, ki jo tam izvajajo vsak dan, ali zakaj ste si izmislili tako bedarijo, ki jo potem še vztrajno ponavljate? To vprašanje me malo muči… povejte že!
No saj taki ste ozkoslepi kumrovčki s kupljenim doktoratorskim plagiatom.
JAZ!, sem vas mnogokrat vparašal in nikoli niste odgovoril!
Že z vašim zadnjim pisanjem,dokazujeze vašo nedoslednost prebiranja in pobalinsko površnost.
V bistvi vas je razimeti, kot hormondko vzhičenega pubertetnika,ker mamreč v vsakem vašem esejskem pisanju si hrati zastavljate vprašanja om odgovore
To že sttmi k izkirjenosti, zato, vam prporočam v tej dnej, lal kulinarični podvig,recimo specite si medenjake,pa liter kuhančka,pol pa en dober jont za povrh,stroka pravi da pomsga😀
Zadnic si me ti Vertnon nekaj okarau,da nimam pojma kaj se dogaja v Ameriki.Mene hudicevo malo briga kolk ljudi ure od pljucnega raka.Zame je enostaven odgovor,sami so si krivi,ce je dokazano,da so so bili pljucni raki res povzroceni od cigaret?Moja sestra je umrla za pljucnim rakom,nikoli kadila tobaka ali kaj drugega.Kar pa se Amerike tice,mora ze bit nekaj prav,da sem docakal tako visoko staros..Jem kar mi pase,pijem tudi,celo snopca si sam nakuham iz sadja,ki mi zraste v bacyardu.Pa se lep dan ali noc,karkoli ze!
Krek: “In res smo dobili nekaj, česar nismo pričakovali, obljubljeno nam je bilo vse drugo.”
Na vseh področjih, ne le v zdravstvu, kjer ja SD obljubljala v 30 dneh do specialista. In so paradirali pred parlamentom tudi Svoboda in Levica z DOHTARJEM Jenulom na čelu!
Če nekdo pred volitvami reče “ONI (prejšnja vlada, op.) so fašisti, treba jih je nagnat”
in nihče, ki ima vpliv v družbi (MSM, ki oblikujejo javno mnenje, profesorji različnih strok, ki izobražujejo volivce in bodoče odločevalce, različne institucije, varuhi, … ) ne reagira, potem ne gre le za krizo družbe, ampak za njeno postopno propadanje.
Leta 2004 so ljudje, tudi ob pomoči medijev, prepoznali korporativizem, korupcijo in klientelizem LDS, ki se ni mogla več skriti za fasado priljubljenega J. Drnovška, ki je kandidiral za predsednika države.
Še pred jesenskimi volitvami (zmaga SDS, nato nastanek mešane koalicije), je KONTINUITETA poskrbela za ustanovitev protijanša koalicije F21. Kučan (predsednik) je v obrazložitvi ustanovitve društva med drugim povedal, da želijo vplivati na razmere, ki “bodo določale prihodnost slovenstva in njegovo aktivno in odgovorno vlogo v svetu”. Društvo želi imeti vpliv na politično in družbeno dogajanje (sic!).
Vse je povedal, šef globoke države, že tedaj.
Ustanovni člani društva so bili med drugimi gospodarstveniki Zoran Jankovič, Bruno Korelič, Miloš Kovačič, Tone Turnšek, Stojan Petrič, Bine Kordež, Miran Goslar, univerzitetni profesorji Niko Toš, Bojko Bučar, Zdenko Roter, Ljubo Bavcon, Lev Kreft in Lucija Čok ter kulturniki Andrej Košak, Gojmir Lešnjak, Zoran Predin …
2004, Markeš, Mag: “Dreyfus na šestdeset podlage”
Nomenklaturi(F21) ne bo ostalo drugega, kakor da iz Janše naredi fantomskega fašista in ga javnomnenjsko(!) potolče. Patološko sovraštvo izvira iz občutka ogroženosti.
Leta 2008 (volitve) se je “zgodila Patria”
Danes je ljudstvo apatično, ljudi zanima predvsem lastno preživetje ali pa udobje.
Kar je voda na mlin vladajoči nomenklaturi!
Začarani krog?
@ iva pž – tole kar ste napisali se da na preprost način razložiti in sicer takole. Namesto moči vlade – smo dobili moč strank! Vlada – je postala neoprijemljiv pojem, ker so vlado uzurpirale politične vladne stranke! V mislih nimam samo predsednikov strank, ampak celotno skorumpirano delovanje znotraj teh strank.
Berem, da se je v stranki SD ta razcepila na dve struji: trde levičarje in tiste bolj sprejemljive, ki bi se povezale tudi z desnim polom.
Sedaj pa si poglejte kako skorumpirane so postale politične stranke drugod po svetu! Da se ohranijo na oblasti so pripravljeni potvarjati volitve, ubijati konkurenco, z vojsko preprečevati drugačen izid itn.
Politika vseh – se je spremenila v politiko posameznikov-odločevalcev, ki se jim dominantni mediji udinjajo, da ohranjajo svoje položaje in plače – sam medij pa zagotovilo od države, da jih bo vzdrževala.
Ljudstvo se tej takšni politični moči lahko upira zgolj na en način in sicer ta, da ko jih poči film gredo na ulice, tudi pred tanke, policijske vodne topove itn. Dokler pa jim ne poči ta film oziroma je jim povsem ne stemni pred očmi – se bodo vdali v usodo, ostali pasivni itn. Lep dan.
”Vlada – je postala neoprijemljiv pojem, ker so vlado uzurpirale politične vladne stranke! ”
???
Ne bom komentiral, da ne bom obtožen ne vem več česa. Naj komentira avtor.
Golobovo “gibanje” (ne tradicionalna stranka) je bilo ustanovljeno ad hoc, z ljudmi brez znanja in izkušenj, ki so opravili Gallupov test pripadnosti Golobu (izvedla ga je Geni plačanka Vesna Vuković, bivša novinarka Dnevnika, Siola ter Necenzurirano).
Takrat (2021) Golob ni dobil mandata v Geni, globoka država pa ni imela novega obraza, saj so bili KULovci z Erjavcem pase!
Monopolizirani tajkunski F21 mediji so pred volitvami 2022 naklepno nabivali proti strankam, dejansko proti uspešni prejšnji vladi JJ (po OECD druga v času pandemije – visoka gosp. rast, …)
Ljudje so padli na limanice in so mislili da bo “civilna družba” nadomestila pokvarjene stranke.
“Pojavil se je odrešitelj”, ki je ostal brez “službe”, vrhunski menedžer, “dotore Golob” v kompaniji z Niko Jenul ter bivšimi kulovci.
Davnega leta 2002 je Golob moral zapustiti LDS vlado in stranko zaradi korupcijskih tveganj, poslovno ga je rešil LDS odpadnik Istrabenz Bavčar, kupil njegovo Strelo) 2006 je Golob zasedel stolček Geni do 2021.
2022 je prevzel SAB in SMŠ, priključili so se kruhoborci za ministre in raznovrstne položaje HAN člani SD in MESEc Levice in …
Takle mamo , ki kradejo in uničujejo Slovenijo. Vprašanje časa je, da se sesujejo.
Edina stranka, ki profesionalno dela z mladimi, jih politično izobražuje je SDS. Upam da uspejo!
Kordež, Miran Goslar, univerzitetni profesorji Niko Toš, Bojko Bučar, Zdenko Roter, Ljubo Bavcon, Lev Kreft in Lucija Čok ter kulturniki Andrej Košak, Gojmir Lešnjak, Zoran Predin …
Bravo strokovnjaki,vstali so vsaj eno punci,kajti namrec,brez zenske nebi bili ljudje!
Tema zdravje in tistih na pozicijah je, da poskrbijo za zdravje, kolikor je mogoče, vsih državljanov Slovenije. Že dolgo nazaj so farmacevtska, tudi živilska, “lepotilna” industrija in na na splošno skoraj vsa, pogruntala, da se največ zasluži ravno na čarobni besedi ZDRAVJE. V vsem tem bombardiranju z vseh strani se ne znajde edino primarno zdravstvo. Se pravi tiste institucije, katerih usluge rabimo prav vsi ne glede na starost, izobrazbo, levi, desni, črni, beli, rumeni, magari tudi zeleni itd.
Zakaj služi in to ne slabo vsa industrija okrog zdravja, medtem, ko so bolnišnice, ZD itd. zapufani do vrh glave. Privatnim firmam, ki se ukvarjajo z zdravjem pa posel cveti. Seveda bi radi skrajni levičarji vrnili zdravstvo kot tako nazaj v socializem. Vendar so bili popolnoma drugačni časi in sanje levičarjev, ki sicer tudi radi dobro zaslužijo in še bolje živijo, so utopija na kvadrat.
A se ta čudna, tudi čudaška disonanca različnih strokovnjakov ne zdi nekam čudna. Povsem nasprotna mnenja, razlage, enih nazaj v socializem, drugih v tržno zdravstvo itd. Kakorkoli, najebemo mi navadna raja, ker gospoda lahko poskrbi za svojo rit pa naj si bodi takšen ali drugačen sistem.
GG bi lahko s svojo ogromno večino v parlamentu naredil veliko, veliko v smeri zdravstva in sploh vsega. Vendar svojo vlogo vidi predvsem kot najbolj samopašnega, že skoraj avtokrata, ki nebodijihtreba ministre, v glavnem podrejene katapultira preko ramen. Slovensko politiko je spremenil v cirkus, pa ne tisti, ki bo gostoval v Ljubljani, pač pa v Cirkus Montya Pythona. Očitno se uči od
svojega mecena Jankovića, ta pa od Vučića ali pa obratno. A se spomnite Loredana, kako se je pred vesoljnim slovenskim občestvom ponižal, kot zadnji hlapec v štali. Žali bog.
Ampak v vsakem primeru nasrkamo mi, sploh penzionisti, ki najbolj rabimo usluge primarnega zdravstva. Se pa ve kdo drži v rokah škarje in platno, ne pa vedno potegniti iz rokava najbolj prikladno, da je Janša kriv za vse, prav vse, čeprav je do sedaj držal v rokah samo škarjice in kos starega platna. Dokler bo takšno razmišljanje, nam lahko pomaga samo bog, pa še ta bi obupal.
Maja Bednaš DOLGOROČNA VZDRŽNOST FINANCIRANJA ZDRAVSTVENEGA SISTEMA, 23. junij 2023, Brdo pri Kranju.
Število delovno sposobnih prebivalcev (20-64 let) se znižuje. Do konca desetletja še za približno 5.000 na leto
V prihodnje lahko pričakujemo še intenzivnejše upadanje delovno sposobnega prebivalstva in povečanje prebivalstva nad 65 let
Zelo hitro se povečuje starostna odvisnost starejših od 65 let
Zniževanje števila delovno sposobnega prebivalstva tudi po scenariju višjega neto selitvenega prirasta
Razmere v zdravstvu – dostopnost, odpornost, javni izdatki
Košarica pravic v zdravstvu, ki jo pokrivata skupaj obvezno in dopolnilno zavarovanje je zelo visoka…
…zato je finančna dostopnost še relativno dobra, a izdatki iz žepa se povečujejo, zlasti bolj premožnim gospodinjstvom…toda zaradi čakalnih dob so se močno povečale neizpolnjene potrebe, še zlasti gospodinjstvom v prvem kvintilu
Delež javnih izdatkov v BDP se je v Sloveniji v dveh desetletjih povečal bistveno manj kot v povprečju EU…
Na srednji rok vlaganja v odpornost zdravstvenega sistema zahtevajo povečanje javnih izdatkov zdravstvo
Na dolgi rok: večji pritisk demografskih sprememb kot v preteklosti poleg vseh drugih dejavnikov…
Izdatki na posameznika zelo hitro naraščajo po 50. letu
Javni izdatki za zdravstvo in dolgotrajno oskrbo (90 % zdravstveni del) bi se po referenčnem scenariju AWG do leta 2070 povečali za 3,7 o.t. BDP , še višja je rast izdatkov za pokojnine (brez reform)
Pritiske na zdravstveni sistem in rast izdatkov lahko zmanjša tudi dobro urejen sistem dolgotrajne oskrbe – manjši pritisk na družinske zdravnike, – manj duševnih težav oskrbovancev in svojcev, – manj padcev in poškodb pri starejših, – manj zdravstvenih obravnav v bolnišnicah, – manj pritiskov na urgentno zdravstveno obravnavo
Možni odzivi na posledice demografskih in tehnoloških sprememb Ekonomski izzivi 2019, UMAR
1. Ukrepi za izboljševanje zdravstvenega stanja prebivalcev, s povečanim vlaganjem vpreventivo in javno zdravje, zmanjševanjem neenakosti v zdravju in krepitvijo varstva pri delu
2. Spremembe v virih financiranja zdravstvenega sistema, z uvajanjem mešanega modela financiranja in zmanjševanjem odvisnosti od prispevkov na plače zaposlenih
3. Povečanje učinkovitosti zdravstvenega sistema in sistema dolgotrajne oskrbe, z ukrepi na makro ravni ter na strani ponudbe in strani povpraševanja
Ob naraščajočih potrebah je potreben razmislek o virih financiranja
Možni ukrepi za povečanje učinkovitosti zdravstvenega sistema (1) Ekonomski izzivi 2019, UMAR : Makro raven
• proračunske omejitve na makro ravni ali na ravni zdravstvene dejavnosti
• omejitev košarice pravic in uvajanje standardov
• širitev košarice pravic na primarni ravni (več preventive, rehabilitacije, fizioterapije, patronaže)
• finančna zaščita socialno šibkejših, za preprečitev dražjega zdravljenja v prihodnosti
• vrednotenje zdravstvenih tehnologij (HTA – Health Technology Assesment)
• krepitev nadzora nad postopki zdravljenja in porabo zdravil
• zagotovitev zadostne preskrbe s kadri
• nadzor nad rastjo plač
• centralizacija javnega naročanja
• kontrola cen zdravil
• uvajanje modelov zdravstvene oskrbe kronično bolnih (referenčne ambulante, prenosi pristojnosti na medicinske sestre)
• integracija zdravstva in dolgotrajne oskrbe
Znanec poznavalec slovenskega in tujih zdravstvenih sistemov dodaja: VSE TO V OKVIRU ENOTNE SLOVENSKE BOLNIŠNICE PO VZORU KABEG KOROŠKA, KAR PA JE PRI NAS OB STALNIH MEDSEBOJNIH SPORIH NA STROKOVNEM IN IDEOLOŠKEM NIVOJU , ZAENKRAT NEMOGOČE.
Možni ukrepi za povečanje učinkovitosti zdravstvenega sistema
Stran ponudbe:
Storitve • prenova modelov plačevanja izvajalcev • prenova procesa nakupovanja zdravstvenih storitev in upravljanja tega procesa, • uvajanje regulirane konkurence med izvajalci • povečanje avtonomije vodstvenega kadra v bolnišnicah • spodbude za zaposlene (dodatki za preventivne storitve, za zadovoljstvo bolnikov, za kakovost in učinkovitost) • digitalizacija procesov v zdravstvu • uvajanje telemedicine in robotike • uvajanje integrirane zdravstvene oskrbe • uvedba modela »celovitega načrtovanja odpustov iz bolnišnic z individualiziranim spremljanjem« • uvajanje kliničnih poti (smernic za zdravljenje posameznih bolezni) • uvajanje smernic za obravnavo multimorbidnih bolnikov
Zdravila • cenovne kontrole • razvrščanje zdravil na liste • kontrole predpisanih receptov
Stran povpraševanja:
Storitve • Soudeležba pri izdatkih za storitve in zdravila (participacija, doplačila, odbitki (franšize) vendar z ustrezno zaščito socialno šibkejših) • Krepitev vloge vratarjev na primarni ravni • Izobraževanje kroničnih bolnikov za uporabo IKT oskrbe na domu Zdravila • Zamenjava originalnih zdravil z generičnimi; preferenčne liste zdravil (nižje doplačilo) • Izbraževanje multimorbidnih bolnikov glede jemanja zdravil • Višanje trošarin za alkohol, tobak in nezdravo hrano in regulacija oglaševanja • Politike za spodbujanje aktivnega in zdravega staranja in obvladovanje tveganega vedenja
Helouuu,
Za vse to in še več rabite Republiko.
Pogreb je bil včeraj.
Ne rož ampak dobra dela…☻
Ce prav razumem, se vam hisa podira, vi bi pa barvali fasado, ker je to edino kar se zmorete.
@miro – zanimivo branje. Dodal bom zgolj tole svojo misel. Bolj ko je neka država razvita – bolj jim primanjkuje mlade delovne sile – na vrhu in na dnu. Primer za Nemčijo.
Berem, da svojim politikom gospodarstvo svetuje naj ne pošiljajo Sircev nazaj v njihovo domovino, ker jih je večina našla delo v Nemčiji, tudi zdravstvu – in bi ta ukrep močno prizadel njihovo gospodarstvo.
Problem je drugje. Zdravstvo je tako napredovalo, da danes ljudje živijo bistveno dlje kot nekoč. Posledično to pomeni, da so imeli tudi plače boljše/višje, boljši/višji standard itn. Ključna pa je sistematizacija plačnih razredov. Takšni kot so – se dajo spreminjati zgolj v odstotkih – večjih sprememb ni možno izpeljati, ker se potem poruši celotni plačni sistem.
Ljudje živijo dlje in država jih mora vzdrževati preko pokojnin – to je kavelj22.
V znanstveni fantastiki ta problem rešujejo tako, da smejo ljudje živeti zgolj 50/60 let – potem pa jih predelajo za hrano? SF – obožujem, a ne vsako teorijo/knjigo.
“…češ da privatno zdravstvo ne sodi v zdravstveni sistem.”
Pa še kako sodi! Šele uvedba privatnega zdravstva z vsemi pravicami in dolžnostmi naredi sistem učinkovit in kvaliteten.
Enako je s šolstvom.
Samo ZLOČINCI (domala fašisti) uvajajo zakone in predpise, ki poslabšujejo storitve.
Zdravniki, z vso silo se uprite temu nezališanemu fašizmu.
Zakaj pa Janša in Krek nista stvari uredila, ko sta bila na položajih. Takrat nam je Krek tukaj pisal kako je vse fantastično in dobro deluje, in da so problem zgolj sodniki. Zdaj naenkrat spet nič ne deluje, čeprav deluje enako kot prej.
Ko je Janša na oblasti je vse dobro, ko ni, je vse narobe … tudi če se sploh nič ne spremeni. Torej, ceneno politikanstvo. In tako iz leta v leto, iste zgodbice, isti obrazi. Bedno.
Čimprej moramo zamenjati to levičarsko zalego. Kradejo pri belem dnevu in to pod nadzorom policije in sodstva…
Prekleti lažnivec. Krek nikoli ni pisal, da je vse fantastično.
Btw, zakaj pa ti nikoli ne bruhneš po golobavsih, vedno le po Janši?
A zakaj? Ker je to eden od kapitalnih problemov druzbe, ki se vlece se iz socialisticnih casov. Sedaj najbrz resitve sploh ni, ker nimate toliko denarja, da bi problem razresili.
Ni problem v denarju. Denar mečejo skozi okno…
Saj zato ga pa ni …
Prvo bom citiral tale izsek, nato pa podal utemeljitev zakaj je možno napovedati prihodnost na kateremkoli področju.
(IMF je denimo pod vodstvom Christine Lagarde (danes vodi Evropsko centralno banko) predlagal, da morajo države zategniti davčni primež, da bi pospešile gospodarsko rast. Ko je Trump predlagal, da se zmanjša davčna obremenitev, se je IMF oglasil, češ da preveč denarja v denarnicah tistih, ki ga zaslužijo, lahko pomeni, da ga ne bodo pametno uporabili (nekaj podobnega je pred volitvami izjavil Robert Golob).
Zato njihovi ekonomisti predlagajo nekakšen globalni davek, kajti davčna konkurenca med državami sproža neenakost. Neenakost bi posamezne države (dokler ne bo kakopak globalnega davka) odpravljale s povečanjem davkov, progresivnimi davki, z večjo vlogo države pri prerazporejanju dohodka in uvedbo univerzalnega temeljnega dohodka. V posebnem dokumentu so celo predstavili tezo, da je zmanjšanje življenjskega standarda zaželeno, ker bodo ljudje potem bolj enaki.
IMF je postal ustanova, ki podpira socialistične ekonomske politike. Zato so bili njihovi ekonomisti navdušeni nad Slovenijo. – Jože Biščak)
Recimo da dam za osnovo tole izhodišče: Bipolarna Slovenija v multi-polarnem svetu. Za osnovo pa sem si vzel zakonitosti v gospodarstvu in ne ideologiji.
V Kapitalizmu/komunizmu/socializmu ima gospodarstvo isto/enako zakonitost, ki se imenuje ekonomsko-tržno na lokalnem in globalnem nivoju. Kako pa to dosežemo, da takšno gospodarstvo lahko izkazuje napredek na vseh področjih?
Dva pogoja sta potrebna, da se to udejanji/opredmeti. Prvi je nenehna rast človeške populacije za delo, druga je zakonitost potrošniške družbe. Tudi v komunizmu/ socializmu lahko levičarska podjetja preživijo le, če imajo potrošnike, ki plačujejo njihove manj kvalitetne izdelke in storitve, kajne?
Rast prebivalstva, ki je ključna – pa bo imela dve posledici. Prva je ta, da bo na planetu živelo preveč ljudi in bodo s svojo prisotnostjo planet Zemljo uničili, ker Narava takšnega števila človeške populacije ni sposobna preživeti. Prve bodo seveda na udaru rastline in živali, pragozd itn. Zopet imamo dve posledici. Ali bo Znanost tako napredovala, da se bo del človeštva preselilo na drug planet – ali pa bomo uporabili umetne viruse ali kar jedrsko vojno, da uničimo planet Zemljo in samo človeštvo.
Gospodarstvo brez rasti prebivalstva ne more preživeti oziroma lahko preživi po levičarski ideologiji, da bomo recimo v Sloveniji jedli samo tisto kar smo sposobni proizvesti doma – torej vsi revni vsi enaki, kar pa je seveda navadna laž – saj vidimo kako pridno bogatijo posamezniki v naši državi na račun levih vlad, ki so večinske pri nas. Napovedati prihodnost – torej ni nobena umetnost!
Ker je zdravstvo del našega levičarskega sistema – so takšne tudi posledice. Lahko mi verjamete, da tisti, ki imajo dovolj denarja se ne obremenjujejo z našimi ekstremnimi levičarji, golobnjakom itn. kakšno bo naše zdravstvo – ker bodo odšli preprosto v tujino, da se lahko tam dostojno pozdravijo. Lep dan.
P. S. @weedoc – pravkar sem prebral vaš komentar s katerim se globoko strinjam.
“Prvo bom citiral tale izsek, nato pa podal utemeljitev zakaj je možno napovedati prihodnost na kateremkoli področju.”
Upam, da ne boš spet užaljen, ampak tale stavek je vzbudil mojo radovednost, namreč da je “možno napovedati prihodnost na kateremkoli področju”. Prebral sem komentar, ampak utemeljitve za to trditev nisem našel. Sem kaj spregledal?
Pa brez zamere, prosim. Gre samo za polemiko, debato.
Namesto večnega in pomanjkljivo vljudnega jamranja je mogoče ubrati dve poti: politično udejstvovanje in v parlament, spremeniti zakone in imenovati prave ljudi na prava mesta; in druga, napisati strokovno/znanstveno delo in ga znati “prodati”. Jao, koliko zlatih olimpijskih bi jaz osvojil, če bi le…
Opusti vsako upanje ti, ki vstopaš! je Dante napisal ob vhodu v njegov pekel.
Tak napis bi morali nabiti na vseh slovenskih mejnih prehodih pa še vsaj na ljubljanskih vpadnicah.
Kdor je po tridesetih in več letih propadanja slovenskega zdravstvenega sistema in po več kot tridesetih letih nedelujoče demokracije še vedno optimist, je pač nepoboljšljiv naivec.
Tam kjer nihče ne išče rešitev v skupno dobro, temveč se le kupčka med različnimi partikularnimi interesi, rezultat ne more biti nič drugega kot kaos in anarhija.
ti ti ti…
prvi del sem že nekje prebral…..😉
Mogoče v Divini commedii?
Namesto večnega in pomanjkljivo vljudnega jamranja je mogoče ubrati dve poti: politično udejstvovanje in v parlament, spremeniti zakone in imenovati prave ljudi na prava mesta; in druga, napisati strokovno/znanstveno delo in ga znati “prodati”. Jao, koliko zlatih olimpijskih bi jaz osvojil s kavča, če bi le…
Bliža se čas, ko se bo kakšnemu,rakavo obolelemu upokojenemu polcaju zopet odtrgalo, pa bo uporabil vsa zanj rszpoložljiva sredstva pravice in porečil med doktorskimi vrstami,pa še kakšno nedolžno bitje vmes. V vednost, ne želim si da se ponovi Izola!!
Ta jenen golobnjak se pa kar naprej še vefml ZAJEBABA!!
Tokrat bo več mrtvih kot 1991
kole,
RAJE OBELODANI,ZAKAJ SO TE IZ SVETA RTV VN VRGLI!!!!
Kolikokrat si se že poslovil s tega portala, ko pa zavohaš,Kreka, pa hajde u pušunje vikrarne.
En velik zavoženi bedak s kupljenim doktoratom.
Zdej pa seri dalje na Božička….
Slovensko zdravstvo spominja na sistem nekdanje Juge: vsi pametni, a vse gre v maloro. Beremo globokoumne misli insajderjev in outsiderjev, očitki letijo z vseh strani, kakšne smiselne diagnoze, kaj šele terapije za naše zdravstvo, pa ni videti.
Zdravniški ceh se zdi, da ga brigajo samo višje plače, ne oziraje se na finančne zmožnosti naše države in vedno bolj državljanov, ki morajo vse več denarja dati iz svojega žepa, če sploh hočejo priti pravočasno do zdravljenja, četudi plačujejo redno in dodatno zdravstveno zavarovanje.
To, kar pravi dr. Krek, da je zasebni zdravstveni sektor veliko bolje organiziran kot javni, je nič drugega kot priznanje, da ni vsega kriva vlada na makro nivoju, temveč so veliki problemi tudi na mikro-organizacijskem nivoju, za katerega so odgovorni tisti, ki vodijo javne zdravstvene ustanove. Kvadratura kroga je, kako v javnem zdravstvenem sistemu odpraviti nemogoče dolge čakalne dobe. Pri zasebnikih jih za samoplačnike praktično ni. Ker veliko zdravnikov dela v javnem in “popoldne” v zasebnem zdravstvu, se ni moč ubraniti vtisa, da gre za načrtno preusmerjanje pacientov v zasebne zdravstvene ustanove, ker posamezniki, t.i. dvoživke, na ta način največ zaslužijo. Velikanski javni zdravstveni sistem je zato precej manj učinkovit, kot bi lahko bil.
Zdi se, da imajo vsi velika usta skrbi za paciente, v resnici pa gre za to, kako nagrabiti čim več denarja, ne le za plače v zdravstvu, temveč tudi za dobaviteljsko klientelo, ki parazitira zdravstveni denar od potrošnega materiala, prek zdravil do investicij. Vse je preplačano.
Tudi mediji so v glavnem zatajili, saj ne razkrivajo niti najbolj očitnih anomalij v zdravstvu in odgovornih zanje. Mafija ima pač različne veje, ne le zdravstveno, temveč tudi politično in medijsko. Zato pa ni rešitve za naše zdravstvo. Saj je nihče niti ne išče. Vsem glavnim akterjem odgovarja točno tako stanje, kakršno je.
Bomo videli, kakšne bodo posledice vladne bolj kozmetične kot resnične “reforme”. zdravstva. Bo to še ena brca v meglo?
Gospod Švejk, dobro ste zastavili na začetku, veliko je demagogije, medsebojnega obtoževanja in praznega nakladanja. Zmagajo pa pri tem Fides in ZZS. Pa smo ja prav vsi za zdravje, ni tako? Ne, žal nismo! Prosim, da izpustite slaboumni nebulozni politikantski pamflet dr. Kebaba ven iz tega, on je del tega brezčutnega idiotskega sistema, za katerega ste le kanonfuter, in njegov učinek je 0.000 oz. zgolj negativen. Zato tudi nikoli ni predstavil nobenih rezultatov svojega dela (droge), o enih pa nima kaj povedati v svoj zagovor (covidnih 1.000 presežnih mrtvih vsako leto).
Rešitve so enostavne:
1. Zamenjati je treba organizirano mafijo na čelu ZZS (predvsem Bitenc pa tudi Beović, Ihan, itd.), takoj zdaj je že prepozno.
2. Končati je treba prodajo cigaret vsem naslednjim generacijam.
3. Znižati je treba količino sladkorjev na nivo pod 50 g/L ali pod 40 g/L, o tem bi morali morda še razpravljati, a meja je tam nekje.
To so jasne, enostavne, logične rešitve, povsem izvedljive, pravzaprav NUJNE.
(Seveda je treba regulirati izigravanje dvoživk, ki najprej vlečejo plačo v javnem sistemu, dela pa ne opravijo, potem pa lahko celo dvojno kasirajo še privatno. A Golobu in Valentini gredo bolj slabo stvari od rok, oba sta brezvezna demagoga in bleferja. Golob niti tiste skorumpirane direktorice ZD Ljubljana ni zamenjal, niti Beško, pa tudi redno sestankuje z Bitencem, pa tudi z mafijankovičem in Kučanom, kar je vse dovolj ”zgovorno”. Pa tudi z Jansho, Toninom, Logarjem, Hanom, Asto in ostalo partijsko drhaljo ne bi bilo nič bolje…)
Vse ostalo so navadni prdci v veter in nakladanje popolnih brezveznjakov in zdravstvenih analfabetov. Ekonomisti ne bodo nikoli nič naredili za zdravje, ne bodite no naivni, lepo vas prosim… Kako kaj najdražje ”zdravje” na svetu v ZDA in sojenje heroju Luigiju?
Od včeraj je intervju s tožillko ,ki oznanja definitivni konec Republike.
Sedaj je to tudi uradno policijski režim.
Kje je dno brezna si ne upam ugibati.
Tako daleč,tako blizu.
Na koncu je 500 mafijcev končalo v najstrožjem zaporu za dolgo časa.
Nell’estate del 1985 Falcone e Borsellino prepararono l’istruttoria del Maxiprocesso sull’Isola *dell’Asinara. Erano con le famiglie e pagarono pure il conto. Paolo Borsellino e Giovanni Falcone arrivarono all’Asinara nell’estate del 1985. La Mafia stava già progettando qualcosa nei loro confronti.
*Asinara je otok zapor.
From Wikipedia
“missing” in slovenščina 😉☝️
The Maxi Trial (Italian: Maxiprocesso) was a criminal trial against the Sicilian Mafia that took place in Palermo, Sicily. The trial lasted from 10 February 1986 (the first day of the Corte d’Assise) to 30 January 1992 (the final day of the Supreme Court of Cassation), and was held in a bunker-style courthouse specially constructed for this purpose inside the walls of the Ucciardone prison.
A hearing of the Maxi Trial
Sicilian prosecutors indicted 475 mafiosi for a multitude of crimes relating to Mafia activities, based primarily on the testimonies given by former Mafia bosses turned informants, known as pentiti, in particular Tommaso Buscetta and Salvatore Contorno. Most were convicted, 338 people, sentenced to a total of 2,665 years, not including life sentences handed to 19 bosses; the convictions were upheld on 30 January 1992 by the Supreme Court of Italy, after the final stage of appeal. The importance of the trial was that the existence of Cosa Nostra was finally judicially confirmed.[1]
It is considered to be the most significant trial ever against the Sicilian Mafia, as well as the largest trial in world history.[2] Throughout and after the trial, several judges and magistrates were killed by the Mafia, including the two who led it—Giovanni Falcone and Paolo Borsellino
To je rezultat tov. Twita, oz. fasio Koruptivca in comp.
Miller, alias “seronja” pejt v mp3…še prej pa naj ti plenice zamenjajo!
Rezultat “kolektivnega slovenstva” 😁
Il rapporto mafia-politica nel pensiero di Giovanni Falconedi Vincenzo Musacchio
+
Le nuove mafie hanno ormai incluso nel metodo mafioso la corruzione sostituendola dove sia possibile alla violenza e alla intimidazione
06 Febbraio 2022 alle 09:34
from: Huffington post
Lahko bi abortirala, tvoja draga mati… a takrat ni bilo brezplačno?
O Gjonny Jansha, ki si v nebesih, na shpeto! Zamenjaj šklibulija s Heussom, pošlji Breznika po ”banane” in ne bo nobenih rafalov v mafijske skesance.,,
Vse zaman. Krek se trudi in pojasnjuje napake,ki jih počne vlada, nevladne organizacije in pred vsem nespsobna ministrica za zdravje.
Leto in več nam reformira zdravstvo , pa so rezultati takšni, da je zdravstvo v vedno večji krizi.
Je Korošica,pa ni vrag, da si ne more vzeti malo časa, pa skočiti čez mejo in pogledati, kako deluje zdravstvo v Avstriji. Če bi stopila do kolega na Dunaju in ga prosila za to, da prevzame Sloveijija avstriski zdravstveni sistem, bi prinesla v Ljubljano zakonodajo, jo dala prevesti in odlična reforma zdravstav bi bila izvedena.
Tako pa se trudi kot nekoč tovariš Karedelj, ki nam je dal samoupravljanje, s katerim se je potopila Jugoslavija s Slovenijo vred.
Naj se malo pozanima pri tovarišu Milanu Kučanu, zakaj je moral s partijo vred sestopiti in zamenjati kožo.
Vse zaman. Krek se trudi in pojasnjuje napake,ki jih počne vlada,
****
Stanje v zdravstvu se poslabšuje že od osamosvojitve dalje, ne glede na vsakokratno vlado. Očitno niso problem samo vlade, bodi leve ali desne.
Nekateri pravijo, da se je sesuvanje javnega zdravstva začelo z nastankom zdravniškega sindikata Fides.
V avtu imate zariban motor, vi bi pa auspuh popravljal?
Ali pa “frgazar” pri dizlu. V “dobrih starih cajtih” si potreboval žiletko za nastavitev platin na “frgazarju” ter dva ključa za menjanje prirobnice in “žunte”. Ne bi se vračal nazaj, ko sem preležal pod fičkom še in še. Danes pa priklopiš na računalnik in ti vse pove. Je pa dražje, veliko dražje.
Nekateri pravijo, da si zabit kot cvek…
Tudi prav. Naj bo vaše-tvoje. Itak pa ne razumeš-te pointa. Seveda me zmerjajo-te levi in desni. Not problem. Zabit kot cvek, torej drži, kar v tvojem primeru ne drži, ker se cvek tudi skrivi. Definicija eno ali dvo vrstičarjev, tako levih kot desnih je en sam cinizem. Predvsem pa brez panike.
@deni
odgovarjal sem švejku…
Pa ti sploh veš, kako je bilo v zdravstvu za časa Jugoslavije? Imel sem priložnost dolgo časa spremljati zdravniške plače. V Jugi sramotno nizke. Plače in sistem sta se z osamosvojitvijo izboljšala. Kmalu pa je mafija zavohala denar in začela spreminjati sistem v sebi podložnega.
-pregled: 1kg kave (italjanske).
-preskok vrste: 1 L Viskija (škotskega).
Zdravstvo je biznis in tam, kjer je denar, je mafija. Briga njo za bolnike, njo briga njihov denar.
Slovensko zdravstvo je zanič, ker je naš narodni značaj tak, kakršen je. Vseeno je, kakšen sistem imamo, vedno bo enako, vedno bo vse narobe.
Hipotetičen primer: Za pregled pri nekem specialistu je čakalna doba na primer eno leto, isti specialist, na katerega. moraš čakati v javnem zavodu eno leto, ti pregled opravi v enem tednu v zasebni ambulanti.
O tem pa zdravniški ceh ne črhne. Le zakaj??
Zakaj pa bi moral zdravniški ceh nekaj črhniti? Vrsta pri enem ponudniku storitev na trgu je takšna in pri drugem drugačna. Zdravnik dela po pogodbi pri enem in/ali drugem. Če bi bilo to narobe, v pravni državi nezakonito, bi država že zdavnaj ukrepala. Tako pa ne more in ne sme, lahko pa vodi vse sorte ideoloških/kvazi moralnih/nevoščljivostnih vojn proti zdravnikom. Lahko utemeljite, prosim?
Če se ladja potaplja, mora posadka kaj ukreniti. Kaj delajo zdravniki pri nas na potapljajočem se zdravstvenem Titaniku? Stavkajo za višje plače, pri čemer ne ponujajo nič v zameno, razen groženj, da bo sicer še slabše.
Mantra, da je vsega kriva vlada, drži samo deloma. Problem je celoten zdravstveni sistem, javni in zasebni, za kar je odgovorna vlada, ki nima koncepta, kako oba sistema koncipirati, da bosta komplementarna in v korist bolnikov. Problemi pa so tudi na mikroravni, za kar so odgovorni tisti, ki vodijo javne zdravstvene ustanove.
Ker itak vsi vedo, da ZZZS ne placa. Tega nima smisla ponavljat, ker zaradi tega ne bodo zaceli placevati.
Tudi v zdravstvo je potrebno vnesti nove in tudi pozabljene pristope:
bioresonanco z naturopatijo, a tudi zdravilstvo in ortomolrkularno medicino, ki zdravi z dodajanjem hranil in raka zdravi z dodajanjem vitamina C v zilo.
Tudi v sole je potrebno vnesti vec zdravstvene vzgoje, da se vec ne bi tekalo k zdravniku za vsak prehlad, ki je v bistvu ciscenje in znak, da mora clovek malo pocivati, se regenerirati. . . . .
Lucka, če bi vpeljali spodobno zdravstveno vzgojo, potem ljudje takšnega komentarja kot je vaš, ne bi napisali.
Butale so vedno bile nekaj posebnega. Lahko bi ponovno uvedli sistem vaških vračev.
Drži saj smo podobni plemenom Hotentotov, Zulujev in sličnih plemen v Afriki.
@Doc,
Nekaj je vzrok in nekaj posledica.
Drži ?
Na splošno drži, ampak ne v Butalah.
Motite se, pomagalo bi edino zamenjati drzavo.
V politiko pa voodo lutke in igle
Jeh, če že avtor tako pravi, vse je farsa… bo kar držalo, prava, orto- hardcore- tragi-komična farsa pa so te kolumne. Jah, ta presneta Svoboda, prav oni hočejo vse privatizirat, pa še Fides, pa ZZS z Beovićevo, pa Bitenca imajo v rokah… prava komunajzarska diktatura je tole. Kajne, ni tako – po vašem besedilu?
”Dr.” Krek, legenda ‘javnega sranja” – kot rečejo študenti MF, kako kaj napreduje vaš boj proti drogam, saj zdaj že samo kakih 200.000 mladoletnikov poha smrdljivo poneumljajočo travo in še dobro se jim zdi. Nikoli nisem videl nobene prave kampanje o tem. Pa skoraj vse stranke so tobačni lobisti že podkupili, menda bomo kar legalizirali nove in nove škodljive droge (Paragijeva je od tobačnikov že dobila v roke napisan zakon), vi pa boste rabili nove varne sobe, kajne?….Ko ste tak strokovnjak in tako proaktivni, kajne? ”Stroka” – če lahko uporabim ta izraz za Inštitut NI Javnega Zdravja – je pa brez izjeme – 100% tiho. Razen par plačancev, Nolimal, Červek, Neubauer, ipd. in psevdo-znanstveni lažnivi tobačni inštitut ICANNA. Ti so pa glasni. Trije plačanci lahko preglasijo 1.000, zanimivo…
Nekam tiho ste o temah, ki se tičejo vašega področja… hmmmm.
Aja, ste že kupili darilo za vnučke? Na Trubarjevi 16 imajo s popustom – ne boste verjeli- kar Marlboro modo za mlade, zelo blizu vašega ”inštituta za zdravje”.
TIRS dela dobro, bi rekli v Svobodi, kajne ”dr.” Krek?
Ni ti ga treba žaliti!
Kar se tega kajenja tice v Butalah,mi ni dobro znano.Povem vam pa tole,proti koncu 60tih let prejsnjega stoletja so tle v Ameriki tiotano prepovedali reklamirati tobacne izdelke,na TV,cajtungah in povsod.Do danes se nisem slisal enega comeclja na TV za cigarete.Sam pa sem se olocil,da s prvim Januarjem leta 1971 neham kaditi in do danes se nisem pokadil niti ene cigarete!
Kolega Rokovnjac, vi pač nekaterih stvari ne razumete najbolje. Pojavil se je nek pravnik v ZDA in našel zakon o ”uravnoteženih informacijah” – in zahteval, da se enako časa nameni reklamam za smrtonosne cigarete pa tudi – opozorilom (oz. anti-reklamam). Tak je zakon, in so začeli s kampanjami. Dajte recimo v google sporočilo legende vseh legend, Yula Brynnerja, traja 30 sekund:
”Now, that I’m gone, I tell you: Whatever you do just don’t smoke.” To je trajalo kako leto, dve. Tobačni morilci so takoj ugotovili, da bo konec z njimi, če pride resnica na plan, ali celo le del resnice; da je BOLJE, da umaknejo reklame kot, da bi raja spregledala morilsko resnico o kancerogenih cigaretah. Enako so ubili dokumentarni film Death in the west, ki je samo to pokazal, da so 4/5 Marlboro kavbojev potegnili ta zelo kratke zaradi kancerogenih, smrtonosnih cigaret.
Ja, od takrat so veliiiiko investirali v novinarje, pa zdravnike, pa politike, lobiste. MEGA KORUPCIJA, ki traja že 70 let. Ampak ta čas se izteka, čeprav veliko prepočasi. Veliko prepočasi tudi zaradi ”strokovnjakov” tipa Krek. Kje sem ga pa jaz žalil? Ali ne žali on nas s svojo nesposobnostjo, laganjem, nestrokovnostjo in svojo epsko škodljivostjo? Kdo tu neki koga žali??? 4.500 žrtev tobaka vsako leto, pa poleg še 1.000 žrtev pandemskih ukrepov z cepljenjem vred. Dajte se malo vprašat, kaj pišete, človek božji.
KDO TU KOGA ZDAJ ŽALI, PREKLETO!!!
Se opravičujem: s cepljenjem, lapsus je to.
Vse ostalo pa drži kot pribito. Še vedno čakamo na epske dosežke dr. Kreka v boju proti drogam (menda jih je toliko, da jih niti nima časa našteti) in tudi dosežke, ki jih je naredil, da bi manj otrok ”pohalo” in kadilo. Ali ni to področje, s katerim se je ukvarjal vso kariero? (Enkrat sem bil na eni taki enodnevni konferenci o zasvojenosti v organizaciji takih ”krekov” – kot bi oni spremljevalci džankijev nekaj neorganizirano nakladali, popolno nerazumevanje stanja, okoliščin, vzrokov in posledic…)
Čakamo. Čakamo. Čakamo.
Ali enim res ni jasno, da tega modela država že vse življenje bajno plačuje, da ni naredil popolnoma NIČ KORISTNEGA in nam zdaj vsem še soli pamet?
@Vernon me ne zanima na kateri strani ste-si. Vendar glede tobaka in derivatov na osnovi tobaka, pa se in se bom tudi v bodoče vedno strinjal z vami- teboj kakorkoli. Prešel sem na zvijanje tobaka, manj pokadim in še ceneje je. Majhen korak, ampak velik k prenehanju kajenja, če parafraziram Armstronga.
Prižgi enega, da se umiriš
Ravnokar ugasu. Na tvojo žalost.
Rokovnjač, vsa vam čast. Mislim popolnoma resno.
Super deni, tudi jaz sem vesel zanj. Vsak, ki preneha kaditi, je junak. Toda, kako ste lahko potem tako kratkovidni, egocentrični in ne opozorite drugih, in se jasno ne zavzemate za konec prodaje te kancerogene, smrtonosne trde droge? Ampak celo vedno znova vi in drugi pišete te očitne bedarije, kako vsak lahko preneha, kar je dokazana neumnost?
Toda kaj je to – rešiti sebe- proti – rešiti pol milijona?
“Whoever saves a life, saves the world”, pravijo, hmmm- torej:
Rokovnjac, rešili ste svet, čestitke!
No, meni nihče ni nikoli iskreno čestital, niti nočem, da mi čestita, zato si bom v ustreznem trenutku čestital kar sam…
Vernon nihče od najbližjih ne kadi. No ja, brat in njegova žena in tudi jih ne poznam veliko, ki kadijo. Drži pa, da je vsak, ki preneha s to grdo razvado junak. Ampak od junaka do bedaka je samo pol koraka in sem glede kajenja slej ko prej bedak.